KulltorpsOlli: det är pengarna på bordet som gäller nu. Det borde börja sippra ut lite rykten med substans i snart när nubben börjar sprida Eurosedlar runt sig.
Sedan får man fundera på vad Nubben menade med uttalandet, jag tror vi har en forwardsida som kan hävda sig i SHL. Med det sagt verkar det som han vill lägga krutet på backar och en målvakt. Kanske någon topp eller bredd forward för där vill han utöka med ett par tre gubbar.
Zäta75: Locka hit andra med Dahlén funkade kanske i HA men funkar absolut inte i SHL där han är ett oskrivet kort. Han gjorde ett par matcher i landslaget utan att rosa marknaden. Nä locka hit andra så är det nog ett koncept som gäller.
Olli Hahl: Några som har namn på intressanta finnar att plocka in? Pärssinens son? Ser gärna också en lista på intressanta poängstarka nordamerikaner.
Tror att värvningar/förlängningar kommer att börja denna vecka eller nästa. Spännande värre. Först kanske man vill göra klart med Dahlen för att locka hit fler om han stannar.
Tycho: Ja kul det här med att tolka värvningar och förlängningar. Svenska Spel och Co borde faan lägga ut odds man kan betta på för varje kontraktsrykte. Att Fille stannar ger jag ca 1.50 i odds
Sputnik: Såg en Brynäs bil parkerad i stan, då dyker den självklara frågan upp, någon brynäs spelare som är aktuellt tro? Såg dock inte vilket nummer det var på bilen
{9233}: Jo Mario är ett riktigt långskott som jag inte lägger så mycket hopp till faktsiskt. Även om man blir hoppfull om Nubben om det stämmer att han är ute efter spelare i den klassen. 👍
Woody Jokinen: tror det blir Djurgården om Kempe vill till Sverige. Både Mario och Adrian är fan av dif sedan unga dagar. De är även en del av nocco-sekten och vill nog helst bo i storschtan.
Han har väl dessutom en lägenhet med bästa läget i Hammarby Sjöstad.
Mario kommer nog dra till en liga där han kan casha in innan han blir lastgammal (Schweiz / Khl).
gustav9: instämmer! Filip har varit jämn och stabil. Kan ju vara så att han och Svensson har varit bra för varandra, men isåfall behåller vi väl bägge två!
KulltorpsOlli: Tycker han visat att han är den back vi haft i år som har mest shl kvaliteer i sig.Utan han hade inte Svensson haft den utveckling han haft nä signa nu ,tror nog inte han har några problem att hitta ett annat lag
stoff: Nja han måste väl inte gå som center, har väl vingat mestadels i Rögle iår. Är väl inte så lätt med produktionen heller när man lirar i 3-4 linen. Men det är ju så klart en anledning varför man har den platsen. Nu tror jag inte vi får ihop ett sådant slagkraftigt lag som RBK var i år, och då kan det ev finnas plats, men ser såklart ngn vassare spelare.
Nisse1: Kan ju handla om vilken roll han får, ekonomi, privata anledningar eller att inte Nubben kan lova kontrakt just nu som ger det otydliga svaret. Spelar nog ingen roll vad spelarna säger så lär det tolkas in i absurdum här… 😁
Linkovich: Ja FW har väl fått sitt nick-name "Fille Filur" för att han är så lurig i kontraktsförhandlingarna inför varenda säsong och i år lär väl inte vara annorlunda. Vill Nubben behålla honom (och det tror jag) så har jag svårt att se att han inte spelar i Timrå till hösten. Vart skulle han annars få ett SHL kontrakt? Mig veterligen har ingen annan klubb varit och ryckt i honom och det känns inte som han skulle ha NHL intresse på sig och han är för ung för Schweiz och KHL så vart faan skulle han spela om han vill spela på så hög nivå som möjligt om inte hos oss?
Ber om ursäkt om jag saknar lite punkt och komma i meningarna ovan.
Linkovich: FW är absolut ingen spelare som är oersättlig. Skulle kanske vilja påstå att han kan få det svårt i SHL. Även om han tagit stora steg i år och gör ett bra jobb i det tysta. Får väldigt lite cred tycker jag.
Nisse på Mon or: när och var sa nubben så? Känns som taget ut kontext
Fw har varit så här ända sedan han kom till Timrå. Gick ju på korttidskontrakt för 2 säsonger sedan för han hoppades på shl. Lite storhetsvansinne. Men han kan mycket väl försvinna.
TIK86030: Min läsförståelse är nog rätt god. Men ditt självförtroende är bättre.
Hur ska man tolka detta svar till Öndulat på ett annat sätt än att han anser Boyce vara en tvåvägs-center? ” I ett försök att svara dig så behöver BP ersättas med ”värvning”. Två-vägspelare som kan användas såväl framåt som bakåt. Jag förstår om du upplever att No 23 är den spelaren, som sagt, vi är av olika uppfattning.”
Tror faktiskt mer att det är du som har skrivförståelseproblem.
TIK86030: Defensiv center? Tänker du att vi ska ha 4 st Albin Lundin? Eller duger inte det heller kanske, han ses väl som vår 2:e-center bakom en förväntad värvning av en 1:e-center?
Charliejfz: Men är han en spelare för en förstakedjan? Det är ju det vi saknar om vi kikar på truppen idag.. Hans poängproduktion kittlar inte direkt..
JonteD: Kan bara tala gott om Taylor. Han har mycket erfarenhet från SHL. Han har en pondus som Christopher Liljewall och är trogen klubben och en ledare på isen.
TIK86030: Har du blivit utsatt för "smurf" utav Jeremy Boyce a.k.a. "Jeremy Boyce Rotevall". Eller är det något annat som gör att du inte får skriva hans namn?
Jag har förstått ditt och fleras val om spelaren mitt-emellan två vingar i en sista kedja, mitt val av center i en sådan kedja ska vara en tvåvägsspelare. Olikt andra, som nöjer sig med en, ja vad är han nu?
timra_060: kollade high lights 19-20 med N. Kovaenko. 21 år och faktiskt lite lik J,.Dahlén i spelstilen, men naturligtvis kanske två nivåer högre. Måste vara helt orimligt med TIKintresse på honom, men vilken lirare...
Kempe och Matson. Nu börjar roliga namn dyka upp. Men med minnet färskt från senaste deadline day ligger jag lågt! Då blev det inte mycket av alla rykten :)
Nikolai Kovalenko, som spelade med Anton Lander i Lokomotiv senaste säsongen och jvm-spelare året innan. Några matcher i Euro Hockey Tour i år. Kan vara i Nubbens radar.