Zäta75: ja man hoppas naturligtvis .. fast samtidigt är det ju viktigt att han får läka ut ordentligt och inte stressa fram en comeback. så det inte bara blir en enstaka match och sen blir han borta fram till augusti..skynda långsamt så att säga.
JonteD: Låter bra att Wedin redan är på is. Då kanske det finns hopp att han kan vara tillbaka tidigare än väntat. Istället för runt 1 mars kanske redan 1 februari? :)
FrOllik: fantastiskt att vakna upp till vinst, även om det känns surt att tappa en poäng när man bara har statistiken att gå på. Nu efter att ha sett highlightsen på Youtube såg Lilja väldigt aktiv ut, highlights är ju highlights men kul om han kan hitta något att bygga på under 2026!
Såg att Anton Johansson fick game misscunduct efter Hartmanns avgörande.
Om Leksand åker ur och vi blir kvar och Johansson vill själv skulle jag inte ha något emot honom i Timrå. Irriterande småful jävel med bra känsla i offensiven…
Han är väldigt passionerad för LIF dock… Han måste någonstans insett att utvisningen i förlängningen är en kompensation för slutet av matchen.
Jag gillar Adam som kommenterade idag men han kunde ha varit lite smidigare än att elda på Johansson i intervjun mot domarna… hade varit bättre om han givit domarna en chans att prata själva efter matchen för även Adam måste ha insett att det där var ett symtom på domare som tappade matchen och sig själva…
Jag såg matchen i efterhand ikväll och ser att jag inte riktigt har så mycket annat att säga än det som redan sagts…
Harnebring och Filip Eriksson gör helt utan tvivel den sämsta insatsen ett domarpar stått för hittills i år.
Jag menar det åt båda hållen. Billiga utvisningar på Timrå missade utvisningar på Timrå. Men EPs interference dr han nyper klubban på LIF spelaren…
Om man ser till hur LIF aktivt jobbar med interference för att få tid med pucken så är det ganska svagt och lite skott i benet på sig själv som domare när man släpper LIF i varenda läge! Hakningar och fasthållningar HELA tiden! Med bättre domare hade den här matchen avgjorts långt tidigare för LIF’s energi hade varit borta efter alla jävla BP man skulle ha spelat. Domarna hade 100% bestämt sig för en LIF utvisning efter missen när Lilja blir hakad mitt framför domaren, Jag förstår att man blir ställd som domare när man ser sig själv skapa ett jäkla bra läge, men domaren är en död fläck och sak inte bry sig ibland blir det sjuka studsar på en domare! Det är inte ovanligt någon eller några situationer skapas varje omgång för något lag. Oproffsigt som fan att sluta döma där! En fullständigt horribel insats! Hoppas dom går igenom sin match i efterhand för det här var synnerligen uselt!
I övrigt är det kul att vi trummar på och gör 5 mål, Forsmark, Hartmann x2, Dahlén och Lander är välkomna målskyttar!
Idag är Hartmann mer påslagen. Mindre kladdande och mera försökande. Ger bra utdelning! Lander levererar gubbhörns mål! Igen! På backhand dessutom! Den överraskade definitivt Gidlöf som var duktig!
Jag vill verkligen JÄTTEGÄRNA ha ner istid och linjeval på Pääjärvi. Återigen gör Valli och co en bra match men spelar för lite! Det är ingen jävla rättvisa i detta och riskerar bara att kosta onödiga känslor kring vad ledningen för laget ser!
Lilja Levinsson och Heikinen är första halvan av matchens bästa lina med Levinsson och Lilja i spetsen! Jag sågar Lilja ofta och ikväll får jag ta av mössan och säga: Du kan ju!
Fortsätter den formationen på detta vis kommer det rulla in mål! Bra grabbar!
Våra backar chansar lite för mycket idag och det det är naturligtvis inte ok. Sundin vet 100% att han tagit några dumma beslut ikväll och får tacka Hartmann och co för att vi kunde göra det bästa av saken. Upp på hästen igen bara! Många år av hockey kvar så reparationen kommer! I situationen där Sundin ramlar bakom egna målet och tappar pucken (shit happens) kan man verkligen fråga sig varför Nässén står och kollar på medan Sundin tar sig in på egna kassen och kastar sig över en motståndare…
Jag är ledsen men Nässén tycker jag ser ut att redan vara i Helsingfors. Ovärdigt. Med förbehållet att han kanske ska bäddas ner med mancold också…
Vi är lite för framåtlutade idag men det tvingas vi ju till eftersom vi lyckas sätta oss i riktigt utsatt läge. JJ gör lika dålig match som Hartmann gör en bra.
Några dagar ledigt nu hoppas man får stopp på smittspridning även om det inte verkar vara jättejobbiga symtom.
Om det är så att Dahlén inte ville flyga till Luleå i stormen Johannes avtrappning så säg till mig nästa gång!
Jag kommer och hämtar dig direkt så kör vi till Luleå! Jag har faktiskt transporterat celebra personer under några år och törs nästan garantera en god färd!
Ett bidrag jag gärna lämnar till Timrå och Jonte!
2 viktiga poäng och 4 viktiga målskyttar! Grattis till er alla och grattis till Lundmark för poängen! Låt det hagla in fler sådana Anton.
Montén Python: Nu är situationen som den är nu tar vi nya tag efter nyår!!! GOTT SLUT O GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA TREVLIGA TIMRÅITER SOM KLYVER NÄBB HÄR I BOKEN!!!!🇸🇪🤣🇱🇸🇱🇸🎇🎆🍸🍹🥂🎉🎊
SnabelA: Ja alltså Kopacka är ju inte på den nivån. Har levererat en säsong på den här nivån. Men om det ska in två st ersättare till Dahlén och han är en av dom så måste den andra vara på en högre hylla.
Kopackarn har fullt jämförlig statistik med superstjärnan Hartmann (inget illa mot barre, älskar honom) så skulle föredra om man kanske kunde få hit en tyngre värvning än så. Typ en till sniper när Dahlèn inte orkar köra soloräd på det sättet han bär oss på sina axlar just nu.
Montén Python: Nä det behöver såklart inte betyda att freij lämnar. Bara en fundering från min sida. Skulle mycket väl kunna se ut som du ställer upp. Känns rimligt.
Lite synd dock om vi inte kan ha kvar Kapanen ändå, hade varit intressant att se vad han faktiskt går för, skadan satte ju stopp för hans utveckling denna säsong. Verkar ju finnas en jävla talang-gen i hela Kapanen-familjen.
Vilken jävla match! Tycker man kommer ut och är aggressiv och fysisk och ger inte Leksand tid med pucken. Vinner mycket närkamper idag, men helt plötsligt slår man av på knappen och man blir straffad hårt. Vi släpper 3-4 horribla pucktapp som leder till spelvändningar som resulterar i mål.
Man kan inte stötbryta med huvudet under armen som man gör idag och schabbla med pucken där man är sårbar för en spelvändning.
Jacke borde tagit minst 3 puckar idag. Första målet är han otroligt seg i sidled och ska ha den ytan i krysset där. Var så tydligt vart avslutet skulle gå och oskymd. 2:an är en sjukt svag retur rätt in i slottet.
Så jävla vansinnigt dålig domare idag, tycker Leksand har minst 4-5 interference utv idag. Otroligt spelförstörande spel av Leksand idag.
Förmodligen därför de tog för en billig sådan på vejdemo i sudden. Men den var de värda att åka på.
Jag har sågat många nyförvärv i år men ikväll måste jag ge ros till hela kedjan med lilja levinsson och heiki. Levinsson gör sin bästa match i Timrå tröjan och visar upp riktigt fina playmaker egenskaper. Bra med pucken. Lilja skapar bra lägen och är mer involverad.
Gillar att man aldrig ger upp och att man driver på oavsett kallduscharna man får flertalet ggr.
Dahléns tröja ska hissas upp i taket innan hans karriär är slut. Visar sånt jävla hjärta för denna klubb.
Hoppas och tror att denna match har stor betydelse för avslutande 3:e del av säsongen.
Smörgåsen : Tänker att varken Hallquisth eller Barkemo behöver betyda att Freij drar.
Erixon, Pilö, Nässen försvinner ju ur beräkningen. Sen tror jag inte vi förlänger med Ilari Kapanen heller. Eller jag hoppas vi inte gör det i alla fall. Bättre i att hålla i våra värdefulla pengar så gott det går.
Det är ju inte nån garanti att Hallquisth eller Barkemo tar plats direkt heller utan det kan ju handla om utlåning på nån av dessa.
Vilket vill säga 8 backar på träning och tillgängliga för match. Sen förmodat utlåning på nån av Barkemo/Hallquisth.
Plus att vi sällan lär ha 8 tillgängliga utan skador heller. Så 9 på kontrakt med chans att ta hem nån från utlåning, lär ju vara en rätt bra lösning.
Tyckte mig läsa att HA skall ändra om reglerna för spelarlån igen? Göra det enklare att låna in spelare mer frikostigt igen? Det lär ju öka att SHL lag värvar mer utvecklingsbart med chans att låna ut.
Jokipajka: Snacket från Madhawk var väl att finska ligan var ett alternativ. Topplagen där ger nog hyffsat bra betalt för en målvakt av Juels kvalitet.
Karlsson74: Lite skillnad på Dahlén och Juel också. Dahlén har växt ut till att vara i princip hela hjärtat i föreningen, det som håller klubben vid liv. Juel är…juel. En duktig målvakt. Ett lag i vår ställning kan ju inte ha två förstamålvakter, så mycket pengar kan vi inte lägga på målvaktssidan. Jag tror juel skriver på ett fett kontrakt hos en av storklubbarna oavsett hur många matcher han får stå. JJ är arbetshästen som än en gång kommer behöva stå på huvudet för att vi ska hänga kvar i SHL.
Montén Python: Ser hellre en riktigt bra tvåvägsback än typ en Laleggia-back. Tänker att Freij skulle kunna blomma ut en till bra poängback. Ska vi ha honom kvar måste han få chansen att bli en sån back också. Lite fundersam om han verkligen blir kvar när Hallquist och Barkemo sägs vara klar dock. Men håller tummarna.
The great one: JJ höll ju nollan mot Brynäs nyss. Nåja skitsamma... 3p hade känts välbehövligt idag men kändes jävligt skönt att vi trots allt vann matchen. Synd att vi släpper 4 billiga i en match vi trots allt gör 5 mål
Har Juel signat för nått annat lag ännu eller är det inte klart än? Om inte tycker jag Timrå ska försöka hålla kvar honom med löfte om att han sedan blir förste målis för Timrå och att JJ får leta ny klubb när dennes kontrakt går ut
Smörgåsen : Håller med om att det behövs en till riktigt bra tvåvägsback. Men jag ser ändå gärna att det är en med lite poäng i arsenalen. Allt för att fylla upp skorna för Dahlén som drar. Att få lite produktion både från Dahléns ersättare på forwardssidan, men också en riktig panggback på det. Att få fullträff som Brynäs fick på Dastous eller nått vore ju lite mysigt.
Sen tror och hoppas jag att Freij fortsätter att ta steg. Känslan är att det kan explodera lite där till nästa säsong faktiskt.
Håller helt med, känslan är även att Juel är mer av en vinnarskalle i viktiga matcher. JJ är inte dålig, men han är oftast inte tungan på vågen när matcherna står och väger.
Red Bulls: Uppenbart att en spelskicklig back som är trygg med pucken måste in nästa säsong. En etablerad toppback. Behöver inte vara en poängspruta. Med tanke på på dom backar som ryktas in (Hallquist, Barkemo) plus Sundin och Forsmark som har stora problem att vara konsekvent i spelet så kommer det krävas en sån back. Svensson är dessutom på nergång och risken att Didde går sönder är rätt stor, så räcker det inte bara med Hardegård som är den där ”generalen” man kan luta sig mot.
Kerstin_k: ja gud ja, man ser han hela tiden på isen. Bra fart. Det här är nog hans uppvärmningssäsong i SHL nästa är han nog mer varm i uniformen och kan ta för sig ännu mer. Men gillar det jag ser
BlackBay: viktigaste 2 poängen på väldigt, väldigt länge. Hade vi tappat den här matchen också så vette sjutton om vi hade återhämtat oss. Laget slickar fortfarande såren från LHC och speciellt Djurgårdsmatchen. Det här kan ha varit räddningen för säsongen.
Stridhsyxa: trots att det "bara" blev två poäng ikväll känner jag mej ändå relativt nöjd med arbetsinsatsen. Påslagna och bra kamp, skapade mängder med A-chanser och med lite mindre trubbighet framåt hade den jär matchen varit över tidigt. Känns därför lite trist när försvaret och JJ inte riktigt checkade in ikväll. Men som sagt.... det finns hopp för framtiden.
cloon: Det är väl nån rätt sjuk grej klubben har för sig när en målvakt är på väg bort när man visar att man inte tänker ge han några matcher. .inte ens när JJ är rent kass och släpper in 5-6 mål så släpps Juel in...liknar väldigt mycket frysbox i min värld iaf. .. Dahlen tex skulle man aldrig.utsätta för något sådant behandling även om han är klar för ny klubb .
Montén Python: Nu är situationen som den är nu tar vi nya tag efter nyår!!! GOTT SLUT O GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA TREVLIGA TIMRÅITER SOM KLYVER NÄBB HÄR I BOKEN!!!!🇸🇪🤣🇱🇸🇱🇸🎇🎆🍸🍹🥂🎉🎊