1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581171 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26

« · 1853051 Till forumet


Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Toppen mot botten.
Blir det fler än 2556 som ser på?
Kan vi få iordning på försvarsspelet?
Slå passningarna rätt i uppspelen och på övriga ytor längs banan?
Höken bli stabil igen?
Igår sa kommentatorn på Cmore att Höken var bäste målvakt i Hockeyallsvenskan... 94,7 %
9 sekunder senare 0-1...
Och i dagens Oskarshamns Tidning så stod det att matchen spelades i EON!
Nä de har mycket att grubbla över.
När är JP tillbaka?
Om tre dygn har vi svaret..
Timrå IK är dom bästa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
SMÅLAND: Ska vi hålla oss i matchtråden då?
Bra start med 1-0 efter 2:14..
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Herminator:
Sorry..
Såg inte den!
Gasen i botten 👊
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
SMÅLAND: Men vafalls? Du har ju själv startat den 😊🏒🔴⚪🔴
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
SMÅLAND: Nämen titta Modano. Hobbit Berglund kan faktiskt tacklas. Thorell fick sig en kyss. 😀
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Bra första 5 min, sedan tillbaka till detta ständiga burskydd. 6 skott på mål är alldeles för lite...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Men alltså Westin, Berglund och Didrik Strömberg i powerplay, hur tänker man där egentligen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Sputnik: Känns som man fortfarande famlar lite i mörkret. Inget riktigt flyt. Saknar farten.
Nä till spelet man visade upp från början är det en bit till. Bara se till att vinna dock även om det inte funkar riktigt. Viktiga poäng. Sen har man Knätofsarna och MoDoliderna så då jävlar måste man upp💪!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Puckat: ja det är uselt! tycker helt ärligt att vi har det sämsta pp i hela jävla serien..
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
hockeyärnice: sen så tycker jag spelet denna period var helt okej, vi är på rätt väg helt klart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Puckat: Fattar inte heller, tränarna har sina brister helt klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Bofors Bobcats...
Inte ett skott på mål på Höken i första...
Nu vill jag se LAS KETCHUP i andra!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Är det bara jag som tycker att den hocket som spelas ikväll bla är fullständigt tråkig och intetsägande. Jag förstår att publiken inte kommer. Även om vi vinner matcher så är det så tråkigt spel så klockorna stannar.. Ingen energi, ingen kamp, ingen offervilja. Bara en massa åkande fram och tillbaka. Fy...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Det ser inte bra ut 😣
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Håller med. Märklig alibihockey.
Och vilket passningsspel. Varför man vill passa spelare två meter ifrån fattar jag inte, hur man dessutom sätter puckarna på skridskorna är än mer obegripligt. Vad felas?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Instämmer! Inte alls det spel man vill se 😈! Måste upp nu i fart, frenesi o jävlar anamma! Känns tyvärr intetsägande nu. Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
SMÅLAND: Det tog sig med 3, 2559 idag..
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Vi förlorar alltid teckningarna i boxplay och powerplay.

Angående 22:an i powerplay bad jag Jimmy fråga freddan i livesändningen om hur han ser berglunds roll i den spelformen men blev ingen fråga då tyvärr. Är verkligen nyfiken på motiveringen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Det är helt förbluffande att man kan spela ett kortspel i egen zon och klara det relativt bra men i PP så förvandlas hela laget till både enarmade och enögda, tamefan det sämsta PP:et jag sett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Ja man kan ju undra om de ens tränar spelformen. Tyckte de såg lovande ut på försäsongen men...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Usch usch usch... Sitter och tittar på matchen på tvn men kommer hela tiden på mig själv att sitta och titta i telefonen med annat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Alltså, är det nåt fel med lavoie?
Spelar han öht?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Å va äre för fel med backskott å folk på kassen, när inget att funkar ???
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Gorkyman: aha, tack, hade inte koll på det....
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Det är så sjukt att seriens överlägset sämsta brunkarlag enkelt ställer upp i PP och gör mål från backskott. Vi kan knappt komma in i zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Gorkyman: Tack Berglund :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Timrå IK - BIK Karlskoga 1-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Det är sjukt att vi inte kan göra jobbet 2 matchdagar i veckan. Ngt är fel och jag hoppas att det inte är ngt i gruppen eller ledarskapet.
Laget är inte i harmoni just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Nä, nånting är uppenbart fel. Det här var en av dom menlösaste tillställningar jag sett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Helt jävla otroligt dåligt. Backarna kan inte ens ta emot en passning på blå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Timrå IK - BIK Karlskoga 1-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Bragd-Birger: så här har det ju sett ut i 4-5 omgångar, en massa dönickar som åker runt och glider på en skridsko. Spelet i PP säger ju allt, vi har en massa småglin som vill göra tv-spelsdragningar på blålinjen och som är rädda för att få en smäll. Notera att vi inte gjort ett enda spelmål på två raka matcher. Dagens kasse var en ren chanspuck som målvakten tabbar sig på. Förra matchen var det ett missat skott som ställde målvakten och en rejäl målvaktstabbe.

Tycker Timrå ska ge Freddan ett par matcher till att få liv i laget annars, skicka tillbaka honom till övik. Vi har spelarmaterialet för att ligga i toppen men något är uppenbarligen åt helvete fel i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Såg inte matchen men förstår av kommentarerna att det var en risig tillställning med tveksam inställning. Får man fråga om det var lika usel inställning som AIK borta?
I så fall är det källarn som väntar bakom jul/nyår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Jag säger tränarbyte. Nu på en gång. Varför vänta? Ngt är fel..
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp:

Det som är oroväckande är ju att dom tagit snacket flera gånger men det blir inte bättre. Otroligt hur vi kan se ut som ett helt annat lag än i början av serien. Finns så mycket i spelet som inte är bra nu, passningsspelet är ju på div 2 nivå bland annat...

Men tycker ändå Freddan får chansen månaden ut i alla fall. Novembersjukan är snart över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Träna uppspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Träna uppspel , powerplay , passningsspel , direktskott , fysiskt spel , vara mindre omständiga osv . ... Sedan skulle jag inte direkt grina om det lossnar för herr Zetterberg snart . Helst nyss
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Att säga att nån ska få godkänt ikväll?
Nä...
Men som jag skrev igår.
Bofors Bobcats med ny tränare och lite nya spelare...
Det luktar torsk..
Och mycket riktigt..
Tror faktiskt att Leksand kör över oss med 6-1 i Bagheera Arena på onsdag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
SMÅLAND:

Haukeland är ju bäst varje match. Utan honom hade vi varit ännu sämre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
The great one:
Mycket möjligt..
Men 13 ynka skott ikväll!!
Inget i första och inget i Overtime...
Och en kasse!
Han har varit väggen!
Precis som Madsson var...
Och Löven som Matuskhin...
Går sönder direkt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Skrev för ett par veckor sedan att det ser sämre och sämre ut för varje match och har ingen anledning att ändra mig där.

Varför kliver ingen in av de som ska leda laget och tar en av straffarna ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Torsk på straffar. Halvtaskig publiksiffra. Inte mycket att glädjas åt. 🙁
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: det är ju samma jävla visa år efter år. Nää. TIMRÅ har ingen vinnarkultur alls. Trött😒
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Fantastiskt dålig form på Dahlén o co. Omständigt, långsamt och dåligt passningsspel.
Bedrövligt o pinsamt för 3:e hemmamatchen i rad.
JD har lååååångt till fjolårs formen tack vare körtelfebern men de andra..... kom igen....inställning
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
+ulfberth+:

Du får börja att hålla på IFSH i stället. De finns ju inte längre. Då kan man inte heller förlora. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Freddans frustration och att han hänger ut lagets prestation som han är starkt kritisk till är för mig tecken på att något är galet och dåligt ledarskap!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
lungan: vart har du läst eller sett det? Vill också ta del av det. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Tidigare ikväll var en av ST:s plus artiklar öppen och möjlig att läsas av alla
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
lungan: ska han gnälla på PP kanske han bör fråga sig varför spelare som Berglund spelar i PP när det är en minut kvar av matchen. När avgjorde han senast en match? In med spets för helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Han bör nog fråga sig varför Berglund spelar PP överhuvudtaget. Stämmer det att han slängde in Didde på backplats i PP ikväll? en till som inte har där göra i så fall heller. Kan inte fatta varför Freddan väljer Berglund framör Zetterberg i PP. Berglund orkar ju knappt få iväg pucken mot mål mellanåt och får han det sitter den garanterat i magen på målis.
Kommentera

« · 1853051