1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581250 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01

« · 2381733 Till forumet


Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Högintressant blir detta. Magen vädrar uddlös plattmatch mot ett FBK som b ö r vara betydligt mer homogena och slipade, men fan vet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Knylan: klar tvåa. Lika tydligt som att Växjö inte förlora tre raka så gör fbk inte de.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Knylan: jag tror på ett supertaggat Timrå som gärna fortsätter vinna på hemmaplan, vågar vi hoppas på ett oavgjort resultat i full tid. Eller kanske ännu bättre?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Egentligen allt talar för att FBK vinner denna match enligt mig. Det enda som jag håller ovisst är att vi vunnit 3av4 utan att egentligen kommit upp till nära den högstanivå man tror att detta lag har. Lossnar det idag och Dalle, Emil, Wedda, Hartmann spelar på sin absoluta topp, ja då är det sky is the limit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Pano : Vi har redan tre raka nu så… ja den tesen föll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
snushane: denna match känns som 1X2. Precis som andra varit inne på så har säkert Timrå en bra chans på hemmaplan men då måste stjärnorna leverera lite mer än mot HV. FBK är ju ett betydligt bättre lag än de lag vi mött hittills men verkar heller inte ha vaknat riktigt så deras prestation idag är ett stort ?????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
JanneH: Har inte sett någon match som Färjestad spelat, så jag vet inte hur dom spelar ens. Tittar man stats osv från matcherna mot Skellefteå så är inte FBK så pjåkig ändå. Är ju mestadels Skellefteå som är i ett stim och har en enorm effektivitet.
Jag hoppas att alla våra spelare klaffar i spelet idag för då kan vi köra över FBK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
DenRöda: Fortsätter Timrå att spela det slarviga och oansvariga spelet vi sett hittills så blir det torsk 1-4. Kan man börja komma upp i en acceptabel nivå så har vi en chans men fbk är alltid tuffa att möta. Dessutom har vi inte kunnat visa upp nån direkt hemmafördel trots massivt stöd från publiken. Jag tror på torsk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Någon som vet vilken tid man ungefär kommer fram till ladan om man tar hockeybussen från stan (som jag tror startar 14 idag)?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle: Lite så tänker jag också. Vi vet dock att detta lag kan spela propagandahockey när alla spelare är på topp. Ingen har egentligen bevisat det ännu. Om Första 2 kedjorna är på hugget från början idag, så kan vi leda med 2-0 första 2min av matchen. Vi ska också ha i åtanke att Färjestad rest från Värmland. Så lite trötta ben kan finnas där.
Som Timråit så vill man aldrig jinxa såklart så jag säger att det blir en uddamålsförlust 2-3.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Känns som en ganska given och klar förlust. Typ 1-4.
Vi kommer inte få en mm gratis pga serielunk, mättnad eller underskattning idag. Skulle bli mäkta förvånad om Timrå kan tävla och vinna mot ett totalfokuserat, byte-för-byte-spelande FBK. Senare på säsongen, om man fått ordning på spelet, sure. Men i dagsläget vore det en rejäl jävla skräll.

Hoppas iaf på ett Timrå som står upp bra och är lite mer konsekventa i sitt spel. Mindre kladd och "undra om inte han har ett ä n n u bättre skottläge?" i anfallszon.
Sen hoppas jag att BP-spelet sist var ett olycksfall i arbetet. Kombon minimal box och fri parkering framför JJ var ju...lite eljest.

Ska också bli intressant att se hur Timrå klarar sig utan #10. Faller PP ihop fullständigt? Vem ska ta överta rollen som klinisk sniper?

Hanzl? Pretty please.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
eltifoso: Ännu värre! Finns ju inte på världskartan att FBK loosar 4 raka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
DenRöda: Rättelse: Vi TROR vi vet att det här laget kan spela propagandahockey. Vi sätter en fruktansvärd tilltro till våra stjärnor men hittills har de inte uppvisat nåt sånt. Det här laget har aldrig spelat nån propagandahockey, det är vi som förutsätter att de ska kunna göra det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Hahl Bundy 2.0: Vi får se… lägger inga pengar på dom
Tycker Timrå / Rögle känns som två sköna och troliga hemmasegrar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Tyvärr missar jag dagens match då jag sitter på tåget till Umeå. Men passar naturligtvis på att göra den hålan lite snyggare för en dag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Nejnej! Vi TROR inte. Vi vet! Det vi inte vet dock är hur många många matcher det kommer vara propagandahockey denna säsong. Det kan likaväl bara vara 1-2 matcher. Jag tycker ändå att vårat lag är lite som Färjestads förra säsongen. Får vi bara in mer hårt arbete och struktur som Ante säger så kan det funka hur bra som helst.

Jag måste försöka ställa in mig på förlust idag. Skitsvårt är det för jag vet potentialen i truppen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
DenRöda: Ser ut att bli utsålt på sittplatserna iaf! Bara hoppas att det blir knökat på västra stå också. Då blir vi svårslagna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Smetovish: Ja, biljetterna går åt som smör i solsken nu. Vi landar nog in nånstans mellan 5500-fullsatt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Ja och jag tror vi överskattat lagbygget i en aspekt, att vi faktiskt inte har det skridskostarkaste laget i ligan. Wedda och Halloran i all ära men resten av hemvändarna är ju kanske inte kända för sin starka skridskoåkning.

Med tanke på att SHL mer eller mindre är byggt på att vara intensiv i skridskoåkningen etc, så tror jag att vårat lag måste hitta sin väg att kunna utnyttja lagets styrkor istället.

Med tanke på att vi trots allt haft en hyffsad rotation i lagbygget så tror och hoppas jag att vi faktiskt har så pass skillade och erfarna spelare att när vi väl "sätter spelet" så kan vi bli den lagmaskin vi drömt om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Sant. Vi gör oss själva och laget en otjänst om vi går och väntar på det där självspelande propagandapianot som bara ska köra över motståndarna. Vad vi byggt däremot är ett lag med vinnarskallar och som har hjärtat på rätta stället. Det tycker jag redan har visat sig och det kan bära långt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Röd och vit hockeydynamit! Det blir fullsatt och ett jävla tryck idag precis som jag förutspått.

Om Hanzl spelar vinner vi. Om inte blir det tufft. Halloran sätter en till idag och Wedin får även han måla.

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Var har du läst att det blir fullsatt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Bert-Ola har ju fått tröjan hissad i taket även av AIK. Har någon annan spelare två tröjor i taket?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
eltifoso: se där. Ännu starkare tvåa idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Helvete vilken biljett rusning det blev. Kan helt ärligt bli fullsatt. Nära om inte 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
hockeyärnice: Har gått 5 minuter sedan jag skrev sist och 30 talet biljetter på sitt har sålts. Fan vad fint 👌
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Färjestad fick rejält med smörj x2 mot SAIK och nu ska dom spela borta , hoppas det sitter i
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: mina förhoppningar om idag är att inget lag ska tro att dom kan komma hit och inkassera tre lätta poäng! 💪💪💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Andersson: ...Eller så är dom förbannade och tar ut det på oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Positiva tankar! Vi har alla chanser att vinna mot Fbk om vi ger allt och är effektiva. FBK ska inte komma hit och plocka 3 lätta poäng

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Ja, känslan är lika dålig son inför Växjö matchen. Tror qtt FBK kommer vara riktigt desperata idag och tippar förlust 1-4. Hoppas jag har fel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Hartmann tillbaka 💪
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Andersson: Tyvärr brukar vi ha svårt mot Färjestad. Ifjol var det inget smickrande resultat i nån av matcherna.
Hoppas det blir trendbrott i år och i synnerhet idag med starkt publikstöd i ryggen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Laguppställning: Timrå IK - Färjestad BK

Frånvaro
#10 Robin Alvarez, sjuk
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Hart Trophy !! Nu jädrar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
sålda biljetter??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
BlackBay: vi brukar ha svårt mot Frölunda också! 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Några borta i FBK?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Laken: Lawner och Viksten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Laken: Viksten vad jag kan se

Edit: Lawner också tydligen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
roger_sundsvall: En bit över 5 tusen är att vänta. Båda långsidorna är proppfulla och kortsidan ( familjeläktaren) är det 70 procent på. Ståplats, ingen aning men många som köper på plats köper ståplats så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Chrille: Exempelvis Peter Forsberg har ju en för Colorado och en för MoDo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
eltifoso: Ahhme va!? Komma här med fakta för att motbevisa våra magkänslor? Det var det jävligaste!

Magkänslan säger, Färjestad vann SM-Guld förra året och Timrå spelade kval. Alltså vinner Färjestad idag eftersom det fjärde huset är tomt i förhållande till det tolfte nu när månen snart är halvfull.

/S
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Pinaceae: Finns säkert många av den varianten. Men två i samma liga måste vara unikt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
T T: En liten tanke,varför har det tagit sån tid för att få upp Nordlanders tröja? Man kan ju inte skylla på Pandemin, för nog borde hans tröja kommit upp betydligt tidigare än så, då hade Nordlander kunnat medverkat på plats dessutom.

Tyvärr har Timrå varit alldeles för bekväma genom åren och aldrigt tagit tag i sådana här grejer. Skillnad nu när Torines kommit in tycker jag. Bulla är en annan som borde hyllats betydligt tidigare med. Nog om klagandet och nu går vi för 3 friska!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Så.. Vi kan inte ens rikta en strålkastare mot taket?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Nu kör vi! Kör över Fbk!

Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Håller med fullständigt!! Passa på att hylla gubbarna medans dom lever för i helvete!
4-1 till Timrå idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: På tal om hyllningar, såg ett uttalande från Jimmie Ericsson i nån artikel inne på Luleås bok. Man ryser ju när man läser sånt här och han skall vara glad att hans tröja ens ärades med att hängas upp med en galge.

"Hela Hockeysverige är medvetna om att han alltid lägger sig ner, säger lagkaptenen Sanny Lindström.

- Jag vinner hellre på fusk - än förlorar ärligt, säger Jimmie Ericsson."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Om vi nu tvunget måste förlora ikväll hoppas jag att vi säljer poängen jävligt dyrt.

Rakt, konsekvent och rejält tack!
Låst ämne

« · 2381733