Hej alla. Testsändningen igår blev inte helt lyckad, bara att bekräfta detta och beklaga. Orsaken var att ett serverfel gjorde att vi inte kunde prestera den kapacitet som behövdes för att ge alla inloggade en bra mottagning. En tröst i bedrövelsen är att de som fick möjlighet att kolla av delar av matchen bekräftar ett överraskande bra resultat. Alltid nå´t, som han sa, han som såg Åmål. Vi har lagt ut matchen i eftersändning- kolla den! Adressen är www.internethockey.net/live Vi kommer mycket snabbt att sända nästa hockeymatch från Timrå Isstadion. Dessutom planerar vi att tillsammans med Herrar Elit Handboll att sända en testmatch i handboll från Lisebergshallen, med RIK på den ena planhalvan!. Vi tog första steget igår kväll. Även om det inte blev helt perfekt, så är vi på väg mot nya spännande steg. Men, Du - kolla eftersändningen. .
Har nu kikat igenom lite delar av testsändningen och jag måste säga att den var bättre än jag vågat tro...
Bildkvalitén går väl att diskutera beroende på om man kör i helskärm eller ej...I helskärmsläge så blir inte upplösningen den bästa men det går alldeles utmärkt att se ändå.....
Ljudet tycker jag duger bra och highlightsen var skojiga att se....Bra jobbat och fortsätt så här så kan det bli en succé....
Som BETA-testare får man finna sig i ett och annat bakslag. Man får se sig själv som lite kompis till bröderna Wrigth. (Dom som fick flygplanen att flyga)
Själv så kunde jag inte koppla upp. Men det kostade inget, och att agera försökskanin för Timrå IK ser jag som en ynnest.
Kul ändå att se att några runt Timrå IK jobbar hårt på att ligga bland dom första i teknikvågen som sveper fram.
Marcus: Med med lite god fantasi så skulle man kunna koppla Marcus och #16 (kenneth westberg) till nära TIK väl? Och matchen som BETA-testades hade väl också TIK-anknytning? Även om jag ej lyckades komma online.
Jag vet inte vad som händer bakom kulisserna i Timrå IK, men när det gäller IT-biten så anar jag att allt inte flyter som en margarinklick i varm panna... Men som sagt. Det är bara något jag anar och givetvis inte tänker vitsorda i sak.
Annars känner jag till Timrå IK ganska bra... Och det är därför jag hänger här på hockeysnack. Vad är hockeyligan?
Smokey the man: Jag kan förstå det du säger man jag tycker iaf jag har hört från många håll att marcus och grabbarna som tidigare höll på med det har lagt av men timraik.nu.. Eller har det bara kommit fram till Umé? Att testsänningen som de hade på hockeyligan.se var från Timrå är väl inte så konstigt när de ansvariga kommer därifrån. Men frågan jag har: Är det verkligen ingen intresserad av detta som har tid att bilda en IT-grupp och fixa hemsidan? Vad säger egentligen Klubben om detta? Kanske någon får fråga janne söderström vad de vill med hemsidan, om det ska vara Timrå's forum utåt mot världen?
Nä nu ska vi se Z:a regera inatt.. FORZA TIK LALL ON!!
Smokey: Kenneth W är nära knyten till Timrå IK genom sina uppdrag där. Även jag har viss koppling som fd webmaster samt hängiven supporter (höll på att lägga till fd. där oxå =/ ). Medlem har jag dock aldrig varit i föreningen. Supporterklubben är den TIK-del som jag sympatiserar med. Dina aningar är befogade ...
Tycho: Det finns en IT-grupp i klubben samt en färdig hemsida att börja använda. Dessutom finns en hemsidegrupp hos Supporterklubben. De andra frågorna kan jag inte svara på.
Tycho: kan inte du erbjuda dina kännster åt klubbens hemmsida, du kan ju detta helt klart, vet att Mike66 som håller i TIK 031 erbjöd sig för länge sedan men inte hört något,,,,,så nog F-n finns det folk bara archlet lättar från kärran i de styrande,,,,,,,,
Marcus: Jo jag har väl förstått så pass mycket jag också men varför händer det ingenting?? Vet att jag ställer frånag till fel person men ändå... Jag vet att de som håller på med hemsidan för supporterklubben måste jobba ihjäl sig för att kunna få någon sorts info. så ingen skugga över dem... Jag bara funderar vad IT-gruppen gör för någonting när vi inte haft en fungerande hemsida sen ni i den gamla gruppen slutade. Det går inte att fixa något samarbete med IT-utbildningen på MH och hemsidan som något de kan hålla på med tillsammans flera stycken?? Det finns alltid folk som kan göra hemsidor det gäller bara att någon får fingrarna ur och fixar det. Nu vet inte jag vilka som sitter i IT-gruppen men jag har iaf hört rykten om att KW är sammankallande och då kan jag nästan hålla med Friskan om att hockeyligan är mer prioriterad än timraik.nu.(fortfarande inget mot dig marcus) Därför måste vi väl ställa oss frågan om våra IT-ansvariga är de personer som ska ro våran hemsida i land eller om vi måste hitta någon annan. Tex: mike 66 om han känner sig manad.
HH: Jag pluggar heltid bor 30 mil hemifrån och tränar ca 7-9 ggr i veckan så tiden är ganska knapp redan nu. Men kommer det en fungerande grupp kan jag kanske hjälpa till med det jag kan härifrån... Men jag ska inte ta tag i det det får ngn annan göra...
Marcus:Det du protesterar mot skrev jag i december månad, och då var det ingen osanning. VV öppna familjens IP-nummer. Så övriga i familjen åtminstone kan komma åt hockeysnack./Friskan
Tycho: Ett samarbete med MH låter lite orealistiskt men idën att ta hjälp av flera personer är bra. Det var så det fungerade förr. Du har fel i det du tolkat av Friskans profil. Just därför anledningen att hon blev avstängd för spridande av felaktig information (som tydligen rotat sig djupt). Friskan skrev att Hockeysnack prioriterades före timraik.nu. Hockeysnack drivs och utvecklas av mig och endast mig.
hockeyligan.se och www.timraik.nu är helt åtskiljda saker. Så diskussionen att någon är högre prioriterad än den andra kan man inte ens föra. Detsamma gäller Hockeysnack som i sin stur skiljer sig från HL.se och TIK.nu =) Är ni med på detta eller förvillar jag er?
Det är detta med direktsända hockey som irriterar mig lite. KW verkar ha tid att fixa med denna(det var härifrån jag fick HL.se) men inte kan lyckas att få till en hemsida som fungerar. Det tycker jag är en väldig felprioritering. Sen fick jag mina fakta lite omorganiserade i min hjärna och blandade ihop detta med det friskan skrev men som du skriver så har HS och timraik.nu ingenting med varandra att göra. Det enda jag inte fattar är hur vi kan vara en ES klubb utan en fungerande hemsida... Nästan Skandal!
Freshcan (Friskan): Hur du än vrider och vänder på det så har det ändå aldrig stämt. Sedan NYA Hockeysnack introducerades så har det skötts helt separat från övrig verksamhet. Det borde jag veta eftersom det är jag som har hand om det hela. Det är förövrigt på den premissen som Hockeysnack kunnat växa som det gjort och spridits till flera klubbar. Desa nya klubbar skulle inta vara så lockade att gå med i HS om detta var ett "Timråtillhåll". Nu är det klubboberoende, som det ska vara, hur mycket Friskan än försöker att få det kopplat till TIK's hemsida.
Tycho: Direktsänd hockey är en stor del av vårt projekt. Ännu en gång ser jag påståendet att KW skulle ha felprioriterat. Nu är det så att det är Kenneth W som har ordnat fram den nya färdiga hemsidan. Som är kalr att användas. Riktigt snygg är den dessutom! Utan Kenneth så hade ni mötts av tom sida. Klubbens IT-grupp består av fler personer än KW. Han har skött sin del och levererat! Nu får NI hitta andra syndabockar. Kenneth och JAG är ruskigt less på detta.
Angående detta med hemsidan så är det skandal av Timrå IK som klubb att inte kunna bedriva en mer organiserad hemsida och satsa en del av sina resurser på hemsidan..
Hela denna säsong har sidan varit en av Sveriges sämsta hockeyhemsidor, detta är ingen kritik till er alla som har jobbat och gjort det ni har kunnat med hemsidan utan det handlar om en dåligt fungerande It grupp inom Timrå IK som inte har fått det stöd av klubben som man kan begära......
Med en väl fungerande webbgrupp som kände att dom hade klubben i ryggen så skulle detta kunna fungera hur enkelt som helst, och de ansvariga skulle kunna delegera ut de material som ska in på hemsidan etc,etc, men det verkar sitta på ett mycket högre plan som inte kan få fingrarna ur r**a och inse vikten av att ha en väl fungerande hemsida i dagens IT Sverige....
Jag själv har fullt upp med Nolby Hockey och TIK031´s hemsida men är villig att hjälpa till med en del som ska in på sidan, t,ex tävlingar, laguppställningar, krönikor,mm och det finns säkert ännu fler som skulle kunna ha hand om olika saker på hemsidan...
Men vem ska man vända sig till?? Det är väl ändå KW som är "sammankallande" eller har jag fått det om bakfoten också. Dessutom säger jag inte att det är KW's fel men han är fortfarande en av de som sitter i IT så då måste han ha en liten del i det hela. Dock lika stor som de andra i IT. KW är säkert bra på att fixa saker och jag håller med att sidan är snygg men oerhört tom... Jag är bara en Timrå IK älskare som lider varje gång jag måste gå in på timraik.nu utan att den är klar. Så jag tänkte kanske jaga lite med blåslampan och se om det hände ngt...
När jag startade denna tråd. var min avsikt att genom den diskutera och få synpunkter på den sändning som gjordes i onsdags och som nu finns att kolla i eftersändning på www.internethockey.net/live. Men, nu har det blivit som vanligt inget inlägg handlar om detta. Nu har länken blivit, vad de flesta länkar blir, en länk där kritiken mot TIK:s hemsida framförs. Jag kommer att starta en ny länk "Tik:s hemsida" där kommer jag att kommentera de synpunkter som hittills framförts och som jag är inblandad i. Spännande och se om vi kan hålla den nya länken fri från personkritik. Nu till "www.hockeyligan.se" ! Hockeyligan, dvs de 12 elitserieföreningarna" beslöt den 18:e maj att ge Timrå IK i uppdrag att starta den nya hockeyportalen. Samtidigt fick vi möjligheter att ta fram system och teknik för att alla 12 lagen skulle kunna sända "highlights" från sina matcher samt dirdktsända web-radio. Så har vi jobbat och så jobbar vi. Testsändningen i onsdags var ett första steg mot direktsända hockeymatcher i större sammanhang. Det är med den bakgrunden som vi vill ha reaktioner och synpunkter på onsdagsmatchen. Även om vi vet att många har fått kanonsändningar , så är vi intresserade av hur bildkvalitet och ljudkvalitet upplevs i olika bandmiljöer, oavsett om det handlar om 56 Kbit eller mer. Det var ju TIK-supportrarnas Internetintresse som låg till grund för Ligans beslut, därför vore det en höjdare om vi kan utnyttja detta intresse även till att utveckla tekniken med direktsänd hockey.
Vi har lagt ut matchen i eftersändning- kolla den! Adressen är www.internethockey.net/live
Vi kommer mycket snabbt att sända nästa hockeymatch från Timrå Isstadion. Dessutom planerar vi att tillsammans med Herrar Elit Handboll att sända en testmatch i handboll från Lisebergshallen, med RIK på den ena planhalvan!.
Vi tog första steget igår kväll. Även om det inte blev helt perfekt, så är vi på väg mot nya spännande steg. Men, Du - kolla eftersändningen.
.