Låt mig säga så här, för en timme sedan skrev jag 1-1- och torsk på straffar, sen skrev vissa vins med 5-3 4-1 och 3 mål av z o.s.v. skärpning dom är inte bättre när ska ni vakna och fatta. torsk idag med 2-1 men timrå vann skotten!!!! nåt positivt
När så många matcher avgörs på straffar så MÅSTE man vika tid åt det ... Spekulera i en poäng till i de matcher som TIK förlorat så förstår du varför !!!
Torsk igen, nä detta bådar inte gott. Enligt radiosporten så var det en högst medioker ishockeymatch där Timrå var det lite bättre laget, ändå bara ett mål (Det är inte på backplats det brister minsann!!!), sedan dessa straffar. Halva laget fick lägga straffar men inte en enda i mål, USELT!!! Frågan är hur många som träffade mål över huvud taget????? SUMMA SUMMARUM: Från och med i dag så är jag inställd på en kvalserie för TIK, tyvärr. Vi blev lurade ifjol att tro på våra målglada anfallare, vilken miss, nu är det de som tar oss ned i fördärvet. Måtte gudarna vara med oss i kvalserien, HUA!
Ngt positivt efter hesa Fredrik: Freddan släppte "bara" in två mål, trots minst 6 frilägen.
När kommer det en förändring, eller rättare sagt ngt som kan få laget att tända? Freddan i målet, självklart. Men att Peo ska vända denna trend utan att förändra ngt förefaller mindre troligt.
Jag är som sagt mkt orolig för fortsättningen. Det måste börja ageras i båset. Dr Dängroth: Detta skriver jag med all ödjumkhet jag bara kan...
Äh men mogna 7-1 hallå. dom vann över modo. malmö är på gång. dom vinner med 3-2 denna gång tappar dom en 3-0 ledning till 3-2- men klarar genom att spela defensivt i slutet av matchen
Bra målvakter var det inte i LULEÅ .... Straffarna var pojklagsmässigt lagd - folk ramlade & höll på ... Man skall träna straffar , inge snack om saken men man bör ha rillerna på !!!
Så här kommer det att stå i tidningen imorgon. vi gör inte mål på chanserna. det står det jämnt. det är bara att jobb på det är många omgångar kvar!!. det har dom sagt ett tag nu!! vad ska man säga, hjälp mig att ge förslag
Kulltorp: De får väl ta och träna straffar, träna straffar, träna straffar, träna straffar, träna straffar, träna straffar, träna straffar, träna straffar..................
HALLÅ Peo ... Avsätt några pass för STRAFFAR (Om det räcker) ... Det skulle vara 6 (SEX) poäng upp med lite träning... DÅ SKULL VI VARA MED IGEN... "Kolla in tabellen & plussa på sex pinnar så får NI se.......................
SYNARE: Precis: Träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar, träna mer straffar........................
Radiosporten hade sagt att peo matchade z för mycket och att han inte hade ork för att göra riktiga avslut. jag har svaret. WEINHANDEL WARD Z:A DRÖMM KEDJAN
Okay: Om du pratar om slutspelståget så är det inte längre mitt mål, det är att undvika kvalserien. Poäng på bortaplan = godkänt, men då K R Ä V S segrar hemma!
SYNARE. Det är inte några få saker man ska ta tag i utan det gäller att "syna" kärnan till det som går snett. Straffar har vi ju ingen större tur i, men det är inte det som är felet. Man kan skylla på målvakt, backar, straffskyttet, zätas anonymitet osv.
Laget vi har är så pass bra att man inte ska behöva ligga där vi ligger, det var ju ALLA överens om i början.
Ngt saknas, så är det. Men frågan är vad?? Freddan i målet hjälpte inte denna afton, men det ger sig säkert inte uttryck förrän om ett par veckor. Man måste ge varje individ en ärlig chans. Om Freddan är vändningen kommer den inom högst två veckor. Det som gör mig otroligt orolig är att Timrå Ik fortsätter i samma fotspår som tidigare, och enbart tror att det kommer att vända. Efter mer än 20 omgångar lär man börja inse åt vart det leder.
Nu har jag gett vika, tagit fram det innersta, men jag tror att fler (för att påverka och samtidigt göra sin stämma hörd) skulle berätta vad de innerst inne känner.
Håller detta lag? Eller ljuger ni bara för er själva???
Zäta var åter igen en medelmåtta i sammanhanget... Tänkvärt....
Lotteridags igen. Och ni vet vad jag tycker om det. Nitlott dessvärre. Vet någon hur många straffar som las innan Skuggan Nilsson satte pucken bakom Freddan? Målsnålheten framåt fortsätter. Är det fel isso på klubborna?