1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2007-11-01

936330 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Skarin: Det är säkert ute på en bus eller godis tripp just nu, men senare ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ambroo: Precis. Laban och RTS får reda ut det här nu. Om dom kan. Det är ju ändå lördag idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laban: Du som vet...

Det här om S. L, som du väljer att kalla honom, utveckla och dela gärna med dig om vad du sitter inne med. Och medans du ändå håller på så kanske du också kan föra RTS talan angående hans påstående om att HV ligger i förhandlingar med Hahl och Pärssinen. Du som vet menar jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
bra
RTS:

Kom in matchen..

Hv erbjöd Niskanen ett kontrakt men
han nobbade det.Hade gärna behållt
Niskanen in HV då Hv behöver en duktig
defensiv back som motvikt till alla offensivt
duktiga backar som Åkerman,Paustila och Louma.

S Pettersson lär inte bli erbjuden ett nytt kontrakt
nästa säsong.När han är i form är han en rikttigt
bra spelare men det är så mycket OM när det
gäller Herr Pettersson.Ojämnare spelare får man
leta efter och han är en relativt begränsad spelare.

Vad jag vet så är Hv riktigt nöjd med Falks insats
och Falk är oerhört nöjd att spela för Hv71.Vad jag hört
så kommer Falk att vara tredje center nästa säsong
då han har fått ytterligare förtroende från Kenta plus
att Kaupilla inte får förlängt.



Andreas Falk har imponerat under sin korta tid i Hv,
Han kom hit från SAIK förra säsongen och värvades
som fjärde center.I slutspelet förra året var han en av
Hv bästa spelare tillsammans med Davidsson och Kaupilla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
mikenomad: Och man spelar inte bättre än vad motståndarna tillåter
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken:

Vill bara säga att jag aldrig påstått att TIK spelar samma offensiva gladhockey i år som vissa år tidigare. Det som skiljer dig från mig är vad vi värderar, vad som är viktigt. För mig är prio 1 att TIK når största möjliga framgång. Hur det sedan ser ut är mindre viktigt. Det optimala är naturligtvis en hejdlöst underhållande offensiv som dessutom renderar i en massa segrar.

Men om framgången kräver grisspel periodvis så skall också grisspel presteras! För tillfället är jag dock inte alls nöjd över TIK:s sätt att genomföra matcherna, jag är däremot (precis som du) nöjd över poängutfallet och tabellplaceringen. Detta innebär att jag trots allt sover rätt gott efter matcherna, förvissad om att vi framledes även kommer få ta del av TIK:s offensiva kvaliteér.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Domarbas Anderssons funderingar på Sir Charles påhopp.

"De här domarna är de bästa i sina respektive länder. De kommer att döma Sverige i landskamper, bland annat i VM. Det är viktigt för alla parter att de får döma i elitserien."

Om denna herre från i går var den bästa i Tyskland.

Hur faans dålig skall då inte dom andra vara? Det är ju nästan så att Huring skulle kunna åka ner och tokdominera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ambroo: Min vapenbroder = min kusin (han har dessutom sagt upp sin användare här på HS...).
Ok, deal!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
El Aka Ali: Inte alls omöjligt, till och med sannolikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken: Men titt!

Jag måste säga att jag blev svårt imponerad nu när DU svarade lugnt och sakligt och inte lät din vapenbroder Talang(lös)scouten svara åt dig.

Så vad lärde jag mig då av detta? Tja, att jag faktiskt saknar Sune ibland...

Nåja, nu ska jag sluta upp med att vara så svår och hård, även om det tar emot... Vi säger så här; Det du tycker kommer jag aldrig att tycka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken: Kan ju faktiskt vara så att alla lag vet om att Timrå försöker spela på ett visst sätt och att dom då försöker med alla medel att motverka eller att dra fördel av Timrås sätt att spela. Som nu senast Djurgården t.ex.
Detta betyder också att Timrå har en status i ES värd att nå upp till.
Att då vinna matcher mot t.ex. Djurgården, som alltså avsiktligt försöker förstöra Timrås spelide, är riktigt bra. Apropå den matchen så borde faktiskt matchen ha avgjorts betydligt tidigare för chanser saknades inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Dream Team: Det var du som ställde frågan. Men som jag tidigare skrivit så tycker jag inte att det finns något motsatsförhållande mellan att vara offensiva och att vara framgångsrika.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ambroo: Skriver det JAG tycker är intressant att ta upp till diskussion och debatt. Tycker jag till exempel inte att Timrå är lika offensiva längre så skriver jag det.
Jag eftersträvar varken att vara optimist eller pessimist utan att vara realist.

Men tycker du att Timrå är lika offensiva nu som under Kentas tid så får det stå för dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken: Oj, är det så det går till? Och de lag som vill vinna nåt, alternativt prova ett annat sätt att spela, sett till vilka spelartyper som finns, vilket spelsätt bör de välja, anser du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Dream Team: Ja, hockey är idag underhållning!
Vill man locka de stora massorna och marginalåskådarna så måste man spela så.

Jag kommer alltid följa mitt älskade Timrå IK men vill så klart att man ska vara ett offensivt, frejdigt lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Gusse: Och Döme och Boy george saknar visst varandra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken: Eftersom du är så hockeykunnig så kanske du skulle kunna berätta ALLT jag behöver veta? Och med det så menar jag inte det som du har ältat om i tid och otid för det ger mig ingenting vettigt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Gusse: Krizan och Döme är inte som oss andra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken: Måste man, i dina ögon, som lag betraktat spela "publikfriande", för att vara fortsatt populära och värda att betala entrépengen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Dream Team: Förmodligen, men det var inte det jag syftade till. Hur som helst så sviker inte publiken i vår region jämfört med de flesta övriga och det var väl egentligen det som jag ville få fram med mitt svar även om jag tog klivet över gränsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Skarin & Ambroo: Nja (fel av mig), alla som har ögon att se med och är någorlunda hockeykunniga... De kan se att Timrå inte spelat lika publikfriande hittills denna säsong.

Återigen! Jag är dock imponerad över placeringen/poängen och effektiviteten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Gusse: En gissning, trots hans i sanning väldigt passande nationalitet, är att man vet vad man fick ut av honom under de matcher han gjorde under fjolårrsäsongen. En inte allt för avancerad gissning är att klubben inte är så värst vrålintresserade av Niskanens tjänster. Ifjol när han kom in så var det krisläge. Lyckligtvis är det inte samma sak under den här säsongens novemberuppehåll. Hmm.. undrar om jag får bita mig själv i tungan för det jag nyss sa. Ny match mot SAIK i morrn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
RTS: Var kommer dessa uppgifter ifrån?!

Tittar man på HV:s första, andra och för den delen även tredjeformation så förstår inte jag riktigt hur man ska lyckas locka dit de namn som du nämner. Jag tror knappast att man väljer bort trivsel, kopiöst med istid och en ledande roll mot något som är mer neutralt i alla avseenden och det är knappast troligt att det är pengarna det handlar om heller. Visst vill man väl alltid vinna något, men förutsättningarna för det är knappast mindre här.

Att de sen skulle förhandla? Tillåt mig småle!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
RTS: Niskanen måste ju vara intresant , Han är ju Finne!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ambroo: Jag tror Hawerchuk menar det totala snittet. Alltså snittet för alla tolv lag tillsammans räknat på alla matcher som spelas under en säsong. Den siffran var under fjolåret 6255. Såhär långt den här säsongen ligger den på 6278.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Hawerchuk: Öh? Halva serien har ju minussiffror.

Öh!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
RTS: .....och så får vi se T.pärssinen R.hahl och S.lindström i HV ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken: ALLA?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Tvåtallar: Vi kanske snart får se S Pettersson, A Falk och Niskanen i Tik.
Dessa tre är inte speciellt nöjda med sin speltid i HV.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Dream Team: "Är det mättnad hos publiken, eller ett resultat av vikande resultat, eller vad kan det tappet bero på?"

Globensyndrom? LHC minskar också för tredje säsongen på raken. Premiärsäsongen, 04/05, hade man en beläggning på 90%. Den är nu nere på 84%.

C+ och sköna fåtöljen blir ett mer än godtagbart alternativ, när du ändå kan välja att gå på de matcher som du vill?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Dream Team: Undrar om det finns någon uppföljning på när under grundserien som det är mest publik? Vissa matchdagar som annandagshockeyn och premiären lockar lite mer folk. "Derbyn" drar mer. Lag som tar stryk tappar med tiden. Men Timrå, hur har det sett ut för oss? Ungefär samma snitt genom hela säsongen fram till slutspel?

Sen ska man beakta att det är 2-3 hemmamatcher mer numer, också att komma ihåg. Totalt har publiksiffrorna ökat redan för alla utom DIF och FBK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Tvåtallar: Håller helt med där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Laken: Inte alla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Hawerchuk: Den här jämförelsen är gjord med fokus på den förra säsongen och den nuvarande, vad gäller just publiksnitt:

Lag2007/082006/07
Frölunda
11585
11470
HV71
7005
6971
Linköping
7198
7266
MoDo
6931
6759
Färjestad
6836
7530
Brynäs
6447
6665
Djurgården
5995
6865
Timrå
5424
5211
Skellefteå
5364
4404
Luleå
4548
4631
Södertälje
4329
-
Mora
3794
3799

Frölunda: +115
HV71:      +34
Linköping: -68
MoDo:      +172
Färjestad: -694
Brynäs:    -218
Djurgården: -970
Timrå:      +213
Skellefteå: +960
Luleå:       -83
Mora:       -5

Det alltså hälften av lagen som backar i snittpublik. Men skillnaden för vissa av lagen är mer marginell, och för t.ex Djurgården är ju minskningen helt naturlig då man inte längre har Globen som spelplats och därigenom får ett helt naturligt publiktapp. Färjestad är dock ett mysterium. Är det mättnad hos publiken, eller ett resultat av vikande resultat, eller vad kan det tappet bero på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ambroo:

"Öh? Vårt publisnitt har aldrig varit högre än i dagsläget, i modern tid, bortsett från möjligtvis lockouten och detta i tv-tider. Se bara på övriga lags sviktande publiksiffror."

Jag kontrar med ett eget Öh?

Snittet just nu ligger över förra årets. Det enda lag som dippar rejält är Färjestad med ett tapp på en sisådär 700 pers.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
RTS: Förhandla eller ¨höra sig för¨är en sak. Skriva kontarkt är en annan. Brukar inte dom flesta sånna saker ske efter slutspelet.
Då spelarna verkligen har chans att driva upp lönerna när konkurensen är hårdare
Är ju omöjligt för en spelare att veta nu hur lönebilden ser ut inför nästa år. Och vilken klubb vill skriva med en spelare redan nu, man vet ju inte vad som sker med skador och utveckling.
Sen handlar de ju inte bara om pengar. Stjärnspelare måste ju få speltid också. Många spelare behöver ju visst många minuter varje match för att vara bra.
Hur ställer de sig i en redan stjärnfylld klubb som HV71
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
mikenomad: "Det är tråkigare att se TIK rent spelmässigt i år, det har du alldeles rätt i."

Ja, det är ju det jag sagt (skrivit) hela tiden! Helt plötsligt håller alla med mig...
Huvudsaken dock att vi ligger där vi ligger, i det absoluta toppskiktet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Skarin: Sant
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Tvåtallar: Visst men problemet verkar vara att dom förhandlar redan i dagsläget vilket Timrå som organisation inte alls gillar och det har jag full förståelse för.
Det är vad jag hört.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Dream Team:
En sak som kan dra ner snittet är ju skämtet till publikutrymmen under läktarna.
Vill man i pausen ta sig ner till någon kiosk är det ju som att slå sig fram på en mellandagsresa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Tillägg på slutet. Kedjekemin blir helt felande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ambroo: Japps.

Spelarbetygen i ST tycker jag var bra satt. Jag hade bytt plats med betygen när det gäller Robin-Sanny och Kokko-Marttinen åtminstone. Sedan är det ju frågan om Jonte är godkänd. Spelar han på det här sättet så tillför han ingenting enligt mig. Det var extremt igår. Rakt, enkelt, fysiskt. Visst får han hämta puck, dribbla, hålla i, hålla i. Men inte i 60 min.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ambroo: Du har helt rätt angående publikintresset/publiksnittet. I Elitserieboken här på HS postade jag lite tidigare ett inlägg i tråden "Elitserien", där jag tog upp statusen överlag i ES efter att vi spelat 1/4 av innevarande säsong. Såhär skrev jag:

"Timrå har såhär långt sitt bästa snitt, lockoutsäsongen undantagen (2004/05: 5480), ända sedan säsongen 1970/71, då hallen var god för 10 000 åskådare. Snittet då låg på 6560. Vare sig bekvämligheterna eller kommunikationerna på den tiden går förstås att mäta med hur det ser ut idag." (läs gärna hela inlägget i tråden då det kanske finns lite mer matnyttigt för den riktigt inbitne)

Vi ligger alltså rätt så bra till jämfört med oss själva. För det är väl egentligen det enda vi har att jämföra med för att göra det på ett rättvist sätt. Länken nedan visar hur publiksnittet (och totalt för varje lag) såg ut fram till för ett par omgångar sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Tvåtallar: Jo men de har ja inte sagt nåt om.. Säger bara att när Timo spelar på topp så går de inte att ersätta han.. Sen att de är sista året de är en annan sak...

Sen så krävs de att Timrå signar Hahl,Pärssinen minst ett år till ialla fall om dom vill fightas om SM-Guld.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Uddan: Ganska meningslös diskution i alla fall.
Dom kontrakt som löper ut löper ju ut.
Är övertygad om att Timrå har ett sånt kapital. Och att dom spelare vi har här trivs så bra.
Att dom klubben verkligen vill ha kvar stannar.
Med undantag för NHL, och personliga skäl typ Warg
Sedan om klubbar som HV71 känner sig stadd vid kassa.
Och vill skaffa sig ett köpelag typ Malmö så är de väl bara att önska dom lycka till
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Det där med burskyddet kan förklaras med detta, det är till för att hela femman skall komma med fart i mittzon å inget annat och dom så kallade löpvägar hahaha kallas korridorer och åkvägar.

Tror att det kommer i längden att vara bättre i ett slutspel med ett tajtare försvarsspel och lite mindre gladhockey. Den som spelar den finaste hockeyn vinner inga SM, dom finns nog men dom är få. Sedan att det snurras i hörnen kan vara bra det också å få långa byten på deras backar finns både neg. å poss. i det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Skarin: Några tankar efter/om gårdagen;

Jag hade föredragit Martin Riksstjärt istället, Charles...

Spelarbetygen i ST? Man har SEX ögon, men...

Saxat från tikare.se; "Det känns också illa att det aldrig har varit fullsatt en enda gång i vinter i Eon Arena. Här bygger klubben ut till 6000 platser för att trycket på biljetter finns. Eller fanns kanske är rätt ord. Det verkar ju inte finnas ett intresse hos 6000 personer att se Timrå IK spela hemma i Timrå. Illa!"

Öh? Vårt publisnitt har aldrig varit högre än i dagsläget, i modern tid, bortsett från möjligtvis lockouten och detta i tv-tider. Se bara på övriga lags sviktande publiksiffror. Det är också lätt att konstatera att det är på ståplats man sviker. Fick igår höra om de nya planerna där man planerar att bygga om inom en snar framtid. Det betyder inget mer duttande utan allt som kommer att krävas kommer att göras på en och samma gång. Det innefattar nya och fler loger, en helt ny läktare på västra med plats för 800-1000 stolar vilket också innebär mindre stå och det tackar jag för. Det blir även en utbyggnad av restaurangen mot E4:an, fler kiosker och större publikyta under läktarna. Det här ger alltså en total kapacitet på drygt 7000 och framförallt mer attraktiva stolar, bättre komfort och mer glamour kring en hall som redan nu är oslagbar vad gäller upplevelsen av att sitta nära is. Med allt detta så kommer alla förutsättningar att finnas för att locka nya/marginalåskådare för det är trots allt dessa är skillnaden som gör skillnaden...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Frella: När Timo spelar på topp går han ej att ersätta..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
mikenomad: Hahl går inte ersätta, Timo och Sanny kan man hitta ersättare till, kanske inte inställningen hos Sanny men väl spelaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Och hur ska vi få grabbarna att tacklas mera? Viker dom inte undan så bromsas det innan och sen en liten, liten knuff... löjligt. Man sitter på läktaren och det bara rycker i kroppen när själv vill sätta in tacklingen.. och så blir det ingen.. man blir så trött.
Kanske att Ica Maxi skulle ge sitt pris till matchens tacklare istället?

Noterat från igår (i kategorin värdelöst noterande).. Tenkrat var/är den ende som har svart tejp runt benskydden.
Kommentera

936330 · »