1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604108 inlägg · 6212 ämnen
2932515 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Bobby Hahl: ljudkvaliten kan ha fått offrats lite men slängde ihop en youtube video så det blir lättare. Hoppas den fungerar bättre

www.youtube.com/watch?v=G6vZudOHRek

Cobbel: tack för en mycket bra samanfattning !

kommer dock fortfarande landa i att ja kommer gå ur min väg för att rekommendera andra att inte rösta på sverigedemokraterna i kommun valet om de bryr sig om hockeyn då de sänder så många varnings klockor över detta o hur det av sverigedemokraten kommunicerat offentligt gällande avtalen med just timrå ik. bara en säkerhetsåtgärd från min sida!

ser redan nu hur artikeln används av andra fans som direkt svärtar ner timrå som om de är något mygel från timrås sida.

SKRIDSKOSKENAN: Kollar man på de offentliga handlingar som finns att tillgå (Timrås egna årsredovisningar yada yada) mellan åren 2000-2025, så kommer man upp i nånstans kring 100 miljoner kronor, det är en höftning då allt inte går att hitta exakt.

Slår man ut det på 100Mkr/25år, så har Timrå fått ca 4miljoner kr i stöd per år ifrån kommunen. Ställer man det till exempel emot skatteintäkter som Timrå kommun drar in så ligger de kring 1006,9 miljoner kronor. Så det "lilla" bidraget de givit laget utslaget på 25 år, beroende på vart man stoppar de övriga pengarna såklart.

Sen behöver man ju också ställa det i jämförelse med vad Timrå IK som lag ger kommunen tillbaka i form av synbarhet i media, ett lag i högsta hockeyserien i Sverige etc etc.. Nog fungerar Timrå som en bra PR-möjlighet från kommunens sida med.

Summa summarum, tror inte vi behöver oroa oss över att bidraget kommer att ändras någon nämnvärt för vårt kära lag. Möjligen att man från kommunens sida kommer få högre krav på att redovisa vart alla kosingar tar vägen hela tiden.

Edit: Det finns också artiklar b.la. ifrån SVT nyheter och Sveriges radio på ämnet om ni vill läsa själva :)

Isbjörnen2: Kan inte höra den när jag klickar på länken med mobilen.

{157620}: AI är definitivt inblandad, medtför att jag inte har kan sjunga så bra som jag vill att det ska låta och inte har tillgång till en 100 manna kör med tillhörande orkester ☺️ men texten och melodin är min den

Öndulat: Det märks att det finns lite att skriva om när vi diskuterar gamla backar som kunde ha blivit något istället för nuvarande lag :)

2932515 · »