1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581774 inlägg · 6215 ämnen

Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901

1514394 · » Till forumet


Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
KORITFW: Det var ju synd.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Jack Daniels: Samma här.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
KORITFW: Dom är väll griniga eftersom att vi gjorde 4-0 i den perioden på typ 7 minuter..
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Jack Daniels: skitgrejjer
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
KORITFW: Mig med.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
JimmyH: för mig fryser bilden innan andra perioden..
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dream Team: Tro det eller ej, men nu går det att se reprisen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
superfalle: Göteborgarn i mig är rädd för att Timrå kommer vara flata.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
superfalle: Stugan vår ligger i närheten av strömsund, man blir ju lite sugen att åka upp!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dream Team: O fan . Läge för mej att bevaka live då . Fan va kul
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
erathoo: I morgon.

Tisdag 4 september (Strömsund)
19.00 Skellefteå AIK – Timrå IK
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901

När har vi nästa Match?

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Olle: kanske du ska kontakta ST?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Jack Daniels: Inga highlights trots att det var två dygn sedan man spelade match? Är det här något skämt? Den där tidningen har ju bara en massa riksnyheter plus lokalnyheter i stil med pelle jöns som tappat sitt lånekort i biblioteket. När det väl händer något, och man dessutom sänder från matchen, så borde man väl kunna ordna ett samandrag i video? Det är ju ändå 2012, att klippa ihop ett sammandrag och berätta några ord om matchen kan ju inte ta mer än 20 minuter?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dream Team: ST suger jättebjörn pung
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dream Team: Riktigt dåligt.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
kattan: Nej, det verkar inte så. Jag provade senast för nån timme sen. Riktigt usel kundservice från ST´s sida!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Har reprisen på sundsvall -  timrå kommit ut än. ?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Simmalugnt: Förresten... är du lika snygg nu å? :)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Jack Daniels:

Hade han och jag växt upp tillsammans hade vi kunnat bli polare som ägg&bacon.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Simmalugnt: Inte kötthuvve då? Eller är det endast tillägnat Skröder?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Simmalugnt: Var det du det....? Hihihi
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dalton:

Yes, ett smeknamn, fan va coolt! Det har jag inte haft något sedan jag kallades äggskalle under skoltiden.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dalton: Haha + på det
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Simmalugnt: Det enda simsätt jag är bra på är torrsim.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Simmalugnt: Hahaha! Och där satte Mr Green punkt på diskussionen :-)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Simmalugnt: Jag tackar för de fina orden och lyfter oförstående på ena skinkan för att bränna av en salut.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Personangreppens mästare arnio grinar om påhopp. Där har vi ett skolboksexempel på ironi.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
arnio: Neeeeej för bövelen!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
jå1: jag tror att jag måste skicka hit Huge så att han får förklara det hela.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
arnio: Jag fattar inte vad du säger att du förstår som du inte fattar
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
jå1:Kom inte här och påstå att jag förstår något som jag inte fattar.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
arnio: Haha, du börjar förstå ironi nu, grattis!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dalton: Timrå må vara ironins och sarkasmens mästare, låter fint även om jag inte förstår vad orden betyder.
Det som är viktigt för brynäsare är ishockey och där skulle Timrå kunna lära ett och annat av Brynäs det är en sak som är säker.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
mikenomad: Ska vi gå vidare med svenskakursen och förklara begreppet sarkasm snart tror du....? :-)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
arnio: Hehe...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
arnio: Tja, jag är 43 och antagligen jävligt förra veckan jmft med merparten härinne. Frågar du min 17-åriga dotter är det inte ens en fråga...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
mikenomad: vi har i alla fall Ironhook
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Dalton: Ironins stora akilleshäl är när den används som kommunikationsform i sällskap där den inte blir förstådd, då havererar den fullständigt. Brynäsare är exempel på ett sånt sällskap, barn ett annat. I barnuppfostran är ironi närmast en katastrof.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
"mikenomad: Take44: Ironi. En humorform som på allvar slog igenom på 90-talet och spred sig över landet. Humorgrupper poppade upp, den ena med torrare form av ironi än den andra. Killinggänget kanske den mest kända. Fredrik Lindström i Centralen kanske den torraste. Båda hysteriskt roliga. Överallt gick folk omkring och var lite småironiska. Det blev ett naturligt förhållningssätt, man märkte inte av det. Även om det mattats lever ironin fortfarande i allra högsta grad. Sentida exempel på humorserier med ironi som underton är t.ex Solsidan.

Ironin undvek däremot effektivt en grupp; Brynäsare. Istället fostrade där rättskaffens, ordentliga människor. Som dig, Huge och min svärfar för att nämna några. Det man säger, det säger man...jag läser det som skrivs och hör det som sägs och tolkar det bokstavstroget. Undertoner, andemeningar, ironi är fullständigt främmande.

Men när det gäller att citera, då är ni världsledande. Det måste man ge er"

Ironi är så förra veckan och Brynäsare citerar inte mer än andra. Nu får det vara slut med påhopp.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
mikenomad: Hahahaha!!! Det där var nästan det bästa du komponerat haha!

(Och märk väl;  nu var jag inte ens ironisk)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Take44: Ironi. En humorform som på allvar slog igenom på 90-talet och spred sig över landet. Humorgrupper poppade upp, den ena med torrare form av ironi än den andra. Killinggänget kanske den mest kända. Fredrik Lindström i Centralen kanske den torraste. Båda hysteriskt roliga. Överallt gick folk omkring och var lite småironiska. Det blev ett naturligt förhållningssätt, man märkte inte av det. Även om det mattats lever ironin fortfarande i allra högsta grad. Sentida exempel på humorserier med ironi som underton är t.ex Solsidan.

Ironin undvek däremot effektivt en grupp; Brynäsare. Istället fostrade där rättskaffens, ordentliga människor. Som dig, Huge och min svärfar för att nämna några. Det man säger, det säger man...jag läser det som skrivs och hör det som sägs och tolkar det bokstavstroget. Undertoner, andemeningar, ironi är fullständigt främmande.

Men när det gäller att citera, då är ni världsledande. Det måste man ge er.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
mikenomad: Äh, vem behöver ett Sm-guld. Vinsten igår är minst 10 ggr större!!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Jaha...då börjar man så smått kvickna till efter nattens firande av derbysegern i Årets Match. Helvete så här ser ut..de där skorna blir aldrig vad de varit efter badandet i vängåvan. Och tröjorna. Helt galet! Fräckt att få fram dem så fort, hela stan full av segerrusiga tikare med 5-0 tröjor. Var det du simmalugnt?

Nu kan es få börja och då lär vi vara jagade. Favoriter till SM-guldet brukar ha det tufft inledningsvis.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Brynäslegenden: Rohdin kastade handskarna igår och skulle dansa med en sundsvallare. Men domaren var snabb att kliva imellan. Tråkigt att det inte får fightas lite i svensk hockey, hela hallen ställde sig upp tror jag. Det är verkligen en stämningshöjare!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Jack Daniels: Ditt problem ,inte mitt...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Brynäslegenden: Carlsson ser intressant ut, helt klart. Rohdin har inte visat mycket än, förutom igår mot katterna, då var han riktigt bra.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
dr-nix: vi har inte sett så mycket av det där berycktade kottet ännu
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Brynäslegenden: Carlsson ser intressant ut helt klart. Rhodin har varit lite mer anonym än vad jag förväntat mig. Han har inte varit dålig men jag hade förväntat mig att han skulle ta för sig mer. Men det gäller iof större delen av laget så det behöver inte vara hans fel.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Vad tycker ni om Jocke Rohdin och Jonte Carlsson hittils? 2 favroriter till mig i Brynäströjan.
Kommentera

1514394 · »