1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582007 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - DIF 2005-09-26

« · 578740 Till forumet


Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dags för första bataljen i kampen om SM-guldet framåt vårkanten.
DiF måste vara kvar i Elitserien bloggas det om på den vänsterorienterade kvällstidningen.

Om hockeyn är het i Kungliga huvudstaden vet jag inget om , men DIF har i alla fall gått ut med ett erbjudande om att köpa ett årskort i Globen för 995:- , och enligt Tommy Engström på DIF's kansli har man inte ens passerat 100 sålda kort. se länk.

Kanske bloogaren menade Fleminsbergs IF då han skrev om den heta Stockholmshockey.

TIK - DIF. 4-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Per HApps: Nytt starta-matchtråd-tidigt-rekord! Hur ska småland svara på detta? Starta LHC-TIK i morgon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dif har hittat på ett kul sätt att öka intresset för hockeyn i Stockholm. www.difhockey.se/nyhet.php?news=2992

Men vill du fylla Globen får dom väl dela ut minst 10000 puckar i en hög på Sergelstorg :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Per HApps:
Det är faan pinsamt tycker jag, massmedia gullar och gosar med DIF men inte ens Stockholmarna är intresserade av ishockey, för hockeysverige vore det bättre om Skellefteå eller något annat lag som drar publik spelade i ES i stället för DIF,
"Mesta Mästarna" ett hockeylag som ingen vill se....
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
GAAHH! Jag har helt galen hockeyfeber! Hjälp! Inte ens whisky hjälper, har nån ett tips hur man står ut till måndag kväll?? Jag har inte någonsin haft så dålig koll på lagets förutsättningar som i år... Tja, möjligen 2002/2003 som det visade sig, men det hade ju alla andra också. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
SaraS: Du kan ju alltid surfa in till www.svt.se/hockey och titta till matcherna från ifjol. Brukar fungera utmärkt. Finns en del fina klipp från finalmatcherna som man kan njua av om och om igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
SaraS: ...eller sträckläs en god bok. "The Dirt", biografin om Mötley Crüe kan ju kanske räcka fram till nedsläpp....;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Friman SR: Inte dum idé, jag följer ditt spår. Kom just på att jag kan titta på Zeppelin DVDn igen. sen tror jag att det får bli lite gamla matchklipp också. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Nu är det bara 2 dagar kvar. Nerverna är i obalans sedan länge. Halstabletterna är inköpta, flaggan och matchtröjan framtagen.
Det närmar sig.

Kamma luggen å skrik, Krossa DIF!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
SaraS: Led Zeppelin är ett bra substitut för att släcka den värsta hockeyabstinensen. Även en fin "wirre" gör sitt till för att lugna nerverna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
48 Carat.....den gamla smaskiga filmen får en laddad
till MAX inför nedsläppet på måndag och en bamsevargtass!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
SaraS: den säsongen var jävligt kul då timrå verkligen slog igenom med dunder o brak. jag har spelat in lite video från den säsongen som jag tittar på när abstinensen blir svår.kommer ihåg spec. semin mot fröl.andra i scandinavium o jag är på puben här i k.b.a hela puben var fylld av fröl. supp.o en timrå supp.rajamäki avgör i förlägningen ojoj vad tyst det blev nej inte helt tyst det var en som sjöng o dansade på borden.hittills mitt bästa minne med vårat älskade timrå.
Kommentera


Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Märkligt, ser ut att vara relativt mycket biljetter kvar till matchen...Blir det inte ens slutsålt till premiären?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
tjobba: Har det ens blivit det de senaste åren?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Strindlund: De två senaste åren har det varit fullsatt på hemmapremiären.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Strindlund: 5800 personer ifjol mot Brynäs, och året före det, ca 6100 mot Frölunda!

Positivt att vi inte - än så länge - förlorat en premiärmatch hemma. Det får gärna hålla i sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
tjobba: Isåfall har det varit ungefär som nu, och blivit slutsålt under matchdagen. Väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Strindlund: Åtminstonde mot Frölunda, för två år sedan, de visste ju inte hur mycket folk de skulle kunna ta in då.

Men ijfol, mot Brynäs, och med NHL-lockouten, visst var det slutsålt...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Tror det kommer bli tufft men timrå vinner med 4-2.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Granis:3-1 tror jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Domherrar...
Timrå IK - Djurgårdens IF
Chef: ANDERSSON, Thomas
Linus 1:KARLBERG, Anders
Linus 2:TAKULA, Leo
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Visst äre märkligt med biljetterna..hoppas de tar slut under dagen.
Snudd på skandal tycker jag att det finns 100 sittplatser kvar på matchdagen i en het premiär.
Grundar detta oxå genom att Timrå Ik har gjort reklam för matchen i tidningar & TV.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
41. Patrick Thoresen - 9. Kristofer Ottosson - 23. Fredrik Bremberg

Kan vi få stopp på DIFs förstakedja så finns goda förhoppningar till poäng i kväll. Jag tycker den ser, på papperet, betydligt starkare ut än någon av våra kedjor. Right or wrong?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
sargad:

Första kedjan i DIF ser riktigt stark ut, det blir nog svårt med vinst jag tror på X.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
sargad: Hockey är ett lagspel. Hur ser resten av DIF-laget ut?
KOM IGEN NU TIK OCH KÖR ÖVER SKANSEN!!!
Gärna med 7-1 som vi minns med välbehag från förra säsongen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
sargad:

Denna kedja ser lika svag ut som första kedjan ser stark ut.

Fjärdekedjan (medelålder: 18,7 år!)
34. Christopher Thörn - 18. Patric Hörnqvist - 17. Christofer Löfberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Red Rocker: Nån som vet om matchen sänds på canal + ?

5-2 till djurgårn!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
difager: Nej. Daladerbyt visas på Canal +.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
difager: Glöm din dröm, grabben! Skansen åker dit med besked...
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
tjobba: Höga betyg i geografi?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Stigsson: Hehe, Okej då... Nåväl,Brynäs-Leksand på Canal+ ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Herminator: De får vi väl se men ni borde inte underskatta oss;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Tror inte att Djurgården blir någon slagpåse i årets serie. Visst, man har mycket ungt och en (på pappret) klen backlinje, men...offensivt finns kvaliteter.
Säcken i st f Wikegård tror jag vidare blir ett stort lyft. Den sistnämnde må ha haft pådrivaregenskaper, men som tränare/taktiker känns han tämligen slätstruken.
Om Säcken får laget att disponera sitt spel på rätt sätt - med ödmjuk defensiv/snabba kontringar - och nye Lassila visar hög klass kan det bära till slutspel. Jag känner mig defenitivt nervös inför aftonens drabbning.

I övrigt: intressant att läsa alla tips om hur serien slutar. SSK verkar ha lyckats dra in hela expertisen i en rent absurd kollektiv hype. Topplag?
Tjenare. Min första kandidat till 'säsongens flopp'-artiklarna runt landslagsuppehållet i november.

LHC är min andra. Bra försvar, utmärkt målvakt, bra forwards, men en ruggigt klen centeruppsättning. Slutspel blir det, men ingen topplacering (om nu inte Helber öppnar storplånkan snarast).

Säsongens flipp 1: Brynäs. Åldersstiget som fan, men...likväl tycker jag att det ser rätt intressant ut. I likhet med HV en av lockoutens stora förlorare. Tror nog att dinosaurierna har en sista, bra säsong att överraska hockeysverige med.

Säsongens flipp 2: Djurgården. Allmänt tippade på kvalplats, jag tror att dom gnetar sig till slutspel.

Timrå då? Fan vet. Slutspel bör det bli. Mitt tips: darrig inledning, nytt hopp i o m Nordgrens återkomst...och en hyfsat stabil sjätteplats.

Slutligen: Leksand och Mora gör upp i kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
tjobba: Även kallat, GävleDaladerby ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Fanzin: Just, glömde bara Gävle=)

Hockeyfebern är glödhet !

3-2 ikväll.
Aalto,Krykov,Crippe målar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
tjobba: precis....

Klart de är glödhett

4-2 ikväll
enda skillnaden på målskyttet,
Kung Aalto gör 2 mål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Snart bara vargtimme kvar till nedsläpp... temperaturen stiger och pulsen likaså. Är spelarna nervösa, är domaren lika dålig som man alltid tycker, är motståndarna värda all negativ kritik som man fått, håller vår målvakt, ja, frågorna hopar sig.

Jag tänkte bidra med en liten fråga eller mer en uppmaning, kanske.

Vem blir Timrås förste målskytt säsongen 2005/06?

Mitt eget tips är att Pelle Hallin hänger första pucken. Vad tror ni andra?

Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dream Team: Robert Carlsson eller Sanny Lindström
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dream Team: Teemu Aalto
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dream Team: Ok....jag är med! Tror på dansk dynamit som blir först ut att brisera. I form av Frans Nielsen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dream Team:

Wennerberg 1 - 0 tid 1,31
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dream Team: Per Styyyyyyyyyyyyyyyyyyyf
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Tips: 1-6
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Nu kör vi killar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Herregud vad skönt att det börjar igen! Måtte bara det gå vägen den här säsongen också!

FORZA TIMRÅ!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Timrås lag ikväll.

Första fem.
Styf-Sanny
Ström-Krykov-Robert Carlsson

Riktigt rutinerad femma, frågan är om den har tillräckligt med fart?

andra fem.
Aalto-Svedberg
Wennerberg - Warg - Chrippe

hög kampmoral, men kanske saknas tyngd?

tredje fem.
Koskinen-Calle Johansson
Nilsson - Nielsen - Regin

Dansk dynamit?

Fjärde fem.
Strålman-Hansson
Hallin-Gahn-Laakonen

Kedjan bode få minst lika mycket speltid som övriga kedjor
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dream Team: hmm normalt sett så hade jag sagt Robert Carlsson men med tanke på hans besvärliga försäsong chansar jag nog på Frans Nielsen
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
RocknRolf2:

"andra fem.
Aalto-Svedberg
Wennerberg - Warg - Chrippe

hög kampmoral, men kanske saknas tyngd?"

Saknas tyngd? Wennerberg då.....

Man hoppas väl att fjärdefemman får lika mycket speltid som de övriga, annars känns väl en placering av en genomklok Gahn samt en spelskicklig Laakonen som lite slöseri.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
Dream Team: ja iofs.

DIF:s svaghet är backsidan, stressa och pressa högt upp i banan så sk avi se att benner viker sig på dem
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF 2005-09-26
ska vi...benen
Kommentera

« · 578740