Jag är rätt less på folk som kritiserar Harald. Men hans uttalande angående BIK:s förstakedja efter matchen mot Björklöven fick mig att bli rätt irriterad: Harald: "Det är sällan man ser att en kedja vara så dominerande. Vi pratar mycket om Timrås förstakedja...." Lars Lindberg: "...den har ju varit jättebra också..." Harald: "Det har den absolut varit, men den här dominerar ju på egen hand. I stort sett varje byte skapar de något offensivt, och det tyder på en väldigt hög klass."
Vad menar Luckner? Någon? "Sällan jag sett en kedja som dominerar så mycket som Björklunds! Dahlens kedja också naturligtvis... men Björklunds kedja gör det på egen hand!"
Dr.Krykov: Det där var ett så pass märkligt rykte att jag inte ens orkade fiska upp Silly Season-tråden för att posta det. Fullständigt självklart att vi tappar vissa spelare om vi inte går upp, men extra flummigt med de omständigheter som krävs för att just det där ska gå i lås.
Dr.Krykov: Varför skriver man ens på ett sånt kontrakt? Det gäller inte om Timrå går upp, eller om HV åker ut... Vad är oddset på att HV inte åker ut? :)
Av någon anledning har vi haft enklare mot BIK. Men jag tycker de har spelat upp sig rejält jämfört med början av säsongen. I dagens match är de klart bättre än Björklöven.
EXPLORERSMÅLAND: Oavsett vilka det blir i final gynnar det oss med en game 7. Den är på fredag sedan börjar finalen om mindre än två dygn efter det. De bör vara slitna och vi utvilade.
BIK är på papperet en lättare motståndare, men hur det blir är svårt att sia om. Vi ska slå dem oavsett vilka det blir.
KulltorpsOlli: Så du menar om jag varit inne och hånat er här inne för varje mål ni släppt in och varit enbart dryg hade ni köpt det? Jag tycker ärligt alla timråiter går att diskutera med utom han. Han är ärligt dum i huvet. Kommer inte svara på något mer han skriver då det inte är värt det.
KulltorpsOlli: Haha Harald lät orolig när man ej skymtade till Liss först. Men till slut va han på bänken. Ja det var bra,bra för Björklöven, han behövs..
EXPLORERSMÅLAND: Jennifer Engström från twitter: Timrå har återhämtning/frivillig träning idag (inte match förrän lördag). Hör att Dahlén mår okej och att man är hoppfull för att det inte ska vara allvarligt. Men han ska fortfarande ... | Läs mer