JimmyH: Samuelsson hade Cooper, men han var i och för sig en fegis så jag förstår att du identifierar dig med honom. Probert hade CCM, det stämmer. Men jag väljer inte hjälm utifrån vilka andra som använt dem utan för att de är bekväma, och det finns inget bekvämare än Cooper. CCM kan jag inte alls ha. I fjol hade jag för övrigt inte en Cooper utan en Winnwell, samma modell som Messier hade under hela sin karriär.
Ska du åka runt och slå folk i huvudet med klubban i år också. Det är Samuelsson-stil det.
Moverare: Nu var det visiret jag apade av Samuelsson och inte hjälmen. Det var ju det som kanadensare likt Don Cherry störde sig som mest på förutom att han smällde på och sedan lät bli att slänga handskar.
En riktig man vågar vara "feg" i andras ögon.
Att verkligen slå klubban i huvudet på folk är kanske mer av en McSorley-grej. Att däremed knacka folk på hjälmen kan dock tydligen få igång den mest osäkre mannen att hitta en anledning att visa obefintliga muskler.
Mark Messier var en man av en spelartyp jag älskar. En vältränad herre med både talang och styrka. Bäst när det gäller. Han snubblade inte bort några straffar inte.
Moverare: Inte ett dugg men det tycks kunna bromsa dig i tuggande. Inläggen blir kortare och kortare och med mindre uttryckande av vad du gillar som du känner är tufft.
På tal om manlighet så måste jag nog lämna hockeysnack nu. Min sambo kommer hem ifrån Stockholm och har jag inte städat så lär jag inte få gå på hockeyn ikväll.
actionleif: Ja tack :) går den av får jag väl bryta mig in i A-lagets förråd :) Men det bör väl inte hända för jag hoppas att det inte är några vedhuggare vi möter, eller?
actionleif: Vad är mamma för ras? Cocker spaniel eller labrador? JimmyH verkar ha ärvt frisyren. Finns det risk att hon biter mig i benet? Gör inget, jag har benskydd.
Norden_AN: hejja hejja hejja timrå timrå ik är dom bästa hejja hejja hejja timrå timrå ik är dom bästa .... ett lag i sverige finns bara ett lag i sverige etttt laaaag i sverige finns baaara ett lag i sveeeriggge... jobba jobbba jobba jobba .. idag vinner vi TIMRÅ IK 4 ever
JimmyH: PS. Jag är klar med städningen. Till och med disken blev undanröjd. Vinner Timrå ikväll mot all förmodan så kanske det rent av blir en myskväll. DS
timrå_ik: Vad är du för en tok egentligen ??. Du får ursäkta mig, men som situationen ter sig så känner jag mig bara så tvungen till att ställa den frågan.
Moverare: Okey ja då har du inga nervceller ovanför halsen då. Tydligen är du nästan 40 bast, och att ha en sån profil som dig här med tanke på detta är ju gulligt och roligt ;)
Probert hade CCM, det stämmer.
Men jag väljer inte hjälm utifrån vilka andra som använt dem utan för att de är bekväma, och det finns inget bekvämare än Cooper. CCM kan jag inte alls ha.
I fjol hade jag för övrigt inte en Cooper utan en Winnwell, samma modell som Messier hade under hela sin karriär.
Ska du åka runt och slå folk i huvudet med klubban i år också. Det är Samuelsson-stil det.