1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2009-01-22

« · 1113594 Till forumet


Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ja, vågar man tror på denna uppställning nästa torsdag?

Timrå vinner denna!!

Målvakt
31, (15)

Första
Backar: 26-2
Kedja: 37-22-27

Andra
Backar: 23-36
Kedja: 91-13-62

Tredje
Backar: 29-3
Kedja: 19-33-14

Fjärde
Backar: 8-4
Kedja: 16-17-10

Extra: 51, 24,

Om Bogg åkte grillor idag lär han bli spelklar tills på torsdag:).

Nu snackar vi bred trupp.

Förhoppningsvis är Hynning tillbaka innan 31 januari, så Timrå slipper punga mera för Nate, han är inte bra!

But Micke is the center we always wanted! He's the maaan!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
lungan: Micke?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
lungan: Ser mkt intressant ut förutom att Lander skall spela istället för 14.
Det måste vara slut på att han skall bänkas förmån för ämre spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
RTS: WORD!!! ...In med Lander och låt som exempel DeeCas sitta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
lungan: Pyrret får helst fortsätta som center, karln har ju gjort 5 p på 2 matcher. Men men, det är challe som bestämmer...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Det här är väl också en match som bara måste vinnas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
hur vinner vi mot brynäs? vi kör över markström
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
rödovithockeydy: Varför heter du som du gör? Dy? Det är väl nå lerdynga det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Läste i tidningen att det skulle vara någon sorts "oldschoolmatch" eller nåt innan den riktiga matchen, någon som vet mer och är det värt att kika på tror ni? Den Robert Carlsson de skrev om i tidningen är det vår älskade nummer 12?

För övrigt så hoppas jag på bra uppslutning och ett heltaggat Timrå IK, nu jävlar gasar vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Heleniz: Vilken tidning? Länk tack.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
På "Challe snackar" nämner han inte Lehtonen däremot är Moe och Skogs tveksamma startande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Någon som har ett matchtips?

jag tror 4-3 till Timrå , Robin Jonsson gör sitt första mål för säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Andersson: Brynäs med Markström släpper sällan eller aldrig in fyra puckar. Tror på 3-1, sista i öppen kasse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo: det brukar ju vara Lindbäck som står i mål mot oss , men vi får väl se. 3 poäng till Timrå är iaf det viktigaste.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Andersson: Vi borde ta denna match, Timrå är ju kungar hemma och Brunääs är ju sämre än vi borta :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Andersson: Jag skulle kunna ta gift på att det är JM som står imorgon. Känns inte som att man ställer AL i mål när det är så viktiga poäng på spel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
erathoo: ännu en 'tvångs-trea' på hemmaplan , också är det Bergman som skriver om ångest :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
erathoo: Vi har av nån anledning alltid svårt mot de där brunstjärtarna och jag tror knappast på nåt undantag den här gången.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo: antagligen är det Markström ja .... har vi mött honom den här säsongen ? och hur gick det då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22

F-n, jag har bra vibbar inför morgondagen. Rubriken i tråden kanske är att ta i och jag lär säkert få sota för mina vibbar redan i morrn, men det känns riktigt bra. Vi är inne i ett stim, inte som Stig Malm uttryckte sig f**tstim utan ett stim av vinster och positiv energi.

Jag hade en uppenbarelse:

Jag ser framför mig hur Sonnenberg tar första tekningen i morgon, hur han ligger spagat framför pucken (jag tror aldrig jag sett en sådan tekare tidigare, någonsin) och får in en klockren tekning som blir till en handledare, en stenhård sådan, som passerar Markström i Brynäskassen i vänstra krysset...från tekningscirkeln. Årets mål ska det visa sig.
Vår nye kanadensare har visat vägen för ytterligare en vinst, ytterligare avancemang i tabellen och får dessutom resten av laget med sig. Sebbe fortsätter som sist och växer ytterligare trots att han var nog bra sist det begav sig. Robin Jonsson får en uppenbarelse och liksom svävar som på rosa moln och gör sin bästa match i Timråtröjan, någonsin. Övriga backar sållar sig till de tidigare och gör en gedigen insats. Sundh och Axelsson drabbas av islossning. De kör så in i helvete att man blir tvungen att spola om isen i mitten av andra akten...

Tenkrat har övat in en ny fint som ska visa sig ställa Brynäsförsvaret gång efter annan, Pyörälä meddelar föreningen att han vill stanna i ytterligare tre år. Bagarn har enligt initierade källor köpt ett pizzahak i Sundsvallstrakten och torde därmed också bli kvar. Häääärlich!!!

...och så här rullar det på.

Brynäs lyckas trycka in pucken bakom Backlund vid två tillfällen (då har Timrå redan avgjort tillställningen skall tilläggas), men se, dessa mål blir inte godkänd. Reprisbilderna efter den senaste tidens pajasartade scener på svenska ishockeyrinkar kablas ut över hela världen och en enad värld konstaterar att det är mål, vid båda tillfällena.
Huvuddomaren vill ändå ringa på målen och följden blir att målen döms bort av kvällens måldomare. Blickarna vänds mot måldomarhåll och där ser jag i min uppenbarelse W/Ö Kalle sitta och vifta bort målen.

...sedan vaknade jag.

Men jag tror likt förbannat på förnedring, trots Markström i Brynäskassen. Ska vi säga 6-2. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
250kg kärlek: Haha, fan vad härligt :D Vart ligger Pizzahaket ;-)? har han till och med köpt in sig i Eon :) `? där man kan köpa en slize xD
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
250kg kärlek: Bagarn's Pizzeria, det låter ju gott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
lungan:

Storfrämmande imorrn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bissett19: Storfrämmande hade de varit om en viss Conn Smythe Trophy vinnare och stanley cup vinnare i Zäta varit på plats ;) nej skämt o sida riktigt kul att han valde att åka till Sverige på ledigheten, Zäta o Emma dom åker till Telluride Colorado dom :p
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bissett19: hoppas dom textar på TV'n då :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Blizzard: Ha ha, den var bra...skön T!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo:

"Jag skulle kunna ta gift på att det är JM som står imorgon."

Gift on..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Och ikväll kanske inte Markström kan stå.

ursäktar om det pratats om det igår eller nått men denna artikel kom ut idag i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bigthelin: Oj Oj, det är verkligen två formstarka gäng som möts i kväll. Enligt ST har Brynäs tagit 15 och TIK tagit 16 poäng på de fem senaste matcherna. Imponerande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Mappe: ja att ta 16 poäng på 5 matcher det är ju en fantastisk bedrift . jerringpriset nästa år kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bissett19: Nu väljer man ju inte bort honom frivilligt så jag tror att jag hoppar det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo: Fegis :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo: F.ö har jag för 1:a gången positiva vibbar inför en Brynäs match.
Det kan ALDRIG vara bra, va?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo:

Annars har jag lite Toxin i bakfickan jag kan skicka upp åt dej)

Vilka ska jag banka idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bissett19: Ja säg det? Hahl Bundy verkar ha fina vibbar;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Hahl Bundy: Hm, fest ikväll?:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo: Hur många ggr får vi höra den här låten ikväll? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Hahl Bundy: Kör de den när det blir kasse så får de lira den hur många gånger de väl, men annars...näe...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ambroo: Ha ha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Hahl Bundy: En gång. Däremot hör jag gärna Hermes Houseband och Ulf Lundell några gånger. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
T T: Ulf Lundells låt: RÖTT. Kan inte den spelas också nån gång ibland?
Den tycker jag är hyfsat bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Själv tänker jag ladda med den här låten resten av dagen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Hahl Bundy:

Med tanke på att det finns få därute så tror jag mer på denna som måljingel.....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Berglund aka "Don Vito" eller "Bacon"(mums?) sticker ut en utav hakorna(hehe) och tror på 4-1 till Timrå ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Berglund: Inte ens brynäsarna neggar utan tror på vinst mot oss, har jag sett.
Undrar vilka som kommer att gråta mest efter matchen? Jag hoppas Brynäsarna.
Tycker att dom behöver det.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Mathias: Härligt! Kör över Brynäsarna! Bokstavligt o resultatmässigt.
Nån gång kan väl det hoppet få slå in. Snälla Snälla!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Vet inte om detta redan kommit in, men vi kanske slipper Markström...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Maggan: Börjar bli lite tradtion mot Timrå. Att Markström inte står alltså. Tråkigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Bergius: Det verkar bli Markström trots allt.
Kommentera

« · 1113594