Bra beslut med Freij. Har varit orolig i flera dagar nu att man ska stressa tillbaka han för fort. Killen har hållit i hela partyt klart han ska få vila. Riskera att han skulle göra enkla misstag i egen zon hade inte varit schyst. Precis så där hade jag också gjort. Bra staben!
Lång resa över till Nordamerika, leva i en bubbla med lagkamrater och spela ”kniven mot strupen” matcher i några veckor, vinna och fira som om ingen morgondag finns, halvstrulig lång resa hem med en kropp som äntligen känner att den kan koppla av så att säga…
JanneH: ungt behöver inte alltid vara bra när det gäller tränare, vissa kanske kommer ihåg Monte'n...föredrar Tommy i så fall och kan inte klaga på resultatet hittills med detta lag direkt!
JanneH: Jag har legat rätt lågt angående TS faktiskt! Var mer i början av säsongen, typ första 10-15 omgångarna som man undrade lite över vad vi ville med spelsystemet.
Har väl "försvarat" TS lite till och med nu på slutet när sågen gått angående våra tränare.
Håller med dig på sikt, att vi nog kan må bra av en tränare med en lite annan approach. Men dessvärre känns det inte som att vi just nu är i rätt läge med att börja experimentera med en helt ny tränare. När det ligger stor utmaning att ens få ihop lagbygget till nästa säsong. I TS får vi en viss trygghet i allafall.
Kritiken kvarstår väl för Nubben mfl i ledningen med. Jag tror på nytänk på sikt med. För egentligen står vi ju med både TS och Nubben som lite hintat om att de egentligen ser slutet på sina "karriärer".
Sen har jag sågat vissa andra spelare, men det är en annan femma. 😉😅
Montén Python: nu kommer jag inte ihåg just din tidigare ställning till TS men innan de två senaste segrarna var det många av oss som ville skicka iväg Tommy redan nu. Svänger fort i hockey och jag vet fan vilket ben jag ska stå på just nu. Tommy känns trygg men lite trött. Idealet vore väl om vi kunde hitta nån med Tommys trygghet men med lite mer ungdomlig hunger... fast nu staplar jag bara floskler känner jag
Rip Kirby: De ställer jag jävlar i mig upp på hans spel i JVM va helt enastående som gammal back som jag e han kommer att göra en stor skillnad ikväll!!!!👍👏🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸
JonteD: Jag har nog läst mer om honom än de allra flesta faktiskt! Har ett gäng böcker både där han nämns och även Dybelius bok som handlar om historiebruk kring Döbeln!
Modano: Ikväll så vill både du o jag se Walli använda kroppen o smitta av sig till dom andra något så när storväxta i laget bara att plocka bort framför mål sen att våra guldgrabbar e på kopplade till 💯%sen vet vi ju att Jonte e vass med Genborg!!!! RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT VILL VI SE I KVÄLL!!!!!🤣😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸
vonDöbeln: De kan ju inte bli annat än seger när vi har en av Sveriges största generaler på läktaren MIN STORA IDOL VON DÖBELN!!!!!!🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸 (gubben från kriget 1808-09alltså)🇸🇪🇸🇪
Bobby Hahl: Rö Jörgen fick gå tack vare hans foto som används på Kalles Kaviar. När det uppdagades blev han inkallad till Rickard Wallin och tack hej 💯
vonDöbeln: Är det en bortamatch vi ska vinna så är det väl just denna. Säkerligen tuff match ändå, men det dags för vinst på bortaplan nu.
HV gör två bra insatser uppe i norr, där man nu kanske förväntar sig att dom är på G och ska börja vinna mer, men senaste åren har dom istället förlorat såna matcher där dom ”förväntas” vinna, hoppas det är en sån match ikväll.
SKRIDSKOSKENAN: DIF kan man väl ha lite överseende med då de är nykomlingar. De fick väl hyffsad träff på ett gäng importer också iofs och har som oss lidit av att tappa spelare till JVM!
Men som du säger. Det finns andra större drakar än oss som harvar på under oss. FBK med flest miljoners på banken. Luleå och Brynäs som går från finalspel till att vara med och känna flåset från kval.
Här och nu har vi det ganska bra som sagt!
Det viktiga i min bok är hur vi agerar till nästa säsong och framåt. Utan vår President Dahlén! 🙏
Montén Python: örebro värvar misslyckade importer från konkurrenter o ha-spelare från finland, fbk kickar en legendar som huvud tränare, dif gör sig av med misslyckade importer… o timrå trummar på med poäng i 4 raka matcher varav 3 vinster, o nu äntligen mest frånvaro fria vi varit på en månad.
hade nog ändå inte bytt läge med ganska många andra lag 😃
Måste säga att, även om man varit lite frågande till Samuelssons hockey, mest i början av säsongen där vi mest körde nån form av defensiv destruktiv hockey och försök att vara effektiva.
Så tycker jag att vi en tid nu faktiskt börjat spela en mer framåtlutad hockey men inte lyckats ta betalt många gånger efter man dessutom kollat det lite längre matchavsnittet (och avsnitt innan), Så tycker jag att han säger många bra saker och långt ifrån snackar floskler som våra tränare många gånger gjort senaste säsongerna. TS verkar vara riktigt skarp där och pratar ofta rätt detaljrikt angående motståndarnas spel och hur vi skall agera. Och där han ofta trycker på att vi måste våga vara ännu mer framåtlutade.
Jag har klagat på prestation hos vissa spelare denna säsong, men de verkar vara på gång nu och det är förhoppningsvis en nivå de kan hålla över tid!
Men framförallt så måste man ju lyfta fram att han fått bra utveckling på våra unga spelare, som varit framstående i JVM guldet etc. Som talar gott om Timrå etc. Även Dahlén har ju lyft fram TS för att han står för en hockey som gynnat hans spelstil och kunna utnyttja sin smartness.
Summa summarum. Med tanke på att TS kunnat stå för en stabilitet och att vi tappar Dahlén till nästa säsong. Så hoppas jag faktiskt att TS stannar nån säsong till. Och att vi i lugn och ro kan stadga ut vilken väg vi vill gå efter att TS lämnar.