1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24

1405283 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
haggen: Skönt för dig som vet om resultatet innan ;-)

Var väl ett mindre begåvat inlägg av mig i lördags....frustrationen skulle ut på något sätt.

Så klart att det hänger ihop, laget/spelet/attraktionskraften med antalet åskådare.

Strongt vet jag inte. Är väl ett ord som passar bättre på dem som är på plats match efter match...år efter år. Själv gör jag en resa upp då och då.

Dålig säsong ifjol, grå trupp i år och en dålig inledning på serien. Absolut! Jag tycker dock att de än så länge förtjänar en större publik än i lördags. Sedan har jag full förståelse att ekonomi och andra aktiviteter/förpliktelser är i vägen ibland.

Vi kämnpar vidare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp, har bara gått 4 omgångar och förlusten igår sved riktigt illa, men den sved ännu mer för spelarna, nu kör vi på !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Bergius: Ja Du Bergius. Läs det jag skrev igen så ser Du vad jag tycker han gjort fel bl.a. Johanssson är VD i Timrå, han bestämmer, han är föredragande i styrelsen vad gäller det sportsliga, inte sportchefen. Konstigt tycker jag. Han anställde Linkan efter att ha penetrerat marknaden. Lyckad anställning tycker inte jag. Han är en usel personalchef, se på presskonferansen med Pärssinen och Jokela i fjol. Han har uttalanden som man undrar om han själv förstår vad han säger. Läs vad han sa i Stockholm inför starten av årets elitseriesäsong, vi är en liten klubb o.s.v.Han har haft uttalanden som är direkt fördomsfulla mot supportrarna, som faktiskt betalar bl.a. hans lön. Han skulle avgått efter förra säsongen, men fick förlängt med optionsåret. Dåligt av styrelsen, eller bristen på kandidater var uppenbar. Han är Inte en inspiratör, en ledare, en visionär som en elitklubb behöver. Däremot tänker jag inte uttala mig om honom som privatperson, det har inte här att göra. Här avhandlar vi Timrå IK. jag hoppas att Du håller med mig i ovan. Om inte så borde vi vara mer framgångsrik än vad vi är i dag. Jag är fullt medveten om det som vissa skrivit här tidigare att vi skall vara tacksamma mot Tomas Johansson för något han gjorde för typ 18 - 20 år sedan och räddade laget då vi var tokblack. men det räcker inte för mig idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Vi har släppt in 7 mål i boxplay på 4 matcher. Det är ju skrämmande dåligt. Hade vi hållt normalt boxplay och normalt powerplay ha vi fan haft 8 poäng nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24

Nisse: "Att det är tre personer som håller på att ta Timrå ur elitserien är ställt utom allt tvivel. Dock den som har störst del i detta är Tomas Johansoon."

Du är så säker men jag tycker det är konstigt att då styrelsen och indirekt medlemmarna haft fortsatt förtroende för honom.

Vad exakt är det som du kan peka på som han gjort fel?


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Simmalugnt: det vet jag inget om, kanske var han för dyr, hörde oxå att det var nån schism mellan Timrå och Inge..nåt gammalt groll som pyrde, och Inge backade då. Jävligt synd om det var så..Han hade ju vart klockren sportschef.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Att det är tre personer som håller på att ta Timrå ur elitserien är ställt utom allt tvivel. Dock den som har störst del i detta är Tomas Johansoon. T J var den som tillsatte Linkan efter det att halva hockeysverige tackat nej till jobbet. Varför kan man fråga sig ? Kan det bero på T J ledarskap ? att T J som ekonom är den som har sista ordet i det sportsliga också ? Tomas Johansson var den som inför denna säsong tillsammans med styrelsen sänkte lönebudgeten på laget med mellan 6 - 8 mkr. Vem tror inte det märks på kvaliten ? Ja, titta på det vi ställer på isen nu ? Jag ifrågasätter inte Tomas Johansson som en duglig ekonom, men däremot som en ledare, en VD som han är idag. Läste även Tomas Johanssons uttalanden i somras att årskortsförsäljningen låg några hundra årskort under budget på privatpersoner, medan företagsförsäljningen låg bättre till än budget. Varför går man då och stoppar värvningen av en försteback som Linkan byggt upp hela försäsongssnacket på och varit ett rättfärdigande av alla dessa vattenbärare som värvades ? Kommer ihåg bland många gyllene citat från ledningen ett, " vad är problemet, vi ligger ju trea ?" från ifol. Väntar bara på ett i klass med angående att vi är kort på backar - vad är problemet, vi är ju tolva i sverige ? När vi var ett etablerat slutspelslag var Timrås ansikten utåt, Janne Söderström, Nubben och Lill-Kenta. Nu är det Tomas Johansson, Linkan och brandmannen. Någon som ser skillnaden ? Jag har hela tiden hävdat att när en ekonom som styr det sportsliga har den absoluta makten genom att ha en inkompetent sportchef och en ordförande som har svårt att se skillnad på en boll och puck som sina närmaste. Då är man riktigt illa ute. Där är vi idag. jag skrev för några dagar sedan att det verkar som vi får inrikta oss på kvalserien till jul. Jag hade fel, det kommer att bli mycket tidigare om inte något drastiskt händer. Det kommer inte att ske för vi har inte den starke mannen eller kvinnan i organisationen. En sista fråga - hur många kommer att gå på hemmamatcherna framöver ? Jag tror vi är nära att få uppleva siffror under 4000 snart, tyvärr. vad gör styrelsen då ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Det känns som att allting började rasa när Linkan tog över som sportchef. Han har värvat väldigt dyrt i förhållade till vad spelarna presterat. Det här var och är en nivå han inte klarar av. Samtidigt är Thomas Johansson och Christer Ericson ansvariga för det tillsättandet. Nubben har jag inget emot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
ÖstrandsNisse: Jo, tillvägagångssättet var ju inte helt allvarligt, men däremot det där om att det inte borde vara alltför svårt att hitta någon ersättare med tanke på att ingen på förhand kan sägas vara en bättre sportchef än någon annan. Visst kan man göra vissa antaganden att någon med förmodat brett kontaktnät bör ha bättre förutsättningar, eller kanske någon som har lyckats i någon annan klubb i samma roll, men det är långt ifrån någon garanti. Det enda vi VET, och det vet vi med 100% säkerhet, är att Stefan Lindqvist INTE är någon bra sportchef och att han har misslyckats på så många plan nu. Och med den kunskapen så finns det liksom inte så mycket att förlora. Lite jobb kanske men jobb, hårt jobb från alla parter, kommer det onekligen att krävas för att vända på det här. Linkan har fått sin chans, flera chanser, och nu måste han gå. Det är för mig fullständigt obegripligt, och oerhört olyckligt, för hela föreningen inklusive alla inblandade att man inte har löst den här situationen redan. Jag må vara tjatig men jag kan bara inte släppa det, vi pratar om historiska misstag här.

Alla; ledning, fans, press, precis alla pratade om stora förändringar inför den här säsongen, men vad har med facit i hand hänt, jo Nubben har kommit in. Nubben och ingenting mer. Vad säger man om det? Man kan välja att lägga skulden på antingen ledningen, publiken, eller till och med dumma forumskribenter som bara gnäller och inte välter styrelsen på årsmötet, men likväl, vi ser resultatet av historiska misstag här. Det måste till rejäla förändringar och det NU.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
RocknRolf2: Enligt linkan går det bra att rulla runt med våra 5-6 små veka rädda kärringbackar tills vi är avhängda om 10-15 omg. På kansliet imorgon sitter inavlen och berömer varandra än då. Lyfter lön: perra drar nåt skämnt; T Johannson går igång; linkan flinar runt: nubben står som ett ? : Ingen agerar utan de kör ner allt i botten. Publiken sviker klart som fan när samma idoter sitter kvar tränare styrelse LINKAN blir jätte minus i år igen GRATTIS .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Johnny Bravo: Naturligtvis, men det är alltid lätt att vara efterklok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Simmalugnt: Hans löneanspråk måste vara en spotta i Nilen i jämförelse vad allt har kostat med Linkan o det förmodade uttåget ur ES.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Burkmat:

Det skulle inte förvåna mig. Om så är fallet så vet vi ju dock iofs inte vad den gode Inge begärde i lön vilket säkert kan ha spelat in i beslutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
RocknRolf2: Jag hade velat se att man bytt ut Thomas Johansson, Christer Ericsson och Stefan Lindqvist redan för 2 säsonger sedan. Absolut senast till den här säsongen. Nu blev det inte så och det tycker jag är olyckligt. Jag hade dessutom sett att Per-Erik Johnsson fått lämna till den här säsongen, så blev det ju inte heller.

Det är som det är och nu får vi jobba utifrån det. Jag tror inte att det är riktigt så enkelt att värva en sportchef som du säger (på ett, får jag anta, ironiskt sätt). Men visst, jag kan till viss del hålla med dig om att det varit en del naivitet kring bygget både vad det gäller styrelse/ledare som truppen.
Jag har t.ex. alltid lovordat Johanssons arbete då han hade en mer renodlad ekonomisk roll i föreningen. Det gjorde han bra. Jag är mer skeptisk om han är den som ska leda föreningen på det sätt han fått göra de senaste åren. Jag är lite skeptisk till Christer Ericsson. En erkänt duktig person att föra sig verbalt men som inte har det CV som den här föreningen behöver. Stefan Lindqvist är också han säkert en duktig person men inte någon som ska ansvara över ett lagbygge i en sån "liten förening" som inte har råd att misslyckas. Det hade varit mer logiskt i en klubb som inte äventyrade sin egen överlevnad, men där är vi som bekant inte.
Per-Erik Johnsson som för övrigt var mitt förstaval har inte heller han levt upp till förväntningarna. Han visade tydliga prov på en handlingsförlamning vid vissa situationer förra säsongen och detta har inte på något sätt blivit bättre den här säsongen.

Det finns fler exempel under senare år jag inte gillar. Att ta hit Nubben igen efter det som skett kan jag tycka är märkligt, för att ta det kanske största exemplet.

Men som sagt: det är som det är, svårt att göra så mycket åt det. Detta visste jag om innan serien drog igång. För min del handlar det om att hjälpa laget till det bästa möjliga, förhoppningsvis så långt att det räcker till ett förnyat elitseriekontrakt. Sedan gäller det att bygga om och bygga rätt. Både på ledarsidan och i truppen. Vilka det blir ser jag med spänning fram mot. Förhoppningsvis med laget i mitt hjärta kvar i högsta serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Simmalugnt: Hade inte Inge erbjudit en roll som sportchef åt Timrå? Men styrelsen avböjde och valde Linkan istället?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
söder över: Kanske det, men har han varit inblandad i värvningarna av Hedman och Lundström rör det sig snarare om kattguld. Problemet med Nubben ligger i grändpissande judas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
RocknRolf2: nja jag gillar verkligen inte linkan för fem öre nubben tror jag är bättre... han verkar ha en bättre näsa för guldkornen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Timrå Icon:

Nu är jag inte med riktigt? Är Näslund snål? Hade iofs inte tänkt mig honom i TJ:s roll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Simmalugnt: Mats Näslund? Och jag som tycker TJ är snål haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
RocknRolf2:

Inge Hammarström tror jag vore grymt då han har ett brett kontaktnät på båda sidor av pölen samt att han har öga för unga talanger. Tyvärr så har jag en känsla av att han en dag kommer att ersätta
Sundlöv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Simmalugnt: ja varför inte? Det finns mängder med gamla spelare som jag hellre skulle se att klubben avlönade än Link och Nubb.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
RocknRolf2:

Jag skulle helst se Inge Hammarström eller Mats Näslund.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
söder över: Är Stefan Lindqvist och Kent Nubben Norberg värda att vara sportchefer efter alla katastrofala misslyckanden?

Östrandsniss: Seriöst förslag på hur man värvar en ny sportchef: Eftersom yrket inte kräver någon tidigare utbildning (mer än att man någon gång har spelat i klubben, oavsett nivå, finns ingen akademi du vet), så är det precis hur enkelt som helst att fixa en ny; in på Eliteprospects och kolla gamla Timråspelare och sedan är det bara att slå upp telenr på Eniro eller liknande. Kan inte första alternativet så är det bara att gå vidare till nästa. Lönen bör vara helt okej. Jag kan själv göra det jobb på konsultbasis (obs, tar 75.000 i månaden plus tjänstebil). Nöjd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
söder över: giffarna har 3000 i publiksnitt de ligger etta i superettan för tillfället, när den säsongen är över så kommer publiksiffrorna gå uppåt man har inte råd med båda och vilket är mest spännande för tillfället?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Magnus Rövarn : för det 1a! Jag har inte valt att angripa dig i egenskap av medgångsuppe! Känner du dig träffad så ler jag lite över att du iaf blir berörd. jo jag fattar. det är inga problem.
Inget duktiga på att vinna matcher o inte skoj för ögat...

Inget att lägga pengar på...

Jag förstår känslan men frågan är om det är rätt sätt...

Detta lag som spelar nu sparkar arsle med fjolårets upptällning synd bara att dom får lida för jokela o kolans skitlir...

Är man äldre eller om man varit på skitmassor av matcher då kan luta sig tillbaka o veta bäst bara...

Alltså jag är inte ute efter att göra folk illa med det jag skriver.
Det är bara det att jag känner lite som jimmyh med strax över 4000-4900 på matcherna så kan man fundera på om vi verkligen är värda en plats i elitserien.

Jag skämmdes över ssk's bedrövliga publiksiffror i fjol nu är vi där själva och det är helt naturligt att vi blir kycklingen som media hackar på...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Tiig morgon. Sol och vind väger lika utanför fönstret.

Droppar brus i vattenglas och brygger kaffe som man kan skära med kniv.
Så kolsvart och stark att hjärtat tar ett skutt av skräck.
Många har nu krupit fram ur (rödvita) skuggor med nyslipade knivar.
Många vill skära de där knivarna i mannen som ”lever sin dröm” här i Timrå.

Perra.

En god man, en vänlig själ, i en värld som är rätt hård mot de harhjärtade. Samtidigt får han skylla sig själv

DIF o Växjö avslöjade vad alla redan visste.
Perra har inte den blekaste aning om hur man spelar försvarsspel. Han är inte någon taktiker direkt. Han är ingen skarp hockeyhjärna.

Jag vet om inte någon trodde att Timrå skulle lyckas stråla samman igen efter att ha stått fastfrusna, spelat som utspillt gammalt diskvatten, i torsdags. Det fungerar inte så. Timrå har börjat ta slut.

Första perioden är skamligt underhållande. Tempot är högt, passningsspelet fantastiskt.
Sen i andra perioden börjar DIF sakta men säkert plocka ner de Röd-vita.

Det är en skam att se ett lag vika ner sig så inför sina hemmafans.
Vi har 2-0, 3-1, 4-2 o förlorar med 4-5 efter ett försvarsspel som är så fruktansvärt dåligt att man saknar ord. För min del är det inte ofta.

Det är uselt på alla sätt. Det är att dricka sig full och kräkas på fin-skorna. Det är att ta sin svärmor på brösten. Det är skam, helt enkelt. Som att hora runt. Som att svika sin familj.
Timrå IK! Skämmes, tamigf……!

Jag slipar inga knivar. Jag konstaterar bara att den där drömmen Perra talade om, nu liknar en mardröm.

Nu är det botgöring som gäller. Be fansen om ursäkt.
Dra in en månadslön för samtliga spelare. Visa att ni inte tolererar att man pissar så på sitt klubbmärke och på alla fattiga idioter som en annan som betalar de svinrika divornas hutlösa löner.
Låt fansen gå in gratis på nästa hemmamatch.(Lite överdrivet men hur 17 vill folk komma tillbaka efter idel hemmaförluster i 2 säsonger?) Gör bättring.

Det som återstår nu är att återta sin heder och värdighet och sedan noggrant och ödmjukt försöka lista ut varför och hur Timrå IK kan ta sig ur det här.

Det blir säkert en till stjärnklar natt här ikväll.
Jag ska sitta en stund i mörkret på balkongen med ett stort glas Auchentoshan eller så kopplar jag in min dvd o kollar på gamla klassiska slutspelsmatcher med Timrå.

Sådana kvällar kan nostalgin vara plåster på såren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
BlackBay: Jonte var kass igår och utvisningen efter 3-1 var helt totalt värdelös. Pengar har lagts på en menlös, speldum föredetting som borde gått till backkontot istället.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Magnus Rövarn : Kloka ord mannen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Magnus Rövarn :  Du får ett plus av mig. Du är banne mig ingen medgångssupporter. Det är inte jag heller.
Vi har varit med för länge för att stillatigande låta var kärlek bli misshandlad år ut o år in. Det finns en gräns o den gränsen är  uttänjd till bristningsgränsen.

Edit: Jag hade giltig frånvaro men det har inte med saken att göra för jag vet inte om jag gått ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
The Fat Bastard: Har du egentligen SETT några matcher i år?..... eller går du bara på gamla minnen när du menar på att Jonte är lika dålig som innan han lämnade oss? Dom flesta här inne verkar då i varje fall ha sett en Jonte som faktiskt spelar helt OK nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Magnus Rövarn : ähh gå lägg dig :]
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
söder över: Jag satt hemma "utan giltig frånvaro" och tänker då fanimej inte be om ursäkt för detta! Jag går på hockey när jag känner för det. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag var där mot Växjö och var less även då men inte ens tillnärmelsevis på samma sätt som idag! Så länge Timrå presterar dylik skit på hemmaplan och då i synnerhet lördagar så sätter inte jag min fot i det där jävla templet. Jag har varit med för länge för att nöja mig med gårdagens bakade bröd eller produkter med kort datum till ½ priset.

Jag tolererar inte tappade 2-o ledningar. ALDRIG I HELVETE!!! Det finns inte på världskartan att jag skall finna mig i denna dynga. Det är som att kräva att ATT HELA LAGET måste gå och se alla jävla B-rullar på biografen och betala för skiten som på sin höjd får en geting av Expressen eller en jycke av Aftonbladet. Tror du de skulle tycka de var roligt? Högt underhållningsvärde? Tror du spelarfruarna skulle uppskatta att sitta ensamma hemma och frysa medan karlarna satt i en biograffåtölj på Filmstaden och såg usla rullar istället för att umgås med dem?

Eller tänk om vårdpersonalen på Akutmottagningen skulle ha samma loja inställning till sitt yrke som vissa professionella hockeyspelare. Tror du vi skulle ha en adekvat vård då?

Hade spelarna i Timrå lirat oavlönat hade jag inte sagt ett knyst. Men det är för mycket pengar inblandat nuförtiden för att man stillatigandes skall se på och buga vördnadsfullt med kepsen i handen när sådana här fatala genomklappningar sker.

Jag vill se enorma framsteg innan jag besöker E.ON Arena igen. Redan med start nästa vecka! Så äre!

Kalla mig medgångssupporter om du vill - det skiter jag fullkomligt blanka fan i! Det rör mig inte i ryggen. Det finns en gräns även för mig och man orkar inte hur mkt somhelst. Förr eller senare tar bensinen slut. Särskilt när man lever på 8.000kr/mån och ser till vad hockeyspelarna tjänar för att inte göra någonting alls.

Jag har aldrig fått någonting gratis och kommer aldrig få det heller! Det är ett hårt jobb och en jävla vilja som gör att jag fortfarande är vid liv.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Frella: det där skulle inte vara direkt riktat åt ditt håll! Glömde att radera ber om ursäkt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Frella: fy o blää! Jag hoppas verkligen att det inte är allt för många "supporters" till timrå ik som satt hemma utan gilltig frånvaro idag! Nu är man hemma i östergötland igen för att runda av helgen med säsongens sista damdotbollsmatch!

Nu har jag sett hemmapremiären o dif matchen på plats i mitt tempel... vad är det värsta med dessa matcher?

Hedmans klant hockey? Nope...

Torps timing? Nope...

Perras toffelcoaching? Nope...

Det tomma stolarna kommer kn*l*@ timrås överlevnad...

Håller man på timrå och sitter här på hs o vet det mesta tycker jag fan att det ska till ett riktigt bra skäl till att sitta hemma o häcka framför datorn eller tv'n när det är match...

Det skakade om mig ordentligt att se alla tomma stolar... man fattar vart det är på väg...

GÅ PÅ HOCKEY NU FÖR FAN!

Jag vill fortsätta att kunna surra elitseriehockey runt timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
fy fan. var upptagen idag så jag missade matchen, men såg den ur arkivet på csports nu på kvällen istället, precis slut. vilket jävla Golgata.
vet inte om ni ska njuta som inte är mitt i känslan fem minuter efter match, eller om det är jag som ska njuta som sluppit ha det här i skallen i flera timmar.

helvetes jävla skit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Magnus Rövarn : Precis. Rulla kedjor i pp strider mot allt special teams-tänk. Man har EN som man använder.
Är det inte HV som har en mini rink där de bara nöter pp?
Enda anledningen att han rullar är kanske isåfall att prova andra då ingen funkat

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Magnus Rövarn : Tappar vi ännu en match till på detta vis denna säsong så kliver jag upp med 2 kompositklubbor i nävarna och gör kaffeved av dessa mot tegelväggarna i hallens katakomber och vrålar ett avgrundsvrål som väcker upp de döda! Har ingen sett mig heligt förbannad på riktigt så skall de få göra det då!

DET ÄR ETT LÖFTE! INGET HOT!

För detta var säkerligen 8e gången på 2år vi tappar konceptet fullständigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Kattgubben: Nu har den värsta ilskan lagt sig men jag är fortfarande djuuupt besviken. Varför kan ALDRIG Nubben ta en presskonferens? Varför envisas Timrå med att rulla runt på kedjorna i Powerplay? Än en gång, 2-0  och guld som förvandlas till sand! ANSTÄLL EN MENTAL COACH I VIT ROCK för i helvete!!!

GÖR NÅT RADIKALT!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Jensen_12: Du känner inte mig va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
T T: Usch vad nedstämd man blir när man läser såna texter. Jag hoppas jag slipper läsa en sån text författad av Jimmy frampå vårkanten. :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
T T: Men Halmstad har väl sladdat i tabellen sen i april ungefär. Det borde inte komma som nån överraskning för dom då risken för nedflyttning varit väldigt stor under hela säsongen. Men självklart måste det kännas jobbigt. Jag ber om ursäkt, det var okänsligt av mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Dream Team: Får vi se dig skriva det där även om vi åker ner i Allsvenskan i vår?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Dream Team: Det där lät som något som bisterfinnen skulle kunna posta här i samma minut som vi åker ur. "Men jag skriver överallt, i med- som motgång".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
T T: Heja HBK. Upp med hakan, solen går upp i morgon med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Det är för tidigt att tänka på nekrologer här men den här var fin:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
erathoo:

Dock inte lika lågt som Glocalnet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Simmalugnt: Bhuuuu.....den var lååg. ;-9
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Timrå Icon:

Han måste ha tagit sig för pannan av besvikelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Simmalugnt: På tal om källare så brukar en kompis "gå ned och kolla på pannan" och ta sig en rackabajsare ur en flarra gömd bland vedträna.
En gång var de hos några belkanta och killen frågade om de skulle ned och kolla på pannan. Dagen efter ringde han mig och var förbannad;"den dåren ville verkligen visa pannan sedan gick vi upp till kärringarna igen" haha

Det här tar T T bort sedan iaf

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2011-09-24
Timrå Icon:

Hans dotter har ju dock ett jävligt smarrigt recept på källarfranska.

Henne kanske TIK kan hyra in som gästföreläsare/mental coach, hon vet ju hur det är att ta sig upp ur källaren.

Redigerad kommentar

Kommentera

1405283 · »