1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578002 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25

1282417 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Abron:
Jag tycker att dom gjort det skitbra med tanke på vilka skador dom dras med.

Får en liten flash om att, undra om varför Challe inte fick ordning på det när Perra lyckas?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
liston:

Absolut, n var inte mina rader menat till dig, var ällmänt menat. Det är så in i he,,, lätt att bara se det som är kass, gör vi nog de flesta, istället för att se det positiva.

Jag hoppas på 15 points efter 10 omgångar, vilket är min poängbudget t.v, och efter dessa 10 går det kanske att skönja hur statusen är bland lagen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Abron:
Om du vill att jag ska vara positiv så kan jag väl säga att det ser fördj......gt bra ut så här långt.
Vi är som sagt bara i början och alla vet hur viktigt det är med en bra start, så låt oss glädjas åt det.
Det jag var LITE negativ till var slarvgerjor när det gäller passningsspelet, vilket jag tror kommer att bli mycket bättre ju längre serien håller på.
Men om Hynning och Granath tar jag ton, för dom måste höja sig i spelet, för du kan inte mena att dom varit bra.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
söder över: Jag dömer inte ut honom - ännu. Precis som du skriver så tog det ett tag för honom att komma igång även under förra säsongen, så vi får väl hoppas på samma sak i år. Men samtidigt kan man inte heller ha hur mycket tålamod som helst med en spelare. Timrå IK är trots allt ett hockeylag och ingen social inrättning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
250kg kärlek: Själv är jag inte bara "rätt" nöjd utan jättenöjd! Vi har ett poängsnitt på 2 och håller vi det (orimligt i det närmaste, jag vet) så landar vi på 110 p! Och SSK borta, när vann vi en sån match senast?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Jag är rätt nöjd ändå. Vi har tagit 8 poäng på 4 spelade matcher. Det är 4 poäng fler än förra säsongen. Vi lyckades vinna borta redan i vår andra bortamatch. Okej att SSK stod för motståndet men varje match vi vinner på bortaplan torde höja det, sedan förra säsongen, naggade självförtroendet.
Lägger vi därtill det faktum att de som ska göra målen i detta Timrå IK fortfarande inte är tillgängliga så anser jag att vi får vara mer än nöjd med inledningen.

Det som satt sig på näthinnan och det som kanske lade ribban hos många en aning högt var den jävulska match Timrå presterade i premiären. Den var faktiskt något i hästväg. Vi kan begära mer av laget, visst. Men jag tror att avsaknaden av herrar Hirso och Corso gör att osäkerheten i laget blir mer påtaglig än man kan tro. När dessa herrar är tillbaka lär vi få se lite mer struktur, lite bättre passningsspel och ett helt annat PP där det hittils inte alls fungerat.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
liston:

Var inte mycket positivt där inte, konstigt att det är rätt allmänt att belysa felen som görs av laget. I och för sig inte fel, men detta tycker jag kan överlåtas till ett annat forum.
Var lite positva saker oxo, det skapar mera än att bara se det som är kass.

Som sagt, vi är bara i inledningen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Knylan:
Man ska aldrig ha sympati med motståndare, framgång förtjänar man och kan man inte förtjäna den kan man ju alltid börja träna.

Vad som jag har fastnat för så här i inledningen är att slår bort otoligt många passningar på ren och skär slöhet, ska göra det så fint.
Man tar inte det sista skäret den som ska ta emot eller man ser till att ha en viss marginal fram i banan så att den som ska ha passet inte har en chans att nå den.
Många sådana skitsaker som måste bli bättre.
En annan som måste upp ett par snäpp är Hynning,han har ju blivit en glidare och vad Granath sysslar med ska väl gudarna veta.
Och alla dessa skador, när fan ska det bli stopp på detta.
Bara skitskador hela tiden men sånt som tar tid att läka.

Men det ser lovande ut och kan det nu bara bli pinnar mot MoDo så.....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Även fast jag aldrig brukar känna sympati för motståndarsupportrar så kan jag fan i mig känna det en sån här gång. Vilket jävla rövgäng dom är, SSK, och vilket oflyt. Inte en puck har gått rätt sen 2005. I sammanhanget så är det en ynnest att hålla på TIK.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
söder över: synd att de bara är på träning som han avlossar dom där skotten som man hört så mycket om .. tydligen så ska de ju va lello klass på dom .. men man kanske får ett smakprov snart ..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Pätr: jag vet att matte k antagligen lyfter rätt fet ersättning för sina tjänster men...

han är rätt tung att möta när han försvarar vårat mål å han har ett bra skott!

efter jul uppehållet ifjol blev han några snäpp bättre å han har satt ett par riktigt snygga "stänkare" i pp. han swingar nog tillbaka igen. med tanke på hur mycket slagskott han tränar så måste han uppenbarligen tycka om att skjuta sådana!

sen han han lämna över pucktransporterna till någon kamrat isst.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
mikenomad: hlt rätt nomad micke! fjolårets loosergäng är som bortblåst!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Röda Tallen: Pitkämäki verkar vara lugnare hela han, medans Åke verkar vara snabbare i rörelserna.

Även om åke sticker ut från mål inbland så tycker jag nog Pitkämäki gör det oftare.

Minns inte att Pitkämäki gjorde så i Mora... men det var ju ett tag sedan också.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Tycho: "överfall" är de inte riktigt riktiga, sen när en tackling ett överfall?

Pikken måste undra va fan han har hamnat i för fjolland.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
DJ Hemp:
Yes!

Grisiga fusksegrar är lika underbara som hedersamma förluster är vidriga!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Tycho: Jasså. Det får stå för dig, jag vidhåller att jag får taskiga vibbar av sådana uppgifter. Åt andra hållet, "Jonte-hållet" sas, naturligtvis än värre. Då handlar det oftast i mångt och mycket om mer komplicerad problematik än "bara" viktproblem. Men av det jag ser på isen beträffande Kolan och med dessa uppgifter i bakhuvudet så ringer varningsklockorna även där. Inte för hans psykiska mående men väl för TIK:s val att lägga en ansenlig summa pengar varje månad på hans lön....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
mikenomad: Han har gjort att försök att förbättra sig själv genom att ta råd av en dietist... Det är inte Hedströms NHL-problem vi talar om...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Det är ju såna här segrar som är de allra skönaste. Fan sicken kanonstart på säsongen! Timrå vinner på straffar, Timrå vinner på sparkmål, Timrå crosscheckar stenhårt in i sargen... Man kan inte annat än att älska den här årgången så långt. Och de andra får gärna hata oss bäst de vill. Ju mer desto bättre. Detta svetsar i alla fall mig bara närmare samman med det här gänget. Tack Timrå IK för en ny helt underbar seger!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
mikenomad: Tror du verkligen på det där själv?
Läs igenom det och tänk om det var dig det handlade om... Det låter minst sagt löjligt...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Tycho: Hockeyspelare som kämpar med vikten, åt endera hållet, är inget gott tecken.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Pätr: Vi ser nu att det fanns en anledning till att han lämnade det stora landet i väster. Vi ser också antagligen anledningen till att han valde bort den stora klubben i väster.

I det förstnämnda så kan vi nog slå fast att det inte handlade om otrolig hemlängtan el så, han kände antagligen helt enkelt att nåt NHL skulle det aldrig bli för honom. Och bäst då att smida medans järnet är varmt, innan meriterna är bortglömda och bluffen synad.

Vad gäller klubbval i Sverige, att det inte blev FBK, så förstod nog Kolan själv att karriärens utförsbacke blivit bra mycket brantare där, att han i en klubb som Timrå skulle ha möjlighet att plana ut den lite och krama stora pengar ur sin hockey-CV nån eller några säsonger ytterligare...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Pätr: Detta kanske är svaret på fjolåret och även den blandade starten av detta år?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
T T: Jisses... man bara undrar var de hittar mifforna till kvällstidningarna...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
mikenomad: Kan inte låta bli att ställa mig frågan hur länge man kommer ha tålamod med Kolan. Med tanke på vad han kostar måste han kliva fram på ett bättre sätt, annars borde man åtminstone överväga att bryta kontraktet i förtid (förutsatt att man kan hitta en kapabel ersättare).
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Ikväll slog Luleå HV med 3-2 vilket får tvåpoängaren i torsdags med vårat B-lag att kännas ännu bättre.

Sega kolor, nonchalant Hynning, tursamma målvakter etc....nä, skippa felsökeriet för ett ögonblick, åtminstone när vi vinner! Ett lag som vinner utan att vara bra brukar vara ett styrkebesked.

Det här ser bra ut!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Per HApps: Nä...kolan ser seg ut...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Tack Timrå IK! :-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Tycho: Vi tar väl Wennerholm också. Jag drömde tydligen när jag såg Timrås sniperstraffar härom kvällen, det hände aldrig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Lagkapten:
Kolan och hynning håller inte måttet.
Mynning är ju bara ointresserad och kålan kan helt fucking omöjligt vara ens grundtränad!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Lagkapten: Håller med.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Dragan 2k: Jag skulle säga att det är en artikel som görs för att man letar skandaler... och letar antal artiklar att skriva...
Men pinsam håller jag med om.. :)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Lagkapten: kolan alltså
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Lagkapten:som jag ser det har vi 2 topp backar i jokela o sebbe en riktig stabil back i halonen som bidrar med tuffhet sen blandas det för mycket på de övriga
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Tycho: Den första artikeln är riktigt pinsam - kan bara kalla det för antagonismjournalistik.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Hittade två artiklar om Timrå efter matchen i AB... Båda var vinklade negativt för oss...
Undra om det är Skoop-Challe syndromet som fortfarande sitter kvar?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
RTS: han kan ju inte ska en halv säsong igen innan han spelar på en godkänd nivå.jag anser att han är en en misslyckad värvning.för de där pengarna måste man prestera bättre.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Ambroo:

"Pitten klev ut otroligt långt ifrån mål och det var bara ren tur att han inte släppte fler puckar bakom sig."

Är inte Åkerlund det oclså?Dem matcher jag sett med honom så attackerar han skytten jävligt hårt och kommer ut väldigt lång från buren.
Känns som ES har många tveksamma målvakter för tillfället..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Röda Tallen: Jag tycker båda är bra. Lindbäck var inte så vass i början han heller. För att inte tala om Backlund
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
söder över: Tycker Hynning gjorde en rejäl uppryckning idag, vissa nonchalanta pass men defentivt ett steg i rätt riktning, Samma med Björn.

Röymark tycke jag var osynlig..
Ang Kolan, hade jag varit tränare vet jag inte vad jag gjort efter hans idiotiska målförsök som renderande i en iceingpuck 15 sek kvar, i övrigt en riktigt kass match av honom, sämste back? hårfint mellan han o Granath.

Lander verkar ha skridskor gjort av malm.

Sebbe bäst som vanligt, följt av Halonen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Ambroo: Är det nån som kliver ut långt så är det Åkerlund. Han har varit överspelad flera gånger i matcherna han stått men har haft tur även han.
Tyckte det kändes lugnare och tryggare med Pitkämäki, även om Åkerlund absolut inte varit dålig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Ambroo: Jag reagerade på samma sak på Pitten. Hade som sagt ren tur ett flertal gånger.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
superfalle: Nästa match så vill jag se att Åke är tillbaka i kassen. Pitten klev ut otroligt långt ifrån mål och det var bara ren tur att han inte släppte fler puckar bakom sig. Tycker dock att det var rätt att satsa på Juha i denna match. Nån gång så måste även han få bli varm i kläderna och det är bara till att buga och bocka för en överlag godkänd match. Släpper man en puck så kan inte betyget bli annat än klart bra.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Dream Team: varför överasskar åkerlund på dej . hans högsta nivå har vi ju vetat om länge . de är väl jämnheten som man har varit lite tveksam över .. hoppas han kan fortsätta på den inslagna vägen . han har ju en grym högsta nivå
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Dream Team: Och med tanke på att vi gjort 0 mål i power play så är det ännu mer anmärkningsvärt att vi ligger där vi ligger.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Hahl Bundy: Med tanke på vilka spelare som saknas är jag förvånad att det gått så pass bra. En anledning är förstås målvaktsspelet, det har överraskat mig, speciellt Åkerlund. Men även Pitkämäki var stabil ikväll. Ställdes iofs inte på så svåra prov mot ett rätt så uddlöst SSK, men han tar det han ska och det är ju bra. Tänk när vi ställer ordinarie lag på isen, då kan det bli kul!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Ang. Presskonferansen, Perra gillar verkligen Boyce. Skulle bli förvånad om det inte dyker upp någon artikel om grabben i AB eller Expressen imorgon.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
mikenomad: Att vi ligger 3:a med det här spelet är............ När jag har inga ord för en gångs skull.

Tänk när vi börjar spela bra? Vad ska då hända?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Presskonferansen efter matchen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
söder över: Timrå grisar och vinner, Timrå får missänkta sparkmål (även om det naturligtvis var rätt dömt) med sig, Timrå har brutala spelare, Timrå vinner borta...mot SSK!!

Kan bli nåt stort av den här säsongen! Eller vad säger du Hahl Bundy? ;-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Någon som vet vart man kan se målen från matchen?
Kommentera

1282417 · »