{297}: Officiellt så är väl ingen back klar eller förlängd i dagsläget även om mycket som sagts och ryktas pekar på att vi har en 4-5 st klara,. Någon kråka har säkert tecknats på ett kontrakt men de har inte gått ut med det än.
{297}: Tror det blir förlängningspresentationer för dem. Endast de på EP som har kontrakt är officiella tror jag, samt att Oliver lär ju få en chans i A-laget i år
gso321: Som sagt, skriver jag här så är jag medveten om att det jag skriver upplevs olika av olika skribenter. Jag antar att om jag skriver ngt som är olämpligt så finns det moderatorer som löser det. De gör ett kanonjobb oftast. Detta gäller ju oss alla.
Jag älskar Silly season och allt som har med det att göra. Men du menar att jag inte får ha synpukter på skribenters rykten? Jag tror nog att man kan få räkna med att bli ifrågasatt även på det, om det tex visar sig att vissa personer bara kastar felaktiga rykten omkring sig.
Detta är livet på en pinne, även i ett forum.
Med det sagt, så lägger jag inte mer tid på detta nu. Har du mer åsikter om mig så ta det gärna i ett PM, så skonar vi alla andra.
I PM:et kan du väl lägga med de överlägsna inlägg jag skrivit.
{8179}: Svensson, Carlson och övriga befintliga spelare, väntar vi på officiella förlängningar där eller har dom kontrakt över nästa säsong som redan omvandlats till SHL-kontrakt? Jag är nästan mer nervös över vilka spelare vi får behålla än över vilka nya vi kan få in.
KulltorpsOlli:) Du får skriva precis vad du vill här. Men om du verkligen instämmer i FH:s inlägg om silly-rykten är välkomna så kanske du bör fundera på hur du uttrycker dig i sådana sammanhang. För med den överlägsna ton du väljer så väljer folk att inte skriva ut rykten just eftersom man inte orkar med responsen från dig m.fl.
OlliJanne: Jag tror du kan vara lugn. Bohm är ingen på gränsen-spelare. Storväxt, stark, men ganska snäll på isen. Han drog inte på sig en massa onödiga utvisningar under åren i Lakers.
OlliJanne: Visst blir man lite ängslig, men känns ändå som att de få som haft koll på han har ganska bra saker att säga om honom. Falk fick jag iaf, höra ganska mycket om att djurgårdare inte vart helt nöjda med honom. Sedan känns det inte som man kan "flukea" sig till ett sm-gulds lag i fyra säsonger och sedan tvåa i finland. Men det kanske är överdriven optimism från mig.
TIK86030: Faan när jag läser ST idag om Boomer och hur han beskrivs här inne som fysmonster etc. etc. så fick jag en obehaglig flashback från sist vi gick upp... kommer ni ihåg hur Falk beskrevs och hur jävla nöjda vi var över den värvningen? Nu är jag personligen mer optimistik denna gång men minnet är kort och jag väljer att glömma bort allt som hände den där säsongen när ännu ett Småländskt lag gick upp.
Silly season har det namnet av en anledning. Vi pysslar inte med fakta under Silly. Personligen så är alla välkomna att sprida rykten som åtminstone har någon slags bärighet d.v.s. helt ok med någon som hört något av någon som hört av någon annan. Helt ok också med att citera spekulationer från tidningar. Herregud det vore erbarmligt tomt och tråkigt under sillytider om vi kräver processbeskrivningar à la iso 9001. Hellre 50 rykten från Nooky än 50 inlägg om Boyce vara eller inte vara. För övrigt så är Bojan en självklarhet i SHL laget för mig. Både för sitt boxplay och för vad han bidrar med i övrigt.
gso321: Är inte här för att få likes så du vet, och skiter blankt i vem som gillar mig eller inte. Är på detta forum för att tycka och tänka i och omkring Timrå IK. Jag är inte heller mottaglig för "ingen-gillar-dig-snack" så du vet, enligt ovan. Blir bara fånigt när du säger så. Är man på ett forum och luftar sina åsikter så kommer vissa att gilla det man skriver, och andra inte. Thats life...
Jag vill också påstå att jag sa att vi skulle värva en back. Och jag vill påstå att jag tror att det kan komma fler, och ngr forwards och en målis. Vi får se om jag har rätt...
KulltorpsOlli: Var så god att namedropa dina rykten (givetvis fattar jag att du inte hört något alls). Du drygar mot andra som namedropar rykten, men själv bidrar du med absolut noll till silly-skvallret. Tråkigt att du sänker spänningen i forumet med din närvaro här. Vet minst en till (med mycket bra källor!) som slutat skriva ut silly-rykten här pga responsen som kommer från personer som dig.
Hint: eftersom det är 14 personer som "lajkat" det senaste jag skrev så inser nog även du att det inte bara är jag som har synpunkter på ditt skrivande.
TIK86030: Du uttrycker dig väl i skrift men balanserar på gränsen till, och korsar även den gränsen vid några tillfällen, att uppfattas som att du utövar härskarteknik. Som "dryg" och lite "besserwissrig". Det är ju fler än en som reagerat på det så du bör kanske reflektera över det. Jag kan för egen del känna igen det, jag har själv fått till mig att jag framstått så då och nu.
TIK86030: Svårt att möta argument då du bara försöker sälja in dina känslor som argument istället för fakta eller statistik. Men du ska ha kredd, har aldrig använt order "mundiarré" för att förklara något som skrivits på HS förut men ditt inlägg får bli det första.
Peacedog: hade varit stimulerande i en dialog eller låt säga diskussion möta argument. Jag försöker som sagt förstå. Men några sådana finns bevisligen inte.
Håller också med dig om att någon sportchef det är vi inte, några scouter verkar heller inte finnas här inne.
Roas fortfarande över dagens bästa inlägg ”såg en bil med Brynäs logo i stan idag, för vi dialog med någon Brynässpelare?” 😂
Sputnik: naturligtvis finns svar att finna i olika delar av ett lag. Sedan är det också så att den backuppsättning du hänvisar mot heller inte är kvar eller konkurrerar om en SHL-plats.
Deras nuvarande situation verkar heller inte ha sänt mer än glada signaler utifrån din kommentar. Kan vi tacka av fler? För att sedan låta återkomma om några år igen och se vad de spelarna sedermera huserar? 😀
Sputnik: Japp. Oliver är i princip en renodlat defensiv back. I Lakers växte han för varje säsong. Blev faktiskt förvånad över att dom släppte honom efter förra säsongen. Han var en av få som faktiskt gjorde sitt jobb och lite till.
Som någon annan här påpekat, är det en jävligt trevlig och omtyckt kille. Kommer passa som handsken i Timrås omklädningsrum.
Förvänta er inga spektakulära grejer, men det är en stabil back som gör jobbet kväll efter kväll. Tror det kommer bli bra.
TIK86030: Rättshaverist? Släpp detta nu, det blir rent av löjligt att se dina förklaringar kring "spelaren" som du helt klart har bestämt ska ut från truppen. Nu är det inte du som bestämmer och för din egen och framförallt alla andras bästa, SLÄPP detta och låt Nubben sköta det, orkar inte se ett till inlägg om denna ickefråga.
TIK86030: Du har nog nått personligt mot Bojjan om du anser en stor del av anledningen Timrå åkte ur var att han fick va med och spela SHL. 😅 Kolla in backuppsättningen och vad de gör idag så får du nog en klarare bild av det hela..
{297}: utifrån dina 48 likes så har du bevisligen många som delar din åsikt.
Jag lever å andra sidan i historia och känner samma entusiasm i spelare såsom Robert Carlsson eller för den delen Pelle Hallin, en entusiasm som du med flera känner i Bojjan. Robban å Pelle som båda också är spelare som förvisso också kan väcka reaktion om man tittar lite närmre på dem, har full förståelse för om de nämnda spelarna i din eller andras mening inte alls var av den kvalitet som efterfrågades.
Bojjan har naturligtvis bidragit, herregud över 500 matcher m.m. Sedan är att bidra, i någon mening också en elitspelares roll, likväl som du och vi alla andra bidrar under vår arbetsdag (förhoppningvis).
Men, visst finns en tveksamhet hos mig att det skulle sända fel signaler att avsluta ett samarbete vilket du är inne på att de skulle sända. Om än det finns andra luckor att fokusera vid här och nu, förstår också det, förmå mig att förstå vad som rättfärdigar att vissa spelare för all evighet ska ges rätten att fortsätta? Är det elitverksamhet?
Om än det trillade in en, två puckar mot Löven i slutspelet, något som inte ska krävas av Bojjan så var det längesen utvecklingen stannade hos honom. Från en lovande ungdom till idag kultförklarad Timråit? Vad är det man missar? Vad i övrigt såg man under säsongen eller har sett tidigare säsonger utifrån den roll som han faktiskt har. Det känns lite som Granen i svenska herrlandslaget fotboll, ett hån mot alla de som står på tur och vill ta en plats i finrummet.
Jag må vara helt blind, men ser inte ”det” som så många andra ser? Jag ler och skrattar till när denna text skrivs. Med en glimt i ögat naturligtvis då det är så himla svårt för mig att förstå storheten.
Den defensiva rollen som Bojjan har och för den delen ska ha, håller det? Knappt i ett överlägset HA-lag ser varken mina ögon något resultat eller för den delen att statistiken talar för det, en statistik som kunde varit sämre utifrån bitvis svagt defensivt spel.
Vid senaste avancemanget fick han också testa på, till vilket resultat? Här kan man diskutera huruvida laget där och då var rustad men det är väl ändå individen som bedöms?
Då, senast vi var uppe finrummet, var väldigt många också snabba på att anse att målvakten inte var tillräckligt bra. Där fanns orsaken till många insläppta mål med mera. Vilket i min mening också är felaktigt.
Liksom Löven i detta slutspel som precis avslutats har en målvakt som får motta 35-40st skott per match, delvis i helt vansinniga lägen baserat på att spelare gör eller går bort sig, är det då inte rimligt det också trillar in puckar tillslut. Varför det blev så? För att TIK var det bättre av motstånd, flera spelare i Löven var inte av samma kvalitet helt enkelt.
Samma historia upprepar sig naturligtvis i SHL, då lär TIK vara det lag som kan möta det motståndet i flera av de matcher som ska spelas. Ska vi då förlita oss på att defensiva rollspelare som Bojjan står pall motståendet. Ska han i ett BP freda buren, eller freda kassen i en ”sämre” 4:e som av natur kommer att vara den formation som får allra tuffast under säsongen? Jag kan inte förstå hur det ska vara möjligt. Jag upplever inte att så varit i HA ens. Med en sämre målvakt där bak under säsongen hade spelarens statistik varit än sämre än vad den faktiskt är och har varit under en lång period.
Det är ju ingen välgörenhet? Alla historier har ett slut. Men, är man kultförklarad så är man naturligtvis fri all kritik. Men som sagt, kanske att man missar något?
Jag är bevisligen ensam om att anse att kurvan pekat nedåt i flera års tid nu, och kalla mig dumdristig som inte ser storheten i denna spelare, den kulturbärare som han hos så många är, en kulturbärare som hos mig återfanns i Robban eller Pelle. Skillnaden att de i min mening stod pall för en offensiv av SHL-karaktär.
Som sagt, må vara blind som inte ser det du och så många andra ser. Men får väl titta lite närmre den säsong som kommer, stanna lär han säkerligen göra. Så många alternativ att ta ställning till lär heller inte finnas.
Sedan kan man ju ställa sig frågan, liksom du också gör, till vilken ekonomisk ersättning? Irrelevant i sammanhanget då den överstiger 50tkr vilket också är rimligt då snittlönen ligger på 120tkr i SHL. Sådana delar utvecklas även dem i takt med årens lopp.
Sputnik: Hoppas även att Nubben vågar vara lika "osvensk" denna säsong, sticka ut näsan och sätta en högre målsättning än senast det begav sig. Högre målsättning generar nog i en större framgång vill jag tro.
Puckat: Och ändå var vi ett ribbskott från en betydligt roligare framtid(just då). Nubben grämer sig nog rätt mycket från just den säsongen, men nu är det nya tag och ny säsong. Tror stenhårt på att Nubben mer redo denna gång och vet vad som krävs för att vi skall lyckas spela oss kvar denna säsong.
Rallarn: Ja herregud vilken backuppställning vi hade senast. Idag har 2 av dom lagt av, 2 stycken spelar i Div.1, 1 i Slovakien och 6 av resterande 8 backar spelade i allsvenskan den gångna säsongen😅
OlliJanne: Backsidan kommer vara natt och dag jämfört med senaste sejouren, då hade vi spelare som t.ex Drugge och Falk på kontrakt innan avancemanget, snacka om blek backsida när man tittar tillbaka.
TIK86030: känns som att med Boomer och Didde så har vi två bra defensiva backar som helt klart håller SHL klass. Nu blir det intressant att se vad vi kan landa på backsidan med lite mer offensiva kvaliteter.
roger_sundsvall: oklart, utifrån hans spelminuter per match och resultat framåt trots en enligt bedömning defensiv roll, verkar det vara över OK. Alltid svårt att bedöma +/- hos back som spelat hos en SM-vinnare förvisso.
Men baserat på förtroendet i spelminuter per match verkar det absolut finnas ett kunnande, utifrån prospect också en storväxt back, bevisligen platsat där i sin förra klubb baserat i förtroende på isen, vilket bör indikera på att han har tillräcklig kunskap på isen för att hävda sig i ett TIK. Vi får la se helt enkelt.
Timråhej: Helt underbar kille utanför isen, omtyckt lagkamrat. Ett riktigt fysmonster. Mer lagd åt det defensiva hållet men ganska allround av sig. Tung bössa. Gissar att han kommer spela i topp-4 hos oss