1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581811 inlägg · 6215 ämnen

TIK anmält till handikappombudsmannen

« · 394913 · » Till forumet


Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
NuMo:
Tänker inte diskutera politik här (mer än vad jag redan gör). Men jag delar inte direkt din uppfattning om svenska samhället.

jag skriver samma sak igen: jag tvivlar på att Timrå skulle vara omöjliga att förhandla med i ärendet. I så fall har Timrå varit oproffsiga.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf:

Svenska samhället strävar ju efter att integrera alla så att vi alla kan leva efter så lika villkor som möjligt.

Det är klart att det borde gå att lösa utan myndigheter. det är väl bara att lösa det. Men om det inte går då? Då prövar man sina rättigheter via myndigheter.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
NuMo: ja, jag lever i detta samhälle. Vad vill du säga? Läste du hela mitt inlägg ens?
Som sagt. Jag tycker fortfarande att detta ska gå att lösa utan några myndigheter.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Men visst. så länge skadeståndet bara är de 2250 kronorna så har jag ingenting att säga.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: Jag fortsätter att citera farmor. "då detta endast handlar om att Krister skall ha samma valfrihet som andra 16-åringar" "

Du lever väl i detta samhälle precis som oss andra RocknRolf?
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
NuMo: Jovisst. Jag var cynisk. Om inte farmor vill att det ska kosta föreningen pengar varför anmälda då?
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: "Blir du/han gladare om Timrå åker på böter eller?"

Vilken jäkla cynisk fråga. Speciellt med tanke på att svaret finns att finna i detinlägg du besvarar.


Citat från farmors senaste inlägg. "jag tycker inte att detta skall kosta föreningen något, då detta endast handlar om att Krister skall ha samma valfrihet som andra 16-åringar"
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
farmor: Om anmälan går igenom så kan det kosta Timrå IK tusentals kronor i böter. Det tycker jag som Timråsupporter är onödigt!
Kristers biljettpris ska gå att kunna lösa ändå. Blir du/han gladare om Timrå åker på böter eller? Jag skulle personligen inte vara så road över tanken att närvaro i arenan skulle kosta föreningen jag älskar en massa pengar.

Zoof: självisk? vad fan menar du? Är JAG självisk för att jag tycker det är onödigt att myndigheterna eventuellt ska beröva Timrå på pengar? Timrå vill nog slippa böter och Krister vill nog ha billigare biljett. Alltså ska det gå att lösa. Så förklara på vilket sätt är jag självisk!?
Men om den enda möjligheten är att gå till myndigheter/media så har Timrå handlat oproffsigt. Men att det inte skulle gå att förhandla i frågan tvivlar jag starkt på.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: istället för att göra något åt saker som är fel så ska dom lämnas som dom är för att timrå ik inte ska förlora ett ruttet öre?!
vet inte hur du tänker men den kommentaren kändes grymt självisk..
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: jag tycker inte att detta skall kosta föreningen något, då detta endast handlar om att Krister skall ha samma valfrihet som andra 16-åringar, då han nu inte har tillgång till ståplatsläktaren så kan han väl få köpa ett säsongskort för samma pris som om han kunnat stå själv på sina ben.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
farmor: Okej. Jag erkänner att det där inte är mitt område.
Jag tycker bara det är onödigt om den här anmälan ska kosta föreningen en massa pengar.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: mitt förra inlägg var till dej
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
farmor: Krister är beviljad 4 timmars ledsagare per vecka, men kommunen kan inte tillhandahålla någon, du kanse vill ställa upp
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: en ledsagare är en förutsättning för att den handikappade skall kunna göra saker som andra människor i detta samhälle, vi har varit på många ställen med Krister ex. Joe Laberos show, cirkus, Skansen, och åkt karusell på Gröna Lund mm.mm. och vi har aldrig betalat som ledsagare till Krister
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
farmor:
Jag kan berätta att jag har en kompis här i Göteborg som är blind sedan födseln..Han brukar "se" väldigt mycket sport och vi kompisar brukar referera matcherna åt honom...det är lika roligt varje gång man går på nån match med honom..;0)

ALLA..
Det börja kännas att denna debatt har hamnat lite på sniskan..
var det inte priserna anmälan handlade om?? eller har jag missat något??
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
farmor: Men det är väl fortfarande inte Timrås ansvar vilken av er som väljer att gå med Krister?
Har svårt att tänka mig att ledsagor inte betalar för andra arrangemang. Ta en rockkonsär eller vad som helst
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: Krister har ej någon ledsagare genom kommunen, det är vi hans anhöriga som får ställa upp, oftast är det jag som går, jag skulle aldrig gå på hockey om det inte var för att jag skulle vara "armar och ben" till Krister
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf:
Thomas Johansson hade kunnat undgå dom negativa skriverierna, som aldrig är bra, genom att låtit grabben köpa ett årskort gällande ungdom.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Marcus: Vad ledsagan nu gillar eller inte är inte Timrå IK:s ansvar. I så fall ska väl arbetsgivaren pröjsa ledsagans biljett.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Det är väl diskriminerande mot ståplatspubliken om de handikappade ska få bättre platser till samma pengar.
Nej, men mer allvarligt talat så kan de väl låta grabben få gå in på mostavarande ståplatspris. Men då kan ledsagan gott pröjsa en slant också
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Tillägg! Då Krister går den sträckan så har han någon som står bredvid och kollar så att han inte ramlar eller så att något inte händer. Så att han skulle kunna traska bort till ståplats eller gå och köpa korv i pausen är helt uppåt sargen. Förresten, kom ihåg att den ledsagare som är med inte alltid behöver gilla att gå på hockey. Ingår i jobbet liksom!
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Jag kan meddela att Krister i högsta grad är rullstolsburen. Han kan gå en kortare sträcka, sisådär 3-4m, då han anstränger sig. Och hur vet jag detta? Jo för han är min kusin!
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Poffa: Om pojken kan gå eller inte har jag ingen som helst aning om. Vad jag har hört så är han permanent rullstolsbunden.
Men om han nu kan röra sig även utan rullstol så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för mitt påhopp tidigare.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Swordster: jag är farmor till Krister som ni debatterat om hela dagen, var har ni fått ifrån att han kan gå, tror ni verkligen att någon tillbringar sitt liv i en rullstol om man kan gå på sina ben
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Poffa: Ja han KAN gå, i alla fall har han kunnat nu i vintras...
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
GuRRa:

Ack så trög jag är. Jag som bara trodde att du inte visste att han tydligen KAN gå, allt enligt Swordster.

Men det är klart jag är ju dum i hela hövve.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Spud: "Savvy" är en av Johnny Depp´s repliker i filmen "Pirates of the Caribbean". Tyckte att den passade bra ;-).
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Poffa: OK, eftersom du verkar vara en väldigt trög människa så ska jag förklara på det enklaste möjliga sätt jag kan komma på.

I.R.O.N.I... ---> "Problemet ligger i att han inte kan gå.
Det är nog därför han är rullstolsbunden.. eller vad tror du??."

Det var bara dom första 2 raderna som var ironiska.
KAN JAG BLI TYDLIGARE!!!???
Om du fortfarande inte fattar vad jag menar så tycker jag att du så snart som möjligt ska söka upp någon som kan ge dig proffesionell hjälp. D.v.s nån som är lite smartare än du själv.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Ture Tall:
"En person är inte handikappad. Personen blir det om miljön inte är anpassad för funktionsnedsättning."

Tolka det hur ni vill.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Frella:
Därför att en handikappad inte ska behöva betala mer för att personen ÄR handikappad.

Ungdomspriser på sittplats? Den jämförelsen finns inte på kartan.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
jag hoppas att mammans insatser får effekt.. jag blir alltid förvånad när syrran får betala mer än alla andra bara för att hon inte kan gå.. dessutom är timrås handikapp-platser rätt dåliga.. kul för den handikappade att inte kunna kolla på matchen med sällskapet sittandes brevid?! hade inte jag tyckt iaf.. då är det bättre med det i kinnarps.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Ture Tall: Men varför ska man jämföra Handikapplatserna med det ungdom betalar för Ståplats? Det är ju helt skilda saker, att han säkerligen stått om han inte var rullstolsbunden är ju helt irrelevant då han nu är rullstolsbunden...vad jag vet finns det inga ungdomspriser på sittplats heller, ska de också anmäla TIK då?
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
...apropå handikappanpassning:
I Övik har man tagit steget fullt ut och skippat särsilda sektioner och istället gjort hela hallen anpassad för enögda. Fiffigt!
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Handikappade ska (med samhällets hjälp) i möjligaste mån kunna leva ett så "normalt" liv som möjligt.
En solklar ståndpunkt.

(Ställer ni upp på det Kalle K och spud?)

Detta innebär enligt mig att en rullstolsburen ungdom inte ska behöva betala mer än en icke rullstolsburen ungdom.

Ovanstående är generella ståndpunkter, jag har inte satt mig in i fallet med anmälan.

Trots att Sverige är ett föregångsland beträffande handikappanpassning har vi en mycket lång väg att vandra.

Per HApps:
"Offrat"? Det finns antagligen lagar eller förordningar som reglerar detta. Smaklöst att börja räkna i pengar.

Swordster:
Du som är någon form av publikvärd ska väl inte hänga ut killens mamma?

Slutligen en uppmaning till spud och Kalle K:
Ta en diskussion om detta med någon närstående så kanske ni kommer in på rätt spår.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Selina: Nepp endast 70 spänn får dom, om dom följer på hockey eller om dom ska ut å äta mm.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
pettsson: Om man säger så här.. han är iaf garanterad en plats så han ser....
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
pettsson: Sydkraft har bästa ställen för handikap binda
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Allvarligt talat. Om du som rullstolsbunden vill gå på hockey så är det en självklarhet att du ska få göra det. Alltså ska arenan vara byggd på ett sådant sätt så att du kan ta dig, kolla och kunna ta dig ut precis som vilken annan hockeyfanatiker som helst. Men argument om att det ska vara billigare köper jag inte. Så länge det finns platser avsatta för honom/henne så är allt i sin ordning. Personen är väl för fan inte ekonomiskt handikappad?!
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
pettsson: Absolut!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
gud: Absolut!
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
pettsson:
Då måste Timråit bli Elit??
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Kalle K: Ja, han älskar MoDo, ja över allting, faktiskt...

(OBS!! Ironi!!) ;)
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
pettsson och Kalle K...
Med lite Fantasi så kan man säker få det
till värre saker än idiot..
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Dream Team:
Willyson???
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Kalle K: ...och Willysson.. ;))
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
pettsson:
Med lite förvrängning samt ordblindhet stämmer det ganska bra tycker jag.
Kungen skulle säkert läsa det så.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
gud: Det där är väl en sån där palindrom. Modoit baklänges blir väl Idiot.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
GuRRa: savvy, det har jag ingen aning om vad det betyder.. Men det är säkert nåt som riktigt hårda killar säger iaf.

Ne du var inte sarkastisk utan ironisk. Det framkom.

Om det ska vara så himmla rättvist att han ska betala lika mycket som en 16 åring på ståplats så ska han även kunna råka ut för att bli skymd i en period samt att en av hans ledsagare ska knuffa till hans rullstol i slutet av och i början av alla perioder, och ge han en ketchup fläck i ryggen. Om vi ska snacka total rättvisa alltså.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
GuRRa:

Så det var ett ironiskt svar på LJ:s inlägg? Okej, det förstod nog bara du.
Kommentera

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
En Modoit = flera Modoiter...
Kommentera

« · 394913 · »