1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582404 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - AIK 2011-02-26

« · 1352847 Till forumet


Timrå IK - AIK 2011-02-26
Ny dans, ny chans.

Clabbe inför match:

"Mot AIK imorgon vill jag se ett mycket mer bestämt Timrå som spelar som vi gjorde när vi vann fyra matcher i rad. Ett Timrå där spelarna gör vad de föresatt sig att göra, som spelar mer disciplinerat än senast och som är mer rejält. Det lag som är mest noggrant imorgon kommer att vinna matchen och jag hoppas och tror det blir vi."

Kort och koncist. Det betyder förhoppningsvis att man helt enkelt vrålat i örat på spelarna ang. hur fan man spelar ishockey och sen kallt räknat med att killarna ska blåsa över AIK av ren skamsenhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: När Jokela och Kolan är inne tillsamans är det som att timrå får spela 7 mot 3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Blåsa över AIK, jo jag tackar. Själv förväntar jag mig de vanliga stegen: Svag förhoppning - kokning - uppgivenhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Det är ett jävla gnäll på backarna, Visst dom är inte av högsta klass i alla lägen men jag satt och studerade forvards rörelse på banan när vi har puck i egen zon igår under matchen på plats i kaffepannan och såg då hur oödmjukt de jobbade för att visa sej, hjälpa backarna när dom var satt under press.

Hur är det sagt, vad är grundspelet, hur spelar Timrå den här säsongen, jag tycker det ser ut som en organisatorisk fråga? Tränarna måste väl ha en plan? eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
The Fat Bastard: Forwards inger inte alltid det bästa förtroendet då man ser hur det checkas på puckhållare vid blå, när vi är i egen zon. Ofta uppstår det 2-3 sekunder då backen nästan måste åka upp själv eftersom man inte är trygga i överlämningar och hur man byter gubbe med varandra i markeringarna.

Hur som helst så drunknar dom här detaljerna fullständigt i dom monumentala misstagen som enskilda backar visar prov på i match efter match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
T T: Hehe nej jag har inga som helst förhoppningar till att det ska bli någon överblåsning. Men matchen har inte börjat och det står fortfarande 0-0. Det är något jag finner viss tröst i än så länge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Ny match. Nya förutsättningar.
Tyvärr utan förhoppningar för min del.
Tips: 1-5.
Kling o Klang inne på samtliga bakåt. Dock inne på ett framåt men då felskjuter Klang Kling i röven som styrs in på en AIK skridsko.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Någon som vet varför Lundmark fick sparsamt med speltid i sista perioden igår? Såg inte skymten av honom alls, tänkte om han ådragit sig någon skada .
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Johnny Bravo: Egentligen är det helt sjukt att man sitter och tror att två spelare ska sänka det egna laget i kommande match men det är precis vad jag fasar för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
fredriko74: Perra kanske bara tröttnat på att han snurrar i slottet och missar målet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Visst är det skrämmande?
Man har förfasat sig över många genom åren men det här tar ta mig 17 priset!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Johnny Bravo: Det är nästan äcklande. Det är inte bara det att dom är dåliga. Jag sitter och förväntar mig att dom på egen hand ska förlora matcher, även med våran skadekris så är jag övertygad om att dom skulle hjälpa laget bättre om dom satt på läktaren.

Vi har inga spelare förutom några oprövade juniorer att ersätta dom med men jag är fortfarande övertygad om att dom är bättre på läktaren. Aldrig har jag haft så här lågt förtroende för en hockeyspelare.

RJ, Lotvonen, ta vem fan som helst men ingen har tidigare bidragit med lika enkla baklängesmål så ofta som kolan/Jokela. Det kanske är lite orättvist subjektivt men det är precis så det känns.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Ha ha tänkte precis skriva det om RJ o Lotvonen. :)

Man blir mörkrädd o tappar all tilltro o lust till alltihop. Det värsta är att alla ser det på läktarna oxå o kommenterar det hela.
Men vad vet vi om hockey?
Vi ska ju vara nöjda med att vi får se Elithockey i Timrå, men i det här fallet så är det lögn!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Johnny Bravo: Den där kommentaren från TJ har verkligen fastnat i min hjärna också. Jag tar det nästan personligt när han pissar på fans som uppenbarligen ser saker som varken han eller linkan uppfattar och nu pratar jag inte specifikt om mig själv utan om en massa andra skribenter här inne som fick den där inledande paniken när vi låg trea osv. En ekonom som uppenbarligen inte är så insatt i hockey ska nog hålla sig från att pissa på fans som brunnit för hockey i deras hela liv.

Ja nä inte är det någon elithockey som kolan/jokela visar prov på iaf. Undra hur många kontrakt vi har råd att bryta inför nästa säsong? Om vi ens behöver det, om dom inte upphävs av en ES-klausul.

Om man skulle bryta med Jokela, kolan och hirschovits så kan det nog bli en dyr historia....dvs. om dom nu inte skäms ögonen ur sig och bryter kontrakten frivilligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Kan vara så! Men då bör han ha bänkat Murley, och för att inte prata om spelgeniet Jokela för länge sedan
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Jag pissar säkert i dopfunten nu men jag vill nog se Hirso en säsong till i Timrå. Det finns nåt där som tilltalar mig.

Jokela ska det brytas med så fort som möjligt helst igår.
Karlsson ska man inte en fundera på att förlänga med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26

Olle: Pavlikovsky, McDonell och Ericsson är tillbaka i The Rats.

Gozzi inför match:

- Det är nog första gången sedan första derbyt mot Djurgården som vi har ett komplett lag. Så visst känns det bra. Vi har vunnit fyra raka matcher mot Timrå och därför känns det bara positivt inför lördagens match.


Kan nog gå rätt så vilt till på bortastå också. Det sägs att det kommer en hel hög med råttor/gulliganer.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Johnny Bravo: Hirscho bör nog få spela kontraktstiden ut. Bästa poängplockare och visar upp bättre och bättre tendenser. Det är nog viktigare att hitta ett optimalt sätt att utnyttja hans kapacitet än att försöka spara pengar genom att bryta med honom.

Dom två nu nämner sedan ska ju bara bort. Inget alls att snacka om. Att låta någon av dom spela fler matcher är grovt tjänstefel...med VISS dispens för att vi har skador just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Skarin: Ja men det är väl fantastiskt? Att dom får tillbaka de skadade spelarna mot just oss...det blir nog samma sak med HV71 också. Hur som helst så fick dom väl Bång avstängd i förra matchen? Kan ju alltid vara något...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Han fick alltså ett sådant matchstraff som gör att han är automatiskt avstängd en match?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Bång verkar spela. Bröderna Ahlström och J Andersson petade, där finns det forwardsbredd åtminstone.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
T T: Haha... Ja herregud. Och självklart spelar Bång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
T T: Jahaja där ser man! Något annat jag missat eller? Har TJ tagit blancolån? Har PW snubblat över en svart katt och dragit på sig en ledbandsskada? En komet på kollisionskurs med jorden?

Inte mycket går rätt nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Skarin: Ja, Bång spelar... undra om Pikkarainen hade spelat imorgon om han hade gjort samma grej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Skarin: Det jävliga är att de där tre skulle lätt färga in hos oss just nu. Där har vi förutsättningarna inför morgondagen. Och vi är favoriter hos spelbolagen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Man vet ju hur matchen kommer se ut. Två jämbördiga lag där AIK kämpar ner Timrå mer och mer ju längre matchen (och publiken) lider...
AIK kommer så klart ligga hårt på Timrås backar.

Det blir 0-3 eller 1-4.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: PW såg jävligt seg ut på uppvärmningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26

Kattgubben: Knappast. Inte en chans! Disciplinnämden samt domherrarna är totalt oduglig.

T T: Ja så är det. Fantastiskt egentligen. Och chansen för vinst ligger på 10% i min bok.

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
T T: Kanske läge att dega in en massa pengar på en 2:a innan spelbolagen hinner revidera oddsen
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26

Suddentorsk för TIK och Modo, LHC viker ner sig igen: 

Timrå 69
Modo 68
AIK 68
SSK 68
Frölunda 68



Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: bättre och bättre tendenser ? han har varit bra i en match av 51 , tja de är ju faktiskt en tendens
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
superfalle: han har väl på egen hand vänt två solklara strafförluster och således givit oss två extra poäng i tabellen och han leder den interna poängligan med 29 poäng på 48 matcher. Han har gjort fler än bara en bra match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: 29 poäng imponerar inte till den lönen och med allt förtroende han har fått. Ge en sån som Hallin lika mycket speltid i PP så är han nog inte långt efter i produktion. Sedan är han ju helt värdelös som ledande spelare och hur många gånger har han inte vikit ner sig helt? Han har inte varit 5+ i en enda match och 4+ i max 3-4. Däremot har han varit helt totalt värdelös i minst 10. En enorm flopp i mina ögon och jag hoppas med hela mitt Timråhjärta att vi slipper honom nästa säsong. Bryt upp, gör om, gör rätt!

Edit: Men visst, det finns grader i helvetet...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
RocknRolf2: Nu ska du inte gå i clinch med Olle.
Det är jag som har pissat i dopfunten o som sa att jag vill ha kvar Hirso kontraktet ut.

Det finns nåt där som tilltalar mig. Jag tror att han inte är helt återställd efter sin operation o att vi bara glimtvis har sett kapaciteten i honom.
I går var han ju tex väldigt bra o kanske har han börjat komma upp i sin nivå.

De el. den som ska hängas är definitivt inte Hirso i mina ögon.
Du vet vilka jag talar om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Johnny Bravo: Kan bara hålla med om Hirscho... han har väl inte varit en superstjärna sett över säsongen men det finns absolut något som tilltalar. Han sparar vi ett tag till...

Tack för att jag fick lägga mig i lite! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Johnny Bravo: Ja en hel Hirschovits nästa säsong ser jag som ett nyförvärv! Trycker ned gilla-knappen genom skärmen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
RocknRolf2: Att det var längesen vi hade flera produktiva stjärnor är inget nytt, känns som alla ligger lite smått medel, en 40P typ efter 55omg.

Bara i brynäs(!) finns 6st(!!!) spelare med bättre poäng produktion än Hirso

Andreas Dackell 35
Sebastian Lauritzen32
Jakob Silfverberg 31
Jonas Nordquist 31
Mattias Ekholm 31
Eero Somervuori 30

och det ska vara ett lag - som enligt många som inte kan spela offensivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Blizzard: Vi har ju lite av en tradition av att inte ha spelare på topp 10 i poängligan men det har varit ok eftersom man bidragit till andra delar av spelet. I år är det inte riktigt så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Japp, så är det, vi har varit lite medel i allting men endå få något jävla vänster har vi skakat HV gång efter annan i slutspel. Visst hade det varit mysigt med en top 10:a någongång, men fine så länge vi klarar slutspel då :)

Hirso, ja vet inte jag, jag vill tro att skadan förstör, men hur troligt är de. Igår var han iaf bra, men båda matcherna han arr målat nu (LHF,BIF) har vi tagit oP, han får bara göra mål i OT eller straffar ;.)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Blizzard: Hoppas vi fyller hallen i morgon, det kan dom behöva.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: är han en ledande första center som han har betalt för . stirra dej inte blind på poängen även om de inte direkt superimponerar heller . leder han timrå ? skulle de kännas bra att vid underläge med ett mål med 1 minut kvar av en viktig match kasta in hirsovits som domedagsvapen . och ja . han är en utmärkt straffskytt
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Blizzard: Men det lite fräna med Hirschan är ju ändå att om han kommer fri med målvakten så är han 100%-ig! Då är det drypsäkert! Så nog finns det potential om han får upp farten. Och det tror jag han får om han är hel
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
kennas: vi är ett bra gäng från östersund som kommer i alla fall
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Timrå Icon: ja hans agerande vi 1-1 målet i går gav hopp . jag vart chockad . jag trodde inte han kunde få upp den farten . de var nästan corso vibbar på de trampet
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
superfalle: Om vi skulle sparka alla spelare som folk här inne vill ha sparkade så skulle vi inte ha något lag kvar. Jag misstänker att det kostar klubben en rätt rejäl portion pengar när det handlar om att lösa spelare från kontrakt och som jag ser det så är det MYCKET viktigare för klubben att bli av med Jokela än att bli av med hirscho.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
superfalle: Ja han blir en viktig kugge framöver. Dock kanske inte som center. Förresten....det var länge sedan någon nämnde Sonnenberg nu....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Timrå Icon: Hirschovits är långt ifrån 100% när han kommer fri med målvakten. Han har ju bränt ett otal frilägen under sässen. Han har dock spelat upp sig nu på slutet. Han vill nog visa upp det han kan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
73Sjöbba: Så kan det mycket väl vara. Han känner säkerligen på sig att det har förväntats mycket mer av honom och det har han ju inte alls nått upp till på långa vägar. Men frågan är om det var en sådan spelare det här laget behövde egantligen? Jag vet inte, men jag hade allt föredragit en spelare som hade kunnat leda laget och kunnat agera förstecenter. En roll som nu bärs av en 19-årig juniorspelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
73Sjöbba: Inte va så petig med pocenten Helge :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Dream Team: Jag tycker att det låter som en bra deal. Hirscho kommer igång och Lander leder laget. Det är taget. Visst, hirscho blev inte riktigt den som alla hoppades på men nu visar han väl att han har mer att ge, om något. Vi får försöka hitta den där ledande typen inför nästa säsong och se hirscho som en ev. bonus. Han är förmodligen ganska dyr att köpa ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Olle: Om Lander väljer att stanna har vi närapå vunnit högsta vinsten. Jag ser Anton som en kollossalt mycket viktigare spelare än MPS, trots att han blev "färdig" för NHL långt tidigare.
Kommentera

« · 1352847