1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582163 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24

« · 1403902 Till forumet


Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Med detta spel så kommer Djurgården att köra över oss om vi inte höjer kvalitén 100%.
Dom kommer att vara taggade med revernslusta som sprutar genom örvonen på dom, och är vi inte med från start då så kan vi nog tacka för oss i en matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Tänker inte följa eländet imorgon.
Livet är för kort för att må dåligt för jämnan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny Bravo: Va faan JB, häng på! En äkta supporter viker inte ner sig för att det går lite tungt(eller mycket kanske?). Men vad tusan, så farligt är det ändå inte, det är ju "bara" idrott! Det finns annat som kan vara mycket allvarligare.

Jag tror inte att det kommer så många på denna match efter torsdagens debackel. Att vissa spelare viker ner sig är en sak men att en äkta supporter gör det är mycket allvarligt.

Dock tror jag att du som sann supporter, efter att ha sovit en natt till på saken, kommer att känna suget och längtan i morgon förmiddag.
Alltså, repa mod och kom! Du behövs! Välkommen, vi ses och hörs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
John K:

Du har nog rätt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
äh ni vinner ju matchen efter denna iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
John K: Viker ner mig gör jag aldrig. Däremot skriva av mig lite frustration är bättre.

Att det finns allvarligare saker i livet är helt klart. Du skulle bara veta vilken supporter man är som var på matchen igår med tanke på det som händer i mitt liv just nu.
Sen att bli besviken av hur vi spelade gör inte saken lättare.

Det är bara att bryta ihop, resa sig upp o gå vidare. Precis som hockeyn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny Bravo:

Ponera att Pikken glider in på Lördag i arenan och Perra drullar fram denna PP uppställning:

(VF) Pikken (C) Vampen (HF) Murran/Pärrsa

(VB) Robinson (HB) Högström

Får ju utgå från att Robinsons spel senast var ovanligt illa och det vi tidigare sett bättre representerar hans normala nivå (annars är det illa!).

Å andra sidan, hur stor risk är det att Perra försöker spela ihop en renodlad PP femma? Han verkar gilla rulla runt runt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Helt ärligt nu pojkar och flickor....På lördag vill jag faan det ska ta hus i helvete ute i E.on! En rejäl hockeyfylla där all ångest, sorg, saknad, utanförskap, svält och världskrig ska tas ut mot motståndarlag och domare. Det finns inget annat...Djurgårdarna ska se ut som Kovlands P15 när "Rote Armee Fraction" och en fullständigt psykotiskt och blåögd hemmapublik är klar med dom!!!
Mot vinst och en sjuk söndagshuvudvärk!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
jokklas: Kan Robinson tänka sig att skjuta någon gång då och då, gärna oftare såklart, så tror jag han kan bli riktigt bra i PP. Igår skjöt han väl knappt ett enda skott på hela matchen, och valde att passa i slutet av perioden istället för att skjuta.

Skulle han inte bli bättre än såhär kan man ju sätta Pikken på VB istället, låta Vampola styra från vänstra kanten med 2 leftare, varav 1 i slottet, och 1 på högerkanten/högre upp i slottet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Jensen_12: Nya tag imorgon!

Perra inför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Papchip: Vi har just haft ett minibreak och nu gör skadorna att man redan längtar till nästa...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Olle: Äntligen! NU blir det slutsålt i morgon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny Bravo: Så krisen är alltså redan här? Men folk på matcherna är fantastiskt viktigt den här säsongen. Laget behöver allt stöd man nånsin kan få!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny Bravo: Ja se på fan. Drakborgen alltså? Varför lottar dom inte bara ut 2000 gratisbiljetter och sen plockar man in dom där 1000 personerna som faktiskt nappar?

Ja jag menar alltså biljetter till matchjäveln, inte biljetter till drakborgen då...har man tur får man sälja lite korv iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny Bravo: Äh nu lät jag faktiskt mer negativ än vad jag egentligen är. Det är väl bra att kidsen får leka lite i drakborgen. Däremot hade jag gärna sett en "singel och bedrövlig"-rabatt som hade givit mig en ubåt i puben och 10 sekunder på jumbotronen för att eventuellt locka till sig lite kjoltyg!

Edit: Och jag vill naturligtvis ha tv-tiden FÖRE ubåten i puben, av uppenbara skäl.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Äh , det här är lugnt ... Hör bara vad experten och prisbelönade Journalisten Wennerholm säger när han spelar nya Dream Team :


Pengarna räckte inte till även Arlbrandt, så jag plockade in Timrås Matt Murley (offensivt lag som kommer göra många mål)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Andersson: Han måste ha missat vårat PP rätt så kraftig igår du. Herregud!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Dream Team: jag tror att man bränt broarna till dom här gratis supportrarna... vill ce o tj o övriga aktiva inom föreningen se höga publiksiffror igen så måste man börja vinna hemma...

Medgångsupportrar är tråkiga men likväl så betalar dom inträdet.

Drakborgs historien som man kör nu är en bra sak! Hela timrå ik verksamhet kan inte vara hockey. Man måste "hora" in pengar från alla håll helt enkelt. Locka med va som än säljer lixom...

Hockey ska vara kärnan av det hela men den har inte sålt sig själv ordenligt sedan pyrret o co lirade i rödvita dressen.

Sedan dess har utgifterna bara ökat...


Nu har jag laddat om rejält sedan toradagens ickehändelse i e-on i morgon kräver jag att tex friberg slutar upp att vara skrajj på isen o släpper hämmningarna! (Det gäller flera)

Imorgon är det bara att skruva upp tempot i benen o utnyttja ytor för dom kommer att finnas! Gla hockey o en feeeetvinst så jag kan åka hem till hästen hc's revir o må gott!

Syns på ståplats?

Hes inför 2a perioden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Andersson: Jag köpte Robinson tyckte han va grymt undervärderad men efter i Torsdag börja jag undra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Perra om PP:
"Hur ser du på att skapa speciella powerplay-uppställningar?

– Jag tycker att vi varit ganska fasta där. Nu var Yared Hagos borta ett tag, men annars har vi använt hans kedja, Vampolas kedja och sedan ”Gnagarns” (Johan Andersson),"

Gör om. Gör rätt.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny Bravo: Skönt att Ilkka är tillbaka. Hoppas att han hittar formen relativt snabbt. Tror inte att det är så farligt att han tappat några kilon. Han kanske blir lite rappare av det?

Tycker Timrå gör rätt att täppa till luckorna genom att fylla upp under ifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Kerstin_k:

"Misstänker att pikkarainen spelat sin sista match i tik, har gärna fel, men tro det inte.
Per HApps Kommentera +3 2011-09-21 21:18 "


Per HApps får kolla sina källor tror jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny B Goode: tummen upp och gilla på ditt inlägg.

Hoppas ju att Pikken visar lite styvhet och k*kar upp sig ordentligt i år. Ska vi säga +20 mål från honom i år?

;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24

Berglund:

Jag tycker också matchen i torsdags var skit, gick ut från arenan med en klump i magen.. Men helvete , hur kan ni dissa en spelare efter en dålig match?

Malkin han gör också dåliga matcher, Z likaså. Att Robinson skulle vara skit för Timrå det tror jag inte en sekund på.

Ryck upp er för fan !!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
diffe: håller med.

--

Problemet hitills den här säsongen har varit målskyttet. Spelare som Pärssinen och Röymark måste producera mål helt enkelt. Man kan inte lita på att Vampola kommer skapa ett par mål varje match, då hade han lirat i NHL inte i Elitserien.

Men jag hoppas verkligen att man får igång några spelares målproduktion idag. Är inte grabbarna i laget revanchsugna efter Växjö-matchen så ligger vi nog rätt illa till.

Föresten är det dags att ge Lundström chansen igen idag eller ska man låta Ridderwall stå mot sitt gamla lag ? (har sina för och nackdelar)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny B Goode:

Han hade ju trots allt 50% chans att få komma in och sola sig i glansen med ett "Vad var det jag sa!", jag antar att det var värt det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
dr-nix: Man kan väl börja med att flytta på Friberg iaf? Hur var det nu, hade han skjutit 1 skott på mål på dessa tre matcher? Och han spelar alltså med vår största stjärna och spelfördelare?

Där måste ju perra kasta om lite. Omedelbums!

Vad ställer vi förresten upp med för backar idag? Hedman, Robinson, Torp, Hedin, Dahlroth, Edlund?

Man kan ju, med hela sitt hjärta, hoppas på vinst idag men samtidigt är nog det här ett väldigt bra tillfälle att träna på att sänka sina förväntningar lite. Det här blir svårt men det KAN gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Olle: Även Högström väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Frella: Självklart! Jag hade inte hört något skit om honom på länge så jag förutsatte att han var långtidsskadad men så var det ju inte. Alla kan inte vara långtidsskadade samtidigt, inte ens i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Olle: Här är en som inte ställer upp.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Olle: Enligt swehockey verkar unge herr Friberg ha fått iväg hela fyra skott mot motståndarnas mål. Det är inte illa med tanke på att de mest skottsugna herrarna Murley och Robinson mäktat med nio. Pärssinen står noterad för ett skott. Där känns det långt i från hundra och faktiskt riktigt oroväckande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
T T: Känns väl ok, va? Hopptackling med något som ser ut att kunna vara en armbåge mot huvud. Han kan gott sitta på läktaren i ett par matcher för det där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Dream Team: Jag tror att jag hört Pärssinens namn en, max två, gånger under dom här tre matcherna under tv-sändningarna. Nått fundamentalt är helt jävla galet. Förhoppningsvis kör han en slow start i år och spar på kroppen så att han kan vara med och bidra över hela sässen. Eller så känner han av ryggen igen och slutet är nära.

Skulle dock vara intressant att se honom med, exempelvis, Vampola för att se om han tänder till med lite mer spelbegåvade lekkamrater eller om han är lika blek då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Dream Team: Då var det 1 skott i senaste matchen kanske. Hur som helst så måste man ju kunna avlossa fler skott på mål när man spelar med Vampola. Hedström har tre skott på mål och det är ju ännu sämre. Nu kan ju inte alla pass från Vampola vara kalasmackor som ger medspelarna öppet mål men min poäng är att man måste utnyttja honom på ett bättre sätt.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Mot arenan, nu hoppas jag att 08- orna får smaka plexiglas..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
T T: Halonen klev väl inte av mot Växjö? Aja skrev väl bara lite fel :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Måste vara historiens sämsta publiksiffra, börjar likna Axa sports arena!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Nu kör vi!! Var är all publik?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Oj.... PP-mål!

*ritar kors i taket*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Jassas, va händer?!?!? PP MÅL!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Kattgubben: Skaplig inledning, det får man säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Olle: mer sånt där tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Olle: Indeed...

Hedström het på kassen nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Olle: SATAN VAD SKÖÖÖNT!!!! Efter sjutton sorger och arton bedrövelser så sitter puckdjäveln i nät i PP. Tusen tack lusekoftan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
dags att förbättra boxen också då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Kattgubben: DET KAN MAN SÄGA!!! SHG ÖNERUD!!!

HELL YEAH!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Kattgubben: JAaaadå! Till och med mål gör vi
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Kattgubben: Bittert att linjemannen står i vägen där, annar....JAAA!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Det ser otäckt bra ut just nu;). Vi skjuter ju till och med mycket! Fortsätt så här nu
Kommentera

« · 1403902