Framgångsrika lag som DIF, BIF, FBK med flera har inte fallit i fällan att 'fjolla till det' med en massa olikfärgade djur och dylikt i sina klubbmärken.
De som i stor utsträckning har gjort det är en massa nykomlingar och osäkra föreningar.
Ofta kan man också koppla en klubbs popularitet, utanför den närmast sörjande kretsen, till hur väl de lyckas vårda sin själ, historia, kultur etc etc. Kärt barn har många namn. Det populärast namnet för dagen är väl; varumärke.
Oavsett vad man kallar det så är det här attrktiviteten i en klubbs namnklang finns.
Prova och säg tyst för er själva ett par kända sportklubbars namn och fundera på vad ni tänker på och känner. Häri ligger en stor del av hemligheten.
Övning 1: Säg 'Hammarby'. Fundera på dina associationer.
Fortsätt sedam´n med några egna val.
Lycka till!
Häri ligger utmaningen att skapa en bestående känsla.
De som i stor utsträckning har gjort det är en massa nykomlingar och osäkra föreningar.
Ofta kan man också koppla en klubbs popularitet, utanför den närmast sörjande kretsen, till hur väl de lyckas vårda sin själ, historia, kultur etc etc. Kärt barn har många namn. Det populärast namnet för dagen är väl; varumärke.
Oavsett vad man kallar det så är det här attrktiviteten i en klubbs namnklang finns.
Prova och säg tyst för er själva ett par kända sportklubbars namn och fundera på vad ni tänker på och känner. Häri ligger en stor del av hemligheten.
Övning 1: Säg 'Hammarby'. Fundera på dina associationer.
Fortsätt sedam´n med några egna val.
Lycka till!
Häri ligger utmaningen att skapa en bestående känsla.
Vad står 'Timrå IK' för?