1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596546 inlägg · 6213 ämnen

Spektakel!

Sv: Spektakel!
Redax 2: Under min uppväxt så hade SSK Rödvitt så det blir ett kärt återseende. Jag har alltid varit svag för det stora S:et.
När det gäller örn eller AXA så har jag just nu inte AXA-loggon klar för mig, men jag kommer inte att gråta några tårar över örnen.

BlackBay:
se där..ännu ett fel med den..

Knylan: Dock kan det vara bra om papperet är tunnare (typ tidningspapper). Förstår att det är sponsrat av Timrå Tryckshop och det då blir 80-grams (Vanligt kopieringspapper). Sådant har dock en tendens att fastna ihop och ej flyga tillräckligt länge (Fick flera gånger rejäla buntar i nacken under Icebreakers...) men är det gratis så är det...

gud: tycker den ser lite "tam" ut....

Marcus: Jag tycker att övnen skulle ha varit kvar jag iaf.

BlackBay:
för mig har örnjäveln aldrig varit ett riktigt
"klubbmärke" jag kommer alltid att vara
en av dom som vill ha tillbaka tallarna..

tyvärr så lever vi i en sportvärld där kapitalet
har tagit över.. så det är bara att bita i det sura
äpplet för att överleva...

Marcus: Den loggan är ju shysst.... det är ju sånna loggor som gäller nuförtiden ju

Allt som gör att jag ser mindre av örnen välkomnas. Om det då står AXA eller ICA Sörberge kvittar. Kanske är det ett tecken på att tona ner örnvansinnet?

Ris? Det kastar man väl bara på bröllop... :)

Nä, som sagt skall vi vara glada över att vi ständigt är rödvita. Enligt uppgift skall även SSK vara rödvita i år (Har dock ej sett dressen) efter att i fjol haft en DIF-lookalike och året innan varit det jag förknippar med SSK, dvs gulblå. Fortsätter det så här kommer SSK-klacken att se ut som Pride-festivalen om några år... :)

Johan J: Joo,du har en poäng där..:-)

hoppas skulle det ju vara *ler*

Hälge: jo det hopas jag med...

Hälge: En spark i rätt riktning från banken är nog välkommet i Timrå!

gud: måste handla om en jädra massa pengar eftersom man tar bort vår kära örn från bröstet........ ja menar alla lag har ju sin logga på bröstet.... hade väl varit mer realistiskt o sätta AXA-loggan på armarna eller nåt?

Knylan: Hoppas att det inte är lika fult som när Giffarna hade en viss bank i ändalykten...

Redax 2: Vi kläckte faktiskt den idéen, men vi skiter i den vanliga konfettin och kör enbart havregryn. Det blir kompakt men eftersom vi fått ris från diverse karlar som ställt sig på Södra stå i förhoppning om att få se matchen i lugn och ro och gnäller då vi kastar vanligt konfetti så vågar jag inte föreställa mig hur det skulle bli nu.

PS. Tilläggas bör kanske att jag inte heller skulle bli så glad av att få en klase havregryn i bakhuvudet, men det vore ju iofs unikt...

The Real Eagle: Den franska AXA-teorin låter mycket lovande om det visar sig att de har mandat att försäkra Timrå från degradering.

Kulltorp:
jag håller med...vräk in pengarna..

Jag skiter i hur tröjorna ser ut, huvudsaken att de är rödvita och inbringar lots of sponsormoney.

Å nej, Havregryns-TIFO! Inte nog med att att man kan hitta konfetti i håret efter en match. Nu blir det havregryn också. Regnar det när man går hem har man grötomslag på flinten innan man nått Korvis i Sörberge... :)

Johan J: Håller med dig, man har iaf kommit in på rätt väg. Men det ser jävligt magstarkt ut, nu får vi väl höra "Havregröt" från Leksingarna som repliker på "Knäckebröd". Nä gärna gröt som inledning på dagen men inte som kostym, man ska ju se lite redig ut iaf. Blir väl byte av klubbfärger snart också även om AXAs logga som tur är i rött. Man kommer att få spela i tröjor vävda av havrestrån osv, vi går mot en hemsk (men ändå rolig) tid framöver...

Johan J: Min första tanke var faktiskt det franska försäkringsbolaget AXA... men genast slog det mig att hur i h.l.ete dom hittat hit ut i tallskogen.

Johan J: Jo jag kan hålla med om det. Men visst tycker jag att det är synd. Men det är ju inget som vi som går och kolla på matcherna kan göra ngt åt. Jag har ju inte sett dom nya än jag. Men men.

actionleif: ha ha... jorå... en i´dé alltid men frågan är om den inte skulle locka motståndarna till skratt istället för rädsla?

Knylan: Jag fick en vision om ett nytt intro där, vet inte om jag sa det till dejj.

Tänkte mejj ett gigantiskt Havregryns paket som de kommer in genom .. å havregrynen bara yr

TimråIkPower: Örnen är väl i ärlighetens namn ett spektakel i sig eller? Tillbaka till naturen nu åtminstone. Det är visserligen ett stort steg från ax till en fullvuxen tall men håll med om att man är på rätt väg.

Vi kommer att få äta upp namnet "Grynen" nu ett bra jävla tag framöver. Det såg inte bra ut, en stor blaffa mitt på tröjan, nu längtar jag tillbaks till örnen faktiskt...

Varför skulle dom byta ut den för? Jag tycker det låter sjukt på ett sätt jag. Tycker deras matchdräkter har varit hur bra som helst tidigare. Så varför ta bort den stora klubbloggan och göra mindra för? Ajja....alltid bra med sponsors.

The Real Eagle: Vet inte om de tänkt bakåt på de klassiska tröjorna som det bara stog Timrå på då .. fast med reklam nu också då ?

actionleif: Att dömma av den senare tidens turbulens på åkerfälten så kan Axa som sponsor säkert tillföra laget en hel del. Örnen har landat. Inte nog med att dess loggo harmoniserar fullt ut med Timrå IK:s klubbfärger, man får en ypperlig kostrådigare i den lokala profilen Magdalena Forsberg. Att havregrynsgrön till frukost sju dagar i veckan är den första åtgärd hon sätter in i strävan att förstärka laget behöver vi inte fundera så mycket över.

actionleif: Undrar hur dom har tänkt för att komma på denna otroligt konstiga idè med att trycka ett stort reklam tryck på bröstet istället för ett klubbmärke? Vad tycker Du actionleif?

BlackBay: ja kan styrka knylans inlägg .. jag var där med honom .. ett stort AXA istället för örnen ..

Knylan: äh.. sluta driv med oss nu´va?

I övrigt förresten så är tröjan likadan med undantag av några reklamförändringar kanske och dylikt.

Får se när TIK släpper nyheten...

Spektakel!
Nyss hemkommen från TIKs fotografering, fick världen chock när spelarna äntrade isen:

Örnen är ersatt med AXA:s loggo! Timrå texten stor fortfarande kvar men nu är det två små örnar på de vita ränderna på armarna istället för en stor på bröstet. Det såg grymt fult ut, nu vet inte jag om detta ska gälla senare under säsongen men man brukar ju ändå ta lagfoto med originaltröjorna. Tyvärr så lämnades kameran hemma...

Kan man anta att vi nu har AXA sóm ny huvudsponsor?

« · 104427