timra_060: Om den här Kovalenko skulle komma, skulle det vara det sjukaste ryktet jag nånsin sett. Är det nån som ens hört talas om karln innan? Robinson känns dock inte som en omöjlighet, utgående kontrakt tror jag och han bör hålla nån sässe till..
KulltorpsOlli: Sägs väl att Kovalenko gärna fått med sig en eller två ryssar till i laget om det ska vara aktuellt. Får se om Nubben löser det med nån till ryss eller om han går att övertala ändå.
hubbenorlen: Laget var ”tänkt” för kommande säsong. Ett litet drömlag helt enkelt. Sen ville jag påpeka att några av dom där namnen är rimliga inom några år.
hubbenorlen: Jo har för mig det med? Men bevisar ändå att guldkornen finns där med! Kodie Curran i modern tid med. Lär nog finnas klausuler för SHL i en liga som i Norge med!
Olli Hahl: Ja ett lysande exempel! Men kan inte komma på namn bara för det, men man har ju sett de senaste åren att flera lag i SHL lyckats hitta en del guldkorn i den ligan!
Ahpl: Tror Nubben måste göra som andra sportchefer i SHL lyckats gjort. Hitta typ en transatlant från Norska ligan eller nått som producerat mycket poäng från blå. Det har slagit väl ut förr och ibland måste man våga chansa för att vinna!
Sputnik: Håller med helt. Tror enormt mycket på Fille och tror han kommer klara 2-vägs spelet galant, men nu behövs det spets på backsidan. Två stycken som kan göra poäng och bära istid. Hör dock att marknaden är jäkligt tom just nu, så det blir nog upp till nubben att trolla fram något.
{7043}: Kan absolut ha en defensiv back i varje par. Men vilka skall göra det framåt? Fille, Carlson? Tillåt mig att tvivla. Detta är SHL och det kommer krävas betydligt mer av våra backar. Fille måste slipa enormt på sina skott om han skall bli en offensiv back på SHL nivå. Jag ser gärna att Nubben hittar i allafall 2 hyffsat spetsiga backar som kan bidra även i den offenaiva delen, annars har vi nog en risk att bli aningen för trubbiga, oavset vioka forwards vi får in.
TIK86030: Såg inte en match. Såg knappt en match under säsongen heller. Tror det kan vara svårt att sätta ett betyg på hans säsong när hela HV var ett enda stort haveri från start till slut.
hubbenorlen: PW hade väl ändå 25 poäng i KHL för nån säsong sen också? Som sagt så med en hel försäsong med grabbarna och kanske familjen på plats så kan det vara en helt annan back på isen tror jag.
{7043}: missade HVs säsong i helhet och såg endast de sista matcherna som tillslut innebar att HV spelar i HA nästa säsong.
På tal om defensiv back? Om du tog del av de sista matcherna även du. Hur upplevde du att Diddes insats var? Jag vill minnas både 2, 3 och 4 mål i baken var resultat av hans ”defensiva” brister. Jag såg dock inte hela säsongen så svårt att se till helhet.
thorwald: Spelet i SHL är betydligt mer organiserat än i HA. Tror att PW kommer mer till sin rätt där, när han slipper värja sig mot lag som attackerar på chans hela tiden. Tror han kan bli en väldigt bra SHL-back. Han har ju trots allt gjort 268 NHL-matcher.
{7043}: Är såklart medveten om att vi inte kommer ha enbart 3 backpar ska tilläggas, men tänker att det största fokuset ligger just på dom topp6 platserna.
Alla verkar så lyriska över att ha kvar PW. Är han verkligen backen för oss? Tycker han hade problem med förflyttningar och förutom hans tre mål mot AIK tycker jag inte han skapade så mycket med sina skott. Tveksam till att han kan bli så mycket bättre. Vad är hans roll tänkt att vara egentligen?
Bohm har vunnit SM-Guld med Växjö och tog silver iår.
Jag skulle säga att detta är en riktigt stark och bra värvning om den stämmer.
Svensson, Strömberg och Bohm, som våra tre defensiva backar skulle smaka mumma det. Sedan Allround Carlsson och Westerlund på det om han nu blir kvar känns som 5 riktigt starka backar, en PP back på det och sedan om Wiercioch och J Carlsson blir kvar så har vi 8 backar som jag ser skulle hålla bra SHL klass.