1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598478 inlägg · 6213 ämnen

Supportermatchen

Sv: Supportermatchen
Stefan Jalonen: Ja, det vore ju bäst så.. vi lär nog få planera in matchen efter hur TIK spelar, i sånt fall. Svårt att "blåhålla" sig kring dagarna före nyår...

Dream Team: Precis, Vore väldigt roligt att lira i SA när det inte är helt tomt på läktarna som det var idag.
Första året i Gärde är ju helt klart det bästa publiksmässigt. Spelmässigt så är årets upplaga klart bäst.

Mange: Spelade en rinkbandyfajt i SyA för en tid sen. Visst var det folktomt vid 20.45 en vardagkväll, men man fick ändå känslan av hur nära läktaren verkligen är. Man kan ju lätt tänka sig in i läget då det är fullsatt vilket mäktigt tryck som når ända ner på isen..

Jo, visst var det så. Beror säker på att det var första gången och litegrann nyhetens behag. Samma ifjol i Timrå, vet dock inte hur många som var där då. Men visst måste det gå att göra lite bättre reklam för matchen, ett tag innan dessutom? Så länge "rätt" folk är ansvariga som kan jobba på ett bra sätt för just detta.

Stefan Jalonen: Hade ingen möjlighet att ta mig dit.

Dream Team: Thelin var bra. Jättebra.
Ni hade inte gnällt om ni vunnit.
Följ reglerna, eller bryt mot dem när domaren inte ser, så brukar det ordna sig.

Moverare: "Ni hade inte gnällt om ni vunnit" Tyckte vi gnällde hela matchen även då vi ledde och trots att vi gjorde två mål i Box Play.

Moverare: Thelin var usel. Jätteusel!
Nej, vi hade knappast gnällt på just resultatet, men domarna hade ändå förtjänat rejält dålig kritik.
Men nu fick vi ju inte ens en chans att vinna pga att vi blev bortdömda på en helt vansinnigt tagen utvisning... Så vitt jag förstod så var det nog rätt hugget som stucket om vilka som bröt mot reglerna bättre eller sämre än de andra. Det som känns väsentligt är att domarna håller sig någotsånär konsekventa till reglerna under matchens gång.
Som det blev nu fick man mer eller mindre göra allt utan att det blåstes. När det sedan blir förlängning, då blev det helt plötsligt utvisning för absolut ingenting...

Domherren tillilka "hockeyspelare" Johan Thelin var flera mil från att få godkänt.
Pratade med honom efter matchen. Han berättade för mej att han egentligen borde ha tagit ut FLER Timråspelare än vad han gjorde. Han var helt inne på att han höll precis samma nivå lagen emellan.
Sedan hävde han ur sig att Timråspelarna inte var lika fysiskt stora och starka som bobcats, vilket var en anledning till att han inte tog ut så många katter under matchen.

I övrigt tycker jag att vi var värda att vinna. Vi skapade fler vassa chanser och svarade för en gedigen insats.......trots allt.

Skarin: Hade vi något mer powerplay än när de åkte ut för 6 man på plan?

JimmyH: Mkt bra fråga! =) Den är så bra så att jag undviker att besvara den....;)

Skarin: Ja men du hör ju.. full koll?? Skulle inte tro det!!
Inte lika stora och starka? Dom flög ju som vantar i många av närkamperna...

Förslusten sved ju som satan direkt efter matchen, men med lite distans till begivenheten, bortdömda eller ej.. så kan vi nog vara rätt så nöjda trots allt..

Dream Team: Du måste tänka posetift dom e ju inte på samma nivå annars så... nån gång måste nått kul få hända dom där å ;)

JimmyH: Vem var stollen som åkte fram och ryckte i Thelins tröja efter matchen?

Moverare:
Vet Du,eller Mats Edström,om det finns någon gammal Supporterklubb-nål från "Er" förening??
Om det finns skulle jag vilja införskaffa en sådan och ha bland mina andra.
Ev. kan den någon gång få vara med på hemsidan www.littmar.se då jag byter ut bilderna där då och då i framtiden.
Kolla om det finns!
Bussigt!

Papperapp: Ska kolla.

Moverare: Stämmer det att JimmyH försökte "halshugga" den pinsamma Thelin efter matchen?

Det är bra JimmyH Stå på dig... ;O)

Swordster: Han var väl folkilsk mest hela matchen, men att beskriva det som halshuggning är att överdriva det hela rätt rejält...

Swordster: Såg inte hugget med klubban, men utan tvekan gick han över gränsen när han gnällde som ett barn och drog Thelin i tröjan.

Dream Team: Synd att han inte tog kontakt med mig om han var på dåligt humör. Hade varit skoj.

Moverare: Du hade ju aldrig orkat ändå =)

Moverare: Jimmy tycker säkert det är fegt att slå tjejer.. =)

Dream Team: Du menar gamla gubbar, men det är synd och skam att ingen av er klarar av en 37-åring. Vad fan är det med ungdomen.

Frella: I första två perioderna hade det inte varit några problem.

Moverare: Tyckte nog du såg ut att ligga i underläge mot vår #18 iaf, lyckades du knäcka någon iår?

Frella: Ja, han gnällde som ett litet barn efteråt... =)

Frella: Han la sig över mig när jag ramlat, och då är det knappast några problem. Han var inte lika sugen att fortsätta när jag väl kommit upp. Trots att jag erbjöd honom flera gånger.
Sedan undvek han mig.

Frella: Knäckte?
Nä, det hoppas jag inte, jag vill inte skada någon, bara skrämma och göra illa.

Jag är en snäll människa, jag bad ju dig om ursäkt för att jag åkt på dig.

Moverare: Du kanske bara är snäll mot de heliga, i detta fallet mig =)

Moverare: Jag får gratulera till segern. Det är er väl unnat. Ni måste också få känna glädje så här runt jul. Ni måste få känna hopp...

För som Sune Bergman sa : Det finns inte plats för två eliserielag i det här distriktet.

Hopp var ordet....

Moverare:
En annan sak som slog mig och måste fråga dig därom:
Om Du glider runt bland prominenta gamla slagskämpar i korridorerna i någon arena i nordamerika och råkar stöta ihop med Bob Probert och sträcker fram kardan:
Hur presenterar Du dig då?
Svårt att överföra ljud via denna sida men någon gång skulle jag vilja höra dig säga ditt efternamn på engelska!!
Probban blir nog både konfunderad och impad!!
:o)

Bärra

Swordster: "Halshugga"? Nja lugn nu. Känns som att jag måste förtälja sanningen så det inte blir likt värsta fiskehistorien av detta.

Det var efter matchens slut då han som domare gått in och avgjort det hela.

Jag åkte fram och klappade klubban i isen framför han sedan gjorde jag på skämt som Dan Tryborn gjorde en match och lyfte på tröjan hans och frågade om han hade en Piteå-tröja under?

Då vart Herr Thelin tokig och knuffade till mig och sa att jag borde lära mig och åka skridskor. Då sa jag att om han lärde sig spelet ishockey så skulle han med lite tur kanske få göra ett byte i Elitserien någon gång. Han svarade: -Öhh Game Penalty på dig.

Det var så det gick till.

JimmyH: Ja det är ju kung att du sa som det var till honom...Han är ju en lirare som aldrig kommer att spela i en högre div än super-alsvenskan med Sundsvall.....Det är rätt att du säger som det är,för han suger ju.....*asg*

Frella: Du vet, stridens hetta och sånt, när matchen är slut är allting glömt. Jag är en mycket fridsam människa tillvardags, men på isen gör jag det jag är bäst på.

Papperapp: Eh, frågan är om jag skulle få fram ett ljud om Probert stod där. Men om jag lyckades säga mitt namn skulle jag utala det som vanligt.

FH: Det finns bara plats för ett Elitserielag, och tydligen finns det bara plats för ett Supporterlag.

Skulle för övrigt vara skoj att göra nåt mer av det vi byggt upp, att möta andra supporterlag. Både vi och ni har ju spelat ihop oss riktigt bra, matchen igår var stundvis riktigt bra.

Moverare: Jo du verkade ju fullt normal där i entréhallen innan match, så det kanske stämmer då =)

Moverare: Ja du,du hade nog tur att en annan könde sig lite stel och sliten efter bussresan till Leksand annars så hade du inte haft mycket och sätta enot på isen eller*Asg*... Hälsningar/KUBIKEN

Moverare: I England exempelvis så har supporterlagen i fotboll egna serier. Säkert en rolig sysselsättning för de närmast sörjande.

FH: Ja det skulle nog vara en skoj grej....Man kanske skulle ta och luska lite mer i den frågan...eller???

FH: Ja det skulle nog vara en skoj grej....Man kanske skulle ta och luska lite mer i den frågan...eller???

Moverare: "men det är synd och skam att ingen av er klarar av en 37-åring. Vad fan är det med ungdomen."

Timrås ungdommar har lärt sig att vara rädd om de äldre. Man vill ju inte möstas av en bitter Herr vomerare på ålderdomshemmet om några år.

Frella: Fullt normal är att ta i, men jag är betydligt beskedligare utan hockeygrejor.

jalla: Ja det tycker jag.

Robban: Jag kommer aldrig att bli bitter, och blir jag ändå det så beror det på klena ungdomar.

Moverare: Ja ,man kanske skulle kunna bli några lag och försöka få igång nån serie av nått slag....

jalla: En serie kan bli svårt på grund av avstånden. Men kanske en helg och samla lag från Modo, Brynäs, Leksand och andra klubbar som inte ligger så långt borta. En helg och spela en massa hockey. Det borde vara genomförbart.

Moverare:

Bjud upp oss från Gbg så kommer vi!;)

Danne_L: Vi får jobba på det.

Moverare: Vi får sätta Smokey på Sponsorbiten så borde det gå att lösa på nåt vis, skulle vara riktigt jävla kul tror jag.

« · 358567 · »