1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen
« · 2203264 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2021-2022
Hassan: När Nubben drog iväg bollen med vänstern skrattade jag mig till tårar. Vilken skön jävel :)

Tom Bissett: Tack! Hoppas ni får ordning på ert kaos annars är nog risken stor att vi står med ett norrlandskusten-derby i kvalet nästa år

Reinhardt klar för Tingsryd iallafall enligt Expressen

Jockz: 😁 En ynnest för oss. Oboykontot får stärkas upp ett år till för mamma Dahlén 😍

EXPLORERSMÅLAND: Grattis broder!!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9386}: Det gör den. Ikväll gör man som kidsen kallar det, dygnar. Ska plöja finalserien från start till mål 🥳

Zäta75: Ber om ursäkt för stavfel i förra inlägget. År fortfarande alldeles skakig efter vårt avancemang till SHL och det går inte längre att redigera.

Tom Bissett: Hade väl hellre sett Oskarshamn åka ur, men a andra sidan får vi väl en räddningsplank i dem då jag tror vi kan få ett bättre lag än dem om vi behöver kvala..

Hassan: Välkommen tillbkaka, som vi har väntat på er, vilken grym säsong ni gjorde, ni slipper möta HV71 nu.

Sputnik: Vi är i SHL! Har inte riktigt fattat det ännu. Men nog var det extra skönt att vakna morse. Vilken underbar känsla!

Vad gäller lagbygget tycker jag följande:

Backar:
Behåll:
Per Svensson
Albin Carlsson
Hardegård
Westerlund

Och ta in Sebastian Erixon och Didrik Strömberg och en till. Kanske en utländsk back. Finne? Wiercioch lär väl inte stanba kvar gissar jag.

Forwards:

Behåll 1a linen. Hartmann, Lodin , Olofsson, Madsen, Boyce och Walli Walterholm. Ta in en helt ny förstaöina med mest utländska spelare. Finnar brukar funka bra i Timrå av tradition.

Målvakt:
Knivigt om vi ska satsa på Johansson som 1a keeper. Han är bra och har potential att bli första målvakt i SHL. Hittar vii någon riktigt bra måste vi hugga. En finne? Lageys viktigaste spelare så här nåste nubben jobba extra hårt. Ohre får vara 3e keeper.

#landerskatillTimrå

Didrik Strömberg nämns i ST:s Intervju med Nubben. Jag både tror och hoppas att han kommer tillbaka. Han skulle vara en perfekt förstärkning till en redan bra backsida.

Sputnik: det skulle föreställa ett litet skönt skämt. Festen fortsätter.
Uppladdat:

500x0-20210513102310.jpg

{9386}: Enligt Zäta själv tog han bilen enkel 93 mil upp..

Sputnik: Akvariumet är i hetluften igen.
Så här på avstånd ser det mycket bättre nu än när det var svart galler där åtminstone.
Uppladdat:

500x0-ea731b3c-cdec-41e3-b56b-6e09bd8c1266.jpeg

thorwald: Är helt med dig här. Nu kommer Nubben behöva ta tuffa obekväma beslut och skilja agnagnarna från vetet och säga hejdå till spelare som kanske varit väldigt bra för denna grupp. Nu kommer det dock bli flera nivåer upp i SHL och då gäller det att ha spelare som kommer färga på denna nivå!

Puckat: Alltså det är många personer man vill ha kvar eftersom de är bra personer. Men tyvärr måste man vara krass och se att man tyvärr inte kan ha kvar alla man gillar. Bojjan och Madsen ska vara kvar såklart. Men Wiercioch är tyvärr inte högt på min lista. Han är en trevlig snubbe, men hans spel är för slarvigt och vissa matcher höll han knappt allsvensk nivå. Han kämpar, men i SHL kommer han inte hålla tror jag. Det är nog bäst med att låta det stanna vid en säsong för honom och han får med sig ett fint minne och en guldmedalj.

Reinhardt, Lindelöf, Ragnarsson är jag tveksam till. Lindholm har växt sista tiden, men håller han? Hur ser Olofssons framtid ut? han har gjort vissa bra matcher men behöver göra bättre grejer i SHL.

roger_sundsvall: när krutröken att sig lite och man får lite distans till finalserien, finns det någon från Löven som ni känner skulle kunna vara aktuell för Timå att titta närmare på. Tänker att en som sån Eronen ändå har kvalitéer för att hävda sig på den nivån helt klart. Palmquist?

mattias - 74: jaa han körde sitt privata jetplan. 90 mil går på en svinblink. Men respekt ändå helt klart.

Sputnik: låna ut? Jag ser stor potential i Walli, och jag är 100 på att han kommer göra sig rättvisa i ett SHL Timrå. Han ska inte lånas ut, han ska förbereda sig inför SHL. Basta!

Puckat: grymt jobb du gjort..respekt

KulltorpsOlli: Det blev ju så kränkt, det där trollet, när det ifrågasattes. Så då skulle vi minsann inte få ta del mer av dennes heliga visdom. Verkar som att det gjort allvar av saken och dragit sig tillbaka under sim troll-sten

hubbenorlen: Ja jag ser det som högst osannolikt att Pääjärvi hamnar här. Tyvärr. När Mr madhawk är ute med andra uppgifter så brukar det stämma. Men vi får hoppas på andra toppnamn istället!

hardegård
p.svensson
albin c.
westerlund
ska va kvar👍

Simmalugnt: Upp med dunvästen i taket. Samt att hans vänstra träbensträff på fotbollen bör snurra på jumbotronen före varje match.

roger_sundsvall: På nått sätt så vill jag ändå ha kvar Wiercioch. Verkar vara en förjäkla bra person och jag tror att SHL som är lite mer uppstyrt skulle passa honom bättre. Han har ju en enorm uppsida och med familjen på plats och troligtvis någon fler engelsktalande i laget som det ser ut att bli så tror jag han skulle passa perfekt för oss i ett tredje backpar

Grattis och välkomna till SHL!

TimraStockholm: Framför allt hade de lovat Nubben då hans farsa begravs på fredag.

Tänk att media höjt Sur-Kentää till skyarna i flera år nu, när
det är geniet och frälsaren NUBBEN de borde fokusera på.

Vi snackar ofta om tröjor i taket, men den dag som Nubben går i pension måste han få någon slags permanent hyllning i ladan.

mattias - 74: Kan tänka mig Zätas långa resa gav en extra morot för spelarna att avgöra i går. 😉

Sputnik: Kanske signa Walli på 2 år. Låna ut han till HA lag som kan ge han större offensiv roll? Sen kanske han är mer redo på sista året på kontraktet?

jonathan carlsson
ragnarsson
weircoch
...
svårare på forwardsidan..
reinhart..

Hassan: "Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."

God morgon SHL-fans!

{8399}: Absolut!

Jag tror de flesta vill stanna, men som alltid lär väl någon drar någon annanstans som Ohlsson förra säsongen. Den stora frågan är dock vilka som får chansen i SHL. Man ser ju att endel inte riktigt skulle hänga med i SHL-tempo dessvärre, trots ett bra jobb. Blir spännande att se vilka som plockas in utifrån.

{7043}: Samma här..trollen var inne och spred lite tråkiga rykten. Oväntat!?

vissa nyförvärv behöver göras
backsidan
ragnarsson..weircoch....njaa

{7043}: Vi är tillbaka!

Sputnik: Nubben och Lodin öppnade ju för en fortsättning oavsett division för ett bra tag sedan, så detta är ju inte alls förvånade. Aldrig trott en sekund på att han skulle vara klar för en annan klubb.

Sputnik: Älskar att spela BP skall det stå att Walli gjort givetvis.. Att få vara med och döda utvisningar. Det har han gjort med bravur! 💪

Sputnik:

Juuso Pärsinen behöver väl ett år i shl innan han för över pölen ?😉

Sputnik: Kanske Danskar

Sputnik: Blir en riktigt intressant silly detta, även om vi är sent ute på marknaden! Nubben sa ju att det skulle bli utländskt denna gång, ny finnfemma?

Icingpucken: Så vad händer med Dahlén nu? Blir han kvar tror ni?

mattias - 74: Va? Har jag aldrig hört talas om..
Aprå nånting annat, sett matchen igen nu på morronkvisten med intervjuer och allt. Det som slog mig mest var att Kentää måste gått ner 20 kilo senaste dagarna.😅 alltid nåt positivt för The Americanos..förresten! Vart är alla gratulationer från Löven fansen? Just jaa, dom är ju inte så sportsliga av sig. Timrå IK är tillbaka där vi hör hemma..! Up yours Fucking Löven!!!

Hur var det nu, var inte Lodin 250% klar för Leksand? nån får nog kolla över sina källor. 😉

Lätt att stirra sig blind och bli för sentimental och nostalgisk, vet att vi inte kan ta med hur många spelare som helst. Men kan nånstans känna att Walli har mycket intressant i sig. Trots sin ålder så har han köpt vilken roll som helst utan att klaga. har i intervjuer själv sagt att han älskar att spela PP och sådans situationer med. Allt för laget i första hand.

Respekt av zäta att köra över 90 mil för att vara med och fira

Hade nog känts ganska jobbigt för honom om löven hade vunnit 😁 😉

{9386}:

Varannan vatten för fan, klockan är 06.58 ;)

Härligt Timrå, grattis till SHL platsen! Var på tiden...;-)

Grabola: skååål tamefan..kl är 6.43 och sprättade nyss första ölen. Festen fortsätter.
VI ÄR TILLBAKA STOLTA FUROR.👍

« · 2203264 · »