1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580975 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17

2312857 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Läktarproffset: Lindelöf bjuder på en hyffsad balja mot Mora i OT.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
JonteD: Förhoppningsvis har man fel, hade fått en helt annan dynamik i powerplay med Paigin på högerbackspositionen istället Lallegia.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Låt Freddan få ledigt nu och ha kvar Ante som huvudtränare. Sen in med Jonte i båset så kommer allt ordna sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Jag skiter fullständigt hur det går i kvalserien .... bara Timrå vinner, att se skansen åka ned i HA skulle fan vara som att vinna ett sm-guld, lycka till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Läktarproffset: Fan va onödigt synsk du e de har ju klubbat mig redan att du har jävligt tråkigt nog rätt!!!!😩😩😩😩😩😩😩😩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Charliejfz: det som talar emot är att det varit ett par tillfällen i år där man behöver ta sig samman ihop och leverera…

Det har inte skett riktigt än iaf…

Men visst! The fat lady är bara på inandning än så länge…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
luffaren: Något du hört eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
luffaren: Didde har jag smått börjat tänka kan vara aktuell... Antar det är dit du vill komma.. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Sputnik: Ja hoppas att han får en chans.
Men vi kommer nog få en överraskning i kvalet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Sputnik: Tror att Oliver framförallt kan komma in med ett annat mindset. Finns inget att förlora och kanske kan spela rätt avslappnat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
luffaren: Hoppas man vågar testa Oliver Johansson lite nu när det är klart med kval. Vem vet han kanske också kan bli en joker. Inget att förlora.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
söder över: Tror TIK har en bra möjlighet att vinna mot DIF. Gäller bara att hela organisationen förbereder sig och har en strategi inför matcherna. DIF är offensivt beroende av Sörensen så han ska inte ges för stora ytor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
5e april firar vi att vi tagit vår tredje ha plats på modern tid…

Blir det tredje gången gillt… eller ska jag få äta upp mitt bittra gnäll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
JonteD: Då får du nog hoppas freddan läser det här forumet för att ha en back som på förhand säger att han älskar direktskott och skjuter målburen ut i omloppsbana ska inte spela PP1 för där har man nämligen ”Poängbäste backen och det ändrar man inte på”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
luffaren: Hoppas för i helvete att man spelar PANSAR-PAIGIN i 1 pp så att han endera får släppa lös sitt hårda skott elr stå vägg framför målisen!!💪💪💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Zäta75: Tror det blir vår”joker” som kommer rädda oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
nog med elände
de är som det ÄR....just nu
gör vi bra matcher i kvalet..är allt förlåtet..
...
dock..måste stora förändringar göras nästa år
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Hockeyleksing: Hehe den jinxen avstår jag nog tills allt är klart tror jag. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
In Nubben we trust or NOT!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🥳
Så slipp ni ångest o psykisk ohälsa…
Vi ä TIMRÅ IK Å TILLSAMMANS GE VI ALDRIG ALDRIG UPP!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Nu vet vi inte om Timrå blir lag 13 eller 14 men iaf ...

Match 1 Lör 26 mars 18:30 Lag 13 - Lag 14
Match 2 Mån 28 mars 19:30 Lag 14 - Lag 13
Match 3 Tor 31 mars 19:30 Lag 13 - Lag 14
Match 4 Lör 2 april 18:30 Lag 14 - Lag 13
Match 5 Tis 5 april 19:30 Lag 13 - Lag 14
Match 6 Tor 7 april 19:30 Lag 14 - Lag 13
Match 7 Sön 10 april 18:30 Lag 13 - Lag 14
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
falconuggla: Kul att Oddset gör det där med Fredrik Warg, och att det faktiskt handlar om Klubbarna och all fokus inte hamnar på att Warg ska spela apa och va rolig, som Fimpen och Betsson där förstnämnde fått någon slags komikerhybris.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Zäta75: Var inte så säker på det, det har ju varit lite märkliga sammansättningar i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
DenRöda: Det är framförallt Ty Rattie som skall rädda oss kvar i SHL. Han är outstanding i Timrå. Men vi behöver Zaigin i PP1 också. På skott eller framför mål. Hoppas man gör detta för att maximera våra chanser. Annars är det att ligga högt och forechecka och ligga nära motståndarna som är nyckeln om vi ska kunna besegra DIF. Hemma mot dem gjorde vi en bra match och hade över 40 skott och borde ha vunnit senast. Men de var effektiva och satte sina chanser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Villervalla: Nej man kör nog med all sannolighet samma backpar som tidigare.
Svensson-Westerlund.
Erixon-Laleggia.
Zajac-Paigin
Carlsson som extra.

Problemet denna säsong sitter i att vi inte har en renodlad defensiv back. Strömberg och Svensson visst. Strömberg är ju skadad 40 av 52 omgångar och det känns fel att lasta hela försvaret på en Svensson som aldrig spelat SHL tidigare men som gjort det rätt bra ändå.
Bohm var den som skulle vara vår bästa back defensivt. Allt enligt hans tidigare statistik i tidigare toppklubbar. Problemet var att det visade sig vara en alibispelare som spelade med bästa backen i hans tidigare lag.. felscoutat utav helvete tror jag av Nubben. Eventuellt kan det ha varit en värvning mitt under förra våren oavsett serietillhörighet precis som Liljegren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Signature: hemmamatcher
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
mikenomad: Så är det!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
mikenomad: Se nu till att knata förbi DIF i tabellen så dom inte får mer hjälp än nödvändigt från domarna iom fler hmmamatcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Villervalla: Nej, det var en tillfällig lösning när Erixon var borta. När han är tillbaka imorgon kör de som vanligt igen med Carlson som 7:e back.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
mikenomad: Jag undrar om man fortsätter köra med det nya konceptet Zajak-Carlson även i kvalet, det skulle inte förvåna mig iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
falconuggla: Det finns en konkret, avgörande läxa från kvalet mot IKO. Som inte gjordes då, inte gjorts under hela den här säsongen men som m å s t e göras i kvalet. Coacha aktivt. För dagen hetaste spelarna ska spelas i avgörande lägen. Skit i namn på ryggen, spelare som inte är "där" ska bänkas. Spelare som havererar ihop ska säras pronto. Målvakt som inte är i zonen ska bytas. För detta krävs handlingskraft och fullt påkopplad sinnesnärvaro hos tränartrojkan. Fixar de det? Fan tro't.....men det är vad som krävs av dem
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Nisse1: Har ni kollat reportaget från Oddset med Fredrik Warg. Snacket med Nubben att han kom inrusande under periodpaus och bara stirrade när han var missnöjd, hur varenda lirare visste vad det menades. Idag tar han det hellre dagen efter säger han, hoppas innerligt att det va ett ordentligt tal han framfört idag! Tanken att han själv står i båset och är lika hård, rak och ärlig som han tidigare säger att han varit är kanske inte en så dum idé. Nu gäller det att få ur klubbpetandet, bekvämligheten och glidandet ur samtliga spelare! FYSIK, JÄVLAR ANAMMA OCH SLIT ÄR DET SOM GÄLLER I 60MIN!! Reta gallfeber på Dicken och Sörensen, proppa Söderlund när han kommer med fart in i zon för att visa att här kommer man inte in oskadd. Kriga framför mål, framförallt sitt egna och hjälpa målvakterna med sitt liv! Jag tror faan på det här, kalla mig dum. Men det här klarar vi!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Zäta75: Kanske ska Nubben själv vara med i båset och se till att spelarna levererar och framförallt krigar vartenda byte för lönen, klubben och publiken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Zäta75: nej lätt är det inte. Ser dock bra ut om ni håller er kvar i år då kommer ni ha ett mycket starkare lag till nästa 1a året är altid svårast
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Hockeyleksing: Om vissa nyckelspelare stannar och vi får Lander så ser det bra ut för att gå upp direkt ja. Men det är inte lätt att gå upp direkt. Vi får se om HV lyckas i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Zäta75: även om Timrå skulle åka ur har dom mycket goda chanser att gå upp nästa år med falskärmen man får från shl.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
För min egen hälsas skull och för familjens välmående tänker jag så här på förhand inte se kvalmatcherna... sen om jag lyckas... det är en annan sak.
Men det är mitt mål iaf...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Greven: Det ligger väl inte långt borta att man försöker hitta en lösning som i kvalet förra året som fungerade mycket bra. Dvs Dahlen eller någon annan in i båset. Jag hoppas att de gör det för att öka våra chanser. Jonte om du läser detta övertala din far att hjälpa klubben i ditt hjärta. Annars kanske vi inte ser Timrå i SHL på mycket lång tid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Zäta75: ja hemma fördel kan nog bli viktig. Första matchen med. Kommer bli spännande alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
bar mofftak: Exakt, projicering de luxe på det som egentligen är egna tillkortakommanden. Nubben måste svälja stoltheten nu och det snabbt och försöka rekrytera ett stöd till vår ledartrojka som uppenbarligen inte riktigt vet vad de gör.
Men Nubben tror ju på det han gör så realistiskt kommer inget hända...

Kaxiga adrenalinstinna nollåttor mot vilsna, medgångsberoende Timrå-spelare.... Må högre hockeymakter hjälpa oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Hockeyleksing: Mycket beror på om vi får hemmafördel eller inte tror jag. Om Djurgården torskar sina två kvarvarande bortamatcher mot Frölunda och Oskarshamn, vilket mycket väl kan hända. Räcker det antagligen med 1p till för oss. Det ska vi kunna ta hemma mot Rögle i sista matchen. Speciellt om de inte har något att spela om. Jag hoppas på hemmafördel och att vi vinner första matchen och sätter press på dem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Hockeyleksing: Då såg du inte svajet igår hos oss....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Zäta75: experter har ofta fel och kval är lite speciella. Timrå har en mycket bra chans.
Timrå har varit jämna vist har man förlorat men man har varit med i dom flesta matcher. Tror Djurgården har en högre högsta nivå men ochså lägre lägsta dom svajar mer i sina prestationer. Och nu gäller det att prestera 7 matcher. Tror Timrå tar deta med 4-2 i matcher. Hoppas det alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Helvete vad vi kommer få stryk av Djurgården. Första matchen kommer sluta 5-1 efter 3 misstag av försvararna.. ändå rätt så kul att man själv vet hur det kommer att sluta. Behöver man ens se matcherna då? Ja, det är klart man måste se matcherna för man har aldrig missat en match och man lever på hopp. Självskadebeteende på högsta nivå och man vet att sommaren kommer bli den deppigaste på flera år..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
JanneH: Något fel med mittbena eller? Själv tycker jag det ser prydligt ut och tyder på att man är väluppfostrad och inte någon slashas som inte kan sköta sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
JanneH: Våra ledare är en jäkla kontrast till andra tränare i SHL. Manner hävdade t.ex. att han hade ansvar för allt som händer på isen, i alla fall utåt. Vår ledare sågar spelarna i tidningen.

Jag anser väl att det kan finnas tillfällen när det är rätt att säga att spelarna får skärpa sig. Men när spelarna inte kan spela försvarsspel på hela säsongen så är det ledarna som försöker spela på ett sätt som spelarna inte kan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Hockeyleksing: Du verkar säker på att vi ska vinna :) De flesta experterna tror 4-1 eller 4-2 till DIF. Axelsson kan ju en del vilja ha även om han är rätt gammal. Sörensen men han sticker utomlands.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Sputnik: när djurgården åkt ut vilka spelare vill vi andra lag då värva från dom?
Tim Söderlund skulle passa bra i Leksand tex
Finns det fler som vi andra shl lag kan hugga på när dom åkt ut och spelarna flyr va säger ni?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
JanneH: Nubben har byggt ett kravlöst Timrå ik och det genomsyrar alla delar av föreningen. Med stor sannolikhet leder det raka vägen ner i avgrunden. Själv smyger han ut bakvägen trots kontrakt. Bra jobbat!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
JanneH: Nämen det är ju det man slås av. Hur frapperande tydligt det är att främst välskolade, jag skriver inte tidigare lags toppbackar, backar plötsligt presterar bajs hos oss. Blir som juniorspelare, mjuka och vilsna. Fan, tycker man märker det redan på Paigin t.om
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-03-17
Nisse1: citat från mittbenan i dagens ST:
Timråtränarens sågning: "Inte okej på den här nivån"

Nä men kanske är det så att det är tränarnas förbannade ansvar att se till att det inte blir så? Ja jag vet att jag börjar låta som en grammofon skiva men det kan faan inte vara ALLA spelar som kommer hit det är fel på? Spelare som Oliver Bohm och Tim Erixon har väl varsitt SM-Guld med Växjö typ men här kan INGEN av dem ens försvara det minsta lilla eller stå för ett vettigt uppspel.
Låst ämne

2312857 · »