1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580598 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26

1854098 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Oj oj oj..... jag har mina aningar om hur mycket ett ledarskap påverkar ett lag.

Om man istället ska försöka se lite rationellt på saker och ting och inte skrika efter tränarbyte direkt så är man ju såklart intresserad av vad i Anderssons ledarskap som enligt dig då inte håller måttet. Själv känner jag att jag inte har tillräckligt bra koll på den saken för att kunna uttala mig. Jag kan däremot erkänna att jag inför säsongen var tveksam, detta framförallt baserat på hans tidigare uppdrag.

Jag tycker självklart att viss kritik kan vara på sin plats emellanåt, speciellt om den är konkret och befogad. Kommer den dessutom med förslag på hur man kan förbättra eller förändra så är det ännu bättre. I matchsituation så kan man givetvis få häva ur sig både det ena och det andra, det hör till som både spelare, tränare (Wessner, korkat men förståeligt) och supporter.

Sedan vet jag inte vad ni andra hade för förväntningar på säsongen. Jag tycker att svackan började i och med omgång 16, borta mot Almtuna (trots att det blev seger mot Tingsryd hemma matchen efter). Då hade Timrå ett poängsnitt som på 52 omgångar gett 118 poäng. Detta kanske vissa supportrar förväntar sig att vi ska sluta på om man väger in spelarmaterial, ekonomi, publik, sponsorer osv. I min värld är det dock inte realistiskt.

I dagsläget har vi 40 poäng på 21 matcher, det ger oss 99 poäng efter 52 omgångar. Slutar vi på 99 poäng kommer jag vara riktigt nöjd med grundserien. Är det realistiskt att inför säsongen sikta på 99 poäng om man väger in spelarmaterial, ekonomi, publik, sponsorer osv. Jag vet inte, kanske, jag tycker dock att den poängskörden skulle vara riktigt bra med de förutsättningar vi har.

Vi är dock inne i en svacka som vi måste komma ur, där tror jag vi alla är överens. Hur vi ska göra det är väl där åsikterna går isär. Jag respekterar allas idéer, allt från att skälla som en bannhund så fort nån slår en icing till att smeka medhårs och släta över oavsett prestation, alla stöttar på sitt sätt.

Slutar man stötta tappar man dock min respekt direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Smokey:

Friggebo? Det var något nytt. Men så mycket kan jag säga att jag tillhör den skara som är glad över att vi plockar våra poäng även om spelet lämnar en del att önska. Det är resultaten som räknas. Och snart är november månad över. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Vadå lägga ner forum? Du får väl tycka vad fan du vill. Solstollar? Utveckla gärna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Den eminente Thomas Johansson sa, ju på sin tid efter kritik efter dåligt spel och ointresse att fylla laget efter mycket skador att, "vi ligger ju tvåa i serien". Efter det hämtade sig aldrig TIK den gången.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Hassan: Oj oj oj.... Du anar inte hur mycket ett ledarskap påverkar ett lag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Smokey: Ok, vi kan lägga ner detta forum om det bara ska vara till för solstollarna som bara ser och tycker i rosa moln. Jag ser tyvärr även de svarta och delger de här med er.
Jag hatar ingen, men om man är spelare eller ledare, alltså ansvarig för lagets resultat, och man inte uppenbarligen presterar, då får man faktiskt stå ut med kritik. Inte hat, men kritik.
Det vi upplever nu är Freddans första kris med laget. Nu kommer det visa sig om han är en man för uppdraget. Annars kan han dra. Jag tror inte han fixar det. Men det är min åsikt.
Att spelare som unge herr Berglund spelar i PP, att laget inte presterar fast man kan förvänta sig det är saker som oroar många. Vi kan väl dela på den oron?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Spiken på huvudet gällande mina egna lite surmagade inlägg. Man hade börjat få ett hopp om topp-2 placering. Nu är det 19 respektive 10 poäng ner till strecken. Mycket bra så.

Tydlig slapphet och lättjefullhet under stora delar av 60 minuter kan dock generera mörkt, rynkiga ögonbryn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Smokey: Håller med, men jag tror det blir mycket "negativ passion" här inne just för att många fick upp hoppet när vi spelade så bra i inledningen och drog iväg i toppen. Nu är vi till synes på väg rakt ned i källaren och vi ska vara glada om vi ens når topp 8, sådan är känslan just nu faktiskt.

Precis som det östes mycket beröm här inne när vi spelade bra, tycker jag det är lika befogat att kritisera när vi spelar så dåligt som vi faktiskt gör just nu.

Jag tror de flesta här inne också stöttar laget, men om man gör det i positiv bemärkelse kan man också göra det i negativ bemärkelse, huvudsaken är att man engagerar sig. Det blir lätt att man engagerar sig positivt kontra negativt beroende på hur det går för laget, inget konstigt med detta.

Jag tillhör skalan som faktiskt tror det funkar med gnäll och skäll -till viss mån. Kritiserar man inte blir det aldrig någon som tar upp problemet, och då kan inget heller åtgärdas.

Freddan verkar tillhöra den skalan som tycker som jag, skillnaden är att han glömmer kritisera sig själv. Vi supportrar behöver sällan göra detta.

Men jag tror alla här inne vill att det ska gå så bra som möjligt för laget, och beroende på vem man är väljer man att antingen se det positiva som att vi exempelvis ligger på delad förstaplats och ändå plockar några poäng trots dåligt spel. Eller så tillhör man de som är realister och inser att detta vi ser på isen just nu inte kommer leda till någon framgång överhuvudtaget, och då kritiserar man det man anser inte fungera för att man vill se en ändring på problemet.

Oavsett är vi alla engagerade, på vårat eget vis. Det anser jag vara bra nog.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
+ulfberth+: Du har helt rätt. Tränarbyte och deportation av dom som inte platsar i PP!
Och knähundar kan man väl avliva helt lagligt?
Säljer dom handväskor i souvenirkiosken?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Smokey: lite skäll har fan ingen dött av.😚
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Rätt mycket passion här.

Man kan lätt tro att hockeydigerdöden gnager på hela jävla Timrå, Medelpad med omnejd.

Skulle någon säga att vi delar tabelltoppen skulle den nog åka på stryk.

Visst... Det ser rätt oorganiserat och taffligt ut i lagmaskinen just nu. Ett till vissa delar ungt och rätt orutinerat lag som ser ut att ha svårt att hitta sig själv ibland... Mörka november och sönderläsning varvat med lätt hybris? Fan! Med den meddelåldern vi har på spelare handlar det mycket om psykologi.

Att vräka hat över spelare och ledare känns lika korkat som att spöa in kunskap i en hund.

Fan! Stötta det här laget. Se möjligheterna.

Här låter det som en jävla örebroriksdag.

- Dä går aldriiiiiiii.

- Solen skiiiiiiiiiner!

- Iiiiiiiiiiiiii da ja.

Vi ska inte ha en chans mot NHL-LEKSAND eller typ AIK. Lyckas vi sno några pinnar här och där mot dessa giganter, då är jag mer än nöjd. Pressen ska ligga där. Inte på oss.

Och hockey kan dom väl spela våra TIK-are? Nu ska det bara typ hittas igen...

Hur många tror det funkar med gnäll, skäll och typ hat?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Jag som ändå är optimist måste säga att igår var det dåligt. Mot Oskarshamn var det okej därför trodde man att svackan var på väg bort, men icke. Trots att vi spelar dåligt plockas det ändå poäng, det är positivt. Igår tror jag dock mest det berodde på att Karlskoga var riktigt dåliga.

Däremot ser jag ingen anledning till att fundera på tränare hit och dit. Det är inte "Frallans" fel att passningarna går i knähöjd eller att folk på blå försöker ta emot passningarna med en hålfot lika stor som tunneln genom hallandsåsen. Grundspelet är inte dåligt, det är individuella misstag, slarv och till viss del nonchalans bakom många av misstagen.

Sedan har vi det mentala, något som hockeyspelare generellt har svårt för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Sputnik: Ja plocka in Uffe Dahlen som ass coach med fokus på det offensiva!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg:

Jag misstänkte det. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Kanske freddan skulle behöva ett bättre komplement på tränarsidan. Nån som tar hand om offensiven och coachningen där. Försvaret har ju Freddan som helhet styrkt upp men det blir lite uddlöst framåt mestadels. Freddam verkar vara en bra pådrivare men känns som att det saknas lite i matchcoachningen, förmågan att hitta kedjor som funkar tex. Just nu är det ju bara I princip Hållander, olofsson och Dahlen som är en fast kedja och resten roterar han på hela tiden och grabbarna får aldrig nån chans att hitta kemin tillsammans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Sputnik: Precis. Sedan är givetvis allt inte Berglunds fel, men det säger en del om coachningen överlag. Därför tycker jag det är fel att freddan gnäller på PP när det är till stor del han som bestämmer både hur och vilka som spelar där. Berglund hör INTE hemma i PP, fattar man inte ens det kanske man bör tänka på ett annat yrke.

Jag blir rädd att det kommer fortsätta såhär, om coachningen ska vara så undermålig. Det är fan inte ens rättvist mot Berglund att ge honom den rollen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
DJ Hemp: det var den jag hade i åtanke när jag skrev :)
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Han bör nog fråga sig varför Berglund spelar PP överhuvudtaget. Stämmer det att han slängde in Didde på backplats i PP ikväll? en till som inte har där göra i så fall heller. Kan inte fatta varför Freddan väljer Berglund framör Zetterberg i PP. Berglund orkar ju knappt få iväg pucken mot mål mellanåt och får han det sitter den garanterat i magen på målis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
lungan: ska han gnälla på PP kanske han bör fråga sig varför spelare som Berglund spelar i PP när det är en minut kvar av matchen. När avgjorde han senast en match? In med spets för helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Tidigare ikväll var en av ST:s plus artiklar öppen och möjlig att läsas av alla
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
lungan: vart har du läst eller sett det? Vill också ta del av det. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Freddans frustration och att han hänger ut lagets prestation som han är starkt kritisk till är för mig tecken på att något är galet och dåligt ledarskap!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
+ulfberth+:

Du får börja att hålla på IFSH i stället. De finns ju inte längre. Då kan man inte heller förlora. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Fantastiskt dålig form på Dahlén o co. Omständigt, långsamt och dåligt passningsspel.
Bedrövligt o pinsamt för 3:e hemmamatchen i rad.
JD har lååååångt till fjolårs formen tack vare körtelfebern men de andra..... kom igen....inställning
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: det är ju samma jävla visa år efter år. Nää. TIMRÅ har ingen vinnarkultur alls. Trött😒
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Torsk på straffar. Halvtaskig publiksiffra. Inte mycket att glädjas åt. 🙁
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Skrev för ett par veckor sedan att det ser sämre och sämre ut för varje match och har ingen anledning att ändra mig där.

Varför kliver ingen in av de som ska leda laget och tar en av straffarna ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
The great one:
Mycket möjligt..
Men 13 ynka skott ikväll!!
Inget i första och inget i Overtime...
Och en kasse!
Han har varit väggen!
Precis som Madsson var...
Och Löven som Matuskhin...
Går sönder direkt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
SMÅLAND:

Haukeland är ju bäst varje match. Utan honom hade vi varit ännu sämre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Att säga att nån ska få godkänt ikväll?
Nä...
Men som jag skrev igår.
Bofors Bobcats med ny tränare och lite nya spelare...
Det luktar torsk..
Och mycket riktigt..
Tror faktiskt att Leksand kör över oss med 6-1 i Bagheera Arena på onsdag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Träna uppspel , powerplay , passningsspel , direktskott , fysiskt spel , vara mindre omständiga osv . ... Sedan skulle jag inte direkt grina om det lossnar för herr Zetterberg snart . Helst nyss
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Träna uppspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp:

Det som är oroväckande är ju att dom tagit snacket flera gånger men det blir inte bättre. Otroligt hur vi kan se ut som ett helt annat lag än i början av serien. Finns så mycket i spelet som inte är bra nu, passningsspelet är ju på div 2 nivå bland annat...

Men tycker ändå Freddan får chansen månaden ut i alla fall. Novembersjukan är snart över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Jag säger tränarbyte. Nu på en gång. Varför vänta? Ngt är fel..
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Såg inte matchen men förstår av kommentarerna att det var en risig tillställning med tveksam inställning. Får man fråga om det var lika usel inställning som AIK borta?
I så fall är det källarn som väntar bakom jul/nyår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Bragd-Birger: så här har det ju sett ut i 4-5 omgångar, en massa dönickar som åker runt och glider på en skridsko. Spelet i PP säger ju allt, vi har en massa småglin som vill göra tv-spelsdragningar på blålinjen och som är rädda för att få en smäll. Notera att vi inte gjort ett enda spelmål på två raka matcher. Dagens kasse var en ren chanspuck som målvakten tabbar sig på. Förra matchen var det ett missat skott som ställde målvakten och en rejäl målvaktstabbe.

Tycker Timrå ska ge Freddan ett par matcher till att få liv i laget annars, skicka tillbaka honom till övik. Vi har spelarmaterialet för att ligga i toppen men något är uppenbarligen åt helvete fel i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Timrå IK - BIK Karlskoga 1-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Helt jävla otroligt dåligt. Backarna kan inte ens ta emot en passning på blå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Nä, nånting är uppenbart fel. Det här var en av dom menlösaste tillställningar jag sett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Det är sjukt att vi inte kan göra jobbet 2 matchdagar i veckan. Ngt är fel och jag hoppas att det inte är ngt i gruppen eller ledarskapet.
Laget är inte i harmoni just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Timrå IK - BIK Karlskoga 1-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Gorkyman: Tack Berglund :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
kulltorp: Det är så sjukt att seriens överlägset sämsta brunkarlag enkelt ställer upp i PP och gör mål från backskott. Vi kan knappt komma in i zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Gorkyman: aha, tack, hade inte koll på det....
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Heisenberg: Å va äre för fel med backskott å folk på kassen, när inget att funkar ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Alltså, är det nåt fel med lavoie?
Spelar han öht?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Usch usch usch... Sitter och tittar på matchen på tvn men kommer hela tiden på mig själv att sitta och titta i telefonen med annat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-11-26
Olle: Ja man kan ju undra om de ens tränar spelformen. Tyckte de såg lovande ut på försäsongen men...
Kommentera

1854098 · »