Jag överlämnar analysen av matchen till de som kan. Å andra sidan besannades mina farhågor i kväll, det blir kvalserien. Punkt. Ödet förde mig och min gamle kvalseriepolare mike66 samman ikväll, det kan bara betyda en sak. En säsong fullspäckad av ångest, en kvalserien fylld med glädje. Halelujha!
-Läktargruppen fortsätter med ett gott arbete. -Timrå IK har bara medgångssupportrar. -Pelle Hallin får gärna fortsätta, han om någon kan greja biffen åt oss. -Knylans armar känns förmodligen som kokt spagethi.
Dessutom, befann sig även andra snackare förrutom redan nämnda på rad 16, sektion L ikväll.
Dream Team: Jaha....är nu hemma efter att ha varit på matchen....och vill bara påminna om den lilla tävling du utlyste tidigare ikväll om förste målskytt. Detta eftersom mitt tips var Frans Nielsen...Men du får godkänt du med, P Hallin två mål o bäst på plan!
tjobba: Nielsen var bra, mycket bra. Överlag såg Timrå mycket starkare ut än Djurgården. En ledning på mer än 2-0 efter första hade inte varit orättvist. Lite klantigt att bjuda in Djurgården i andra var det onekligen.
Det här var en match med mersmak! Får vi bara till lite skärpa i avslutningarna så kommer detta att bli riktigt roligt. Det var fantastiskt vilken fart det var i benen på grabbarna så här i första matchen. Sedan var det också en härlig stämning i hallen. Bra jobb av klacken med variation och härligt tryck.
padda88: Frans Nielsen var absolut bäst på planen. Bjöd på ett snyggt kämpamål, tacklingar, och en enorm skridskoåkning. Otroligt nöjd över Frasse Nielsen !!
Fan vad skönt! En match som tar bort lika mycket tvivel samtidigt som den förstärker vissa andra osäkra punkter. En enormt viktig start för det här laget i vilket fall. Nu laddar vi för hockeykväll!!
Dream Team: Ska bli intressant att höra intrycken från de som var där gällande Krykov och Oksa också. Förhoppningsvis får jag tillfälle att se honom "in action" själv på torsdag.