1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581047 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03

« · 1724935 Till forumet


Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Nä hörni, vad sägs om lite pepp inför hemmamatchen i morgon? Nyss viftade hälften med vita flaggor och tåget hade gått. Nu viftar vi med rödvita flaggor och hoppas att formen håller i sig ett tag till. Almtuna har vi spöat förr och kan göra det igen.
Ni som läser här och inte kan se alla matcher, försök gå på den här. Försök snacka lite på jobbet och skolan, tjata på någon som inte gått på länge att passa på att gå här i slutet av serien. Laget levererar, låt oss försöka skapa lite buzz också. Det är de värda.

Låt oss gapa efter mycket. Det är ju snortajt. Klipper vi Almtuna har vi bara fem poäng upp till dem. Mora tar emot Tingsryd på torsdag, Pantern ska åka till relativt formtoppade Leksand och Västerås möter AIK borta på fredag. Löven tar emot Bofors som tagit poäng i sju av de åtta senaste (ähum...). Upp till oss. Tar vi en trea så händer fantastiska saker i tabellen. Det är fan bara nio poäng upp till Nubbens femteplats. Kan jämföras med tretton ner till Asplöven under strecket.

Så kom igen. Gå på matchen. Tjata med någon gammal Tikare som inte varit på ett tag. Snacka om matchen på jobbet. Och bor ni nån annanstans som jag, köp den på nätet så får klubben en slant och intresset (som mäts...) noteras.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
El Maco: Då har man rullat ur sängen igen
och tagit på sig den rödvita kallan. Champagnen står på kylning. Förberedelserna inför dagens match har börjat.Ikväll ser nan natchen som vanligt och matchtips mottages hjärtligt.En för alla..alla för en.Forza Timrå IK i alla väder och kläder :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
El Maco: bra talat! Viktig match, på hemmaplan!

Varför snackar vi hockey? Läser detta? Jo, det som förenar är väl ändå Timrå IK.

Vi är ju ett relativt stort antal själar som har hjärtan som slår för Timrå IK.
Med den hänförelse och gemenskap som framgångar och spänning gett har vi alla ett känslomässigt kapital att plocka ur.

Vi kräver att andra skall visa vilja, kämpa och uppträda solidariskt uppoffrande.

Peppa folk att gå, det är ju intresset som är i fokus, och det enda man själv kan påverka!! Hålla humöret och stridsviljan uppe. Det ska va "great"! Buzz is da Word.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
8 matcher kvar innan Mekka Räjset börjar 1 mars. Två viktiga hemmafighter väntar i uken. 6 snapsar där och vi är med och krigar om Räjset..
Ikväll öppnar jag sportbaren hemma kl 16 så har ni vägarna förbi så kom in så lyfter vi av taket :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: efter matchen får alla andra i sportbaren hålla sig undan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
El Maco: dom lirar säkert... Fast sparsamt...

Då jublar Modano lite extra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
El Maco: Vilken tid kommer du i eftermiddag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Apropå Mekka rejset så läser jag att Tikkinens och Lindhagens kontrakt gått ut och att de lirar med oss fram till uppehållet och sedan ska nya förhandlingar tas.

Följande scenarion bör vara aktuella:

1 Vi går för Mekka Rejset (ja jag vet att namnet är äckligt fult) och förlänger därför med dessa två.

2 Vi går för Mekka Rejset men byter ut dessa två mot två som är ännu bättre

3 Vi nöjer oss med att ha säkrat (so gott som) kontraktet och spar pengar till nästa säsong genom att inte förlänga.

4 Vi förlänger enbart med Lindhagen som kan användas både som back och forward

Fyll gärna på listan om ni ser fler tänkbara alternativ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
JanneH: Jag vet inte hur Nubben resonerar kring någon av dem. Tikkinen skulle jag inte vara främmande till att behålla även nästa år, han har sina uppsidor. Lindhagen också nyttig på sitt sätt men vi har inte råd att behålla äldre spelare som inte producerar bara för att de är halvbra på mycket.

Det är nog klokast att släppa båda två. Ska vi ta oss till Meca så har det mer att göra med ett kollektivt självförtroende än två enskilda spelare. Lyckas vi ta oss dit så gör vi det med två färre på lönelistan och kan göra lite mer marginal på de hemmamatcher man får. Sen är ju frågan hur mycket vi tjänar på att gå till Meca också. Två hemmamatcher, tre bortamatcher. Ingen given succé heller. Skulle vi vara borta från diskussionen direkt i den serien så blir det jävligt dyra resor och en helt betydelselös sista hemmamatch som ingen jävel kommer gå på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
JanneH: jag vill alltid vinna!

Behåll lindhagen och skicka hem Tikkinen.

Ersätt med en back som vill skjuta slagskott per automatik så fort han kommer över offensiv blå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Synd bara att vi lever i riskminimerande tider, fortfarande. En förlängning innebär ju att OM vi förlänger med de två så är de borta från marknaden och vi får betala deras löner till sista april. Detta under förutsättningen att vi med ganska stor sannolikhet inte spelar några matcher alls under hela mars och april.

Släpper vi båda och ändå tar oss till Meca så är det ju en ren bonus. Vi ligger 300 personer back sett till publiksnitt just nu. Nästa år finns ju risken att vi blir utan Sundsvallsderbyn också, de två enskilda matcher som gör att det bara saknas 300 upp till budgeterat snitt just nu, annars hade det varit ännu värre. Att älta våra underkända publiksiffror är onödigt och själva siffrorna är än mer onödiga. Hade vi gjort en bra säsong och tampats uppe i toppen så hade vi nog kunnat ligga på ett stadigt snitt kring 3000-3500 nu, det är jag helt övertygad om. Att vi för sjunde säsongen i rad tillhör botten av tabellen är bedrövligt och måste få ett slut i och med kommande säsong. Väldigt gärna med att lyckas ta oss till Meca i år och genom det ta ett avstamp mot en ljusare framtid. Tar vi oss väl till den serien så har vi ganska så rejäl skrällchans i och med plussiffror på alla lag utom Hästen och Leksand.

I egenskap av offensiva vapen så är ju varesig Tikkinen eller Lindhagen livsviktiga. Ejdsell är någon som verkligen kan göra skillnad och han får vi ju behålla ändå. Nä, släpp båda OM inte Nubben vill behålla någon av dem nästa år. Apropå Ejdsell så trivs han här, se länk. Ber till högre makt att han är vår spelare nästa år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Knylan: Jag gillar Lindhagen för att han kan spela både back och forward. Tikkinen är mer jämngrå. Trots jättebra namn
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Knylan: Ok då har vi en aspekt jag glömde, dvs är nån av dem värd att behålla nästa säsong? I s f gör det ju valet lättare om vi ska förlänga denna säsong ut.

Notera att jag inte säger vad som är rätt eller fel här utan kastar bara upp lite bollar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
El Maco: Direktrapport ifrån Sportbaren:
Linnhagen sättet jag ett frågetecken bakom inför nästa sessen.
Tikkanen vill jag inte se. Han ger ett ängsligt intryck.Livrädd när han stöter på problem.Skicka hem han med båten när uppehållet kommer.
Ta in någon ny ung hungrig pjäs istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: Tikkinen har producerat hyfsat , men väger för lätt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Andersson: Jo jag bara hålla med.
När han krigar i sarghörnen så förlorar han oftas striden där. Tycker han slänger pucken på ett konstigt sätt med. Mitt i gapet på motståndaren oftas och det skapas problem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Knylan: Jag förstår hur du tänker men jag är inne på att en spelare som Lindhagen gör betydligt mer nytta än vad man tänker på under matcherna. Han sticker inte ut särskillt mycket men det kan man tolka lite som man vill. Vare sig han är bra eller dålig. egenskapen att kunna spela godkänt backspel och godkänt frw-spel är viktigt med! han är för bra att ha för oss tycker jag.

Nu har jag inte någon koll på hans lönekrav så jag kan inte vara helt säker. är han för dyr kan han dra för då har vi annat som är mer vettigt att kolla efter (producerande spelare)

Tikkinen tycker jag inte är värd att fortsätta satsa på då han har egenskaper som jag tycker andra spelare i truppen kan leverera på samma nivå nu när Bohman är tebax.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: kvällens säkra tips: timrå vinner med 3-1 alt 4-1 du får gardera dej!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över:
Tackar så hjärtligt :-)
Lämnar in att på stört!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Bort med Tikkinen och behåll Lindhagen resterande del av säsongen. Grymt omtyckt kille av alla spelare och ledare och bidrar med hårt jobb och har en del offensiva instinkter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Släpp puckuslingen NU o bringa in tre points!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Jag har inget ljud...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Timrå IK - Almtuna IS 0-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
HAWAII ikväll med..
Första kassen viktig ikväll..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Jo jag skulle vilja behålla Lindhagen också men ska man se honom rent krasst som en kostnadspost så är det smartast att släppa iväg. Risken att missa playoff är för stor för att vi ska dra på oss en eller två kostnadsposter under mars och april som vi kan undvika. Detta för två spelare som knappast kommer göra ett eventuellt kvaläventyr (innehållande endast två hemmamatcher) längre än de fem matcher Meca levererar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
tycker det är konstigt att inte almtuna har fått en enda utvisning än... 3/4 stycken haknings/tripping situationer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Som Per Svenssons( Lagkapten ) pappa skrev till mig nu...
Ikväll håller du väl på Almtuna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: jag är nervös...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: Fuck no sa du då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Vilken oerhörd match alltså. Jag tror att vi kan konstatera att varken vi eller Almtuna har problem med orken i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
DALLE!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Dalllllllllen :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
TOO MANY PLAYERS!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
SMÅLAND: Men guuuuud så vackert!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Timrå IK - Almtuna IS 1-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Vilken oerhört väl genomförd match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Enkelt. Jag var aldrig orolig.
:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
erathoo: Hoppet lever!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Knylan: jaaa!!!!! Dahlén jag älskar dig!

Väl genomförd match i övrigt!

Nu börjar en viss stolthet backa upp mitt supportande!

Men snälla Cmore! En hel jävla match utan ljud är inte ok!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: inget fel på ljudet tycker jag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Rip Kirby:
MATTSSON...JONATHAN DAHLEN..BOXPLAYET I EGEN FÖRSVARSZON...FARTEN...LAGINSATSEN!
VI HAR FÅTT DE VINGAR SOM JAG ÖNSKAT!
Mekka Rejset.....hua vad spännande de sista omgångarna!
Kriget om slutspelet har börjat..
Nu ryker halsuslingen igen....SKÅL TAMJEFAN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: unmute knappen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: Funkade klockrent med Cmore ikväll, såväl ljud som bild
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
nila: Inte här heller, såg matchen på tv. Söder över kanske streamade? Ångvälten ik ångade vidare iaf, mäktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
söder över: ja Dahlen jr gör inte bara många mål han gör viktiga mål.

TACK Jonathan förr att du finns!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
jå1: jag streamade och för mig funkade det iaf fint!viktig vinst!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Jamtland, Jamtland, jamt å ständut :) Så skön seger!!!

Vill också flagga lite för #17 som jag tycker varit riktigt bra på slutet . Trodde jag inte före jul om honom..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Fantastiskt kul att se hur Mattsson skiter oss belackare i ansiktet nu på slutet också. Han är i den där zonen där han skänker trygghet vilket gör att hela försvarsspelet fungerar betydligt bättre, plus att han har marginalerna med sig.

Frågan är om det inte är bättre att Pantern slår Leksand imorgon än tvärtom. Detta med anledning av att vi uppenbarligen är bättre när vi får jaga och att det då tajtas till lite uppåt. Börjar vi stressa upp oss som åttondeplacerade så kommer detta skita sig, jag ser mycket hellre att vi får fokusera på att göra bra matcher än att det ska komma in rädsla att förlora placering i det hela. Så pass låg tilltro har jag till nerverna hos detta lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
De tre sista matcherna har jag sett en helt annan attityd hos spelarna som smittat av sig på hela laget..
Vi har inte tyngden i laget..
Men vi krigar i 60 min för varandra och åker skridskor hela tiden och vi har täppt till egna zonen och vi har en målvakt som räddat oss och gett oss vinster...
Fortsätter det så här....har vi slutspelet inom räckhåll :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2016-02-03
Knylan: Helt rätt, visst ska Pantern vinna imorgon. Timrå måste jaga. Fler platser än den 8:e måste bli nåbar för Timrå och fler lag ovanifrån måste känna att de flåsas i nacken. Då blir det en härlig och spännande avslutning.

För övrigt så vrålade jag ut ett JA vid Dahléns mål, det var grymt härligt och sonen vakna men det var det värt!
Kommentera

« · 1724935