1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581631 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - AIK 2011-02-26

1354792 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Lacka_64: Så var garanterat inte tanken, men jag tror efter denna match att de faktiskt har fått upp ögonen lite.
Tror trots att det var klassat högriskmatch så tog de lite lätt på uppgiften på det viset att uppfattningen var att inget skulle hända. Det gör ju inte det i Timrå?!

Jag har fått dels det svar TT lade ut men även ett svar från Christer Ericsson och det tas på allvar!

Bra att de faktiskt tar sig tid att svara, det ser inte jag som någonting absolut självklart i alla lag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Lacka_64: Precis. Det känns liksom som att man prioriterar att "sätta dit dem" framför att vinnlägga sig om att ingen ska komma till skada.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
T T: Varför ens släppa in dom från första början, "högriskmatcher" ska inte få förekomma. Kan HV och DIF porta klackar i slutspelet kan väl vi göra det i en grundseriematch kan man tycka. Man måste väl tänka på det egna lagets supportrar i första hand och att de trivs
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
T T: Att det inte görs ingripanden i AIK klacken kan jag ha förståelse för, kastade ölburkar och interna slagsmål. Men att släppa in AIK folk i Timråklacken för att sedan se om något händer????? Vi kollar filmen efteråt låter som ett härligt säkerhetstänk när det gäller att skydda åskådare för dessa idioter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26

Hej,

 

I lördags hade vi en så kallad högriskmatch i E.ON Arena då Timrå IK mötte AIK.

Denna match blev av Svenska Hockeyligan klassad som högrisk på grund av att en organiserad resa av AIK´s supporterklubb Black Army aviserades i ett tidigt skede.

 

Hanteringen av en sådan här match sker i samråd med båda lagens säkerhetsorganisationer, samt med Polisen.

Säkerheten inför den här matchen planerades noga i förhand och vi vidtog alla åtgärder som polisen rekommenderade, samt lite till.

På polisens inrådan så skedde heller inga ingripanden på läktaren. Anledningen till det var oron för att det skulle kunna få följdeffekter som förvärrar situationen.

Istället filmades allt för att kunna utreda störande element i efterhand. Detta är också Polisens arbete.

Vi vill poängtera att vi inte är nöjda med hur säkerhetsarbetet sköttes i lördags och det kommer vi att kraftfullt föra fram till alla berörda. Vi kommer heller inte att acceptera denna tolerans igen.

 

Vi kan också konstatera att vi inte har en Arena som i dagsläget är optimal för en anstormning av det här slaget och vi kommer att se över det problemet.

Ett utvärderingsmöte med alla inblandade parter kommer också snarast att ske för att se över vad vi har för möjligheter att förbättra säkerheten vid en liknande situation igen.

 

Vi kommer alltid att arbeta hårt för att alla besökare ska vara, samt känna sig säkra i E.ON Arena.

 

Med vänliga hälsningar

 

Henrik Hanson

 

Arenachef

E.ON Arena

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Ja idag var det mesta med besöket i arenen tragiskt, de störda Aik fansen, Timrå IK, eller den i Timrå mått stora polisbevakningen och annan säkerhetspersonal som inte kan stoppa dessa störda personer får kliva in i Timråklacken och skämma ut sig. Fy fan för gnagare. Måtte dom inte ta sig till slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Jag har kritiserat Jimmy H. tidigare för att vara för flat mot laget, ledande personer och klubben, men idag har han min högsta aktning. Han sätter fingret på vad det handlar om, något vi fans har skrikit högt om hela säsongen. Slutligen, kritiken mot Timrå Ik:s säkerhetsansvarige är kronan på verket. kan man / eller vill man inte / eller vågar man inte sköta sitt jobb så att folk går hem redan i början på andra perioden skall man avgå själv om man har någon självkritik elternativt sparkas från sin tjänst. Det skall bli intressant att se om klubbdirektören Tomas Johansson eller ordförande Christer Ericsson gör något åt saken eller använder gammal beprövat timråtaktik. Det är bara gnäll och tiger ihjäl det. Bra rutet Jimmy.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
T T: Jimmys blogg(ar) är så j-vla klockren!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
nyss hemkommen från timrå . hur kan 19 mil kännas så långt . vet inte vad jag är mest förbannad på . idioter från aik eller timrås totala avsaknad av spets . fasth har inget hål i magen . . jag hoppas modo tar sista slutspelsplatsen , så de inte blir aik . jag ber till gud att frölunda och södertälje viker ner sej helt .
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Anders Lundin gick i dag upp i topp på listan över dem som bör lämna sin befattning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
ÖstrandsNisse: Jag har gått igenom Alla matcher sen serien startade sista bra matchen TIK spelade var mot HV borta som vi vann med 3-0 sen tog tydligen bränslet slut detta var omg.6 sen har det kommit nån halvhyfsad emellanåt så är läget vi har förvisso vunnit alla 5 matcherna mot FHC tur är väl det annars har vi varit riktigt risigt till nu finns det lite hopp åtminstone 9-10plats då är då jag nöjd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
The Fat Bastard: Det verkar inte som att de har något grundspel. Det ser snarare ut som att de improviserar helt fritt. Det är inte speciellt vägvinnande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Laken:
Nej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
The Fat Bastard: Har de något grundspel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Per HApps:

Personligen undrar jag vilket grundspel Timrå IK har? Dom spelar ju så jävla struligt, speciellt ur egen zon, Tränarparet har misslyckats totalt är min uppfattning.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Precis som du säger känns det förjävligt att HV verkar vara i så dålig form just nu. Visst är det ologiskt, men vi verkar helt klart ha lättare att knäppa formstarka lag på nosen? Nu kommer ju HV71 verkligen vara på tårna när de möter oss. Vi behöver underskattning för att knäcka såna lag - inga lag erkänner det, men nog fan förekommer underskattning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
zaccodog: Nä precis. Inkentinken! Knappt engelska
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Just nu skiter jag faktiskt hur det går i själva matchen, poängmässigt. Jag skulle vilja se ett spel med lite jävlaranamma. Ett spel som får mig på bättre humör. Den håglöshet som laget visar upp nu gör mig förbannad. Det får mig att må så dåligt och verkligen pröva min kärlek till Timrå IK. Just nu och för all del stora delar av den här säsongen har det varken varit roligt att vara Timrå-supporter och i ärlighetens namn så har intresset kring föreningen fått sig en rejäl törn också.
Det känns inget vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Timrå Icon: va faan hanterar det här tränarparet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
ÖstrandsNisse: Och varför har vi inte ett konstruktivt spel hemma ? Jo helt enkelt att våra spelare är för dåliga, vi har hallin som är en vattenbärare, sparkad från SSK för att han inte dög, BS som fick hybrs mitt i serien och skulle dra för att han fick för lite istid. Vad har han åstadkommit egentligen. Åkerlund som verkar ha som idé att göra sig så liten som möjligt i målet istället för tvärtom, o.s.v
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
ÖstrandsNisse: Det är något tränarparet inte hanterar
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
ÖstrandsNisse: När HV71 kommer på besök så har dom inte vunnit borta på 5 raka matcher (eller är det 4?). Timrå IK och andra lags trendbrott...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
fredriko74: Hemmafacit den här säsongen visar väl att din tes stämmer rätt bra. Vi lirar skapligt borta för att gå ner oss totalt hemma. Det ställs högre krav på konstruktivt spel hemma. Det är något vi inte hanterar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Är det jag som är blind, eller är det så som jag ser på det att Timrå saknar ett eget genomtänkt spel både i PP och 5/5 ?

För det där med att dumpa puck långt ner i sargen och hoppas man är 1a på pucken känns en smula passe i dagens moderna ishockey, och när man som i många fall saknar spelare med riktiga röda hjärtat så känns det liksom lite sådär halv oengagerat från en del spelare i just den spelformen!

Blir bara väldigt förbryllad att de ska hacka pucken mellan varandra i sarghörnen när de får ett övertag (5/4) spel.

Tycker inte det blir alltför många mål när man borrar sig fast i sarghörnen, sen önskar jag att man kan singla slant om vilka forwards som ska borra in sig och skymma målvakten i både pp och spel 5/5. Dagens målvakter är så pass bra att är de inte skymda så hugger de 89% av puckarna om de inte är skymda vid skott från blå lr lite närmare
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
zita: Ja eller byta spritleverantör. Pet-flaskor med träsprit får domarna ha för sig själva ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Timrå Icon: Eller genomgå en synundersökning:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
zita: Ja eller hängas upp som en pinata i b-hallen ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
sargad: Läste det där, men att använda det är för lågt. Det blir bara lyteskomik av det. Men ok då, har hört att han skall spela i Sahara nästa år. Styfs kommentar är: För mig är det perfekt, kort säsong och ingen is så det blir att sitta mycket. Förlåt, kunde inte låta bli.....:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Timrå Icon: Han måste bänkas
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
zita: Inte om man fortsätter att toppa med Jokela i pp
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
zita: Sluta prata om skiten!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Det håller jag med om att man inte ska fuska för fuskare hatar jag :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Än finns chans till slutspel
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Snoop: Ja absolut men fusk och filmningar hör inte till sporten och det tycker jag oavsett vilket lag som drabbas. Haha och Spud hann in hit och klaga på att BS filmade :) Det är humor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Läst i ST idag "Styf har säkert några år kvar att ge på isen själv - och han när fortfarande en dröm om utlandsspel innan skridskorna läggs på hyllan - men hur framtiden ser ut efter den här säsongen med Timrå vet han inte".
Säger inte mer än att det är öppet mål för den som vill ironisera alternativt dra igång motorsågen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Var ju bättre om modo vann den matchen mot ssk nu när vi torskar, vi har absolut ingenting att göra i ett slutspel utan vi får liksom försöka undvika kval det är så det ligger till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
pingvin: Och modo fuskar till sig extrapinnen också. Allt är som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
pingvin: jag tackar dom i dubbel bemärkelse, dom fullbordade just min femling till 40x pengarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Per HApps: Tack Linköping!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
John K: 3 männing
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
fredriko74: Du fick precis just nu i uppdrag av mig att övertala honom NU!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
fredriko74: Hur nära släkt? Brylling eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
fredriko74: Tyvärr tror jag det också, men nåt måste till och jag tror fullt och fast att Ulf Dahlén kan rädda oss kvar i eliten. Det finns inte så många alternativ till Perras håglöshet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Nisse: Eftersom jag är släkt med Ulf Dahlen skulle jag tycka det vore roligt om han hamnade i just Timrå!

Men tror att han inte kommer att komma hit tyvärr, han prioriterar nog annat just nu är jag rädd för !
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
TIK55: Det låter rätt och riktigt med dina iaktagelser.

Jag satt och retade mig på tik spelare som försökte tackla med arslet före, vilket iof inte är någon nyhet .
Det har de gjort hela jvla säsongen, det har varit och är halvhjärtat över hela laget, varför??
Jag har inget svar på alla frågor som ställs här på forumet, men det måste bara vara tränarens roll att moitivera spelarna(rätta mig om jag har fel), om du tas upp alla dessa problem på träningar osv.. alla spelarna kan väl inte vara dumma i huvudet eller döva??
Nu är det bara gristur som kan rädda oss(ser jag det som).
Otroligt vilken störning man kan få efter att sett sitt lag torska , nu börjar grinigheten lägga sig lite iaf.

HA DE allen zu zammen
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
ÖstrandsNisse: Nu är det ju så att dom på kansliet är beroende av varandra och till syvende och sist är alla beroende av Tomas Johansson, även vår orförande Ch. Ericsson. Detta medför att inga obekväma beslut tas i nuläget då det verkar som det Du skrivet att Tomas Johansson skall vidare till ett annat jobb nästa år. Det är bara att hoppas att den arbetsgivaren inte släpper Tomas Johansson nära något sportsligt alls. Låt han sköta bokföringen och ingenting annat, ingen personal, presskontakt eller framtidstro, då går det käpprätt åt skogen. När det gäller Linkan tror jag på fullaste allvar att karln är hockeyblind, han kan inte se vilka spelare som skall passa ihop i ett lag. Han verkar inte ha någon blick alls för spelet, se bara på Åkerlund, hur många år skall han få på sig att bevisa sin inkompetens. När det gäller Perra så blir jag bara tom, tom på att han matchar Kolan och Jokela så hårt, men tittar vi på vad han har att välja på blir man förtvivlad, Skogs. Halonen, Granaten..o.s.v. jag tror utifrån Perras kroppsspråk att han redan gett upp och jobbar efter filosofin - när guldet blev till sand. han har ju bevisligen lyckats i SAIK, men där finns en sportchef som kan "bygga" lag av en massa leftovers, vad har han här, Linkan som jämför Hirso med Davidsson, inte startar med full trupp utan kommer på det nu i slutet av februari. Notera att Linkan i samma intervju säger att kostnaden skall sänkas till nästa år, men vi skall ha större trupp....? vad blir det för kvalitet med den truppen, Kolan och Jokela kvar + två till av samma kaliber med Åkerlund och Kovlands andremålis som vårt målvaktspar. Nä, bort med Perra nu, in med Dahlén så kanske vi blir kvar via kvalserien. Linkan har ett år kvar på sitt kontrakt och han får vi dras med till dödsdagar, Johansson kommer inte att sparka honom, så ha inte för stora förväntningar på nästa säsong, om vi är kvar......Skall man bli tvingad att bli fan till Sundsvalls dragons bara för att det är en stängd liga och ingen risk för att ramla ur finns om man bara sköter ekonomin, men jag ger mig tusan på att om så sker dyker både Linkan och TJ upp där och förstör allt där också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26

The Fat Bastard:

Sätt Gabbe på  backen och singla slant om vilken att råsoperna Jokela/Feten som kan stanna hemma framför Tv'n.

Sedan kan Coachgeniet ta in Werneman som forward och sätta Asplövet på bänken till förmån för PW.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Det är tre matcher kvar... 9 poäng att spela om... Kom igen Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
öööh... Södertälje har visst kvitterat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
sargad: Ja jag vill för allt i världen inte ha Perra kvar heller, skulle skåla i champagne om han fick sparken redan ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

1354792 · »