1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580076 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28

« · 2157868 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
En kedja är inte bättre än sin sämsta länk, så givetvis ska de spelare som spelar bäst också spela med varandra.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Olle: Jag tycker Lodin påbörjade den här resan några matcher innan han åkte på avstängningen, när han lirade tillsammans med Olofsson och Walli. Riktigt snabb och giftig kedja med tre spelare i samma ålder som verkar tänka på väldigt liknande sätt. Lite riskabelt just utifrån mognadsaspekten, men det fanns något jävligt fruktbart. Sen bränner sig både Lodin och Walli och den kedjan slogs sönder. Trist som fan, men den har ju återuppstått nu med Hartmann istället för Walli.

Lodin är inte beroende av Olofsson på något sätt, men kemin dem emellan är något alldeles extra. Två spelare som inte riktigt hunnit bygga på sig den där hundraprocentigt seniora hockeyfysen och balansen, men det är på god väg. En på inget sätt helt riskfri duo (pucktapp förekommer...) men det händer sannerligen grejer.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Sputnik: Man kan testa dom 2 tillsammans i något pp eller någon eventuell övertid .
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Andersson: Tycker nog det är bra att sprida produktionen en del. Jag har haft lite svårt för Olofsson mellanåt som vissa här inne. Men han matchar bra med Lodin så ser gärna man fortsätter med det spåret. Hellre vi har 2 riktigt bra producerande kedjor som sagt!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Timråhej: Varken Liljewall, Walli eller Lindholm spelade något alls i tredje vilket förhoppningsvis bara indikerar att vi gick ner på folk. Hade Liljewall stått helt ensam på noll minuter så hade man kanske blivit lite mer orolig. Låt oss hoppas att förklaringen är så pass odramatisk i alla fall.

Freddan visade istället sina brister som matchcoach genom att stryka tredjekedjan, flytta upp Olofsson som center i andra mellan Lodin/Hartmann, bänka Liljewall från andra, bänka Walli från tredje, lyfta Blomqvist från tredje- till fjärdelinan bredvid Madsen/Boyce och därigenom i stort sett bänka Reinhardt. Därefter åkte Olofsson tydligen runt som ett spöke i 1,5 period medan hans kedja såväl vände som avgjorde matchen, med Lodin som solklar frontfigur.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Sputnik: låt dom spela i samma kedja
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Håller förövrigt med Jimmy Hamrin. Dahlén kommer ha en utmanare i Lodin om att vara slutspelets bästa spelare.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
jå1: Just nu anser jag det, för jag ser inget han bidrar med. Det kan ju ändras förstås..
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Timråhej: Vill också veta vad som hände med Liljewall.... ingen som vet?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Hur mycket jag än älskar 8-0 mot AIK och 4-0 mot Modo så var det här tveklöst veckans skönaste seger. Att ligga under borta med 0-4 mot en presumtiv finalmotståndare som dessutom till skillnad mot oss har nåt att spela för och vända det under sista halvan av matchen....det är sinnessjukt starkt! Fy satan vilket jävla LAG det här är!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
thorwald: Kan bara instämma! Olofsson kommer från en svår säsong i Skellefteå och är i rebuild efter skador och allt annat elände. Tycker ändå han producerar helt ok sen han kom hit och ja det blir fel ibland. Vissa borde om möjligen ta av sig cyklopet och börja fokusera på rätt saker.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Bragd-Birger: Jag tycker Olofsson har något. Får alldeles för mycket skit.

Men vad hände med Liljewall i 3e? Bänkad eller missade jag bara honom?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Tom Topp: han hamnade lite snett efter guldgaller-säsongen. Offensiv SHL-center i ett allsvenskt Timrå. Sen till Skellet där han drabbades av skada, hamnade efter (och snett) och inte tog plats. Och nu åter i Timrå. 2,5 säsonger i SHL sen vi gick upp, och snubben fyllde 21 för typ två veckor sen.

Han behöver reboota sig själv och komma i fas.
Jag tvivlar inte på att Olofsson kan bli den SHL-center han var på god väg att bli redan 17/18. Behövs mer resolut spel, dock. Och konsekvens i spelet. Självförtroende. Kan han hitta det någonstans är det i Timrå.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
jå1: Jacob Johansson blir gladast av alla när Lodin avgör i sudden. Kul att se. Utespelarna betalar tillbaka lite efter alla gånger han räddat dom.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
kulltorp: ” Jag sträcker mig tom till att säga att ni som tycker att Olofsson bidrar med ngt positivt i detta Timrå IK, kan väldigt lite om hockey...” Den där var hård den 😅 Finns ju kunniga ledare i Timrå som anser att han bidrar så något positivt borde det väl finnas?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Olle: Vi måste väl vara svenska mästare på att utveckla unga svenska talanger, och jag tror att dom även kommer att få ordning på Olofsson! Han har mycket hockey i sig!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
kulltorp: personligen ska jag sluta såga grabben och vill vara lagom diplomatisk och säga ”Olofsson kan i princip bara växa från nuvarande form”. Han bör onekligen ha mer hockey i sig.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
roger_sundsvall: På tisdag kör vi den här tredjeperren igen , fast i första ....
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
USLA 2 perioder
..härlig upphämtning i 3.e
hatten av... 👍
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Tom Topp: Sant, och nu ska vi inte lägga fokus på en spelare..
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
+100 i gjorda-insläppta snart.
De e inte fy skam.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Matsg: Även om poängrekord inte är det viktigaste så tror jag vi tar det som lag och individuellt för Dahlen. Vi bör klara 12 av 18 poäng. 4 segrar och 2 torskar tex. Dahlen 11 poäng på 6 matcher för 80 poäng.

Dagens seger visar på en otrolig styrka och kommer att stärka gruppen som vet att de nu kan hämta in 3-4 mål i ett slutspel. En mycket viktig vändning idag som betyder mycket.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
kulltorp: Nä ingen är en enmansmaskin,, möjligen Maradona då! Men då snackar vi fjollboll!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
thorwald: Lodin är en enmansmaskin just nu.
Det är på inget sätt Olofssons förtjänst.
Jag ska ärligt säga att jag såg inte en enda sekvens han tog bra beslut i. Ursäkta, men han känns oerhört speldum, oteknisk, mjuk mm.
Och jag har väntat länge på att han ska visa upp ngt man kan känna som ett hopp, men nej...
Jag sträcker mig tom till att säga att ni som tycker att Olofsson bidrar med ngt positivt i detta Timrå IK, kan väldigt lite om hockey...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Bragd-Birger: Vem vet ... Kanske 38:an får sin Lodin-boom i slutspelet
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Tom Topp: ja, lite löjligt ensidigt neg på Olofsson nu. Visst, han har en hel del att lösa innan han får ut sin potential, men det betyder inte att han inte har spetskvaliteter. Vill han jobba med det ska han vara kvar.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
söder över: titta även på Olofssons agerande vid lodins matchavgörande mål!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
snushane: Hann kanske vill ha tillbaka sin hjälm nä hann vann gallre?
Så kanske dä släpp för hann?🙄
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Rallarn:
Olofsson är ingen favvo på mitt konto...

Han upplevs loj och mjuk som fan!
Glider och ser nonchalant ut.

Tänkte på en specifik situation när han håller puck just innanför offensiv blå, tappar den och ist för att trycka på hemåt så tittar han över axeln efter en lagkamrat som kan rädda upp missen...

Det är sådana detaljer som stör mig. Han har det inte i sig i sin ryggrad, att vända om och jaga för att reparera! I just sådana situationer ger han någon alibi insats för att det inte ska bli uppenbart att han är ointresserad av att ta jobbet.


Men jag kan inte knäcka för hårt.
Han gör poäng! Det händer saker när han är på isen!
Han skapar ytor!

Reinhard jobbar hårdare under de minuter han får spela varje match än vad Olofsson gör på en vecka men Olofsson är för mig ändå en viktig kugge för Timrås bredd!

Så jag får väl sätta upp mina agg på listan över förbättringspotential hos Olofsson och bara hoppas att hans kroppsspråk ändras med tiden!

Lodins första mål... lobben/täckningen det blir inte mål utan Olofssons insats framför mål så det så.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Knylan: jag tycker att det är liiiiite av en stretch att tillskriva Olofssons spel som anledningen till att Lodin går bra. Inte för att vara onödigt hård mot Olofsson men jag tycker Lodin är ganska bra på att skapa sina egna ytor.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Rallarn: Lite turligt kanske men väldigt snyggt. Alla mål räknas även lobbar 😉
Låst ämne


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
thorwald: på nåt konstigt sätt så gillar jag Olofsson, kanske är det minnet från året då han vann guldgallret eller va det heter. Men han ser väldigt loj ut, som om han är bekväm, rädd för att ta i..grisa och kämpa.! Ibland nästan speldum ut.! Han har ju skillsen, eller hade.! Hoppas det löser sig för han och att han kan blomma ut igen.!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Gorkyman: Men... han är ju center? En ”klassisk” sådan. Hur många situationer åkte Valeri Krykov in i under sin karriär?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Är det ingen som noterat vilken center Lodin spelar med när han är som allra bäst? Svaret finns om man slänger ett öga på matchen i efterhand, från ungefär mitten av andraperren och framåt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
thorwald: Måste lära sig släppa pucken lite snabbare och åka hela vägen in i situationer istället för att glida
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Efter en sånn här kväll så gör Zlatan två strutar mot Roma ikväll 🥳🥳🥳
Nu ha ja bytt till fotboll ⚽️⚽️⚽️⚽️ i hemmabaren!
Nu öka vi takten resten utav kvällen å njut åt ” Årets Vänning ”
Nu ladd vi tusen till tirsda nä vi gäst Västervik!!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
kulltorp: spela Olofsson i 4kedjan ,sedan byt ,sätt boyce som center
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Nu blir till att se hela reprisen bara för att ta igen missade förlängningen 🤣.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Ja ger fan i rekord!
Vi ska upp å där mä basta å Corronnan kan dra åt helvete så vi kann åk å se matcherna på plats å bär fram lage mot ELITSERIEN nästa säsong!!!
Vill storma isen å välkomna lage vid EON nä dä komm hemm å vi kan fira dom i flera veckor i sträck!
I ett jäddra rus å i dimman!!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
JonteD: ibland bara måste man väcka liv i en kommentar som är skön när den är fel!

Nu är det kväller!

😉
⚡️❤️🤍❤️🤍🎆🎆🎉🎊🎉
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
kulltorp: Vet inte hur man kan vara besviken på någon som gör två framspelningar i en match där vi ligger under stora delar? Visst han drar på sig onödiga utvisningar, men han gör även bra grejer framåt som resulterar i mål.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Hassan: jaha, det kan man ju förstå. Hyfsat lack man skulle bli om man blev utkörd innan matchen är slut!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
73Sjöbba: Om vi spelar bra i de 6 återstånde matcherna så tar vi Lövens rekord på 121p. Det skulle kännas riktigt skönt! Som vår matchvinnare Lodin säger; nu går vi för rekordet!

Vi vill vinna och vi ger aldrig upp! .
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Ja hört att Nolby HC behövt folk till nästa sesse!!
Vi kanske kan skänka 38 dit?
Ja föredrar en 37 iblann men helst en 75 👍
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
kulltorp: Han är inte bara rätt ofarlig, han är främst en säkerhetsrisk.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Olle: jag hade inte en aning vem han var förrän han värvades. Sen öppnade han ju inte riktigt så här bra. Kan ärligt säga att jag inte såg detta komma på långa vägar.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Villervalla: Mitt i all glädje så känner jag mig ruskigt besviken på nr 38.
Han är ju helt bedrövlig, match efter match.
Varför får han spela så högt i hierarkin?
Han har ingenting, ingenting alls.
Ta in en junior istället.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
73Sjöbba: Nej det är ju inte så att det spelas fanfarer på trumpet varje gång löven äntrar en is denna säsong bara för att dom slog poängrekord förra året. Tvärtom tycker jag mig höra en långsur fis varje gång dom går ut på isen 🤔
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
josha840: Ja Dä ä på tin att du ä mä mäj 🥳
Skål på däj 🥃
Låst ämne

« · 2157868 · »