1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581016 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2009-01-22

1116229 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
KniveN: Hur go va den då!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
KniveN: Underbart! Woooooooooooh!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
KniveN: Så jävla skön Challe var där :) Nu har jag titta på alla Kvartsfinal mål mot MoDo...vilka rysningar på Tenkrats 3-2 mål i första matchen och Tenkrats och Hynnings kontring till 0-2 målet borta <33
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
T T: Vore skoj om någon kunnig ville klippa ihop lite godbitar från matchen och avsluta med intervjun när Challe citerar Sonnenberg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
T T: Tråkiga är ju att man missar Paus snacket i repriser....Nu när dom hylla sönder Tik hade de vart kul :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
T T: Jo men jag kollade på matchen via csports.se. Har inte Canal+
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
dr-nix: Ännu en reprischans i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Jag frågar ännu en gång, är det någon som har spelat in matchen mellan Timrå och Brynäs som gick igår ?!? (skicka ett meddelande till mig i så fall)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bättre sent än aldrig måste jag bara slänga in några kommentarer om gårdagens uppvisning... Fy fan vad bra, Timrå IK! Har inte sett en bättre insats av våra rödvita krigare sedan kvarten i fjol. Total dominans från början till slut, trots att vi ologiskt nog hamnade i underläge efter en period. Vi sköt dem sönder och samman, ingen föll ur ramen, men allra bäst i mina ögon var finnduon Lehtonen och Pyörälä. Vad har hänt med backkrisen förresten? Igår saknades då ingen i de bakre leden. Och Sonnenberg fortsätter att imponera med sin inställning och förmåga att vinna puck och gå rakt på mål. Så, då var det sagt. Fyra poäng ner till nian nu, fan vad snabbt det svänger i den här branschen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
JVM har satt fart på Timrå det ser man tydligt Sebben Erixon och Pääjärvi dominerar som dom ska göra nu när Challe har fåttt balans i laget som någon skrev. Det ser hoppfult ut sett matchen på Canal + nu och visst har de rätt TIK måste lyfta sig på bortais då kommer det bli kanon. kanon var väl inte Niklas Persson heller, en ny bekantskap för mig och visst han kan ha gjort det bättre tilllät lite väl många hakningar, han lär sig nog när han kommer på större arenor än E On, tyvärr är det flesta hemmadomare det går inte att komma ifrån, likaså med med Videodomarna som jag kallar ett skämt vad jag sett denna säsongen t o m Challe har blivit snäll det är bara svälja eller ha nån som sitter centralt och tittar på sekvenserna. Brynäs såg svaga ut sämre än Modo skulle nån säga som kommenterar deras problem lite tjaatigt tycker jag här är TIK som gäller även om jag fick en buckla på bilen sist i Övik visst man ska åka Supp bussen men det går fler tåg och bucklan fixade en kille på en kvart idag så bilen är som ny
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bissett19: Den är kanske inte för alla :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
dr-nix:

Den går på C+ just nu......skitmatch;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Är det någon som har matchen inspelad ?!

Skulle mycket gärna vilja ha en kopia.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Jag tyckte det var lite fjantigt av honom att börja slåss efter matchen så jag sa att han lika gärna kan åka hem för i den här ligan tillför han absolut ingenting. Det enda han gör är ju att sitta på bänken.

hehe , rätta takter , Bagarn
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Godmorgon kamrater.

Det var svårt att gå ner i varv när man kom hem igår. Jag vill bara rikta ett tack till den underbara publik vi hade igår. Jag tror inte stämningen varit bättre i år.

Jag vill också säga några ord om Niklas Persson. Jag tror inte att jag har sett en sämre domarinsats i år, och då inkluderar jag Patrik Sjöberg.

Nu väntar FBK, ett lag som vi inte hade en chans mot sist. De stängde Timrås uppspel på ett utomordentligt sätt.

Jag måste nog tusan anmäla mig till bortamatchen mot Modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Långben: Ove ove ovee Porslin!

...gång på gång slog det mig under gårdagen att gamle Ove kanske hade passat bättre i den förmatch som spelades igår. Gammal är alltid äldst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Knylan:Ove ove ovee Molin!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Brynäs är bara Micke Lind.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
KniveN: ni har bara micke lind !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Sjöng klacken "ni har bara Micke Lind" eller "Ni har bara blicken ner"?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Instämmer i alla hyllningar osv osv. En annan riktigt trevlig detalj med denna tillställning var, förutom att sopan Persson också hånades i slutet även när timrå fick ett pp, att man nätar 2 gånger på 6 pp-försök samtidigt som man är 100% på lika många bp.

"Special teams" [x]
Sonnenberg [x]
Niklas Persson [ ]
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
KniveN: Ja, fantastiskt bra match att se de våra prestera. Hög intensitet, fart och helt enkelt en riktig "överkörning" av Brynäs. Utan sn duktige målis hade nog siffrorna blivi större till Tik's förmån.
En sak som jag noterade och hävdar starkt bidrog till segern var den stora kämpaglöden och viljan att alltid återvinna en puck som förlorats i anfallszon. Också på den punkten var vi totalt överlägsna.
Fortsätt så och vi kommer till slutspel. Sen vet jalla att där kan allting hända.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Erixon gör ytligare en bra match.

38 - 12 i skott.

Bra klack insats också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bara att gratulera till segern,ikväll var det klasskillnad mellan lagen!


Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22

Berglund: "Berglund aka "Don Vito" eller "Bacon"(mums?) sticker ut en utav hakorna(hehe) och tror på 4-1 till Timrå ikväll."

yess baby, den satt som ett smäck. :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
persson: Lagbygget 08/09 här till vänster.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Är det någon som kan tipsa om nån sida eller tala om för mig hur många som har kontrakt över nästa säsong?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Laken: Sett till de senaste 16 matcherna så ligger vi iaf. 2a. Inte fy skam!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Friman SR: 2Timrå måste ha Sveriges sämsta ismaskinister. Hur svårt kan det vara att lyckas spola isen utan missar? Dom lyckas inte en enda gång."

Detta har jag sagt varenda gång jag varit på plats. Fruktansvärt dåligt, men det kanske beror på att det ordinarie gick ur tiden på ett kanske lite väl drastiskt o tragiskt sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Jag hoppas av hela mitt hjärta att sonnenberg blir kvar länge i timrå ik..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Den bästa insatsen jag sett Timrå IK göra på år och dar känns det som just nu!
Man åker och skjuter sönder Brynäs totalt - i 60 hela minutrar!
Så här bra kan Timrå vara, tänk om man hade denna attityd och inställning till samtliga matcher... Då skulle man leda serien nu!

Nate gör sin bästa match sedan han kom hit. Sundh grym! Ja, hela laget ska hyllas en kväll som denna!

Är det något lag som slår denna center uppställning på fingrarna?
Pyrölä - Wandell - Bagarn - Sonnenberg

Ändå har vi centrar på bänken och skadade...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Detta är skönare än ett samlag.. vilken match!

Pääjärvis farsa skulle jag gärna kunna bytt kläder med en afton som denna! Vilken kille!

Sen se att ens 4-männing kan göra ett mål också är inte fy skam!

Forza Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Nu ska reprisen avnjutas. Med betoning på njuta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Riktigt skön seger. Det ser ut att finnas en helt annan harmoni och glädje i laget. Hoppas att det fortsätter så bara.

Lite kul är det att det var tre backmål i kväll eftersom det ironiserades lite om våra backar i Brynäs gb igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
- Årets match.
- Årets spel av ÄLSKADE TIMRÅ IK.
- Den sämsta domare jag sett. Jag vill ALDRIG mer se Niklas Persson.
- Timrå måste ha Sveriges sämsta ismaskinister. Hur svårt kan det vara att lyckas spola isen utan missar? Dom lyckas inte en enda gång. Sämst är han som kör den blå maskinen...

FORZA TIK...........alltid, alltid..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
lincoln: men samtidigt 4 pinnar upp till skellefteå på 4e platsen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Vilken j-vla match - TOTALHOCKEY, TIMRÅ!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bragd-Birger: Håller med dig fullkomligt! Detta var i mina ögon Timrås helt klart bäst genomförda match i EON iår!

Blev dock mega-super-rasande på slutet på Deras fi--a Wanwig!

Var uppriktigt sagt skitförbannad och var nästan på väg in på isen och få dänga skiten ur den dj-eln!!

Men denna karamell suger vi nu på några dagar och blickar framåt Lördag, hoppas att grabbarna kan spela en lika frejdig hockey som idag, då är så normalt starka FBK även ett lag som får slipa skridskorna för att haka på vårat enorma tempo!

Halleluja !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Röda Tallen: Jag är orolig för Hynning....är han så jävla bra för laget? specielt på sidan av isen...stämningsdödare??

Btw, vad sa challe på slute hörde tamefan inte.... :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bragd-Birger: Kan aldrigf kritisera porrsurf... så, bra bra

men fan va läskigt med 4 pinnar ner...fan va läskigt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Per HApps: haha ja skulle Bif ha MoDo's Målvakt då hade det nog slutat 12-1 elelr något haha :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Förutom Timrås underbara uppvisning - jag har fanimej gåshud fortfarande - finns det som bekant fler glädjeämnen denna afton.

Schellet - Snippan 5-0. Hoho. Fantastisk målvaktsvärvning där. Kittla era skadeglädjesnerver och läs lite på deras forum. Såväl här på hockeysnack som deras officiella. Sällan har ett ångestvrål uttryckts med så många bokstäver.

Rumpan Boys - Bremberg IF 1-2. Visst, det flåsar en smula obehagligt därnerifrån, men...hoho, igen. Frölundaitisk smärta är min njutning.

Trist dock att SSK inte mäktade med en trea mot The Kickers. Trots manifestation och allt. Måhända var det förbryllande för spelarna att plötsligt ha en massa folk som hejade på runtomkring.

Annars: en afton i glädjens tecken. Eller, nä: lyckans! Skiter i att jag har en jävla massa feber och borde sova. Nu ska jag sänka ytterligare en whiskypinne och porrsurfa (läs: modolidforumsurfa) allt vad bredbandet håller.
Gutår!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Jag är tårögd. Vilken match! Helt fantastiskt!

Underbar intervju med Challe på Canal+. Nu förstår jag verkligen hur mycket kanadensarna har betytt för laget. Det har tydligen blivit en helt annan stämning i omklädningsrumet sedan deras tillträde.
Skulle tror att det är den tidigare dåliga stämningen som gjort att det gått dåligt. När vi nu fått in två stämningshöjare i laget så hoppas jag att båda nu får stanna. Det verkar ju vara precis sånna typer vi behöver.
Sen är det ju inte fel att Sonnenberg är underbar på isen också.

Som det är nu har vi 4 riktigt starka kedjor. Tänk Hynning på det här. Men vart ska Bogg få plats? Pyörälä borde fortsätta som center.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Yellowcard:
Lika mycket som Markström är Brynäs just nu, lika mycket verkar Modo sakna en målvakt. Och det kan bli vår smala lycka när det drar ihop sig till kampen om sista slutspelsplatsen.

Van Fjantig, vilken ärketönt. :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Klacken var underbar ikväll också kunde man höra på tvn!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ian: jag tyckte man såg att Sonnenberg var bra redan i första matchen, han var bra direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Jag tänkte efter 10 minuter i första perioden skriva:

"Ehh jag är ingen hockeyexpert men visst är han Sonnenberg rätt bra??"

Nu känns det överflödigt...

Fullständig kross i denna match men satan vad tätt det är! Kom igen nu Tikare och sjung laget till slutspel!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
lincoln: Det måste för fan bli slut på desa pajjas domare ! dom är en skamm för sverige ......Persson Hahahaha.........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
En av de bästa matcherna jag sett med Timrå på väldigt länge, oj oj oj!! Underbar match rakt igenom... Bara myser=) Sen på det, SAIK - MODO 5-0!!!

Jag säger som Lövengrabben sa till Foppa på länken nedan "MODORÖV!!"=)
Kommentera

1116229 · »