1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581362 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

1179343 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Anonymous: Vem vet, kanske Axelsson åker på en utvisning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Blizzard: Nu känner jag ju iof inte dem, men oftast brukar ju de äldre vara de som retar upp de yngre. Som sen blir som bålgetingar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Anonymous: "Vår axelsson kommer ge 110% iaf om brossan är på plan."

Känns som deras Axelsson också ger 110% om brorsan är på planen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Anonymous: Sen Limpan riskerar inte att passa till fd egna utespelare heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
lu93rowa: Är inte Lehtonen med så vinner vi.

Anger och Perra får se till att visa sig denna matchen bara så ordnar det sig. Så gripande sist i tv egentligen där Anger gick ut i periodpaus och sa att vi ska köra som timrå är kända för, dvs med fart. Sen så bjöds det på kanske det segaste timråspelet i mannaminne.... det får inte upprepas.

Om laget var oroliga och nervösa i en inte fullsatt hemmaarenan mot Brynäs. Så fixar de det mot VF på bortaarena. Vår axelsson kommer ge 110% iaf om brossan är på plan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Harryhaffa: har min vän vaknat på bättre humör i dag ???? .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
hmm ni kan ha tur idag. Lehtonen är KANSKE inte med efter att fått en klubba i ansiktet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy: barnyoughurtsorten...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
DJ Hemp: Lugn sundsvall är f-n ingen stad, vad f-n har vi???? inte ens en halvhet bock och stollsera med, för att inte tala om gävlebro med sina helt underbara räkmackor:)

Snacka om att bygga bro över sundsvallsbuckten. nä bygg en stor fet resturang över hela buckten, med ett kattskrälle på taket som vi kan tutta på en gång per år,,

Och föressten, Tallnäs är mer centrum än fem min promenad utanför sundsvalls centrum,,för där finns iaf en butik och pizza,,,vad hittar man utanför centrum s-vall??????????????? Polishus och kronofoggden,, Japp det är marknadsföring det,,,,

Matchen igår? jag den har jag gått vidare ifrån, som ett gammalt dåligt förhållande, finns nya och bättre, och från varge nederlag man reser sig från så kommer man starkare därifrån:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
DJ Hemp: Misslyckas med precis allting... Jepp, vi är på G igen. Stoppa bron, INGEN bro. Kör runt för helvete,..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
65selander:

Gävle är en fantastiskt väl planerad stad. Jag önskar verkligen att Sundsvall kunde ta efter lite, men här envisas vi tyvärr med att misslyckas med precis allting. Självklart känner man sig aningen skamsen varenda gång ett lag från t ex Gävle besöker Sundsvall/Timrå. Grattis till en god stadsplanering med allt vad denna innebär! Härifrån kan vi bara svara med yoghurtkastning...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

DJ Hemp: Den kulturfilen var väl en spottloska mot vad jag läste på eran sida i morse.

Vet inte om det var Uno som skrev det igår natt eller någon annan. Någon/ra
hade visst slagit in en del rutor på bilarna också. Förresten vlil du köpa en Peak jacka och en bilstero?

Oavsett så är det totalt fel när man släpper lös muppar och tattare. Blir läge att de som tar pengarna för parkeringewn (Juniorlag) får nog stå tiden ut. Höj p-avgiften med 10kr. Blir värt det i slutändan eller att man kan styra om publiken till lokalbussar. Gävle ar faktiskt bra täthet upp/från La.

Ograttis men sov gott.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Friman SR: jaja, jag ska släppa det, kan bara inte sluta irritera mig på att man under masken av att vara hockeysupporter skadar ett barn.
Men men, släpper det nu, lycka till i fortsättningen av säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
tompap71: Sluta elta nu, den sista idioten är inte född punkt slut... Dock så bevisar valet av Arla att youghurtkastarna inte är kompletta idioter, Milko ska ätas och stödjas, Arla kan man gott kasta och bojkotta...

FORZA TIK........alltid, alltid..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Det enda som kändes bra med den här premiärmatchen var att några sluga individer tog initiativet att slunga ett gäng välriktade Arla-produkter mot en vindruta. Vad fan är problemet? Själv missade jag tyvärr denna höjdpunkt, eftersom jag såg matchen hemma i TV-soffan. Grattis till alla er som fick den äran att passera Brynäs-bussen på vägen till parkeringen! För övrigt får vi vara nöjda med en poäng. En riktigt darrig insats från vår sida. BIF var nog snäppet närmare segern, trots allt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
haggen: Nej, men det är inte på långt när första gången Timrås motståndarsupportrar får saker kastade på sig. Faktum är att det är känt bland supporterklubbarna att man blir illa mottagen i och utanför E-on arena.
Visst, det är förmodligen en liten klick som står för det, men det är likförbannat riktigt dåligt när man utsätter en liten grabb för sånt, riktigt jävla dåligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
tompap71:

"tyvärr inte ovanligt i er arena"? - Är det du själv som står för kastandet eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
73Sjöbba: Att kasta lite youghurt på en spelarbuss är inte mycket att bråka om och kan gott skojas lite med, men att Timråsupportrar kastar mynt och andra föremål i huvudet på en tioåring som av en händelse gillar Brynäs är inget annat än ren jävla skandal, tyvärr inte ovanligt i er arena. Vore jag Timråsupporter skulle jag skämmas ordentligt, o vete fan om jag inte skulle leta upp de skyldiga för att ge lite gammal hederlig prygel också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
65selander: Fyllpära!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
73Sjöbba: Hörru din Matforsare. "Den där Ove Molin har inte varit med om mycket han fast han är ett par år äldre än mig." Vad sägs om SM-Guld :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Okay, jag ska gå och lägga mig. Ett sista desperat försök till försoning bara.

Var det bara jag som tyckte att Brynäs såg ut som en samling "Bumblebees" igår, tänkte då på de nya getingtröjorna

Frågan är nu om inte dessa tröjor är fulare än MoDos "Mocka-tröjor" man spelade med under premiärmatchen i SCA-Cupen 2008.

Vad tycker ni?

Själv så tycker jag att Timrås tröjor är världens snyggaste...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Timrå IK är dom bästa

Tja, annars så är det lugnt.

Nya friska tag, lalalalala....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Bissett19: Fast "– Något sånt här jag aldrig varit med om förut" Kan man nog säga dagligen

Det man undrar är om han aldrig har varit med om något värre eller något liknande ect.

Tidigare idag så höll jag på att börja måla på fel hus och då tänkte jag: – Något sånt här jag aldrig varit med om förut,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Johan J:

Få se nu,det Ove säger är:

"– Något sånt här jag aldrig varit med om förut, säger veteranen Ove Molin, 38, som debuterade i elitserien 1991, till Gävle Nyhetsbyrå."

Gnälligt?Nja mer ett konstaterande....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
73Sjöbba: Ove Molin har under åren gjort sig känd som en av Elitseriens gnälligaste spelare så man ska inte ta allt för hårt på vad han säger. Rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Det blir förmodligen bättre drag på nästa hemmamatch då jag kommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
73Sjöbba: Kanon, då laddar jag Yoghurtkanonen till ni kommer på besök nästa gång! ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy: Störtlöjligt med lite yoghurt på framrutan. Ett 10-tal år sedan bakade jag en äppelpaj med tillhörande marsan-sås. Frugan och jag skulle åka och hälsa på några goda vänner och bjuda på paj. Det var vinter och jävligt kallt ute, minus 20 närmare bestämt. Jag halkade och kastade tillbringaren med såsen över lånebilen jag hade. Frös till is på några sekunder och det är inte så bra att tvätta en bil i den kylan.

Den där Ove Molin har inte varit med om mycket han fast han är ett par år äldre än mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Nåja, indränkt är väl att ta i. Liksom "Youghurt attacken" som huvudrubrik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
dr-nix: Vart är SMÅLAND? Han kanske dog av en överdos optimism?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Kramer: det är lite väl många gnällspikar här inne känns det som. Fan vad man saknar SMÅLAND i detta läget. Han tror garanterat på SM-guld :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Anonymous: Frölunda, HV och Linköping blir kanske svåra att rå på i längden men sen då.... vi blir 4 i grundserien! Trust me som SMÅLAND brukar skriva!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
htikare: Precis! Nu var det ju inte så farligt iofs, Yoghurt är ju bara att svabba bort. Men det är så fruktansvärt löjligt och vem vet, nästa gång kanske de tar upp en sten och langar på rutan..
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Mumma :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy: Sånt hära smaskens:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
htikare: Vilken sorts Youghurt var det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
MarcusElving: Sorgligt... kan bara hålla med trodde inte att sånt skulle ske här uppe hos oss..hoppas dessa kan identifieras o därav ev. kunna fås att mogna till o inse att sånt här aldrig någonsin har hjälpt någon idrottsklubb som de ev. kallar sig supportrar till..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
superfalle: Ja men gud så hemskt! Äh, det är såklart ett gäng snorungar och sen får man väl även lägga lite av skulden på Arla som delade ut grejerna efter match. Jag skulle däremot skämmas om man handlade som fotbollsfansen i Sthlm

En klockren kommentar från ST idag förresten, och ja, jag har all rätt att kritisera även fast jag inte står i klacken då de som valt att stå där inte gör sitt "jobb":

"...det var mer drag på Brynäs klack än på hela den stora massan timråsupportrar som står där, varför? hur kan det vara så? Det var ett gung och många varierande ramsor på Brynäs sektion, det hände liksom något. Vad hände på Timrås sektion, alla står som statyer, noll gung och noll fantasi till ramsor. Det är skillnad på läktarkultur i lite större städer motsatt en by som Timrå. Sundsvalls lilla klack har mer drag än Timrås, helt otroligt."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
MarcusElving: helt jävla otroligt . jag skäms ..,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Det verkar finnas ett och annat rötägg där uppe i Timrå, någon borde väl ha sett det här. Ruskigt barnsligt.


Från Gefle Dagblad:

"När Brynäs chaufför Johnny Emnehult gick ut för att köra fram bussen efter matchens slut fick han se en tråkig syn.

Någon eller några hade vandaliserat Brynäsbussen genom att kasta yoghurt och någon annan typ av smet över hela vindrutan fram.

– Bara börja svabba undan, suckade Emnehult och fyllde en skurhink med vatten.

Spelarna skakade också på sina huvuden.

– Något sånt här aldrig varit med om förut, sa veteranen Ove Molin."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Anonymous: Gissa sig till? Det är väl snarare en förhoppning o genom att säga som du gör så har du en helt annan inställning till hur du tror att det kommer att gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy: Nä

Skillnaden är att jag inte gissar någon plats, jag konstaterar när säsongen är slut. Bostadspriser, aktiekurser och hockeyplaceringar känns inte som något man bör sätta sitt förtroende på spel genom att gissa sig till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Anonymous: "TIK sexa trodde ni här... vi får väl se..."

Mår du bra då om du får rätt? Ifall vi inte hamnar sexa utan betydligt längre ner?
Det låter nästan så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Oj vilken tråkig match. Påminde mig närmast om hur tråkig fotboll är att titta på.

Inget av lagen bjöd på något speciellt. Timrås enda mål, Lindbäcks pass till en brynäsare samt en tackling var det som höjde ögonbrynen annars nada. Det positiva var väl att resultatet verkligen speglade matchen, båda lagen var lika intetsägande.

Slog över till DIF matchen efter timrå spelat klart, men oj där var det drag vill jag lova. Satan vad de kämpade och visade känslor.

Minns första matchen ifjol, då vart man överrraskad av alla mål TIK gjorde. Men man var ändå inte nöjd över spelet. Jag har en mer oroande känsla efter denna än då i alla fall.

Sen frölunda då, hörde att de fått in powerplaymål. Lehtonen tänkte jag på en gång... vet fortfarande inte om han gjorde mål i powerplay men skulle inte förvåna mig alls. Där missade vi en riktigt bra spelare, hade vi haft honom i går hade vi vunnit.

Södertälje gjorde det bra också, vore nästan skoj om de kunde ånga på och knäppa alla dissare på näsan.

"Luleå kommer att överraska i år" har man sett folk upprepa efter varandra, undrar hur de kommer att överraska?

TIK sexa trodde ni här... vi får väl se...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Man kan välja två perspektiv.

Perspektiv 1 : Vi var bleka, tempofattiga och slarvade i passningsspelet.

Perspektiv 2 : Vi var allt detta, men vi mötte Brynäs som förmodligen är det lag som passar oss mest illa. Minnet är ibland svagt, men jag minns dock hur svårt vi hade förra året med detta gnetdefensiva lag. Även i år forecheckar de oss högt och backar bak snabbt och effektivt när nöden kräver. Detta kombinerat med en del nerver och det uppenbara faktum att våra femmor inte är samspelade gjorde att det såg ut som det såg ut. Det positiva med allt detta är att det bara kan bli bättre plus att Lindbäck gav bevis på att han är en riktigt duktig målvakt. Mad Backlund i målet hade vi förmodligen förlorat. Jag förstår inte riktigt de som i detta forum såg Corso som vår bäste spelare. Med de krav jag har på den mannen så underpresterade han stort. Meunier var den som syntes mest och som tog initiativ och inte minst tog ett stort defensivt ansvar.
Early days yet, men jag tror fortfarande på det här laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ingen som har bild från Tifo igår? :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: Jo, man skulle tagit dom på bar gärning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
MarcusElving: "Er höjdpunkt var ju solklart hela mittenperioden i stort sett, där har vi Markström att tacka. Så nog hade ni ljuspunkter i matchen."

Det har du nog rätt i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy:

Den här matchen kunde ha gått hur som helst egentligen. En dålig match där lagen delar på poängen, känns ganska rättvist tycker jag.

Med premiären spelad och lite mindre nerver nästa match borde både Brynäs och Timrå kunna prestera mycket mer ordnat spel.

Er höjdpunkt var ju solklart hela mittenperioden i stort sett, där har vi Markström att tacka. Så nog hade ni ljuspunkter i matchen.

Pääjärvi, Lander och Corso tyckte jag oroade oss mest i kvällens match, speciellt den sistnämnde.

Fransmannen som jag inte kan stava namnet på såg inte helt oäven ut, men jag tyckte att han såg ut att väga lite lätt och förlorade lite för mycket närkamper och kampsituationer. Det kan ju visserligen bara vara i den här matchen såklart...


Lite tankar från en utomstående...
Kommentera

1179343 · »