1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582984 inlägg · 6215 ämnen

Supporterklubbens jacka

« · 444153 Till forumet


Sv: Supporterklubbens jacka
pettsson: Jag skulle också velat ha den röd, den nya är liksom en kopia av den gamla som fanns för några år sedan.......aha! en replica.

En röd jacka med huva, och när huvan åker på skallen så finns texten Timrå IK i nacken/utåt.

Så skulle en "sittplatsjävel" vilja ha det.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Smokey: mamelucker, finns sådana fortfarande?

Malmö-supportrarna hade shorts på sig här uppe när vi hade -20 grader och snö... Några HF:are hade shorts på sig mitt i vintern...

Inget är omöjligt bara man har vilja :)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Madde: Minns inte riktigt... Men körde inte du mer tajt kortkort då? I hocketider så bör man nog kompletera med robusta mamelucker...
Vilket gud förbjude för stackars skottar... Så därför går det nog fetbort med säckpipor och klanfärger av alla de slag.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J: Tja, svart lär den ju bli i alla fall! :)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
pettsson och azzkikr: Tar marknad fram den så förvånas då inte jag om det är regnbågens alla färger i den.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J: Ja, jag vet inte vad ni tycker. Men rött och vitt känns ju ganska självskrivet i det här fallet.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Pojkar, pojkar.... en kilt?
Nu kommer det fram... ni vill gå runt i kjol :)

Jag körde min egen variant när vi åkte till Färjestad på lucia!
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J:

Den kan väl ändå bara bli röd och vit ?? eller
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Smokey: Tartaner om jag får be. Kiltens mönster är minst lika viktigt som färgerna för en skotte. De anger från vilket område bäraren kommer ifrån.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
pettsson: Varje klan har sin bestämda tartan (tyg/mönster). Men nu är det turister som vill ha så det finns en hel del allmänna också, för ickeskottar..
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Knylan: Jag såg en störtskön säckpipespelare som kissat på sig i närheten av Millenium Stadium när jag var i Cardiff i somras. Vill du komma i kontakt med honom så kan jag förmedla intresset.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
pettsson/Smokey: ja, DÅ skulle vi nog titta om inte förr... Annars är ju hockeyn mer spännande när man väl är inne i hallen...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Smokey: Krångel med klanfärgerna?
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Knylan: Hur svårt kan det vara att sy en själv? Leta rätt på nåt rutigt halvtjockt tyg och sy ihop nåt. Tryter det i kassan så kan man alltid slänga en yllefilt runt midjan. De flesta såna är ju rutiga.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Knylan: Är det inte en massa krångel med klanfärger och annat? Men nog skulle det kanske dra mer brudar till de nedre läktaregionen om kiltsnubbarna står längst upp med TIK:s branta läktare... Frågan är om dom skulle stå med nackspärr vända bort från isen, eller bara garva ihjäl sig...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Redax 2: Haha kilt, störtskönt. Har länge eftersökt säckpipa i klacken. Det skulle ge en ytterligare dimension.

Bajen hade väl nått gäng med kiltsnubbar för några år sen, eller om dom har det fortfarande. Synd att just kiltar är så förbuvelens dyra.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Och vem blir först med ett fjantinlägg som typ...

"Jag vill inte veta vart du köpt din tröja"?
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Redax 2: Stilpolisen säger aja-baja till supporterklubbens svarta jacka. Förvånar mig inte om den kommer figurera i brottsutredningar så småningom. Hamnar den i fel händer kan den användas vid rån.

Rödvitt inferno vi vill ha.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Folk får väl ha vad dom vill på sig... Visst går det mode även i supporterkultur. Vissa tycker att replikatröjor är B. Andra undrar varför supportrar ska se ut som hockey-mc-snubbar i svarta tröjor med armtryck...

Själv tycker jag en svart jacka med rött tryck kan vara jävligt mäktig. Men NEH-s senaste förslag får inte mig att gå i spinn direkt... Men jag respekterar de flesta smakriktningar. Rött och vitt är världens vackraste färg. Svart är som en paspartou (stavas det så?) Jag skulle totalkräkas om grunden till luvtröjan var blå...

Själv tillhör jag undergrundmaffian. Mörksvart Hugo Bosskostym med "kvinnohund-pinn" i kavajslaget och saliven stänkande ur käften på ståplats kanske? Eller en Hawaiskjorta med rödvitrandig beppehatt... Eller en rödvit Malta-tröja som jag bytt till mig mot en Timrå t-shirt på fyllan i ett land låååångt borta.

Lägg ner den här tråden! Annars kommer den att räcka tills TEKO-industrin återuppstår i Borås;)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Bland de bästa souvenirerna Timrå IK tagit fram tycker jag är de stilrena tröjorna med endast Timrå eller Timrå IK på!
Inga pippifåglar är i närheten av de tröjorna...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Knylan: Vad anser Du om kombinationen matchtröja och kilt då? Godkänner stilpolisen ett sådant tilltag... :D
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Acke: SAIKs klack är ju till största delen gul. Det är inte det minsta snyggt.

Kan inte påstå att jag sätter något större värde vid hur pass stor del av klackarna som är så att säga "färgade" i klubbens färger. Upplever det bara som mäktigare när det mullrar från en sektion som man först inte uppfattar som klacksektion om man kollar på folks kläder. Det har blivit en lite sned syn på det där tycker jag, ska man stå i en klack så måste man liksom spöka ut sig. Supporter är man dygnet runt, året om, livet ut. Man behöver inte bekräfta det genom att förlöjliga (jo, vissa gör verkligen det) sig själv via pajashattar och så vidare. Vill man visa sina färger så räcker en halsduk väldigt långt, lite halvdiskret men väldigt snyggt.

Sen om folk vill ha replicas på sig så får dom väl ha det, men jag personligen går iaf inte igång på det. =)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Acke: Vill inte tänka den tanken....


RÖTT OCH VITT
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Amb-41: tänk vad otäckt det skulle se ut om skellefte gick upp. Två svarta klackar i SA. vidrig tanke... NEH tänk till nu.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J:

Visst du har en riktig poäng där. En jacka måste ju vara i klubb färgerna. Klacken kommer ju se ut som Black Armey......

Hua.... man blir mörkrädd av tanken


RÖTT OCH VITT
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J: Amen.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
geggelundin: Supporterklubben kanske kan lägga fram listor och ta in underskrifter från åskådarna där de får säga sitt om tallen.

Det har blivit prestigesak. Eller tänk om marknad frångick sina riktlinjer för en gång skull och provade hur försäljningen av en t-shirt gick.

[bild]www.hockeysnack.com/user/photos/6cfa5526e53b96e2fd7a9a444de7e787.gif[/bild]
Denna tröja vore snygg i utförande som ovan. Även i vit med blå krage och ränder på ärmarna eller blå med vit krage och ränder på ärmarna.

stefan jalonen: Först och främst, jag är glad att det händer något. Det finns drivkraft och ett engagemang. Stor eloge till de krafter i Supporterklubben som tagit initiativ och fått fram denna jacka. Men vart tog fantasin vägen? NEH styr igen förmodar jag. Personligen kommer jag inte köpa den. Sedan när förknippades Timrå med svart? Ingen kan ju stå med den i klacken! Den för minnet tillbaka några år och påminner mig om den svarta munkjackan som då fanns. Återskapandet har kommit till stånd efter att orginalet fått genomgå ett antal mindre modifikationer. Den förbannade örnloggan återfinns fortfarande på ryggen. Visst gjorde den det tidigare också? Supporterklubbens symbol liknar en billig tatuering på bröstet och på armarna återfinns samma gamla text i bibehållet typsnitt.

Föreställer mig istället en jacka någon av de klassiska färgerna rött, vitt eller blått och med talloggan på ryggen.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Oavett om det är tallarna eller örnen så skulle jackan vara snyggare
utan ryggtryck. Det blir för bara för mycket tryck så det ser kladdigt och löjligt ut. Tyvärr.


MEN JAG GILLAR TALLARNA BÄTTRE
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Acke: Svart är ju mer neutralt. Flest vill säkert ha en svart jacka istället för röd. Inte jag och de flesta här, men vi är ju inte som andra heller...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen: Varför är jackan svart? borde den inte rimligtvis vara rödvit? och glöm inte tallarna det är bara ett tips!
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Hm..tycker ni är lite elaka mot Stefan nu, OM vi kunde så är jag övertygad att det skulle vara tallar istället för pippin på ryggen.

Alla borde maila in till TIK istället för att ställa jalonen mot väggen, nu känns det som han får ta skit och ställa sig i försvar bara för att en jacka är framtagen och att det tas lite inisiativ i klubben.

Eloge istället att det händer något.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen:
Är vårt stolta, äldre klubbmärke inget att ha längre ?.

Näää, fram för nya mallar, vi vill inte ha örnar vi vill ha tallar !.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Skulle väl vara grymt mkt jobb.. men hur vore det att göra en undersökning bland besökare i arenan? Angående örnen vs tallarna alltså.. antingen blir vi tall-stödjare motbevisade eller så blir ledningen det.. men med sådant material så vet man ju iaf vad som gäller.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
pettsson:
Precis. Tillfällig sinnesförvirring.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen: Du menar tallar, antar jag. :)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen: Men utan SK och klacken är Timrå IK ingenting, visst ett bra lag, men med en usel atmosfär och inramning i hallen...
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Johan J:

Försök att få TIK-lednineg att inse det.
Grejen är den att om SK börjar trycka upp örnar, hotar TIK med att säga upp samarbetet, vilket skulle innebära att SK inte får verka i Arenan.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
Inser inte marknad vansinnet i att fortsätta med örnen. Räcker det inte med att ge en halv generation fel perspektiv? Varför ersätta ett inarbetat och anrikt varumärke som tallarna med en vingklippt jävla örn.

Om de ändå vore konsekventa och tog hit ett pack amerikaner, sålde Budweiser i barerna och lät biljettpriserna stiga i taket. Då har de sin lilla provins - ett amerikanskt microkosmos på svensk mark.

Det är som om Djurgården skulle överge sin blå-röd-gula sköld för en teknad apa. Vilket ramaskri det skulle bli bland supportrar. Årets marknadsföringsrockad i svensk idrott alla kategorier!

Retro säljer - ge mig tillbaka tallarna.

Ibland önskar man att Supporterklubben hette Blue Saints eller Black Army. Kan man anlita Firman Boys på timarvode?

Örnen är tamefan nedlåtande.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
dr-nix:
Det tycker jag. Det är ju ett riktigt bra pris.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen: just nu har jag ekonomiska problem men då det löser sig så ska jag fundera på saken.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
dr-nix:

Kan ju dessutom bli årets julklapp till alla ungar!
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
dr-nix:

Gör det för att stödja SK då ;-)
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen: du hade mig ända tills jag såg den där j-vla örnen på ryggen.
Kommentera

Sv: Supporterklubbens jacka
stefan jalonen:
Varför inte en snygg T-Shirt när Ni ändå är på gång?
[bild]www.hockeysnack.com/user/photos/6cfa5526e53b96e2fd7a9a444de7e787.gif[/bild]
Kommentera

Supporterklubbens jacka
Beställ ditt exemplar redan nu!
Kommentera

« · 444153