1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609108 inlägg · 6215 ämnen
2982976 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2026-02-05
Isbjörnen2: Första året med Lander och en hemvändande Dahlén. Då avslutade vi säsongen ruskigt starkt och krigade oss in på topp 6.

Däremot verkar det som att gruppen gått ner sig när det visat sig att tränaren kommer dra efter säsongen.

Samma tendenser nu när TS skall lämna som när det blev klart att Ante inte fick förlängt.

Nubben? Tommy? Allt är för fan kört i röven nu. Fy fan för ledningen i denna klubb. Helt patetiskt att räkna med support när man är så här jävla kass. Modo framstår ju som en jäkla elit klubb.

Önskar alla gott. Men nubben, avgå. Tommy, avgå och åk hem. Vi är snart helt jävla sist. Kommer aldrig överleva ett kval med detta gäng..

Ska vi spela mot Sundsvall eller hudik nästa säsong och nubben ska vara nöjd? Inse att karln är helt jävla slut efter sin tid i hv.

Intresset för hockey är totalt dött nu.

Från guld supporter till 5+game

Vårt sista BP är ju fint också . La club le ägg vinner teken , slår två pass och smäller pucken i mål ..... 7 sek .

nila: Jag skrev faktiskt det redan ifjol. Med Hållander och kapanen i laget. Att Timrå åker ur inom ett eller två år alltså. Summan av delarna adderar helt enkelt inte ihop.

Stommen av hemvändare är bra. Men inte tillräckligt bra. Det är den enkla sanningen. Och på dom ligger den största delen av budgeten. Lander, Wedin, Pettersson, Hardegård - det kommer inte bli huggsexa efter dom när Timrå åker ur.

Timrås ekonomiska muskler är så oerhört begränsade. Vi ska ju egentligen inte ens kunna vara en SHL-klubb i jämförelse. Och då finns det ju inte ekonomiska muskler att bygga ett slagkraftigt lag. Heikkinen, Lilja, Westfält, Levinson, Sundin, svensson, Forsmark, Pilö är ju alla spelare som spelar på en liten för hög nivå för deras bästa. Egentligen.

Föreningen lockar väldigt få rena talanger till sig också. Freij och Genborg är väl undantaget. Men kolla på juniorverksamheten; den är ju bedrövlig. Man säger man ska satsa och sedan gör man inget mer. Det kommer inga talanger underifrån. Det finns ingen röd tråd från skridskoskolan till a-laget. Det finns heller inga ambitioner.

Det som skulle kunna rädda föreningen är ju en sportchef som money-ballar-skiten ur alla värvningar. Värvar utifrån behov och förmågor och får träff på alla värvningar. Men det har inte Timrå. Timrå har en sportchef som gjort så oerhört mycket för föreningen, men gamla meriter tar en inte långt. Det och en tränare som har en struktur och förmågan att få alla att köpa sina roller. Typ Malmö. Men det har inte Timrå.

I mitt fall handlar det inte om affekt. Det handlar om den krassa sanningen. Timrå IK är, likt Oskarshamn var, en humla som flugit ett tag i SHL för att sedan krascha där den hör hemma. Allsvenskan.

Och vet du? Jag är oerhört tacksam för vad Timrå IK gett mig. Det har varit en häftig resa med hemvändare, Jokinen, slutspel och framtidstro. Men Timrå lever på lånad tid om inte något drastiskt händer.

Och vet du vad? Jag kommer att fortsätta att heja och stötta Timrå IK oavsett division eller lag man ställer på isen. Men för den sakens skull kan jag inte blunda för den ekonomiska verkligheten Timrå IK försöker tävla i.

Montén Python: Om man inte får in en sportchef som lyckas trolla iväg några spelare dårå.

neutral: ja alltså klokare människor med bättre hockeyminne än mig får rätta mig om jag har fel…

Är det inte så att det börjar vara tillräckligt ofta för att det ska vara en trend hos Timrå IK att man startar säsongen rätt hyfsat och ser ut att överraska under första halvan av säsongen. Detta för att under andra halvan klappa ihop som en korthus.
Man blixtrar till och gör en fantastiskt match mot Färjestad men istället för att ta med sig en inställning och en attityd från den matchen så brinner man ut snabbare än ett värmeljus i en majbrasa…

Hur fan är det möjligt? Det är ändå proffs vi pratar om. Absolut att det är trevligt med en familjär stämning, men det här börjar ju likna Knutby… (är det Nubben som inleder andakten med temat ”det är okej att bara vara så länge vi tar hand om familjen, livstidskontrakt till alla. Nytänk och krav är djävulens påfund”)

Andersson: han nubben funderar på att lilja ska skriva ett fem års kontrakt med Timrå och hela den biten.

Iceman99: Ja ingen ide att sparka nån sportchef.

För oavsett om vi får in en ny så har ju Nubben typ spikat kommande trupper för typ ett sekel framöver redan..
Nästa sportchef blir rätt bakbunden.

Smörgåsen : om man får drömma så vore Fröberg en favorit att få in som sportchef.

Han har stått på båda sidor dels i lag som Karlskoga och Oskarshamn, där han fått trolla med pengarna. Och gjort det med bravur.

Och även visat i Luleå att han kan prestera när han väl har kulor att jobba med.

Men sånt slutar tyvärr med en dröm.

Det här familjära tror jag kan bli våran svaghet som vi jobbar nu, tyvärr.

Zäta är ett välkommet tillskott och allt det där.
Men än så länge är det svårt att sia om vad det ger sportsligt med hela den nya skaran av "Nubbens finest".

Inte många rätt denna säsong i alla fall, tyvärr..

Baren: Spelarna bryr sig nog inte så länge bankkontot fylls på varje månad.

Amir Miftakhov: När är deadli...just ja, inga pengar ...
Sitter Nubben på guldstolar på kontoret?

Smörgåsen : Men vakna för i h-vete, pengar måste in i föreningen och de pengarna finns inte i Timrå. Tänk en sportsbar/pub i en hall i Sundsvall som föreningen står för.

pingvin: Haha fan vad värdelöst att kuska runt i HA.

Nubben för fan, sparka Tommy och hitta en bra spelare innan deadline. Vart är pengarna nubben.

Smörgåsen : Spela nr 12 Eriksson mer. Lyft upp honom i hierarkin nästa match

Och skulle inte Nubben, enligt honom själv vara kortvarig lösning? Kan han definiera kortvarig för oss? Borde väl letat sin efterträdare redan om det varit så.

Bara att konstatera att material + nubben och Tommy leverar en plats i allsvenskan.. då lär vi gå i konkurs.. vart fan är zäta? SCA? Övriga sponsorer? Hur fan känns det för spelarna att vara så patetiska?

Djingiskahn: Å andra sidan, är man inte tillräckligt taggad eller bättre än att kunna vinna mot Linköping i detta läge kanske man ska möta Östersund eller Nybro i Hockeyallsvenskan istället. Roligare att ha chans att vinna än att förlora hela jävla tiden.

pingvin: Det gäller att samla ihop trupperna, för sent att kicka sportchefer och andra långt bortom spelarna. Verkligen mycket upp till dom som är på isen resten av matcherna att ta sig i kragen.

Djingiskahn: Man måste göra något radikalt. Att enbart få in Wedin räcker inte. Lyft in någon i båset eller lyft bort någon. Värva. Bänka. Agera. Jävla fågelholksverkstad.

Cobbel: Ja tyvärr börjar dom flesta visa samma plastinställning som Dahlen

Kompisar, bröder, bögar. Detta är totalt jävla ointressant. Tommy och nubben löser en plats i allsvenskan.. förväntar sig klubben att man ska stå upp för detta? Hell no. Bob Cats slår detta patetiska nubben lag. Fy fan.

Villervalla: Det syntes i senaste youtube-klippet (för medlemmar) hur mycket spelarna lyssnar på TS. Noll komma noll procent.
Medlemskapet på Youtube sägs upp nu också. Vill inte se mer tomma ögon i omklädningsrummet

Zäta75: Ja det ser dystert ut nu. En förlustsvit som även innefattar hemmamatcher. Vi får hoppas att botten är nådd och att det bara går bättre. Det är trots allt 10 matcher med möjliga 30 poäng att spela om. Men det måste verkligen börja hända positiva grejer nu. Som att Heikkinen får utdelning på allt slit. Pääjärvi hittar sig själv. Lilja visar att han inte bara hängde med som kompis. Samtidigt som Dahlen o EP fortsätter att leverera...

Rimligt med Heikkinen i fjärde linan medans Pääjärvi lirar i första. Den grabben måste sitta på juicy info.

Villervalla: Ja Tommy måste avgå nu. Inget funkar. Han har fått sin chans och detta är inte det Timtå IK vi vill se. Timrå ska spela offensiv hockey det är då vi är som bäst. Sedan är laget felbyggt men det är en annan femma

In med Wedin och gör en värvning innan deadline. Det är vår chans att undvika kval

Barkborren: precis vi ska inte svika varandra och hålla oss ihop för vi är kompisar och hela den biten.

Laken:
MPS passerkort måste ju dras in med omedelbar verkan.
Åker in, petar lite med klubban, åker och byter.

JanneH: Förutom att slippa oroa oss för vem som ska ersätta Dahlen så behöver vi inte heller oroa oss för vem som ska vara tränare. Vem som helst duger. Ta Molinder, det spelar noll roll.

Baren: Vi är ju kompisar allihopa o hela den biten.

Iceman99: Otroligt svag insats när det behövdes som mest. Alla spelare utom Juel och Eriksson ska skämmas!

Iceman99: Ja det är inte bara Hv 71 som nubben sänkt

Barkborren: Nubben vågar inte röra en enda spelare. Han är mer intresserad av att ha en bra relation till spelarna. Det är det viktigaste. Familjärt ska det vara. Inga krav. Inga ambitioner. Spyless på hela den här soppan.

Heikkinen, Linken och Juel godkända. Resten usla!
Hahaha varför spelar Forsmark och Pääjärvi ordinarie Hahahaha!!

Bragd-Birger: Jonte ska inte spela alls nu, vi är 4-5 så fort han är inne tyvärr. Karlunden har jag inga problem med

Zäta75: herregud, Jokinen...som sumpade bästa chansen vi haft och kommer få på länge! Men gillar man lite sköna periodklipp på youtube är man väl nöjd, under matcherna gjorde han ju ingenting!

Som sagt tur att det finns fler svaga lag för tillfället, örebro och hv behöver ju inte börja glänsa helt plötsligt!

Jag orkar inte mer. Tommy och nubben är inte rätt för klubben. Bredd-Timrå kommer åka ur. Jag är så satans less på detta. Finns inget som kommer ordna mitt intresse för hockey.. jag skäms

Zäta75: Efter att TS beslutade sig för att lägga kavajen på hyllan (troligen i december redan eller kanske före det) så har det inte varit bra, det bästa för laget är att han utgår. Vem som ska ta hand om det är nog oväsentligt, det blir nog inte sämre.

Nisse1: Tyvärr är ni numera indragna i SHL:s bottenskikt med risk för kval.

X-Län: vi behöver inte oroa oss för hur vi ska ersätta Dahlén i SHL nästa säsong för där kommer inte vi att vara om detta fortsätter

Hur fan kan man förlora mot ett pisslag som Linköping. Avgå alla genast.

Kerstin_k: Helt sjukt vilka spelare man förlängt med. Hartmann och Forsmark sitter bara av lönen. Med 10 matcher kvar av säsongen! Jag hoppas man tar tillfället i akt och inte förlänger med dom när kontrakten bryts då vi åker ur. I början av säsongen så kändes Lilja och Heikkinen som dåliga värvningar men herregud Hardegård. Han ser ut som en junior som gör sin första säsong i ligan. Just nu är Timrå IK SHL’s ”Försäkringskassan”. Vi avlönar ett gäng spelare som inte fått förtroende i deras gamla klubbar och dom använder Timrå som en ekonomisk krockkudde medan dom raggar nya arbetsgivare.

Provocerande att se LHC åka med 80% mer fart och inlevelse i vår hemmaborg. Men när allt kommer omkring så har vi ingen publik på matcherna, vi har noll inlevelse från läktarplats, vi har inga pengar och ett för dåligt lag. Vi har fel kostym, det är en hockeyallsvensk kostym den här klubben ska ha, allt har verkligen fallerat på 4-5 år. Vi gick från framtidstro till total misär…IGEN. Dahlén kommer tillbaka och spelar upp oss igen om 3 säsonger, då gör vi den här clownresan igen.

Cobbel: kan någon åka och sätta upp en stor jävla spegel innanför dörren till omklädningsrummet så som kan titta sig i den innan hemgång

bar mofftak: Hade Kimmo varit kvar så hade han gjort en Lex Laleggia på en del spelare.
Som det är nu så hade vi väl fått vattenskador på kansliet med Nubben som basar om spelare hade skickats

Bragd-Birger: Är nog bäst att sätta Dalle på läktaren mot Leksand, annars lär väl Leksand göra allt för att köra över honom inför kvalet.
NU ÄR DET DAGS FÖR NUBBEN ATT LÄMNA; HAN ÄR SLUT SEDAN LÄNGE!

Zäta75: Vi kör ju helschwenskt för fasen, glöm aldrig det!!

FrOllik: Efter denna förlust är jag nästan 100% säker på kval mot Leksand. Fy fan detta trodde jag aldrig

Mår dåligt på riktigt nu

Sparka Tomny omgående!

Samuelsson verkar inte ens besviken i intervjun efter matchen. Annat var det med Jokinen. Våra tränare nu är ett stort skämt. Avgå! Kan inte bli sämre. Agera! Folk kommer tappa intresset för Timrå IK helt om detta får fortsätta

Cobbel: Samtliga spelare kan fara åt helvete efter dessa insatser, tillsammans med Tommy, Nubben och övriga ansvariga i klubben.

Joaqino88: Det brukar väl se ut så här i egen zon när ingen fattar vad tränaren pratar om. Flashbacks till Freddan tiden när han och Ante körde varannan match. På tok för många röster i båset gissar jag.

Vi tar alltså två offensiva utvisningar och de gör mål på båda två ikväll.. sen spelar vi som sämst med 11 omgångar kvar. Man blir så jäävla trött. Happ, nu är det bara att börja hålla på alla lag som möter HV och Örebro framöver.

2982976 · »