1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598469 inlägg · 6213 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
Stefan Jalonen: Ja, det vore ju bäst så.. vi lär nog få planera in matchen efter hur TIK spelar, i sånt fall. Svårt att "blåhålla" sig kring dagarna före nyår...

Dream Team:
Vi får väl jobba gemensamt för att få till matchen innan A-lagsmatch

JimmyH: Thelin var ett skämt, genom hela matchen... pinsamt var ordet! Hans otrevligheter slapp jag som tur var höra, då hade man inte blivit gammal i matchen..
Matchstraff kan/ska man ta, risken för avstängning är ju minimal.. =)
Känns som Actionleffe på nåt sätt förtjänade samma straff som dig!?

"Domarn tillät det mesta som inte var tillåtet"... ja, det gjorde dom ju sannerligen. Är det inte då märkligt att dom tar en utvisning på "slagskottet" i förlängningen???

Hårt och tufft spel, men det blev aldrig fult på nåt sätt. Dom smällar man åkte på tjänade man nog ihop till, på nåt sätt.. ingen idé att försöka hymla om det inte.. =)

Ja, det vore ju kanon! Måste nog bli före en lördagsmatch, nog enda chansen att få det att klaffa.. man längtar redan=)

GuRRa:
Ja men jag såg dig inte ens på läktaren.

JimmyH: *Suck* vilken tur ;-) .

GuRRa: Du kan vara lugn. Vi hittade andra ersättare. Så det var inte ditt fel att vi torskade.

JimmyH: Att spela innan en A-lagsmatch vore kanon.

GuRRa: Det hinns inte.

Mange: Nej. Har alla grejjer hos mor å far. Ska jag åka från Timrå till Sörberge, packa väskan å sedan helt otränad åka till gärdehov.

GuRRa: Hehe.. ja, du har helt rätt =)

GuRRa: Det var inte så kul att förlora iår som tidigare år. Iår skulle vi ha vunnit. Jag är fortfarande bitter på domare Johan Thelin från Sundsvall Hockeys A-lag. Väldigt otrtevlig direkt från nedsläpp var han också, måste ju fatta att det är lek ;)

Gav mig matchstraff efter slutsignalen vilket iofs var berättigat. Spelade mest med käften hela matchen.

Jag har nu värk överallt, det var en lång och tuff match. Mycket offrande och kämpande. Domarn tillät det mesta som inte var tillåtet, vilket gör att man har lite skavanker här och där. De gånger han blåste var det nån TIK-utvisning han hittat.

Det som var roligt var just spänningen och kampen i matchen iofs. En rolig tradition som kommer leva vidare länge. Nästa år vore det kul om vi kunde göra arrangemanget större och ha matchen före en A-lagsmatch tex.

GuRRa: 2timmar? Han inte endå?

Dream Team: Hmmm. "mike66" skrev tidigare att det blev 6-5 till sursvall.

Sundsvall - Timrå...6-5 sd (0-2, 4-1, 1-2, 1-0)

GuRRa: Kan ju berätta att TIK gjorde en riktigt bra match.. trots "skandalen" att man knappt tränat nåt. För dig som inte var där så ledde vi med 3-0 och hade sannerligen S-vall i bryggläge..

Stefan Jalonen: Konstigt då????. Jag fick via telefon veta ung. 2 timmar innan att jag skulle vara med.

GuRRa: Inte i år!

Stefan Jalonen: Nej, publiken var sannerligen lätträknade. Känns som det skulle gå att göras bättre tills det blir våran tur nästa år...

GuRRa: Kanske vore på sin plats att redan nu planera in flera träningspass till nästa års drabbning.

Sen tycker jag att vi borde låna in folk från Timråkorpens bandylag.
Så gör ju sursvallssupportrarna varje år.

GuRRa: 5-4 blev det. Vad är skandal?

GuRRa: Skandalöst bra.

GuRRa:
Såg dig inte på matchen.

6-5 till sursvallsupportrarna *GRRRR*. Det är ju fanimej skandal.

Frella: Okej.. då fixar dom det bra utan mig då.. skönt! =)
Minns när man var aktiv i Böle/Sörvik för en massa år sen.. mötte Brandkåren i cupen.. jisses vad stryk man fick!! 13-5 är små siffror.......

Dream Team: Jo ni heter väl visst det...Lirar ju med Lokomotiv, mötte ju er senast, 13-5 blev de smickrande siffrorna, kändes ju därför skönt att idag bara få släppa in 6 om man ser det så =)

Frella: Stretching... vad är det???

Hehe.. vilka lirar du med i rinkbandyn då? Jag hoppade in i en match och stänkte in två baljor.. det är scouting det! =)
Tynderö.. nånting heter "vi"..

Dream Team: Lite så ja, men men, bara bryta ihop och komma igen, om man nu tar sig ur soffan vill säga, stretching är överskattat =)

Då har du aldrig sett oss spela, där är det skottlägen i alla lägen, öppna dessutom, behöver kanske inte nämna att vi ligger dyngsist =)

Frella: Lätt kaos efter första reduceringen kan man ju lugnt säga.. sen köper våra spelare parkettplats och ser vackert på när ytterligare tre puckar ramlar in.. Ja, det var mycket synd det, eftersom dom blev rätt irriterade när dom inte kommit nånstans fram tills dess!

Nej, han skjuter fortfarande bra där också, men som idag var det ju skottläge bara han kom innanför blå.. så lätt går det inte i rinkbandy.. =)

Dream Team: Jo, känns som vi viker ner oss och blir oorganiserade så fort de får sätta ettan, de kom igenom väldigt enkelt efter det, sen tätatde vi till igen. Hade vi hållt i lite längre i 2a så hade de nog blivit frustrerade och vi kunnat behålla vår ledning. Iår var vi ju dessutom värda att vinna så det känns fortfarande onödigt.

Jag tror iaf att det var han som var med senast vi spelade rinkbandy, och det skottet han visade upp då var det definitivt inget fel på ur min synvinkel sett =)

Frella: Ja, det är väl ett rätt tungt lass att bära i tre perioder, om man inte är van...
Men som sagt, man får ju extra kraft när vi spelar så pass bra och helt rättvist leder med 3-0. Synd sen att vi lägger ner helt och bjuder på fyra mål, det var nog där vi förlorade matchen. Tänker inte nämna domarna nåt mer, för då blir det bara pinsamt...

Hehe.. Ja han skjuter rätt bra Alf Lindholm.. men det är ju å andra sidan det enda han är bra på. Bössan räckte ju för att avgöra idag dock..
Lirade rinkbandy med honom tidigare i höst. Där får man ju inte höja klubban som i hockey och skjuta typ handledsskott. Han har ju det lite svårare med skyttet där, kan man ju säga....

Dream Team: Bästa matchen av mig hittills, men man rycks ju oxå med av att det går bra för laget, liksom enklare då.

Är nog mest ovanan att ha på sig just sån där utrustning som gör mycket till. Får väl köra över dem nästa år istället, bara inte Affe är med i deras lag så =)

Frella: Jo.. enbart att hålla med. Man har setts piggare än just nu, det är helt klart. Men det känns som det är värt varenda öm punkt på kroppen att bara få delta.. verkligen skitroligt detta, trots den nesliga förlusten...
*viskar*(...som vi bara skyller på domaren..)

Du gjorde ju en kanonmatch i målet! Kan ju förstå om du slitit på några muskler du aldrig märkt av tidigare, eller inte behövt använda.. =)

Japp! I morrn blir det ju hur skönt som helst. Jullunch hos morsan och sedan ska man se på när TIK kör leken "tio små indianer" med Frölunda.. =)

Dream Team: Precis...att man har ont i varenda muskel(om man nu har några)gör inte så mycket ikväll, lugn dag framför en tv som visar TIK imorn blir det väl ev.

Dream Team: För gammal.

Frella: Du ser, as weak as they come.. det är Moverare det..=)

Sen att man själv sitter med halvt intryckt näsa och känner sig liten och späd... det är helt irrellevant......

Moverare: Jaså, det var tidigare ikväll alltså..??

Moverare: Men nog fan har jag ont, överallt.

Dream Team: Jag har varit där, vart var ni?

Dream Team: Moverare måste nog stanna hemma och slicka alla sår ikväll... =)

Moverare: Var det inte kollektiv samling och förening på O´Learys ikväll??

mike66: Gnällspik.

Hallå alla blåmärksdrabbade Vomerar-hatare och ni andra också för den delen!

Jag sitter nu här i all min ensamhet och försöker förtränga bort ångestbytet jag gjorde i den 4:e perren (SD) som med all sannolikt bidrog till förlusten. Utvisning och sen orkade vi inte resa oss mer. Töntigaste utvisningen som kommer direkt därpå tog definitivt knäcken på oss ursinnigt kämpande vikingar och utspelar sig som följer;
Vår #10 får ett friläge och dundrar iväg ettt snabbt handledsskott. Tyvärr så tyckte de köpta hemmadomarna att det var ett slagskott och fixade till ett mycket tungt 3 mot 5-läge för oss gamlingar. Domarjävlar!

Va faen det var ju vår match från början till slut, förutom en liten svacka i den andra perren när vi släpper en ointaglig 3-0-ledning till underläge 4-3. Domarjävlar! Leif Boork är ett geni.

Trots detta så får man tacka för en mycket trevlig och lyckad tillställning från Sundsvallarnas sida. Grattis till segern och nästa år så tar vi er.

Ps. Roligt att det blev en sån bra slant vi fick in till de sjuka barnen trots en sån usel publiksiffra. Folk är givmilda och det tackar vi för.

Sundsvall - Timrå...6-5 sd (0-2, 4-1, 1-2, 1-0)

actionleif: Tack själv! En otroligt trevlig tradition som har skapats detta. Det enda "negativa" i år var väl att det var så klent med folk.. nästa år skulle det behövas mycket mer reklam inför matchen. Det känns som om "rätt" människor borde få det ansvaret. Bättre att i god tid före fördela ansvaret mellan olika personer, annars står den som det räknas med ska ha gjort allt ändå där och känner att han/hon inte räcker till..

Men det är väl lugnt.. vi har ju ett år på oss... =)

Moverare: Ja, det är nog så ändå, jag viker mig. När 60 min. har spelats så borde det vara slut, finito, kaputt! Lagen delar broderligt på poängen bara..

Tack till alla som spelade idag.. otroligt skoj!
hoppas på lite mer intresse före match till nästa år .. orkar inte ordna med allt själv då ..

Hur många kommer till larran ikväll?

Moverare: Bara att hoppas på grabbar här. Skulle i såna fall döpas efter Rod Brind'Amour och Joe Nieuwendyk..

Dream Team: Förlängning och straffar är ett otyg.
Jag kommer aldrig att acceptera det.
När matchen är slut är matchen slut.
Efter tre gånger 20 minuter.

Moverare: Håller med. Man har väl helt enkelt anpassat sin hockeystinna hjärna till hur det ser ut i tävlingsmatcher, trots att straffar och sånt skit enbart gör om allt till lotteri. Förlänging kan jag väl ta, men varför dessa straffar???

Mange: Blå, jag trodde domaren tillhörde er, vill inte alla Sundsvallspelare egentligen spela i Timrå.

Mange: För övrigt tyckte min dotter Felicia, 5 år, och min son Vincent, 4 år, att jag spelade fult.
Barn förstår inte så mycket.
Nej, han är inte döpt efter Vincent Lecavallier, möjligen Vincent Vincent Damphousse..
Fast jag ville att han skulle heta Robert efter Bob Probert.

Dream Team: Och att vi inte var fulltlag på isen beror på att den såkallade "domaren" ville vara lite mer blå en röd denna match, och visst lyckades han.

Dream Team: Jag är helt och hållet emot Sudden Death, jävla korkat påhitt.

« · 358567 · »