1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582419 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK 2009?

1105044 · » Till forumet


Sv: Timrå IK 2009?
Abron:
Fattar jag rätt nu, är föreningen ute och "raggar" pengar för att ev. finansiera nyförvärv ? vad kommer dessa uppgifter ifrån...
Vad jag vet så har det pratats om att nå över 100 miljoner i omsättningen för att kunna få ett hyfsat banklån och på så sätt få en bra grund för nya arenabygget.
Nu tycker jag att fokus för föreningen måste vara att skapa lite "possitiva vibbar" kring laget istället som det känns just nu så är allt som skrivs i dagstidningar och här på forumet bara negativt.
Nu är jag en som har kritiserat ledningen + sportcheferna för att vara handlingsförlammad men det är svårt att inte göra det när linkan ä robban försöker vara proffsiga och inte säga någonting om någonting (bra taktik) men det misslyckas jämt för istället kliver TJ fram och pratar både vitt och brett om allting och man fattar ingenting SKÄRPNING
Gott Nytt lagbygge till nästa år
Kommentera

Sv: Timrå IK 2009?
Smokey: Undrar vad Timrå IK ger för nyårslöften?

Tomten var inget snäll i allafall så då kanske Timrå IK kan lova nånting som dom kan hålla!
Kommentera

Sv: Timrå IK 2009?
Smokey:

Finns dom som ändrat på detta, eller.

Undrar när vi får se nått liknande från TIK´S styrelse


www.linkopinghc.com/index.php?chronicleid=15
Kommentera

Sv: Timrå IK 2009?
Ice Tea: Tänk om man helt enkelt inte har kul i styrelsen längre... Det kan smitta av sig.

GNÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK 2009?
Ice Tea:

Även jag har observerat att klubben är ute å raggar pengar, dessutom märkliga när man hävdar att publikintäkterna minskat med 3 miljoner, men jag måste ha hört fel. Föra säsongen var snittet efter 27 matcher 5298 och i år 5254 efter 18 spelade matcher vilket borde om denna trend håller i sig bli ett totalt tapp på ca 300 tusen (biljett intäkter). Är det så att biljett intäkterna bara är 10 procent per match, resten är korv öl å kepsar m.m.
Utan att äga visshet om faktumet så är jag övertygad om att spelar kostnaden idag inte är högre än förra säsongen, den borde rimligen vara lägre.
Butiken i Birsta city kanske drar en del kostnader men den måste vara själv gående ekonomiskt sätt, dock säsongsbetonad verksamhet.
Finans krisen (om den finns) påverkar självklart sponsorer, men det borde vara ett problem inför nästa säsong vilket fler lag säkerligen kommer att märka av. Så här kanske det hamstras en del kapital för att klara minskade sponsor intäkter kommande spelår.

Så vart klämmer skon, det torde finnas ekonomiska förutsättningar att förbättra laget, men det är bara en teori från min sida, styrelsen i Timrå IK är ju som strutsen, sticker ner huvudet i sanden när det hettar till så från T.J med undersåtar lär det inte komma några förklaringar. Intill det kommer någon information kommer spekulationer å annat att snurra runt i stugorna uti Medelpad, så varför kan de inte komma med lite besked om nuet och framtiden, det kan väll inte vara så svårt, eller?

Jag börjar bli ängslig, 20 matcher kvar och datumet då värvnings fönstret kommer att stänga närmar sig oroande snabbt. Vad har Linkan å c/o lyckats med, möjligen är det svårt att ha framgång när man kanske saknar förutsättningar.

Hemligheten med framgång är att alltid vilja något.

Gott Nytt Hockey År.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2009?
Ice Tea: Bra skrivet!
Kommentera

Timrå IK 2009?
Nytt år väntar och vart är Timrå IK på väg egentligen? Krav på nyförvärv har dom flesta haft sedan säsongen startade. Det enda man hört är att "vi håller koll på marknaden" eller "vi kollar på ett antal spelare". Vad väntar dom på?
Sponsorer har ombetts gå in med s.k. slutspelspengar för att finansiera nyförvärv men varför händer inget...

Spelarna ser sådär lagom intresserade av att spela match i kväll. Vad beror det på? Varför står vi still eller glider omkring i en match där vi borde ha agerat och vunnit. Varför ser alla såå trötta ut. Efter två bra matcher(wow) så ser det ut som soppatorsk igen. Varför blir det så?

Vart är glöden, ansvaret och glädjen? Man blir ju tokig av se dessa välbetalda spelare, många med så bra kvaliteter att vi borde ligga mycket mer före DIF/SSK/MODO i tabellen, underprestera för det är ju vad som sker i alldeles för många matcher. Undantaget Backlund då.

Vilket ansvar tar spelarna för att på bästa sätt komma väl förberedda till varje träning och match och vilka krav ställer ledningen på dessa?

Nu Timrå Ik gäller det att tag i detta för undvika en katastrof till våren.
Visa handlingskraft för spelare, ledare, publik och sponsorer.
Kommentera

1105044 · »