1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578016 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad 2006-11-14

786245 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Janken:
Benda ligger tvåa i deras lag med 15 poäng på 21 matcher.
Bäst är Robert Reichel med 20 poäng på 22 matcher.

Frågan är om Timrå har någon chans att rycka någon av toppspelarna i Tjeckien, kan inte tänka mig att deras ledning är speciellt intresserad av att släppa en toppspelare, men allt beror ju på hur kontrakt ser ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Janken: Det tror jag på..... snoka vidare på det.... Synd om Warg som fått ont i magen.... Hallin kommer nog att vara på sitt bästa spelhumör ikväll tror jag däremot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Vad gör Jan Benda i år?
han är kontrakterad av Chemopetrol i Tjeckien.. Så mycket vet jag..
Jag vet inte hur mycket han spelar och hur det går för honom ?
Det snackades ju om honom redan förra säsongen.

Kanske Nubben kommer hem med honom i bagaget?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Janken:

Okki, och jag kallar Zebra fiskarna: Andersson Lathi osv.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Abron:

På tal om gravid så finns det risk..

jag har 5 akvariefiskar som är döpta efter hockeyspelare i Timrå..
Hedström, Warg, Robban uppbackade av Styf och Sanny...

För en tid sedan upptäckte vi yngel i akvariet???!?!?!?

Häromdagen såg min dotter Hedström lägga rom bakom en sten..

Så underens tid är inte förbi!

PS..
Jag har två slöjstjärtar sommheter Zäta och Mandy oxå!

(Jodå! Jag har sökt hjälp... men dom hittade inget fel på mig :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ann: Typ emigrera...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
mikenomad: Du får nog byta mycket mera än ett nick du:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ann: Ja ja...å då vet vi ju vem som är skyldig då efter att ha ondat fram den härinne...ler

Är väl bara att byta nick om det sker eller...;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Abron: Mja beror väll på hur man ser det*S*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
mikenomad: Nu ska du vara tyst om kräkset...den är ju på ingång så poff ligger dom där hela gänget....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ann:
Sorry, att bli gravid är kanske ingen skada ?

Jo, men jag tror som FM, det jämnar ut sig över säsongen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Abron: Är det inte läge för en fågelinfluensa-epidemi i laget? Eller åtminstone lite rejäl vinterkräksjuka...? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Abron: Peppar peppar... ta i trä*S*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
FM:
Precis, hade samma fundering i morse bakom morgon tidningen. Kan tyckas lite naivt att man råkar ut för blindtarms problem, och vad är nästa åkomma på då ? Gravida lär ju de inte bli i vart fall !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Abron: Ska man se lite sunt på de här med alla skador så får man väl tänka så att de är bättre de kommer nu än i ett slutspel. Alla lag kommer ju drabbas av skador och personligen så är jag inte så orolig över en och annan skada nu. Vi leder ju trots allt serien med en och annan poäng...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Smokey:

Dåre !
Men rackarns fyndigt, ligger en hel det i dit något celebra förslag.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Smokey: Det kostar att ligga på topp! :-) Kvarvarande spelarmaterial bör märkas med armbindel el. dyl som fridlysta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Jag hoppas Timrå sätter en "röda korset" flagga på spelarbussen i kväll...

Banderollen (tifo?) måste bli: M*A*S*H. Flankerat av rödakorsflaggor och plåsterkonfetti...

Slagfältet skördar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Dream Team: Så kan man ju också se på saken, men klarar vi av ett stundande slutspel med alla dessa skador?;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Med tanke på att gårdagens match är ordentligt flyttad i tid, då den hör till den avlutande omgången - omgång 55 (som inte spelas förrän i februari..), ja, då får man väl nästan påstå att vi avslutade säsongen 2006/07 med eftertryck tack vare segern mot FBK! Ja, Timrå är nog faktiskt ett av de mer formstarkare lagen som kliver in i slutspelet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Det logiska är väl att det blir Hallin, eftersom de andra kedjorna fungerade bra igår, han såg ju spelsugen ut igår, dock spelade han knappt 3 min.. så jag frågar mig orkar han spela så mycket som 1.a kedjan gjorde igår tex?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Happyer: Det blir väl Hallin då. Kanske onödigt att splitta fler formationer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Happyer: Ser bara en som skulle var gjuten där utan att spräcka övriga formationer och det är Hallin. Frågan är ju dock om han är tillräckligt hel/har orken...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
T T: Det är inte riktigt klokt egentligen, det måste vara nån däruppe som inte vill Timrå väl just nu.. Frågan är, vem går in tillsammans med Hahl och Hedström?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Happyer: Haha, seriöst?! Vad är det frågan om? Kan vi inte få ha några spelare hel? Ständigt dessa skador. Hoppas dock att operationen löser biffen för Warg så att det inte blir en efterhängsen skada.

Förbannat också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Happyer: Tammefan helt overkligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Happyer: Näe men va fan...det är ju inte sant!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Tar skadorna aldrig slut? Enligt Kenta Snackar så är Warg borta de närmsta 2 veckorna pga en blindtarmsoperation.. Den kedjan som funkade så bra igår, det är ju bara typiskt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Fy faen vilken underbar läsning på dagbladet.se.

”Som jag saknat det här”
Sekunder senare var matchen avgjord.
– Som jag har saknat det här, säger Lindström. Att få vinna och höra publikens jubel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Skönt. Bara att hoppas på en rödvit närvaro under JVM alltså.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Kerstin_k: Bäst för dig det... Jodå, syna länken bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Du som har koll på backarna inför JVM (jodå, jag håller med dig), kommer matcherna att sändas på något sätt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
DJ Hemp: Alldeles riktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Angående den briljante Johan Andersson... Var det inte så att snubben själv bad sin agent att kontakta Timrå IK för att anmäla sitt intresse? Han resonerade väl typ att "Timrå ser ut att spela ett spel som passar mig". Ingen dålig självscouting minsann! Vår vinst - LHC:s förlust...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
actionleif: Det skulle ju vara roligt om småkronornas förbundskapten Bendelin kunde se vad alla vi andra ser och det är givetvis att Moe är en man för JVM. Personligen så har jag svårt att se att det skall finnas åtta andra junisbackar i detta land som är bättre än vad han har varit och är i dagsläget. Men visst, till Torgnys försvar bör väl detta tilläggas... Två av de största "backstjärnorna" Jonas Junland (LHC:are som igår hade runt 5-6 min mot Moes nästan 14 i speltid...) och Dennis Persson (DIF:are som numera återfinns i Nyköping...) har ju verkligen visat att det är ljusår bättre än Eric... Vad har vi då sen för honom att konkurera med? Jo, Linus Morin i BIF som startat i hela fem matcher, Ahnelöv i FHC som verkligen lever upp till sitt rykte, Hjalmarsson i HV som bl a spelat 8 matcher i Oskarshamn denna säsong, Öhman i MoDo...ehh...är han ens påtänkt? Var det allt? Näe... Det finns ju även några i Löven och Leksand också...ja just det, det spelar ju i allsvenskan och nästan alla är faktiskt ordinarie där...behöver jag fortsätta? Nu har jag visserligen glömt att ta upp Ribbenstrand och From Björck från DIF, men det känns omotiverad med tanke på vad som redan skrivits. Som sagt, det är inte konstigt att Eric Moe inte är given i JVM-laget...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Janken: Visst var det bra då, Män det är bra nu också.Män inte skall vi lära de unga födda på 80talet och senare att göra stämning i hallen för dom vet alltid bättre än oss.Att höra en skiva(venyl )som har hakat uppsig är inte kul.Ni som har så många ider förverkliga dem
Eller Ha ett nostalgi tema en gång,med skyltar som förr????????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Varför fick inte 4:e linen mer speltid än så här??

16 4 Per Hallin LW 0 0 0 0 0 02:58
46 4 Oskar Johansson CE 0 0 0 0 0 00:00
21 4 Henrik Österholm RW 0 0 0 0 0 00:57

Sa inte Kenta innan matchen att man skulle spela med fyra kedjor för att inte slita ut första, andra och tredje linen. Jag tycker han(Kenta alltså) körde alldeles för hårt med 1:a linen då speciellt Jonte. Nu var det ju en tuff och jämn(målmässigt inte spelmässigt) match så han kanske inte "vågade" spela mer med "junisarna"?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Nybbe:
Det är nog ingen som stoppar dig om du kommer och ställer dig nedanför ståplatsläktaren och "håller låda".
Välkommen!

Det var bättre förr.
Man laddade upp med Ola and the Janglers på gramofonen och en Zingo innan man drog på sig stenmarksmössan och drog med sin Zündapp till Latbergshallen utanför Kramfors (En s k polydrom, ett kupolformat gummitält med övertryck som var spänt över uterinken).
Hejaramsorna var skrivna på hexameter av Karin Boye och framfördes av en fyrstämmig kör på 600 pers. (Sopran, alt, baryton och bas) Klacken leddes av en körkonsulent från kommunala musikskolan...
Det snöade alltid på julafton och alla somamrdagar var strålande. Alla farbröder bar keps och rökte cigaretter utan filter och mamma var hemma och väntade med nygräddade bullar när jag kom hem från skolan...

Jo! Det var bättre förr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14

Mr DJ Hemp

Kan det vara våra rosa piller laget har fått i sig??

Dock mycket skönt med 3 poäng att lägga till dom "vi" redan har i jakten på ett slutspel..

FORZA TIMRÅ IK

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Sjukt nog trodde jag verkligen att det skulle gå åt helvete igår. Så när det tidiga baklängesmålet (0-1) föll utbrast jag uppgivet "Det var det jag kände på mig. Nu börjar raset...". Sedan blev jag överraskad av hur vi fullständigt tog över matchen och spelade ut detta namnkunniga gäng. Men trots ledning befarade jag att ett sent poängtapp skulle bli fallet. När så Hedström langade in nådastöten (4-2) i tom kasse kunde firandet ta sin början. Det här trodde jag verkligen inte. Timrå IK går på droger...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Skarin: Ja, men det är å andra sidan många det borde talas om..... Johan Andersson är inte lika färgstark som Hedström, "kusin" Warg eller Backlund. Men självklart borde han omnämnas någon gång...... Skön intervju med Nubben på sporten igår för övrigt..... 3 nya på torsdag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Redax 2: Vrider mej i skrattparoxysmer!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Nybbe: ...och vi bodde 150 personer i en skokartong på motorvägen...

Vet inte varför jag alltid får associationer till en viss Monty Python-sketch när vi/ni (beroende på hur gammal man är) äldre börjar skrävla om hur bra det var förr...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
lungan: Ja du, varför det skrivs och pratas så lite om Johan Andersson är ett mysterium i Sherlock Holmes-klass. Jag är precis lika förvånad som dig när det gäller den biten.
Men gåtor har rätt att förbli olösta då det går så här pass bra.

Smokey: "Timrå behöver inte alltid vinna för att leda serien". Haha. Fantastiskt bra text :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Smokey: Tror att vi inte vet hur bra Vårat lag är ..om man kunde se in framtiden,ett guld kanske inte ligger så långt borta

Klacken tycker jag är inte håller klass.. en kille som håller låda framför ståplats Skall det vara ...för klacken håller på med samma ramsor varje gång,det är knappt att man hör fast man står 20mbort på ståplats
Nya ramsor-Nya sånger tack..Tacka vet jag 70-talet då var det DRAG
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Som "Nubben" var inne på igår... Skadeläget är trots allt fortsatt ansträngt och risken finns ju att ytterligare skador och liknande uppkommer. Vad gör vi då om vi inte täcker upp nu när chansen finns? Nej, "Nubbens" Tjeckien-resa känns i alla fall välkommen för min del...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
lungan:
Men sansa dig lite..
Menar du att man skall stoppa värvningstankarna efter att ha sett 59 sekunder av Österholm...
Nä!
Låt honom få en chans att "växa in i ES" steg för steg.
59 sek i går..
2,59 nästa match...
Åsså fem minuter när han är ombytt nästa gång..
Däremellan kan han få vässa sig i Juniorlaget. Han behövs där oxå.
Nästa säsong är han 5 kg tyngre och har en bättre utvecklad balans...
Då kan man börja snacka om en ordinarie plats i laget... kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Jag är ganska övertygad om att Hedström kommer att toppa någon av kvällstidningarnas topplistor framöver...

Bilderna och tugget från intervjuven på Canal Plus är bland det sjukaste och roligaste jag sett. Sönderskjuten käft och med överkroppen inlindad i någon galet bandage, satt Jonathan där och bara fick Nilecity och Monty Pyton att framstå som ett gäng humorbefriade amatörer... Dom måste ha förbannat roligt i det där rödvita laget.

Har någon tänkt på att när Sanny pratar, så låter han lite som om han helt plötsligt skulle kunna sätta sig i ett kylskåp och köra paralellslalom med yougurt... Robert Gustavsson är en B-skådis!!!

Vore fint med en banderoll i Karlstad på torsdag: "Timrå behöver inte alltid vinna för att leda serien". Eller något lika ödmjukt.

Fan! Vad jag gillar Timrå IK. Men vad händer med klacken? Det lät som ett gäng tysta flickscouter på teve. Någon borde avgå;) Eller var det någon i wolf pack som trodde läktarmicken var en dick?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Tycho: Tack.
Kommentera

786245 · »