Status 00.10:ingen ny spelare till TIK har dykt upp på Text Tv,Hockeyligan eller Timra ik.nu...vi får se hur det blir imorrn. Anyway ,tror tik ledningen har gjort det som anses best för laget. Om det innbär nya spelare eller inte får vi nog snart veta.
Nu skall jag hoppa ner i min nya hästens och sova ett par timmar innan det ska jobbas. Sedan ses vi i ladan alla glada TIK:are.
Chief: Instämmer. Statusen är rätt oförändrad och lär väl förmodligen så bli. Det kanske är lika bra, det är ju den nuvarande truppen som gjort jobbet, om man säger så...
Dream Team: Lugn Grabbar ! I morgon kan vi läsa i tidningarna att timrå värvat Wayne Gretzki ! eller nått liknande ( c : Fast mäst troliga är det några frecha "Finnar".
Dream Team: Med tanke på hur de skötte sig mot HV är jag optimistisk. Med fulltaligt friskt manskap och denna kämpaanda så räcker vi längre än vad de flesta (utomstående som icke tror) kan föreställa sig.
Visst skulle ett nyförvärv gjort en del för optimismen, men jag är oerhört imponerad av grapparna så här långt. Det kanske inte räcker till ett SM-guld, men det räcker betydligt längre än vad jag vågat drömma om....
Chief: Det här vore väll nått ? Rykten om en väntad flytt för Huselius späddes på ytterligare när stockholmaren var petad i lördagens match. Det var första gången i NHL som Huselius inte fick byta om till matchen.
Dream Team: Håller med att det är den nuvarande truppen som gjort jobbet. Men som läget är på centersidan, och då framförallt med Lind, så ser det inte bra ut. Det håller inte att gå in i ett slutspel med ev tre centrar. Jag får väl anta att Nubben ev haft med det i beräkningarna, och inte först nu på slutut börja jagat centrar. Blir det ingen centerförstärkning är det bara hoppas att Lind kommer tillbaka. Han behövs verkligen i ett slutspel, duktig center som han är och en mycket bra tekare, eftersom tekningarna ,som utgör ett mycket viktigt moment, varit nästan katasrofala på sistone.
Helg Ernest: Nyttigt tror jag, det mesta har ju gått som på räls för Huselius hittills i karriären. Då är det lätt att man inte är lika ödmjuk inför uppgiften längre.
Chief: Dom är bergis ateister varenda en i Jkpg. Det bor en Sune Hjort i dem alla. Till skillnad mot oss i Timrå, likväl som dess fans runtom i landet, är frälsta hela högen!
Jag bugar mig ödmjukt, "In awe of the mighty Domustrappa"...
Chief: Japp! Denna trappa är verkligen ett fundament i Timrås hockeykultur. Den utstrålar magi och myt, likväl som sanning och trovärdighet, i sann Timrå-anda...
Då kan man faktiskt en aning besviken bara konstatera att kvällens "Väntan på Godot", bara inneburit trötta ögon, stel rygg och musarm. Förhoppnigsvis lyckas undertecknad hitta resterna av sig själv i morgon så han kan pallra sig upp till ladan vid tvåblecket. Mitt läkkött tvivlar jag starkt på men för spelarna är det lugnt.
Dream Team: Go'natt. Om du inte hittar resterna av dig själv så tycker jag att du borde masa dig upp till Ladan i vilket fall. Där kan man hitta sitt sanna jag...
I brist på nyförvärv får väl den samlade suporterskaran fortsätta att försöka vara en extra spelare på isen. Med eller utan trumma.
Chief: Ja, inte vet jag vem det var som körde. Men farbror gud är ootroligt många år äldre än mig, själv har jag bara hunnit köra slut på min första rullator.
Dysso: Men vi har ju redan konstaterat att i Jönköping håller man sig med falska gudar och Sune Hjort-wannabes...!
Hm, misstänker att det är dags att försöka hålla den av sömnlöshet inspirerade kreativiteten i schack. Annars kommer det att bli jobbigt för den stackare som ska radera icke hockeyrelaterade inlägg...
Dysso: Gud stavar Gud med litet g va? Var inte rädd, hav respekt, jag känner honom.... han e sån, joina nu TIK031 på Babar torsdagen den 13/2 från kl 17.00 och då kommer du att se att gud är snäll, oförarglig och ofarlig... På Babar vid/efter 17.00 har vi en biljett i våra händer där det står sektion M, rad 17 och därikring på.... Väl mött, glömmer ni M, kan ni alltid killa tjejen i biljettkassan på att ni vill till bortasektionen, högt upp....... FORZA TIK................. alltid, alltid ...........
Dysso: Jobbade, förberedde puben hemmavid, i vilken jag ansvarat till för en stund sedan............. De illasinnade testar jag om 7 timmar, GP körde senast i veckan Läsvärdet på TIK vilket dock inte omfattar M, men skulle det mot formodan, byt ut det ordet mot immodium och livet blir lite roligare, vara så att M är slut så möts vi väl likt förbannat på Babar och har en plan? Immodium är det så....eller?
Trist. Vi undrade vart du hade tagit vägen på resan upp, men det förklarar ju saken. Du får ge en rapport om biljettläget, finns det så måste jag göra en rush för att skaffa en omedelbums. Babar är väl redan inplanerat ja, efter vad jag förstod. Tja, det löser sig nog!
Dysso: Ja, jag basunerar i morgon..... Faan, helvete din jävla symaskin, Husaberg är bäst. din rackarns HVknickedick, vad är Fredrik Stillman? Han kan ju inte gippa.......!
timraw: Vad göra en julifredag mitt i semestern med ett självklart bad avklarat? Ja, på väg hem från Vivstavarvstjärn tog jag en avstickare förbi Sörberge kyrkogård där jag utan att känna till var spelare #5 ligger begraven tog mig an ... | Läs mer
Anyway ,tror tik ledningen har gjort det som anses best för laget.
Om det innbär nya spelare eller inte får vi nog snart veta.
Nu skall jag hoppa ner i min nya hästens och sova ett par timmar innan det ska jobbas. Sedan ses vi i ladan alla glada TIK:are.
Forza TIK
tipset: 5-2