Jåkkinen: Inte nog med att vi kastade bort 3 poäng, va Freddan tvungen att kasta bort även 2 i straffläggningen. Vilken tränare hade valt Blomman och viss mån LaLeggia före Lodin och Rattie? Synd att Hanzl bara har en variant med..
Kerstin_k: Åberg ska fan inte åka med ner till Stockholm, bänka honom för resten av säsongen. Han står och tar upp en plats där en produktiv kille skulle kunna spela.
{9037}: Att freddan får aktivt sabotera detta jävla lag helt ohindrat för att sen lyckas lösa sina jävla fel han skapat och sen återskapa samma problem om och om igen är helt jävla sinnessjukt. Han måste vara världens bästa tränare på att hitta sätt att rädda sitt jobb
Enligt min bok behövs 3 p på tisdag för fortsatta chans på plats 12. Men då ska även tilläggas att vi behöver 6 p från färjestad och 3 från Örebro. Så vi stannar redan där och sätter ambitionen realistiskt. 2 poäng på tisdag och vi har goda chanser på plats 13
Smokey: Här måste ju tränarna också se Åbergs helt horribla spel. Han har ju aktivt försökt se involverad ut men ändå avstyrt alla farliga lägen framåt. Hållit in skottet två gånger i hyperfarliga lägen, avvakta nån hundradel i lägen framåt så att Djurgården hinner hem.
En jävla massa dräll och studs hit och dit. Egentligen från båda lagen. Borde Timrå gjort fler mål borde Djurgården också det. Felbesluts-tävling över 60 minuter. Och där vann DIf.
Straffarna är ju bedrövliga. Rakt igenom.
Nu hoppas jag på två saker 1) Att Timrå kör över Djurgården på tisdag (I know; Timrå lär kliva ut och göra sig liten från start). 2) om nu Timrå ska kvala - låt det INTE bli mot Djurgården (även om jag skulle njuta av att dom åker ut).
{8760}: det är inte djurgården som vinner matchen, det är vi som förlorar den. Matchen skulle ha stängts i andra perioden men just idag är vi ”sämst när det gäller”. Nu kändes det lite som att ingenmanslandståget gick med tanke på att både Brynäs och Malmö tog 3 poäng. Det är lite sjukt hur Örebro, Luleå och Frölunda skänkt poäng till våra konkurrenter den senaste tiden. Plump mot LHC och plump mot DIF, nu måste både Brynäs och Malmö falla ihop som korthus resten av säsongen.
Woody Jokinen: Tror nog tåget gick ikväll tyvärr. Ser inte fram emot ett kval mot DIF och ett kokande Hovet. Jag orkar inte med det här längre! Kunde vi inte bara varit totalt avsågade för längesedan så man slipper dessa falska förhoppningar hela tiden..
Onödig torsk ikväll så slut på bjudningar på tisdag så kan det bli 3 pinnar. Varför Frölunda torskar mot säckgänget från Gävle är en gåta......Malmö visste man skulle vinna.
LIKA oväntat att malmö vinner brynäs vinner vi tappa 2 poäng ALLA förväntar sig DIF på hovet är Omöjligt lugn..de sker skrällar hela tiden i denna serie finns ingen LOGIK vi kan TA 3 poäng...på hovet
{8328}: Vill inte möta Dif i kval. Den dramatiken klarar jag inte. Plus ha domarna emot oss. Dif favoriter. Mot Lhc eller Malmö är det 50-50. Blir tufft i Stockholm på tisdag. Tack och hej.
Så jävla äckligt att vi dominerar fullständigt men känner att det är viktigt att ge bort 2 poäng.
Det där var det som kostade oss SHL-spel nästa säsong. Nu har Djurgården ett enormt övertag imorgon att veta att man kan vinna trots att man är helt utspelade. Vi förlorar på tisdag och om Djurgården inte undviker kval är vi chanslösa.
📣 NYFÖRVÄRV!! Det är måndag och vad passar bättre än att börja veckan med ytterligare ett nytillskott i akademin? Vi välkomnar David Slačík 🇨🇿 till Timrå IK. Den tjeckiske forwarden född 2007 har HC Domazlie som sin ... | Läs mer