1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08

2423044 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
The great one: Vår offensiva dpets och centersida är Guldvinnarduglig. Det är backsidan som egentligen både saknar bredd och djup. Med det sagt så har Ante fått ut vääldigt mycket av vårbacksida och satt ett rejält och solitt defensivt grundspel. Men håller med Jimmy Hamrin i senaste domustrappanpodden, vår backsida är inte tillräckligt spetsig för att kunna utamana på riktigt i ett eventuellt slutspel.vi saknar en riktig offensivt bärande härförare på backsidan.

Får vi behålla våra hemvändare även nästa säsong så blir det intressant på riktigt att se vad Kapanen får ihop på backsidan då de flesta kontrakt på backarna löper ut och han kan sätta sin prägel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
The great one: :) vår efterlängtade back :) måtte han komma hem nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Ska man ta ett guld någon gång behöver man en sniper som Rattie.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Sputnik: Men om man ser nyktert på det, så var han för dyr!👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Om vi kan kontrollera mittzon imorgon så är det redan ett bättre spel än vad de vi nu såg igår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Villervalla: Men håller med Givetvis, en Rattie i målform hade varit välkommet och han går före Halloran givetvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Villervalla: Jo men lite prisskillnad på Halloran och Rattie dock..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Rico01: Han verkar inte lyssnat på alla domedagsprofeter som sa att han skulle misslyckas denna säsong. Nu verkar det blivit bra för Timrå ändå, men den killen kan lyfta vilket lag som helst, sylvass forward.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Tom Topp: ja, helt sjukt när jag kollade på statsen från matchen, tänkte va sjutton? Timrå go....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
TD: Vi kan ju inte hylla en spelare som är så dålig, osynlig och försvinner i 5v5 spelet... (ironi)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
TD: Verkligen, jag drog in 5800 på powerplay tack vare att han kvitterade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Jag tycker att det är jävligt dåligt av i stort sett alla av er att använda orden usel och uselt!🤢
TIK är varken usel eller uselt, när det gäller Brynäs matchen, så kan väl alla hålla med om att "allt" avgjordes de första 6 minuterna när dom fick in ett turmål samt även ett powerplay dito.
Det är som alla vet mycket små marginaler denna säsong, för att använda en klyscha.
Alla lag har "plattmatcher", det är oundvikligt.
Denna säsong är otroligt jämn, och som många redan sagt, så kan alla lag slå alla.
Till alla som är rädd för kval säger jag, sluta oroa er!
Jag tror inte på guld i år, men är säker på att det blir slutspel, allt annat är osannolikt.
❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Villervalla: hattrick Rattie börjar betala av sig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Synct: sant,fel av mig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Tom Topp: Rattie 3, han är rätt duktig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Tom Topp: Rattie 3 mål nu. Avgör i förlängning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Tom Topp: Rattie Hat-trick
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Villervalla: Rattie två, Laleggia ett och Gallo ett! Timrå levererar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Jag byter bort Hallonet mot Råttan varje dag i veckan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
bar mofftak: Nu målade Rattie igen, saknar faktiskt hans killerinstikt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Dubbeld: Ratties förmåga att skjuta direktskott på även de mest hoppande puckarna hade varit intressant att se med Dahléns pass. Men han får skylla sig själv som stack till en "club" som inte ens tänker låta honom spela i landslaget..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Labban: såååå jääävla oooointresant!🤢
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Igår gjorde Alvarez mål mot Brynäs, idag äre fotboll på schemat och VM-kvartsfinal som gäller för vår gode Alvarez. Oops var visst en annan snubbe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Nisse på Mon or: Löven tappade geisten i finalen mot oss 2020/2021. Sen dess har de inte riktigt gått att känna igen. Covid slår hårt ibland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Inte ens underhållande att kolla på LHC mot HV, inte bara för att det är två totalt döda klubbar mot varandra; Men tempot liknar det vi hade mot Brynäs. Skit långsamt

0-3 HV
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Början Löven tappa geisten? 0-3 mot Västerås
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Captain Crash:

Gick ju ganska snabbt där i slutet igår. Har en infektion i kroppen och är allmänt seg. Fan heller att jag hann reagera och stänga av skiten. Men gjorde det naturligtvis direkt när man konstaterade att pucken var inne. Tjänar inget till att kolla i efterhand. Blir bara besviken två gånger om då, eftersom man redan känt på sig vad som kommer att hända.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Labban: Blir LHC- HV för min del
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
DJ Hemp: Amatör. Självklart stänger man av precis innan, det man inte har sett har inte hänt! Man sparar på hjärtslagen, tjuvkikar slutresultatet, andas, konstaterar, och om och endast om bra utfall fortsätter man att titta i efterhand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Labban:

Blir/är givetvis en helkväll med fotbolls-VM här. Klasskillnad mot HA. Fattar inte varför man ens överväger att titta på någon sunkig match i hockeyns andradivision, där inte Timrå IK befinner sig. Blev för övrigt så jävla förbannad över att man lurade sig själv till att sitta uppe lite för länge igår, bara för att få se det förväntade - ett avgörande i tom kasse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Jahapp HA omgång ikväll då, undrar vilken match man ska följa. På senaste tiden har det blivit löven för att följa OJs bravader, men nu är han ju borta. Dessutom är det inte så att man känner en påtaglig odör av Wallsons gamla hostningar och Fagervalls smygfisar genom rutan när man ser skymten av Winpos arena? Känns inte fräscht någonstans, men grym publik har de det får man ge dem. Nä får nog bli DIF - Östersund ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
JonteD: Nä, alla gör nog sitt bästa! Det man kan ha synpunkter på är väl lagledningen, men där har det också funkat klockrent.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Tom Topp: En dum fråga från lilla farbrorn?? Varför ska vi hacka på någon i laget??? Alla gör nog de dom är kapabla till men alla kan väl ha en dålig dag men igår så skulle alla ha varit i en hönsgård o pickade på o en sak e ju att vi behöver en bra back!!! De måste finnas någon i NHL elr ngt farmarlag som utmärker sig över alla andra!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
söder över: Nä det finns väl ingen iår som faller ur ramen. Alla köper sina roller. En som jag kan få en härdsmälta på ibland är Hallonet, dribblar på blå och andra juniormisstag. Men sen stänker han in en par tre mål, och då är allt förlåtet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Icingpucken: nja… jämföra mot Alvarez fjolår skulle jag inte säga att Stenqvist är någon hackkyckling…

Han ser väldigt kantig ut med jämna mellanrum men knappast så pass att det sticker ut särskilt våldsamt.

Sedan har Stenqvist statistiken för sig med.

Kan inte se att någon ren hackkyckling finns i årets lag.

Lundin och Hartmann är väl de som inte kommit upp till förväntad nivå eller önskvärd nivå under perioder av denna säsong?

Svensson får väl någon hurring här och där med…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Icingpucken: Det är väl kanske snarare vi som hade lite för höga förväntningar på Stenqvist. Gårdagens debacle var dock kollektivt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Någon på Timrå IK kontot som började sin fredag tidigt genom att lägga upp att matchen startar om 5 minuter xD
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Så det är Stenqvist som är årets hackkyckling alltså?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
bar mofftak: Vet precis hur de känns att dra hakjäveln o dom pärlevita i en träsarg så man kunde ha tagit anställning som flistugg på någe sågverk men de blev bara 8 stygn i hakan men kunde inte tugga som folk på flera dagar allting smakade trä o vit färg!!!!😷😷🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Jag skriver på mobilen…

Hittar inte hur eller om det går att starta nya trådar.

Det var så förbannat trist med hockey igår och surt idag så jag känner att vi kanske kan tjuvstarta lite med tråden för Leksand imorgon?

www.timraik.se/article/ao1palbge-43ei1/view

Timrå har skiftat fokus och det gör gärna jag med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
bar mofftak: mm absolut.
5+20
Om skada uppstår kan en avstängning utgå från 5 matcher.

Men…

Det är även situationer som uppstår många ggr varenda match att spelare, vända mot sargen blir knuffade bakifrån. Glad gör detta med kraft och därför 5 + game… jag skulle iofs inte bråka om glad var Timrålirare och det blev 3 matcher avstängning just för att skaderisken är uppenbar och glad har ansvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Ahpl: nä man behöver ju inte gå ut med detaljer..men intervjun och matchbilden efteråt säger ändå att man inte hittat någon lösning. Man kan ju säga att man har en utmaning och behöver skruva på vissa grejer och göra ändringar jämfört med matchen innan, behöver inte gå in på det specifikt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Hassan: Det känns ju också inte helt supersmart att gå ut i en intervju och säga exakt hur man ska ta sig an problemet då man inte vill läcka taktiska detaljer. Oftast så är det ju bara att man ska fokusera på sitt egna spel och göra lite justeringar som man får höra så tycker inte detta är speciellt märkligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
söder över: Glad situationen är en sån där läskig grej som skrämmer alla som spelat hockey. Finns inget du kan göra för att försvara dig när du får en crosschecking så högt upp på ryggen på det avståndet från sargen. Det är bara att hoppas att det inte blir hakan i sargkanten eller skallen rakt in i sargen.

Jag håller med om att det ser harmlöst ut i slow motion dock, men det är det inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Hassan: Absolut. Men den säger ändå att de indentifierat Brynäs sätt att spela med hög press i mittzon som ett problem och med facit i hand hade man inte heller några lösningar.

Aja det är väl inte hela världen, vissa lag passar helt enkelt sämre. Men med tanke på att Brynäs var betydligt sämre igår än gången innan vi mötte dem så lämnar gårdagens match en bitter eftersmak i munnen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Labban: Fast i en intervju med en skojfrisk Hartmann hade kanske inte någon tränare börjat nörda ner sig i faktiskt detaljer. Bara för att det inte sägs i intervjun behöver det ju inte betyda att man inte haft en plan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Zäta75: Mm, det kändes som att vilan satte sig lite för djupt i spelarna. Man hamnade lite ur Zonen så att säga. Hoppas Ante får in dem dit igen snarast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Olle: Ja, det var en av de blekare insatserna jag sett Timrå göra på länge. Viljan verkade nästan inte finnas där, i vilket fall var det sega ben och hjärnor. Det var en skam som flera andra skriver. Om de inte rycker upp sig ett par klasser så förlorar vi imorgon också mot Leksand så enkelt är det. Jag tycker att laget är skyldig att göra allt för att vinna imorgon och ge 110% inför hemmapubliken som annars kan börja misströsta och inte gå på matcher,. Iaf medgångssupportrar. Dessutom om vi får ett par förluster till så är vi farligt nära kvalstrecken och det vill vi inte
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Labban: Frölunda kände säkert mot oss, som vi kände mot Brynäs igår. Vi fick några enkla mot Frölunda och matchen får ju en annan karaktär när man kan spela tidigt på en stor ledning. Däremot hade vi bättre chanser att straffa Brynäs än vad Frölunda hade mot oss för vi hade ett riktigt bra försvarsspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
För övrigt kan jag tycka att endast Lesund (trycker armbåge mot huvud) och Lasu (tacklar mot huvud i en situation där han kan ta pucken utan att tackla) kan stängas av…

Glad är en situation som jag uppfattar innehåller ett mått av förstärkning…

Ejdsell ser ut att avlasta vikten från sitt ben som kontaktar motståndaren innan kontakt nås med LHC spelaren.

Johan Larsson satsning mot Lander är betydligt mer vårdslös än Ejdsells i det läget…

Men konsekvent bedömning kan inte vara så jävla prioriterat i svensk ishockey så vaffan…

Tuta och kör bara!
Låst ämne

2423044 · »