1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582204 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16

1704770 · » Till forumet


Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
cally47: ja men han spelar ju som en junior ju ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Har inte riktigt haft möjlighet att hänga med i svängarna i kväll, men spontant tar jag med glädje de båda poängen. Asplöven känns annars som ett djävulskt bogey team för vår del. Tabellplaceringen kan förstås bli bättre och potentialen finns förhoppningsvis där, alltmedan Sundsvall blir alltmer akterseglade. Svagt att vi inte kunde spöa dem senast, fan...!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Fint med 2 poäng och inte minst att John Westin fick sätta den avgörande straffen. Givetvis även skönt att Mattsson fick göra ytterligare en riktigt bra insats i kassen. När det gäller valet av Westin som straffskytt så förstår jag om många blev skeptiska när dom såg att #25 hoppade in på isen för att lägga den andra straffen.
Med tanke på att han har varit iskall och bränt allt hela säsongen.

Tanken är visserligen bra att låta en spelare som är tänkt att vara en av lagets främsta målskyttar att få chansen att kliva fram och avgöra men som har missat allt under säsongen och som troligtvis inte har det bästa självförtroendet just nu.

Men det är väl bättre att sätta in någon som man från tränarhåll känner har självförtroendet och som man ser som ett hyfsat "säkert kort". Men vad gör det när spelaren i fråga sätter sin straff och tillsammans med Mattsson vinner matchen åt oss?

Lander är väl redan sjundeback och som får ganska oregelbunden speltid?
Han har dock imponerat på mig med sin spelskicklighet och kyla med puck den här säsongen. Jag tycker på det stora hela att han har gjort ett bra jobb och det är kul att han får spela sitt eget spel den här säsongen. Ifjol så var det mest att spela så enkelt som möjligt. Spela sarg ut eller få iväg ett snabbt pass till någon av våra forwards.

Svårt att säga hur stor potential Filip har. Han har väl aldrig varit någon supertalang som har varit iväg och spelat juniorlandskamper.

Men han platsar i laget och när det kommer till unga backar med hans spelstil som spelar med stor kyla och många gånger med små marginaler så är det bara att acceptera läget att det kan ske misstag någon gång ibland och att dom måste få våga misslyckas för att lyckas.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Skönt med 2 poäng ikväll! Jag hade inte trott att vi skulle klara det inför... När det gick till förlängning trodde jag att det var stopp där men icke!

Positivt: Mattias Nilsson gör kanske sin bästa match i Timrå tröjan ikväll. Bra beslut i alla situationer och en härlig energi genom hela matchen...

Öhrn-Dalén målet (ja den får dom dela på) var ögongodis och känsloladdad!

Försvarspelet andra halvan av matchen var fint! Enkelt och disciplinerat!

Mattsson gör en riktigt bra stadig insats igen!

Negativt: effektiviteten! Vi hade många bra chanser i andra perioden och borde klara av ett ryck där.

Skapligt pp men varje spelare håller pucken lite för länge fortfarande. Om en spelare ska hålla pucken i pp behöver han vara i rörelse alt behöver övriga spelare röra på sig så det händer något!


Ang Lander sågarna så tänker jag hålla igen! Han gör en godkänd match och är synlig både framåt och hemåt...
Han får ta på sig målet men vaffan alltid är det någon som syndar och Lander lär sig fortfarande så fuck it det blir bättre och jag tycker han visar tydlig revanschlusta efter missen! Jag hyllar isst Mattsson som lyckades ta första pucken med en lysande benparad den var ninja snabb! Synd att han och backarna inte klarade upp det efter den demonparaden!

Nu ser jag fram emot nästa match!

FORZA Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
JanneH: Han är senior nu😉
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Woody: instämmer! Vi tar den 2 poängarn och fortsätter glädjas åt att Mattsson gör ännu en bra insats. Sedan tycker jag vi tar det lilla lugna med att attackera juniorer som Lander.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Woody: Han måste bli bättre i sina avvägningar och det kommer han att bli med tiden. Så länge man tillåter honom att misslyckas så kommer han fortsätta att våga och det kommer vi att få nytta av i längden. Han ska absolut inte hängas.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Tack för de'rå, Johan Mattsson. Nu har du börjat betala av dig!

Vi m å s t e nöta päpä och spela rätt folk. Jag förespråkar Ogge, som ser het ut, i boxen.

38 avslut på mål - 1 mål. Samt ett 10-tal utanför i bra lägen. Obligatorisk skotträning bör införas snarast. Förläng träningarna med en halvtimme och skjut, skjut, skjut... Sen vore väl en skottramp välkommen?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
fredriko74:
Det är sant att Lander gör två dumheter varav den ena resulterar i kvitteringen, men i övrigt tycker jag att han faktiskt gör en riktigt bra insats i match efter match. Det känns även som att han har det bästa trycket i skottet efter Brynis. Om bara Berglund och dagens målskytt i straffläggningen kunde få upp ångan så skulle poängen börja rulla in lite lättare.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
El_loco:
Men en tvåa är inte heller fy skam! Två spelare som började knackigt men som vuxit till klippor nu är ju Mattson och Nilsson. Sen kan jag hålla med om att Ogge borde få mer speltid så het som han verkar vara. Brynis kommer också att göra fler mål på slagskott, var så säker. Smaskens med två färska.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
nu har vi en målvakt som håller! Mattsson bra hela matchen igenom!! inte hans mål, det var Landers.

SKÖNT att spöa Luleås U-lag!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
El_loco: En tvåa. Den tar vi. Mattsson släpper ett mål och motar tre straffar. Bra jobbat.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
El_loco: Jippi!!! Det blev vinst tillslut.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Fint som snus med seger!!
Vad hade Nilsson ätit till frukost idag? Riktigt bra match från hans sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Kom igen nu TImrå! Jobba hem en trea nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
För i he-vete, bänka nu Lander iaf 5 matcher! Blir så satans förbannad över sån där skolnivå misstag!!! Nä, hitta någon annan back där och låt han spela i de yngre leden iaf till nästa år!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Blir inte klok på Landers passningar bakom egen kasse. Han spelar med alldeles för hög risk där han blandar svåra passningar med rena blindpassningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
fermo: jo, det tog sig sa mordbrännarn
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
El Maco: På Swehockey står det att det var 8-10 i skott.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
El Maco: Ontopic men 3-10 i skott ser ju inte superkul ut. Kämpa Mattsson! Kom igen Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Herminator: Offtopic men jag lär vara på matchen i Karlskoga nästa fredag. Fler än familjen Smokey som ska dit?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Hälge: Blir det nå folk ikväll då?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Laget för dagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
*bump* Fokus!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Någon av alla oss hockeynördar här inne på HS som har någon teori om varför vi har haft det så tungt resultatmässigt mot just Asplöven av alla lag? Vi torskade alla fyra matcher mot dom ifjol och tre av fyra säsongen innan. 1 vinst på 8 matcher mao.

Dom gör det riktigt bra som har klarat sig kvar alla 3 säsongerna hittills. Dessutom utan att behöva spela något negativt kval för att hålla sig kvar. Jag räknar med att dom klarar sig kvar utan att behöva kvala även den här säsongen.

Annars fick dom inte behålla många av spelarna från fjolårets trupp utan blev ganska söndervärvade. Kvar blev en liten stomme som dom kunde bygga laget kring i alla fall. Sebastian Dyk, Jesper Dahlroth, Johan Porsberger samt Samuel Ward i kassen.

Gillar våran värvning av Brynis väldigt skarpt. Där hittade vi verkligen den offensiva backen som vi saknade ifjol. Nåja, inte som så att Nubben bara glömde bort att laget även behövde en back som kan bidra offensivt. Men Jimmie Jansson mår uppenbarligen bäst av att spela på lägre nivå. Blev väldigt lätt snurrig i egen zon och bidrog inte mycket framåt i den roll som han var tänkt till.

Jäkligt tråkigt och dessutom lite oväntat att Borgman inte blev kvar. Han hade jag verkligen sett fram emot att se få sitt offensiva genombrott i Timrå.

När det gäller matchen i morgon så tänker jag mig att det ännu en match blir en målsnål tillställning. Däremot så tror jag inte att Asplöven vinner ytterligare en match mot oss.

2-1. Brynis och Öhrn hittar nätet för våran del. I Asplöven så hänger Jesper Dahlroth dit en balja.

Forsberg har väl sagt att han inte vill låta det gå för många matcher utan att Ohre får speltid. Det var i alla fall så snacket gick i Västeråsmatchen och än så länge så tror jag inte att Forsberg, Öhman och Hirsch har kommit fram till vem som är uttalad förstemålvakt. Men efter matchen mot Mora där Mattsson gör sin klart bästa insats i klubben, samt höll nollan så kan jag inte tänka mig annat än att det blir Mattsson som står i morgon. Vilket jag absolut inte har någonting att säga emot.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Vår tur att ta asplöven nu! Framåt Timrå IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
El Maco:

Det finns inget som torkar lika fort som tårar.

Det gäller alltid!!

Nu har vi börjat gå från mörker till ljus.
Trots oktober/november, gamla säsonger är glömda . Håll ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Vinst i morgon och vi skapar ett bra försprång till Sundsvall.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Sundsvall ser ut att åka på stryk.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
T T: bra att det är nära mellan strecken... Asplöven i oktober är typ vår sämsta gren. Men om Mattsson kunde hålla nollan förra matchen ligger det i korten att vi kan avfärda Asplöven hemma också.
Kommentera

Timrå IK – Asplöven HC 2015-10-16
Ok, vilket streck har man tänkt sig kriga kring? Upp till bevis.
Kommentera

1704770 · »