JimmyH: Jonte skulle aldrig varit med på hyllningströjan. Det var ett självmål i mina ögon. Oavsett hur skön karln är och att han förmodligen är lika mytomspunnen som "Lill-Strimma" så räcker inte det. Han har gjort för lite för Timrå. Än så länge skall tilläggas. Mandy var gjuten. Men Mackan är större än Jonte i dagsläget rent historiskt.
Men JONTE kommer säkerligen bli STÖRST i modern btid. Men då hade man fått tagit det då i sådana fall.
Det hade räckt med att göra en egen hyllningströja åt honom som tack för att han skrev på!
JimmyH: Det är väl just den säsongen som räknas. Bosse gjorde ett klassiskt slutspel i Småland oxå och det lever han på än. Bosse Fenomenahl å Kung Sune är helgonförklarade i bibelfästet Jönköping.
Tänk att så lite kan betyda så mkt!
Jag menar det räcker med att göra en odödlig grej en enda gång sen är man fastlimmad i historieböckerna, ständigt på näthinnorna hos fantasterna.
Men det är ju som Claes-Göran Hedenström. Han gjorde en låt för 38år sedan som fortfarande är vid liv. Än idag får han uppdrag runt om i folkparkerna för att sjunga "Det börjar verka kärlek banne mej".
För någon vecka sedan var han i Bergeforsparken och uppträdde.
ernie eagle: I bland är det mycket gnäll. Jonte om någon förtjänar att ha sitt namn skrivet på en hyllningströja. Visst, han har inte varit här och inte heller gjort lika mycket som andra lirare som står nämnda på tröjan har gjort. Men med den personligheten han har och framförallt kontakten som bildats mellan honom, föreningen och Supporterklubben tycker jag absolut att hans namn bör stå med.
Det ser bra ut i mina ögon. Men det är klart... jag kan vara trött också ;-).
-Gurra-: Jag håller inte med dig. Man bör göra någonting innan man blir kult oxå. En säsong är inte tillräcklig. Som sagt var jag älskar Jonte. Han är störtskön. Men minns du när vi satt hemma hos dig i den gamla lägenheten och såg slutspelsmatchen mellan Färjestad-Timrå i Karlstad på TV.
Mackan föll i tårar i sin sista match för Timrå. Du var nästan så att du grät själv då Gurra.
Mackans prestationer är omätbara. Jag tänker inte ens försöka mig på en jämförelse. Jontes tid den kommer.
ernie eagle: Det behöver inte ha med kult att göra bara för att man hyllar någon för vad han/hon gör. Inte enligt mig iaf.
Så du menar att jag skulle falla i tårar så fort en spelare lämnar klubben ??. Visst var det tråkigt att Mackan försvann, men jag var knappast gråtfärdig. Det måste du ha drömt Sjöstedt lilla.
-Gurra-: Jag drömt? Nähä du. Jag minns den kvällen så tydligt. Och det finns vittnesuppgifter på att du var lyrisk och salig. Inte för att Mackan lämnade klubben. Utan för vad han hade åstadkommit.
Visst är jag en dagdrömmare som skenar iväg ibland. Men i det här fallet är jag tämligen säker på min sak.
tycker nog oxo att detta tjaffs borde kunna ta slut iom att tröjorna är tryckta .. är det någon som vill ha en tröja som mackan är med på så kan väl den personen ex. Ernie ta fram en sådan tröja själv då?
Så mycket svårare kan det inte vara. tycker vi kan sätta P nu
ernie eagle: Finns många fler än just Mackan som blivit bortglömd om vi nu ska se till det historiska .. och frågan angående om du skulle ha tröjor var enbart för att du verkar så nego mot tröjorna .. självklart får du köpa dina tröjor
actionleif: Ja vart är egentligen Rolle Westin, Pekka, Bosse, Mackan, Matte Näslund, Tommy Sjödin, Olle Åhman, Eje Lindström, Kjell Dahlin, Gatan, Peter Andersson, Bröderna Pettersson, Bert-Ola, Henke Sandström, Sören Boström, Matti Pauna, Finn Lundström, Christer Sehlstedt och Janne Kock?! För att nämna några menar jag...
ernie eagle: Du blir heligt förbannad på alla som inte brinner exakt lika mycket eller för exakt samma saker som dig. Pratet om nedvärdering bör du lämna därhän...kasta sten i glashus du vet...
ernie eagle: "Man behöver inte nedvärdera andras åsikter eller klanka ner på andra grupperingar eller minoriteter bara för att man är av en annan uppfattning själv"
Men du har rätt att häva ur dig vad skit som helst när som helst? Lugna ner dig nu. Det är ingen som nedvärderat här inte.
mikenomad: Man behöver inte alls brinna för samma saker som jag. Men man kan åtminstone RESPEKTERA mig. Jag blir ju utskrattad t ex för att jag gillar dansbandsmusik. Skrattar jag ut folk som gillar hårdrock, opera, jazz, reggae kanske?
Alla vill väl vara vän med dig? :) Jag sa att diskussion var patetisk....och det är den verkligen. Sedan kan du sluta tycka synd om dig själv så förbannat...
Sune: Jag anser inte att folk ska dissa mina intressen eller mina åsikter. Man behöver inte fnysa åt mig eller göra parodi. Men det är väl som vanligt. Jag skall bara svälja allt som sägs. Varför gör inte inte idrottsmännen det egentigen oxå. Varför slåss de? Man skall ju vara kall och cool och låta utmanarna göra misstagen!
Tycker det är helt jävla rätt att Jonte är med, trots allt. Han har nyss skrivit på ett fyraårskontrakt efter all denna oändliga uppståndelse i sommar. Det är coolt att han är med på tröjan. Inget konstigt med det.
Men visst skulle Mackan också varit med. Nu blev det inte så. Då är det bara att acceptera eller låta bli att köpa tröjan.
ernie eagle: Men du kan fnysa åt andra då? Det är väl du som gått hårdast åt i denna tråd medans andra försökt förklara varför tröjorna blivit som de blivit. Lite perspektiv på tillvaron må du väl besitta?
Nu stoppar vi allt detta snack!! ta resten brevledes.
Tråden ska handla om denna tröja eller andra tröjor folk vill ta fram, inget tjat om ett namn som skulle ha funnits med på en tröja som redan är tryckt.