Timrå IK - AIK 2011-02-26
Hej,
I lördags hade vi en så kallad högriskmatch i E.ON Arena då Timrå IK mötte AIK.
Denna match blev av Svenska Hockeyligan klassad som högrisk på grund av att en organiserad resa av AIK´s supporterklubb Black Army aviserades i ett tidigt skede.
Hanteringen av en sådan här match sker i samråd med båda lagens säkerhetsorganisationer, samt med Polisen.
Säkerheten inför den här matchen planerades noga i förhand och vi vidtog alla åtgärder som polisen rekommenderade, samt lite till.
På polisens inrådan så skedde heller inga ingripanden på läktaren. Anledningen till det var oron för att det skulle kunna få följdeffekter som förvärrar situationen.
Istället filmades allt för att kunna utreda störande element i efterhand. Detta är också Polisens arbete.
Vi vill poängtera att vi inte är nöjda med hur säkerhetsarbetet sköttes i lördags och det kommer vi att kraftfullt föra fram till alla berörda. Vi kommer heller inte att acceptera denna tolerans igen.
Vi kan också konstatera att vi inte har en Arena som i dagsläget är optimal för en anstormning av det här slaget och vi kommer att se över det problemet.
Ett utvärderingsmöte med alla inblandade parter kommer också snarast att ske för att se över vad vi har för möjligheter att förbättra säkerheten vid en liknande situation igen.
Vi kommer alltid att arbeta hårt för att alla besökare ska vara, samt känna sig säkra i E.ON Arena.
Med vänliga hälsningar
Henrik Hanson
Arenachef
E.ON Arena
Personligen undrar jag vilket grundspel Timrå IK har? Dom spelar ju så jävla struligt, speciellt ur egen zon, Tränarparet har misslyckats totalt är min uppfattning.
Timrå IK är dom bästa.
Det känns inget vidare.
För det där med att dumpa puck långt ner i sargen och hoppas man är 1a på pucken känns en smula passe i dagens moderna ishockey, och när man som i många fall saknar spelare med riktiga röda hjärtat så känns det liksom lite sådär halv oengagerat från en del spelare i just den spelformen!
Blir bara väldigt förbryllad att de ska hacka pucken mellan varandra i sarghörnen när de får ett övertag (5/4) spel.
Tycker inte det blir alltför många mål när man borrar sig fast i sarghörnen, sen önskar jag att man kan singla slant om vilka forwards som ska borra in sig och skymma målvakten i både pp och spel 5/5. Dagens målvakter är så pass bra att är de inte skymda så hugger de 89% av puckarna om de inte är skymda vid skott från blå lr lite närmare
Säger inte mer än att det är öppet mål för den som vill ironisera alternativt dra igång motorsågen.
Men tror att han inte kommer att komma hit tyvärr, han prioriterar nog annat just nu är jag rädd för !
Jag satt och retade mig på tik spelare som försökte tackla med arslet före, vilket iof inte är någon nyhet .
Det har de gjort hela jvla säsongen, det har varit och är halvhjärtat över hela laget, varför??
Jag har inget svar på alla frågor som ställs här på forumet, men det måste bara vara tränarens roll att moitivera spelarna(rätta mig om jag har fel), om du tas upp alla dessa problem på träningar osv.. alla spelarna kan väl inte vara dumma i huvudet eller döva??
Nu är det bara gristur som kan rädda oss(ser jag det som).
Otroligt vilken störning man kan få efter att sett sitt lag torska , nu börjar grinigheten lägga sig lite iaf.
HA DE allen zu zammen
The Fat Bastard:
Sätt Gabbe på backen och singla slant om vilken att råsoperna Jokela/Feten som kan stanna hemma framför Tv'n.
Sedan kan Coachgeniet ta in Werneman som forward och sätta Asplövet på bänken till förmån för PW.
Redigerad kommentar
Tror trots att det var klassat högriskmatch så tog de lite lätt på uppgiften på det viset att uppfattningen var att inget skulle hända. Det gör ju inte det i Timrå?!
Jag har fått dels det svar TT lade ut men även ett svar från Christer Ericsson och det tas på allvar!
Bra att de faktiskt tar sig tid att svara, det ser inte jag som någonting absolut självklart i alla lag...