{297}: Hoppas att Timrå känner man är inne i slutspelsbubblan nu. Det som varit lite skillnaden mot Löven i serien. De har varit mer beredda att göra vad som krävs om det så är att stänga ner och tråka. Nu har vi stångat oss vidare från 2 sådana serier och borde mentalt vara redo för att stångas ordentligt mot Löven i finalen. 🙏
Zäta75: jag tror det kan bli 4-0 i matcher till Timrå med lite medstuds. Jag har så svårt att se att vi inte ska kunna göra mål på ett sånt här svajigt löven. Dom har bevisligen väldigt svårt att stänga matcher och dom tar dessutom massor av utvisningar. BIK gjorde en hel del individuella misstag i försvaret och bjöd på ganska många mål. Visst har löven individuell spets men jag har otroligt svårt att se att vi ska bjuda löven på lika mycket som BIK har gjort.
Gällande domaren så har vi varit kalla när domsluten inte gått vår väg, jag har inte sett många klagomål riktade till zebrorna under våra matcher. Löven däremot, dom gnäller ju HELA tiden och fokuserar långa stunder på helt fel saker i matcherna.
Torskar vi finalen mot löven så har något gått sönder, då är det bara att bryta ihop och komma igen nästa säsong.
Wallson är riktigt vidrig. Får med sig ett tveksamt 1-0 sedan slipper en 5+GM vid ställning 1-2, hur fan kan man klaga på domarna då.
Gillar att Mike ställer löven och Wallson mot väggen och påpekar att de vid ställning 6-1 åker och hånar motståndare och riktar ilskan mot domare och ifrågasätter ifall det är bra beteende. Inte en gnutta sportslighet i den föreningen.
Nu jävlar sluter vi upp bakom Timrå i finalen, den onda sidan får inte vinna detta.
Soulless: Du som grät ut över "politikerna". Är många som reagerat på domar insatsen. Men det är ju för att en rättvis bedömning är en grundbult inom svensk idrott
Soulless: men sådär ja. Nu vet vi. Upp med finaltråden nu :p Om Timrå hittar en väg att förlora en sju matcher serie mot ett Löven som ser ut så här så vet jag inte vad jag tar mig till. Men det är klart hockey är fan en oberäknelig sport, som vi fick se ikväll. Kanske Löven är ett helt annat lag i finalen. Hur som helst, nu är den här, finalen alla pratat om sedan 10 matcher in i serien. Släpp pucken!
Jåkkinen: Vilken idiot som gnäller på domarna.. Löven har konsekvent haft tur med domsluten. Detta är förmodligen ett utspel för att slippa en avstängning på Hellström.
Jåkkinen: Haha förståeligt! Han var lite besviken att domarna inte kunde göra det lite bättre och mer fördelar med tanke på hur mycket man betalade från Lövens håll...
{8437}: Underskatta inte löven. Högmod går före fall. De har trots allt vunnit 7 av de senaste 8 matcherna mot oss. Men de ska få slita rejält om de ska vinna 4 matcher mot oss.
Soulless: Kentää fick odds på typ 800 gånger pengarna på oavgjort vid typ 1-4. Då laddade man hela degen från de illegala hemma restaurangerna. Vinsten är tydligen högre än C-Mores SHL-ersättning. Bara otur att Bofors missade att sätta kvitteringen.
Soulless: Gråt? Nä, du behöver inte oroa dig. Vi är ju djupt imponerade av Lövens sätt att nästan totalt vika ner sig. Var det en knapp decimeter från 6-6?
Synct: Det tyder ändå på en grym karaktär och moral att hämta igen 4 mål i samma period när man blivit så rånad av domaren hela matchen. Och tvärtom angående löven, att släppa så många mål i en sån viktig match är ju katastrof. Jag är inte så säker på att man hade velat ha BIK om dom vänt och vunnit en sån här match, dom verkar kunna gneta sig kvar hur få killar i båset dom än har.
Tufft att se Thorell, som varit så bra hela matchserien. Han har en chans att kvittera och prickar utsidan målburen. Han verkar vara en otroligt ödmjuk spelare som alltid hyllar lagkompisarna när han själv har gjort en kanonmatch.
Sen löven. Till och med studion reagerar på råttorna som åker runt och hånar motståndarna vid 6-1. Det säger allt om karaktären i den där skitklubben. Man får än mer förståelse för att Mora önskade alla klubbar utom löven lycka till i det fortsatta slutspelet.
Villervalla: En sån här kollaps kan bara löven stå för. Om inte bik hade gett dem ett par lätta mål och tveksamma domarbeslut från början så tror jag inte löven hade fixat detta
Puss, blir kul o ta ifrån er shl-drömmen 😁😄