1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582383 inlägg · 6215 ämnen

Timo Pärssinen

« · 664591 · » Till forumet


Sv: Timo Pärssinen
Knylan: Ja så blir det med en direkt översättning - på svenska så blir det så som jag skrev med reservation för uttrcket "Uber die Buhne" som betyder över scenen ordagrant men som jag tror betyder att man haft tid på sig till fredag.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Rox: Altavistas Babelfish gav mig detta iaf:

Kohn and Paerssinen have the same agent: Was an exchange planned? Lengwiler: Yes. It should have gone until on Friday over the stage.

Then Timo Paerssinens way course end of season is settled thing?
Lengwiler: Yes, he will leave us end of season toward Scandinavia.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Kapten Blod: Den femte mars spelar Zug sin sista grundspelsmatch och sedan börjar slutspelet.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Kapten Blod:

Förtydligande:

Han kommer att lämna oss efter säsongen...

Således verkar det knivigt - när slutar man spela i Schweiz?
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Fet-Ecke: Då tolkar du den fel - jag lovar!
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Fet-Ecke: Det har väl varit klart länge:)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Rox: "Han kommer att avsluta säsongen i en klubb i skandinavien."

Så översätter jag texten.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Kapten Blod: Jag tolkar detta som att han kommer att stanna säsongen ut alltså...!! Då kan vi alltså glömma honom denna gången....
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Rox:

Kohn och Pärsinen har samma agent. Var ett byte planerat?

Lengweiler (namn): Ja han hade tills på fredag att bestämma sig.

Då är det klart att Pärsinen lämnar efter säsongen?

Lengweiler (namn): Ja han kommer att lämna oss för att styra kosan mot Skandinavien.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Saxat från EV Zugs hemsida, någon som är bra på tyska....

Kohn und Pärssinen haben denselben Agenten: War ein Tausch geplant?
Lengwiler: Ja. Er hätte bis am Freitag über die Bühne gehen sollen.

Dann ist Timo Pärssinens Weggang Ende Saison abgemachte Sache?
Lengwiler: Ja, er wird uns Ende Saison in Richtung Skandinavien verlassen.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Jag tror han försöker få loss Jagr i första hand. Det står ju klart och tydligt!
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Verkar som Peo är ute efter nån i Timrå....


"Timrå har en tredje forward på väg in så jag ska prata med Nubben vad som blir över"
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
jonmannen: Måste väl finnas en hyfsat chans till slutspel för TIk.
Blev ju önskeresultat, en poäng till vardera laget, efter Mora-Brynäs.
Skiljer bara två poäng nu.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Poffa: Ok, nu när du säger det så har jag för mig att de har ändrat reglerna inför i år. Tidigare var det som jag sa....
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen

Rox:

Nej. Ettan väljer av lag sju och åtta. Tvåan väljer av lag sex och det som lag ett inte väljer. Trean väljer sedan av lag fem och det lag tvåan inte väljer. Lag fyra får sedan ta det lag som blir över.

Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Helg Ernest: 1:an och 2:an lottas mot 7:an och 8:an.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
jonmannen: Jag tror Frölunda la sig i kväll !
Dom vill inte riskera att få Timrå i slutspelet ( c :
För håller sig toppen på tabellen, fär HV möta 8an
och VF möter 7an. dvs. DIF om dom kan hålla undan.
Då blir det HV mot Timrå förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
jonmannen:
Titta här
7 Djurgården 40 12 11 17 101 : 117 53
8 Mora 40 12 10 18 93 : 108 49
9 Brynäs 40 11 13 16 83 : 106 49
10 Timrå 40 13 7 20 81 : 99 47

En vinst för Timrå Vi hamnar på 50
Förlorar då både Mora och Brynäs är vi ju om.
10 matcher kvar, dom uppskattar nog med all förstärkning i timrå
att dom skall vinna mer matcher än Mora/Brünäs
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Helg Ernest: Så kan det nog mycket väl vara, man kanske ska maila och be dom förtydliga frågan :)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
jonmannen: Kan det vara så att man skall rösta på vilket av lagen som timrå petar ner ?
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
jonmannen: Tänk positivt!
Timrå kan inte missa slutspel, juh...
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
orion: Jo, men still going strong.
Han kan nog hantera både skriskor och klubba.
Det sitter nog i generna på honom.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Helg Ernest: Såg att det i Aftonbladets poll om vilket lag som missar slutspel kunde man välja mellan Mora, Brynäs och Djurgården. Förutsätter man att Timrå inte ska kunna ta en slutsspelsplats alltså? Konstigt isof när bara ett par poäng skiljer eller vet man att de kommer att fixa det ;)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Helg Ernest: eller körde han upp honom i sin polare Ulf Dahlén?
Tycker gamle Igor ser ganska tunn ut...
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Igor Larionov noterade sig i poängprotokollet redan efter 25 sek i sin första av två matcher för div 1laget Brunflo, som slog Kovland med 5-2.

Video

Se matchbilder-Det är ingen comeback. Det är ju en amatörserie, säger den 45-årige hockeylegendaren, som även ska spela mot Kramfors i morgon, till SVT Sport.

Larionov spelade fram till Jonas Lund som sköt 1-0. Lund fick även assistans av Larionov när han prickade in 5-2.

Vladimir Krutov avslutade sin karriär i Brunflo. När kommer Sergej Makarov? -Kanske som tränare, skojar Larionov.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
RocknRolf2: Kan det inte varit Igor Larionow som var på Midlanda då ?
Nubben körde upp honom till sin polare Ulf Dahlen.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
mikenomad: Timo Pärssinen med bara ett fungerande knä är ju trots allt Timo Pärssinen...

Bäva månde fjärdekedjan!
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
RedEagleJkp: Jag håller ställningarna här...vill till varje pris vara först när ryktet övergår till en bekräftad nyhet. Har tagit semester från jobbet ( o timeout i livet, frun o ungarna börjar bli lite less) för att ägna mig åt det här...
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
mikenomad: Ja så länge hon har fel i den frågan så må det väl vara hänt =). Nä nu är det dags för kudden... ha det.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
RedEagleJkp: Mm..*L*...börjar dagarna med att slå på datorn sen är det ett jäkla spring för att se om nåt hänt. Fan, frugan tror jag har en nätälskarinna..;-)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Annars är det bara att vänta till transferfönstret stängs så man får se vad det blev i slutändan. Med Jantunen och Rosa så får man nog anse att utdelningen varit helt okej om de kan prestera på den nivå man hoppas.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
mikenomad: Möjligt att det är så... men då får man lita till webutgåvan =)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
RedEagleJkp: Har du inte läst om nåt nyförvärv här ikväll lär du knappast få göra det i tidningen i morrn heller...Ledsen att göra dig besviken men tidningen har en deadline o den lär väl vara passerad ikväll...
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Midlanda = ny Domustrappa?
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
tjobba: ...eller Esa Tikkanen,...eller kanske allas vår Dimitri Staroskenko!
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
actionleif: Jag tror på en klassiker. Det var Sami Kapanen som var på Midlanda idag ;-)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
mikenomad: NNNNEEEEJJJJ... säg inte så... inte nog med att man skulle behöva se VF vika ner sig ikväll utan ska man också behöva avsluta kvällen med ett Lisa Ekdahl-citat?... nu får du ge dig... bättre att få gå och lägga sig med tanken att man i morgondagens tidning får läsa om öännu ett kvalitativt nyförvärv som presenteras =)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
actionleif: Så många frågor...så lite svar!
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Lagkapten: Om det nu var Rosa som kom, hur kommer det sig då att det finns bilder på nubben och han.. som verkar vara från jönköping i ST
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
RedEagleJkp: Eller så kanske det var Svedlunds kusin o en väska med smutstvätt..."Vem vet, inte du..vem vet, inte jag..."
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Skulle det kunna vara den där nordamerikanske backen som det ryktades om för ett tag sedamn om det inte skulle vara Rosa som kom? Var ett tag sedan det nämndes något om honom nu. En skröna?
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Mr pesemist: Tydligen inte...Eller så har han varit iväg nånstans. Kanske hade ärenden att uträtta eller vad fan vet jag???????
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
mikenomad: varför skulle de hämta Rosa på flyget i dag fick han inte åka n´med resten av laget från jönköping eller??????
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Lagkapten: Tack för infon. Tror fortfarande att det är färdigvärvat iom honom. Vilket är både rimligt och antagligen klokt...
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Bo Bly: Det var Pavel Rossa på Midlanda idag.
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Kerstin_k: Ja du lemiuex har ju lämmnat pittsburgh. Kanske han ?
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Bo Bly: Aha, okej. Det kanske var en försäljare då? ;)

Då blev det ju mer troligt att det var en spelare, spännande! :)
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Kerstin_k: Ja det var det säkert med hockeytrunk!
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
haha, han är seglivad den där Pärssinen... Vill liksom inte sluta figurera i rykten kring Timrå IK. Nåväl, det skall bli intressant att se om det var en ny spelare som Svedlund hämtade. Det kan väl ha varit en agent eller nån annan person, eller hur?
Kommentera

Sv: Timo Pärssinen
Per HApps: Ja, nu tittar vi uppåt och konstaterar att om vi slår Knäckebröhult på torsdag är vi nog 8:a
Kommentera

« · 664591 · »