Labban: Den här matchserien hade nog kunnat se ganska annorlunda ut om Juel hade varit spelbar. Steen har släppt några riktigt enkla kassar sen han kom in.
Hassan: håller med. Tycker de började bra, men visar inte karaktär som i de andra matcherna där de inte gav upp förrän slutsignal. Nä detta är helt och hållet deras eget fel. Kanske slutförda vad vet jag, verkar iaf tappa fokus vid domslut mot dem. Blir kul att möta löven i final dock och ser hellre dem än BIK i SHL om nu inte Timrå går upp.(med förutsättning att några filmande fjantar sticker)
{297}: Jag har väl aldrig varit inne här och varit kaxig? Tycker bara det är löjligt att påstå att löven betalar domarna för ingen normalbegåvad människa tror det på riktigt..
Rytter: borde finnas en regel som tillåter max 3 utlänningar i Svensk hockey. Att löven har 9 st är ju skrattretande. Men än halva laguppställningen är Americanos. Väldigt Ocharmigt! Jävla pisslag!
Lub: Kalla mig vad ni vill, men dra inte in Holmlund i något som har med löven att göra. Ingen i Umeå vill kopplas till den hjärndöda idioten. Kanske det största kräket som vandrat på Umeås gator..
Oavsett alla omständigheter så är det här logiskt. Det här är ungefär så högt upp i hierarkin som BIK:s DNA tillåter dem att vandra. En final hade kunnat vara möjlig men SHL? Otänkbart. De är dömda till HA. Trots allt blir det här en final mellan de två enda verkliga SHL-kandidaterna