1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580954 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad 2006-11-14

« · 785753 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Gidde:
Klippet är väl borta vid det här laget.. Men "godbiten" ligger med i den här eminenta filmen som någon ambitiös timråit knåpat ihop...
iller.org/tik/Timr_ik_omg_1_-_20.rar

Jag älskar konstruktiva backar...
Moe kommer att gå riktigt långt om han förvaltar sin talang väl.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Janken:

Vilket klipp med Moe tänker du på?

Har du någon länk till det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Timrå ÄGER i år, Vi är en lagmaskin som heter duga vilket visade sig igår, vi går inte och faller på ett par skador, kul att se Sanny i fullt trim igen och Johan Andersson min nye favvo kille efter Heddan, han gjorde ju 3 pinnar igår, men varför skrivs det inte om han i tidningen.

Ja nubben hitta fina lagspelare på din resa nu annars tycker jag du kan skippa värvantet och låta österholm mfl. juniorer spela, Nr 21 spela 57 sek och av de 57 va han största delen i anfallszonen, en eloge till killen.

Njuter Njuter Njuter
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Någon som har kvar NHL-länken om Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Laken: Nej det är svårt att sakna någon från tidigare säsonger när det går så bra som nu..... Sen skulle det väl vara kul för Crippe om han lyckades i fbk, det gjorde han ju aldrig riktigt i Timrå.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Någon som saknar Christian Söderström?
Nej, jag tänkte väl det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
En stilla länkundran: varför finns inte Dagbladet länkat till höger?
Dagens fokus på Sanny gjorde mig varm inombords; när han talar om hur mycket publikens hyllningar betyder! Han var ju heroisk igår!!!
En eloge till oss som var där och hyllade, och som är där och hyllar. Jag njuter av att hylla de röd-vita hjältarna, och när man nu får cred så känns det ännu bättre!
Hockey är underbart...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
actionleif: Jag vill även ge kredit till Magnus Nilsson i gårdagens match. Såg lite gamla takter i honom.
4,5 * vill jag ge honom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Janken: Precis han jag tänkte på .. men vem kan klandra honom när han ser vilket spel Moe visar upp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
actionleif:

Som Webbkommentatorn i Mora..

"Timrås artistskattspelare Eric Moe"

:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Janken: Inget snack om saken .. Eric Moe (amerikanskt uttal) var hur bra som helst igår och kommer säkerligen bli bättre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
actionleif:
Moe är en förman.. Kommer att bli hur bra som helst..
Jag njuter varje gång jag ser klippet där han "tappar en Modoforward" i Swettbänken och kastar sig runt honom, får bort pucken... utan att ens dra på sig en tvåa.. Sanslöst kyligt! Det finns massvis med rutinerade spelare som skulle ha satsat på att kapa gubben i stället, med påföljande straffslag..
Moe kommer att växa.
Lite mer istid på honom så kommer han att växa enormt..

Om Moe är förman så är Warg Chef!

Tyvärr kunde jag inte gå på matchen i går ... Alltid kul att få yyyyla aär Wargen strutar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Kerstin_k: Lite lustigt att han tycker att Warg var tung och seg ifjol .. var väl en av de få som levererade..

Sen att han tycker att Moe, Kokko och just Warg har stor del i att det går så bra har han väl rätt i .. men han måste ju ha missat Sundh, Andersson och Nylanders framfart
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Kerstin_k: Underbar läsning....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ann: Hockeycentralen.se (eller hockeysverige.se) har insett hur saker och ting förhåller sig. Jag scrollade neråt och kunde inte hitta länken så jag skickar med den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
å gud så bra ,å gud så bra....*glaaaaaaaaaad*...Vilken match dom gör våra rödvita hjältar...PANG bara..Töserna bidde totalt bortkollrade *fniss*
Ska se reprisen idag tror fasen ja spelar in...Leendet på Sanny då han gjort målet kan inte ses tillräckligt många gånger...SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ underbart!!

TIMRÅ IK är dom bästa....Nån som håller me mej?:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit: Nåja, i slutet av artikeln handlar det ju inte om suveräna Timrå IK, utan om vad FBK bör göra nästa säsong! Tackar stora röda maskinen för ikväll! Lyckades lura med mej sonen idag, han skrek Timråramsor redan första minuten så det kanske blir hela barnaskaran i fortsättningen på matcherna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
jampa: Finns ingen bra domare, det är bara frågan om han har en bra dag."Kuben" var hyfsad idag men så har han ett litet Timråhjärta men det fär jag inte säga det samma om Huring fast tvärt om
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
oraklet: Så var det nog..Han berätter ofta hur "bra" han var,och fick beröm från motståndarbåset??.Att han var den bästa dommaren de haft????????????????Surrar fortfarande om detta,den galten=)Bara Han får tro att Han e bäst,då växer "lillen" en meter över isen..Men han är en bra chef,nä nu ljuger jag=),men han ställer upp på oss anställda till 100%.Och det e ju bra nog av en som hatar Timrå IK och Timrå som kommun,bara inavel som han säger=)..Ha de gött allla Goa människor därute=)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Precis..
Kan man dänga Karlsstads töserna idag med sex skadade, så lätt, hur ska det då se ut när alla är friska.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
En genuin LAGINSATS, denna match syboliserade verkligen laget Timrå IK!

Så som Timrå spela idag är anledningen till att vi ligger ETTA i tabellen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Bragd-Birger: Du är klockren som ett klockspel i vanlig ordning.

Kan också påminna alla att njuta i fulla drag mitt uppe i denna 'sjuka' framgångsperiod. År 2019 eller kanske 2025 eller nåt, när vi har några svåra år igen med något/några års harvande i någon lägre serie kommer man att prata om de fantastiska åren 1999-201? på ett liknade sätt som vi på 80 å 90 talet pratade oss varma för det härliga 60 å 70 talet. Ska bi intressant att se vilka av dagens spelare som kommer att vara 'legender' år 2025.

Cigarr, skumpa och skål tamef## som SMÅLAND skulle ha utryckt sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Har ni läst DN-artikeln: Timrå - yngst och starkast. Här kommer ett härligt citat: "När Timrås unga spelare ser ut som om livet lekte och har energi som ett helt kärnkraftverk ser Färjestads farbröder ut som de inte riktigt förstår varför det måste gå så fort ute på isen." He He...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Skarin: Undrar om Regin just nu är planetens bästa danska hockey spelare? Svienit bra drag under rörena!

Sanny gör sin bästa match för i år... Moe likaså...

Oskar Sundh kanske elitseriens fulaste feja? Men jävlars så karln/lillpöjken åker skridskor !!! Kan nån ringa Looben å be honom hämta ner sin korvkäkande backbesättning från läktarn... Rhodin skymmer sikten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
jampa: Huring den gamle hockeydomaren. Minns många kamper med Huring som huvuddomare. Tyckte att han alltid dömde oss TIK juniorer. Kanske gjorde han det just för att kunna sätta oss i utvisningsbåset?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit: Ja, men hur som helst så har vi ett bra lag även i dagsläget...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Hur som helst så har vi ett bra lag efter jul...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Skarin: Som sagt Johan A. får inte tillräckligt beröm i media iallafall..
Men vi på supporterplats borde hitta nån bra ramsa att hylla honom med framöver.

Det blir liksom bara Johan Andersson klapp klapp...inget rim ingen rytm
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit: Men gudars då så genialt... Hur kunde jag missa att förstå det och allra helst när man som du helt utan förklaring skriver "Eric Moe Gjorde flera bra i 10-20 och 40-50 svårt.. kanske ++." Du milde vilken blunder av mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Foyn: Jodå. Han får beröm av dem som inte har kraftigt synfel ;) Skämt å sido.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Blir lite "vilka är Frans Nielsen och Yared Hagos" över det hela. Jag har blivit så där lite smått förälskad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
dr-nix: Nubben drar imorn ner till Tjekien för att kolla in nya spelare. Härlig match idag !!! Bagarn gör 3 poäng men int får han beröm?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo: Är det ett problem..
En period är 20 minuter två är 40 och tre är 60.
10-20 är den senare halvan av första perioden 40-50 är den första halvan av tredje perioden.. Eller har jag missat nått...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Skarin: Näe du, 11 pinnar på 20 lir och en 3:e plats i interna är inte illa av en "gnuggare"!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit: Men också Johan Andersson. Vilken fantastisk värvning! Har sagt det förr och säger det igen. Ge honom mer istid i päpä. Grymt bra med pucken, etc etc.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit: Även om jag tycker att plusbedömning är nånting som Laken kan få syssla med på egen hand så skulle det vara intressant hur du förklarar 10-20 och 40-50 och hur det leder fram till kanske ++...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Bragd-Birger: Du har så j-vla rätt!
Vilken inställning, vilken lagkänsla, vilket kämpande och det gäller samtliga i laget. Ingen nämd ingen glömd.
Att FBK drog på sig så många utvisningar kan till viss del tillskrivas odisciplin men framför allt berodde det på Timråsspelarnas ständiga skridskoåkande, man vill hela tiden framåt!

Ernie Eagle: SE MATCHEN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit: Jaja, han var en kväll som denna bäste back tillsammans med Lindström och Lotvonen. Äckligt kasst att han får så lite istid mellan varven bara...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Ambroo:
Eric Moe Gjorde flera bra i 10-20 och 40-50 svårt.. kanske ++.
++Riku Hahl
++ - Jonathan Hedström
++ - Oscar Sundh
+++++ - Sanny Lindström
++ - Petri Kokko
+++++ - Fredrik Warg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit: Eric Moe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
friskan: Helt rätt..

++Riku Hahl
++ - Jonathan Hedström
++ - Oscar Sundh
+++++ - Sanny Lindström
++ - Petri Kokko
+++++ - Fredrik Warg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Bragd-Birger: Tack för dina underbara kåserier Birger. Jag skall se matchen i efterhand på Canal+ imorrn med en kopp kaffe i näven och försöka hitta glädjen igen.

Just nu känner jag mig bara tom och innehållslös. Varje morgon är en jävla pärs och jag längtar bara efter lite välbehövlig vila nu i min älsklings famn uppe i Norrbotten.

Rekreation och respekt för den jag är. Bara få vara Magnus i en hel vecka.
Nu går jag till sängs och skall försöka genomlida en och halv vecka till innan konstpausen är ett faktum.

Må så gott allihopa ni som förtjänar. Ingen nämnd, ingen glömd.

Tack för i afton och sov gott!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Måste fan hålla med Lill-Hinken om att det var en ovanligt trevlig kväll i TV-soffan. Vi pissade ju ner Löfbergs riktigt ordentligt! Spelade ut dem efter noter, helt enkelt. Till och med den tidigare utskällde "Kuben" gjorde en kanonmatch. Men 38-14 i skott - segern borde ha varit större! Jaji, men nöjd är man lik förbannat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
det är fanimej skönt att hålla på timrå =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
RödVit:
Du glömde Hahl.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Laken:

++ - Jonathan Hedström
++ - Oscar Sundh
+++++ - Sanny Lindström
++ - Petri Kokko
+++++ - Fredrik Warg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
Alltså, jag tänker på ett ord: ynnest. Det är fan en ynnest att få hålla på detta lag. Vilken underbar match dom gör. FBK blev fullständigt uppkäkade. När Timrå forecheckar så vackert som dom gjorde idag - och trummar på så innihelvete bra i skridskoåkningen, tänkte ni på förstaskären? Duracell! - spelar det ingen roll vad motståndarna heter. Dom blir helt lamslagna.

Tre komponenter som fällde avgörandet: frenesi, attityd och - framförallt - lagkänsla. Blev fanimej rörd när Sanny Lindström och Jonte uttalade sig med en sådan uppenbar respekt och stolthet för laget. En stolthet som sannerligen visade sig även på isen.
2-2 sekvensen var talande, och helt underbar. Först ett mål i numerärt underläge, och sedan en fortsatt tokpress i boxplay, helt idiotisk självklart, men...attityden kan man bara älska. Dom kunde inte hålla sig tills det var fem gubbar inne.

Också vackert att se att ingen spelare faller ur ramen. Mange Nilsson börjar äntligen se ut som den powerforward han en gång värvades som, även om jag gärna ser mer av hans tacklingar.
Har länge känt en viss, odefinierbar skepsis mot Warg och hans egentliga kapacitet. Måste säga att skepsisen släpper alltmer. Han kan fanimej ta det där sista klivet och spela riktigt, riktigt stort centerspel. Dom där patenterade inspelen till en framrusande Jonte vill - och bör - vi se mer av. Frågan är om dom inte ska liras ihop även när Pärssinen är tillbaka?

I övrigt, som sagt: klockrent. Låt oss alla falla på knä och vända huvudet mot Nubben-land. Morgon, lunch och kväll. Sicket lagbygge.
Det kan fan bli något stort av den här säsongen. Jag förväntar mig det inte, jag tror det inte riktigt, men...likväl. Det kan fanimej ske.

Åh, så gott jag kommer sova i natt. Så jävelusiskt, underbart, överjävligt gott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
jampa: Ja han sponsrar Sundsvall HC men de är ganska få som häller på detta lag, så låt han glädjas på gärde å gottas, men han har ju bra priser det ska man inte sticka under stol med..
Men vad höll Hedström på med i Canal + efter matchen gjorde nog narr av alla skador..
Kommentera

« · 785753 · »