1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2008-03-06

999131 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06

Timos comeback igår kändes på förhand extremt osäker. Att han sedan kliver in och dominerar isen som han gör kändes förstås fantastiskt kul! Likväl stod man hela tiden och tänkte. "bakslag, bakslag", i nästan varje kampsituation unde inledningen av matchen. Tacklingen som Danielsson satte in gjorde ont ända upp på läktarplats. Man tänkte att, jaha, där var det slut då, tack för kaffet! Men den var ju inte extrem på några vis, inte alls. Bara en rejäl bröstvärmare. Men samtidigt; hade inte Timo stått pall för den så hade han nog aldrig gjort sig besväret att göra comeback heller.

I övrigt var det väl ingen större match. Timrå tog över allt mer ju längre matchen led. Precis som väntat. Brynäs anno 2007/08 känns faktiskt rätt så harmlösa och nästan extremt förutsägbara. Lyckas man bara plocka undan Brendl i PP så är mycket vunnet. Visst har väl Månsson och Widing sina uppåkningar, men då övriga spelare inte bidrar offensivt räcker det liksom inte till. Men det var ju inte igår som Bynäs IF spelade till sig en plats i kvalserien. Den biljetten löste man redan under höstsäsongen. Om det sedan är Boorks "experimentlusta" eller Östbloms oförmåga/orutin att leda laget nu när verkligheten i form av kvalångest satt sin prägel på laget. Jag stod och led med de stackars bortasupportrar som blev tvingade att stå och se på när kvalplatsen gjöts i sten. Följande rader tillägnas ledningen i laget:

"Vi, de villiga, ledda av de okunniga, gör det omöjliga för de otacksamma. Vi har gjort så mycket under så lång tid, med så små resurser att vi nu har kvalificerat oss att göra vad som helst med hjälp av ingenting."

Vidare går förstås tankarna ett dygn bortom lördagsmatchen mot Luleå. Ännu en kvalserietyngd hoper spelare där. Jag är tämligen säker på att vi inte kommer att ha mycket att hämta där, då vi har exakt ingenting att spela för. Inte i jämförelse med Luleå iaf. Tankarna kommer, förståeligt nog sett till skaderisk och annat, att ligga någon helt annanstans hos våra spelare. Tar vi poämg är det en smärre bragd, om nu inte Mora tar ledningen med 5-0 borta mot LHC under första tio och helt omintetgör Luleås chanser, vill säga.

Det är alltid skoj att spekulera lite. Vad gäller kvartsfinallottningen så torde ett möte vara förutbestämt redan nu. Eller egentligen har väl mycket redan sagts om det, varvid det finns små skäl att resonera vidare. Däremot kan vi ju få två olika scenarion, beroende på hur LHC resp. MoDo placerar sig. Att HV inte tar något annat lag än SAIK finns ju förstås inte. Om vi leker lite med tanken att LHC lyckas betvinga ett ångesttyngt Mora och därigenom befäster andraplatsen så har man att välja mellan Frölunda och Djurgården. Där väljer man, förstås, DIF. MoDo har då kvar att välja på Frölunda eller Timrå. Interesting, interesting. Tatam! Dom väljer Timrå. Igen. Förmodligen räknar Lücknerspöjken med att vi alltjämt lider ångestfyllda och prestigetyngda kval efter kvarten ifjol. Sagt och gjort - Timrå IK there is!
Vad FBK då "väljer" torde vara tämligen klart.

Läget blir då det här:

HV 71-Skellefteå AIK
Linköpings HC-Djurgårdens IF
MoDo HK-Timrå IK
Färjestads BK-Frölunda HC

I det läge som skulle uppstå om Mora i jakt på säker mark lyckas spöa Link*ping så tar ju MoDo andraplatsen. Bara dom gör vad de ska i  sin match. Och det gör de, förstås. Då får vi ju läget att det är Modo som måste välja mellan två lag de haft det småjobbigt mot den här säsongen. Två lag som nog har en förmåga att höja sig nu när det vankas playoffmatcher. Men, MoDo väljer nog Djurgården, det är mitt tips. Då har vi LHC då, som har antingen Frölunda eller Timrå på sin lott. Där har man en väsentligt kortare resväg till Göteborg, men kanske ser man Frölunda som ett större hot än oss. Resvägen får bli vad som avgör; man väljer Frölunda!

Då får vi följande utseende i kvartarna:

HV71-Skellefteå AIK
MoDo HK-Djurgårdens IF
Linköpings HC-Frölunda HC
Färjestads BK-Timrå IK

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Timrå började trevande idag men växte ju längre matchen led. Till slut en bra insats, även ifrån läktarhåll var det ett fall framåt!
Vi slutar femma vilket får anses som godkänt med tanke på skadeproblemen.
Grundseriens mest positiva överraskning är självklar: Juniorernas framfart!
Otroligt roligt att se!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Per HApps: haha.. ja vilken lagspelare han verkar va... Påminner om när man var yngre och spelade i skolans rinkbandy cup då man ställde en gubbe uppe vid mål.. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Per HApps: Ja säga vad man vill om karln. Men skottet är ju overkligt bra. Att stillastående stänka in en handledare från blå i x:et är det nog ingen som klarar av.
Fantastiskt klipp för övrigt ;)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Frella: Tror inte du ska gratulera varken luleå eller mora i förskott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Frella:
Vad mig anbelangar får dom åka upp med hela J-20.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Undrar om man redan nu ska gratulera Luleå till säkrat kontrakt? Att Mora skulle slå LHC borta när LHC förmodligen vill behålla andraplatsen känns föga troligt. Att Luleå däremot vinner mot oss känns ganska klart om nu inte Luleås nerver är helt i obalans. Jag förväntar mig att Timrå åker upp utan Pärssinen och Hynning t ex vilket också lär spela in.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
fighter: Tack själv.

Nu får ni se till att hålla de andra masarna borta från ES.
Ser mkt hellre reservdanskarna i högsta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
oraklet: tycker dessutom att Anton Axelsson har imponerat stort denna säsong hitills 20poäng är inte illa pinkat. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Snoop: Jo Timo är kung. Ibland tycker jag dock att han skulle behöva en "polis" i samma kedja !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Det var skönt att tvåla till Brynäs. Men desto trevligare var väll att Timo Pärssinen spelade hela matchen. Det är dock nu det visar sig, blir det fortsatt spel för Pärssinen eller kommer värken tillbaka?

Spänningen är olidlig!

Att få avsluta serien emot två lag som krigar för en fortsatt existens i elitserien tror jag bara är bra för Timrå i deras uppladdning emot slutspelet. Men det innebär att Timrå måste bjuda upp till sånt spel de gjorde idag.

Timrå har chansen att verkligen få sig en genomkörare inför slutspelet emot Luleå på Lördag, Jag tycker Timrå ska ta chansen, för att verkligen komma in i slutspelsandan.

Timrå tillsammans med LHC anser jag ha den bästa uppladdningen inför slutspelet. Alla andra matcher kommer bara spelas av.

Idag säkrade vi 5 platsen "WOW" - vilket innebär att vi absolut inte kommer få HV71 i kvarten.

Vi kommer antigen få möte Modo, Linköping eller Färjestad. Vilka det blir spelar ingen roll vi kommer tvåla till vilket lag som helst, vi går till semi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
dr-nix: Pärssinen hade en istid på 16:24 ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Timo Pärssinen, vilken underbar hockeyspelare man ser de på en gång när han spelar vilka kvalitéer han besitter, helt underbart att han är tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Springsteen: vad ska vi med han till när vi har backlund!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
fighter: Reservdanskarna? Du menar att dom bara är till för att vara där om danskarna tar slut? :O
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Vill säga några ord om ett par spelare.

Pärssinen: väldigt bra i comebacken med tanke på hur länge han varit borta.

Lander: den grabben gör det mesta bra, han fick t.o.m. tid i Box-play.. jag brukar vanligtvis gardera mig när det gäller sånt här men jag tror ärligt talat att Anton Lander kan nå Zätas klass. Låt oss hoppas att han förstår hur jävla hårt han blir tvungen att jobba för att nå dit dock.

Erixon: Intressant insats, jag ser potentialen. Jag hoppas han får en större roll i laget nästa säsong. Bör absolut lira JVM nästa år...

Regin: han har absolut mognat till sig jämfört med förra säsongen. Ge honom en säsong ytterligare i Timrå så tror jag att han ska vara redo för Ottawa..

Det är väl några tankar som dykt upp under matchens gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
StoltBrynäsare: Tack och lycka till i kvalet.jag vill hellre att ni klarar er kvar än att reservdanskarna går upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Ahh detta var jävligt skönt,trodde nog att det skulle bli svårare,nu sover man gott inatt och går på jobbet med rak rygg imorn speciellt när det lokala laget härnere fått pisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Bara o Gratulera, ni vinner helt enkelt för att ni är ett bättre lag än oss. Lyckat till i slutspel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
nectis: Håller med, lite fantasi och omväxling ä aldrig fel :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Hassan: Oh, det glömmer man verkligen inte. Minnen man får :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Jensen_12: Jäpp.... hoppas alla hör att Hasse Nordin kör speaker ikväll. Glömmer aldrig när han skrek ELITSERIEN! ELITSERIEN! När vi gick upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Måste berömma TimråKlacken, många härliga ramsor just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Hassan: Hehe, hoppas man man! Då blir det nära för mig att gå på matcher med :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
tikwille: sagt och gjort
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
nectis: Hejdå Brynäs.... ni har haft ert roliga i ES. Nästa sässe åker vi till Borås och kollar på Mats Hansson!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Oskar sundh avgör matchen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
pungtera detta med puck i tomm kasee nu tik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Oskar sundh avgör matchen
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
nectis: Vad sjunger klacken? Låter som något med leksand?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
HAHAHAHA! Ja ni ska akta er för Leksand!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
nectis: Nu kan vi ju lika gärna åka till Lule på Lördag och skrika samma sak.. :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Brynäs åker ur i år! Skanderas det..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
fighter: Jo... lite av "höstkänslan" börjar komma tillbaka, men det är mycket kvar. Fast om alla inkl. Hedström skulle vara friska och i form så är Timrå garanterat en finalkandidat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Jensen_12: okej, synd du inte satt pengar då :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
nectis: Nja, jag har inte satsat pengar, men att sätta ett tips är alltid kul! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Hassan: ja men enligt sundsvallaren så är det ändå mycket småskador och skavanker i laget,hoppas dom håller bara så kan det här bli bra,jag känner på mig att timrå kan göra ett bra slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Jensen_12: Nu är ditt tips nära,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Asch, nu får vi spela Boxplay. Onödigt att bjuda in dom i matchen igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
nectis: Jäpp.... lite i alla fall. Och skönt det inför det stundande slutspelet. Det här ska nog ordna sig. Även om Brynäs borde vara mer motiverade än Timrå så åker vi ifrån dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
MB: underbart att höra. med gänget i finnkedjan skadefria och i form ser det ju riktigt lovande ut inför slutspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
MB: underbart att höra. med gänget i finnkedjan skadefria och i form ser det ju riktigt lovande ut inför slutspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Kul att han producerar den där Timo direkt också. TIMRÅ IS ON FIRE.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Gör vi 1 mål till så sitter mitt tips :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
jaaa då!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
Fan va bra Pärsa är, han är helt outstanding.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
nectis: VIKTIGT MÅL!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
PETER REGIN
Kommentera

999131 · »