1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596238 inlägg · 6213 ämnen

Styrelsmöte i eftermiddag

Sv: Styrelsmöte i eftermiddag
Mackelito: Varför är det "tur"?

Mackelito: Känns det skönt? Eller hade du hellre sett att du hade haft fel?
Jag bara undrar.

JimmyH: Ja det trodde jag du som "Journalist" kunde räkna ut att om man inte har några "Goda Förhoppningar" så är ju inte nederlaget lika tungt och förvånande, om du förstår vad jag menar?

Hahl Bundy: Självklart hade jag gärna fått fel, jag menar, hade han bara forcerat in mål så vi hade legat på slutspelsplats , då hade jag skickat kärleksbrev till honom, men så är ju inte fallet, känns som formen tvärtom, gått spikrakt ner sedan han kom, eller vad tycker du?

Mackelito: Jag förstår hur du tänker men jag kan tycka att det är ett lite osympatiskt sätt att tänka som supporter.

Men jag är ju å andra sidan ingen journalist heller.

JimmyH: Haha, ja de kan ju tyckas att det är osympatiskt men jag har varit positiv till de flesta värvningar, men när det handlar om en spelare som Nylander som inte är speciellt bra valde jag att INTE ha några förhoppningar om, det kan man ju inte direkt kalla osympatiskt enligt mig, för en sympatisk supporter måste väl inte vara optimistisk om varje spelare och ledare som klubben anställer, right?

Mackelito: Du missförstod mig. Jag tycker inte att det är osympatiskt att vara negativ till spelare eller ledare.

Jag tycker att det är osympatiskt att glädja sig över att en spelare i laget har misslyckats. Jag tror att det kan sticka lite i ögonen på andra supportrar.

"Mackelito: Ja, det har ju gått jävligt bra för Timrå efter han anslöt. Nä fy fan, han är sämre än Anger och det säger inte lite"

Tikinmyheart: Kanske, men han är samtidigt dubbelt så bra som Nr 14 o 24 tillsammans men det säger kanske inte så mkt.

JimmyH: Visst plitade du ner några funderingar i din blogg angående Dominik Grañak? Zonförsvar i all ära men viss känns det som vi behöver sätta (minst) en TIK-spelare som utgör värsta sortens ungdomsakne i anletet här? Vi får väl, på sådär lagomt klassiskt Timråvis, "försöka hålla oss på banan".
Annars är jag ruggigt taggad inför morgondagen. Ödesmatch? Javisst. Och tre raka torsk mot skånelaget bådar väl egentligen bara för ett trendbrott
("det är vår tur nu, vinden har vänt!" ), eller?
Jag ser inte något skäl för nån riktig supporter att stanna hemma i morgon. Vore ju riktigt häftigt med mycket folk på en sån här viktig match.
Vem vet, denna match kanske är det närmaste slutspel vi kommer den här säsongen..?

Mackelito: Vilket onyanserat svar och verkningslöst skitsnack du kontrar med. Otroligt blicklöst!

I övrigt har jag inga kommentar.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: I Mackelitos fall finns det fog för den frågan. Hade han haft fel hade det blivit tyngre för honom framledes när det är dags för nästa "vad var det jag sa"-redovisning med tillhörande rätt/felprocent.

Avd. intressepil i ögat...

« · 1226357