1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576252 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01

2383536 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Så kan det absolut vara! Frågan är om Kapanen känner sig tillfreds med juniorerna som finns i våran klubb. Om han litar på att dom kan fylla på när det väl sker en skada. Jag hade fasikken inte gjort det. Det finns inte värst många som ens skulle kunna ta en plats i Allsvenskan ens som det ser ut nu. Edfeldt har gjort det bra när han väl fått chansen. Idag fick j20 en rejäl överkörning av Brynäs med 2-7. Edfeldt och Johansson var med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
DenRöda: Fy fan vad jag känner att jag bara neggar men jag tror inte alls det är nån mer på ingång i nuläget. Så länge ingen av nuvarande backar blir borta en längre tid så tror jag man kör vidare med de vi har. Jag tror trots allt att man (dessvärre) känner ett visst lugn med den här säsongsinledningen och att en värvning byggd på resultat och tabelläge isf möjligen blir aktuell först efter årsskiftet. Om ens då
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Har en naggande känsla av att det kan dyka upp en back inom en snar framtid. Det är väldigt många duktiga spelare som blir nedskickad till AHL just nu. De flesta har bara 1 år kvar på kontrakten och börjar bli till åren för att kunna slå sig in i högstaligan. Många känner av att det kan vara dags att testa Europa.

Jag vet inte vad som finns i Timrås plånbok, men är det skralt så kan jag tänka mig att Kapanen kan göra ett fynd på en 3e back som tröttnat på att få 15min speltid i en medioker liga. Finns det cash att spendera så kan det bli någon spelare som agerar jojo mellan AHL och NHL. Oavsett vad blir jag nöjd sålänge vi får en kropp faktiskt som kan käka speltid från vissa av våra backat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
På torsdag sänker vi Skellefteå och efteråt kör vi över Örebro här hemma. Va har ju kraften. Jag tror på det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Då var drygt 1/10 av serien avklarad.
Och vad säger vi här inne om den ytterst lilla delen hittills?
Sett till mina förväntningar:
++ Supportrar
+ Poängskörden (1,4 ppg)
+ Backarna
= Målvakterna (JJ)
- Forwards
---- Struktur
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
UbbeNils: Det gör det :) SM-Guld Timrå inom 5 år ;)

Såg målen nu från Malmö-Brynäs och satan vilka mål Malmö gör. De spelar med vilja och bara trycker in den. Skönt att se även om Malmö är ett av de lag jag ogillar mest i SHL :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Pinaceae: Hehe ja de har väl redan minst 2 tränare de står och betalar lön för utöver Manner. Deras problem är knappast ledarsidan ändå. De hade ju kunnat få nån/ett par lirare för lönerna deras gamla tränare har betalt för i dagsläget till exempel. Sen skulle de inte lagt så stort krut på målvaktssidan, ganska bortkastat ärligt talat. Där tappar de säkert en klassback eller forward med tanke på vad de lägger på lön på målisarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
bar mofftak: Att byta bort Manner? Är det en så bra idé? Den tränare som gjorde "chicken salad out of chicken shit" som jänkarna säger.

Brynäs har ju sparkat en par tre femtielva tränare redan...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Det lutar åt SM-Guld :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
kulltorp: Exakt. Så vill jag se Timrå spela också. Se och lär av Malmö. Spela med fart, vilja och distinkta avslut. Med stor glädje. Jag vet att vi kan det.

Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rico01: gör det du, vi är ju tippade sist so what
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
snushane: HV71 kan, och lär, ju värva en hel femma till om det så krävs. Det är ju däremot viktigt om Brynäs kräftgång fortsätter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
snushane: så är det. Ser faktiskt tjock ut. Sommarkinder som Wikegård sa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
snushane: Jag ska påminna dig om detta när vi efter torsdagen ligger sist...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: jo visst fasen ska man skratta, särskilt då experterna gick ut och tippade HV svenska mästare och Brynäs som ett topplag. Iof så är säsongen lång och nyss börjat. Så lite skojsigt är det. Och hoppas dom blir där nere i dyngan. Jo, jag är ödmjuk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
kulltorp: Jag tror vi kan inse att Malmö inte kommer vara ett kvallag den här säsongen heller
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Även om jag inte tycker om Malmö så var det lite skönt att se dras match idag. Vilken fart i spelet, distinkta avslut och glädjen efteråt smittade av sig.
Man tävlar verkligen på isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
snushane: Brynäs ligger sist och HV näst sist. Må se vackert ut men åtminstone jag tycker inte avståndet på två(2) poäng känns tillräckligt safe för att som Timråit kunna skratta åt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
snushane: Efter en sån här start så
måste man försöka ingjuta mod och självförtroende i laget. Brynäs har mycket att jobba med nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle: Som jag påtalat många ggr tidigare tycker jag att vi ska få Eronen på skott mycket oftare. Han gjorde 3 eller 4 mål på försäsongen från blå och hittills bara ett mot Frölunda i premiären. Sedan har jag knappt sett ett skott. Om ni läser detta Ante mfl så se till att få honom på skott oftare så blir det fler mål ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rip Kirby: Fy fan vilket såll till försvar Brunäs har. Och vem fan är Johan Larsson? Årets värvning, ser överviktig och mätt ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Villervalla: Rolig match att titta på som neutral
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Villervalla: Totalt. Malmö har gjort 4-0 på en period nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
bar mofftak: Brynäs rasar ihop i tredje.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Tom Topp: Tyvärr är det stor risk att Brynäs hinner byta tränare innan det är dags för oss att möta dom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Ser Malmö Brynäs. Och om det är någon tröst så är båda lagen bra mycket sämre än Färjestad!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Fullständigt älskar att Ante står på sig i presskonferens, Vi möter ett otroligt bra lag med nu måste domarna vakna, jävla sopor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Som någon annan här inne skrev så kommer det att visa sig de närmsta 5-6 matcherna vilket lag vi är.
Får vi ”betala tillbaks” de poäng som JJ fixat åt oss hittills eller kan vi komma ihop oss, rätta till uppspelen och börja åka mer skridskor i alla moment och göra vad som krävs för att nypa poäng mot lag som Saik, Örebro, Leksand, malmö och luleå.
Hittills är starten inte nämnvärt bättre än ifjol poängmässigt och torskar vi de två närmsta omgångarna kommer flashbacksen från fjolårets oktobermånad att hålla många vaken om nätterna.

Hoppas att man kan dra nytta av underdogläget närmsta matchen och sno 3 poäng av ett på förhand omöjligt lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Labban: tycker man har bytt om rätt bra i hemvändarkedjorma redan. Dahlén har väl t ex spelat i 3 olika konstellationer på 5 matcher. Och Lundin/Hartmann har fått chansen där i minst två matcher.
Nu har man kört samma toppkedjor två matcher i rad, med en comebackande och skaderostig Wedin i Lander-Petterssons kedja. Jag tycker kanske att rockader nu, när kedja 1 och 2 fått två matcher ihop under dessa förutsättningar, känns lite mycket 2021/22. Då var det ju nya kedjor i princip varje match, och det framstod som den huvudsakliga åtgärden när spelet var helt dysfunktionellt.

Jag tror på lite arbetsro nu, medan man jobbar ihop laget och spelet. Jag är inte främmande för rockader alls, men att t ex börja rya om att EP ska flytta ner i 4e-kedjan för att han ser så vilse ut är en smula kontraproduktivt. Är det någonstans han kan få hjälp att maximera sin prestation på ett för laget optimalt sätt är det väl i en kedja med Lander.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Labban: Jag velar mellan ändra om i kedjorna eller inte. Matchen igår störde jag mig på E.Pettersson, kändes som han fiskade värre än Peter Smedberg. Han måste upp i intensitet. Oliver, Walli, Erik A hade helt annat kroppsspråk. Samtidigt om man flyttar Emil P som 3dje center så vet jag inte om han köper den rollen. Näe, landar nog i att våra ”stjärnor” får några matcher till tillsammans (Wedin är lite förlåten). En annan sak är att vi coachar så in i helvete, så fort vi får tek i anfallszon, så ska 1:a eller 2:a femman in. Egentligen gillar jag det men ibland känns det som vi kör slut på vissa spelare. Detta inlägg känns inte så distinkt, så tur att jag inte är coach
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
JanneH: Min uppfattning efter de fem första omgångarna är att Timrå kommer undan med klart godkänt. Tre vinster och totalt sju poäng är ett bra resultat, om man ser till motståndet.

Däremot tycker jag att det är tydligt att de ledande spelarna inte är samspelta ännu. Lander, Wedin, Pettersson, Halloran, Hanzl och Dahlén är alla högklassiga spelare, men än så länge presterar de snarare som individer än som ett kollektiv. Och annat är väl inte heller att vänta. Trots allt spelade de i olika klubbar förra året, och det tar tid att hitta kemin. Jag ska vara tråkig och yttra ordet tålamod. Timrå kommer bli bättre ju längre säsongen lyder.

Samtidigt bör man komma ihåg att SHL är en av de bästa hockeyligorna i världen och bättre i år än på mycket länge. Även om Timrå rustat med spelare av hög kvalitet så ställs de i match efter match mot andra högklassiga spelare. Det finns inga lätta matcher i årets upplaga av SHL och hur mycket jag än gillar Jonathan Dahlén vågar jag redan nu säga att han inte kommer ha sin tredje raka säsong i Timrå där han producerar över 70 poäng.

Med det sagt så tror jag på laget, men jag är inställd på att det kommer ta tid innan spelet verkligen sitter och jag räknar inte med att laget kommer tillhöra yttersta toppen. Däremot tror jag på en betydligt roligare säsong än ifjol, och när grundserien avslutas ska det förhoppningsvis vara med Timrå som ett slutspelslag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Bragd-Birger: "Panikvaska" är väl att ta i, ingen som kräver det.. Men låt oss vända på det, vad är det som säger att alla hemvändare nödvändigtvis måste spela tillsammans? Hur kom man fram till den slutsatsen? Visst de är kanske skickligare var för sig än de andra spelarna, men deras spelstilar skiljer sig vida åt och då är det kanske bättre de får spela med kompletterande spelare som t.ex jobbar hårt med forecheck än att de nödvändigtvis är de skickligaste spelarna. Både Andersson, Walli och Hartmann är ju grymma på både avslut och framspelningar. Nu senaste matcherna har Lundin haft det kämpigt, men han är när det stämmer en spelare som får fram pucken i farliga lägen.

Nä jag tycker gott man kan byta in/ut någon i hemvändarkedjan/orna, man behöver inte "panikvaska" för den skull.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle: varför måste vi alltid få möta lag som nyss förlorat och ska hålla på och vara revanschsugna och ha sig. Vinn mot de andra jävla lagen och var lagom proppmätt och ointresserad mot oss istället 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Är det inte liiite högt falsettläge här inne?
Tyckte Timrå gjorde en rätt ok match igår, med tanke på motståndet. FBK var riktigt bra. Såg nästan ut som att det var vårens SM-vinnare vi mötte. Medan vi verkar vara vårens play-out-gäng, som uppdaterat oss framförallt offensivt.

Det gick fort när FBK fick pucken. Forwards vänder direkt vid puckvinst i mittzonen/defensiva blå, och puckvinnaren har omedelbara spelvägar och förmågan att lägga passningarna. Timrå är, 5e tävlingsmatchen efter avklarat kval, inte alls den homogena lagmaskin man behöver vara för att kunna ha kontroll på det.
Jag är ungefär 0% förvånad över detta faktum. Det b l i r en snortuff säsong.
Vi måste bygga upp ett fungerande lag, med egentligen suboptimala förutsättningar. Hemvändarna är inte handplockade utifrån sina individuella spetsegenskaper och dess roller i ett perfekt lagbygge. Vi fick chansen att ta hem fyra stycken forwards samtidigt, that's it. Hade man fått välja och byta ut en forward mot en riktigt vass back, eller en snajdare mot en stenhård powerforward hade man så klart gjort det. Men det valet hade vi inte.

Spelet klickar inte alls än, sett på det stora hela. Men nog faen är det en rejäl skillnad jämfört med fjolåret. Framåt har vi en helt annan offensiv kraft. Man lyckas få till långa, kreativa anfall mot alla lag. Sen brister det i själva avslutsdelen och blir överkonstruktivt, men det är fanimej ingen omöjlig sak att åtgärda. Motsatsen - att inte kunna skapa chanser utöver att åka över blå och bomba skott - hade varit en betydligt tuffare nöt.

Det här lagbygget, med sin "offensiva slagsida" kommer att uppvisa brister som mer homogena topplag kunnat bygga bort över tid. Vi lär inte bli ett defensivt gnetgäng med klinisk precision i den sista tredjedelen av rinken, och vi lär heller inte bli ett stabilt och varje kväll svårslaget lag. Det kommer att svaja. Förhoppningsvis inte värre än att vi balanserar förväntade torskar med lika förväntade segrar, och smärtsamma förluster med oförtjänta segrar.

Vi var rätt avklädda igår, långa stunder. Likförbannat hade vi läge till 2-4 i slutet på andra, och en tredjeperre på oss att stånga vår offensiv mot ett hembackande FBK. Inte omöjligt att det hade kunnat räcka till poäng. Om nu Jontes straff hade resulterat. Även om du är FBK får du bekymmer om du tillåter Timrå att bygga upp sina anfall och få en lättare passage in i zonen.
Och: hur många tror att drygt 4 minuters 6-5-spel i fjol hade slutat med 1-0?

Låt oss sitta lite lugnare i båten. Panikvaska om i kedjorna känns kontraproduktivt, lex fjolårssäsongen. Låt spelare som exempelvis EP hitta sin roll och sitt eget, i Timrå anno 22/23, vinnande spel. Förstår inte riktigt förväntningarna på att han ska dominera dojon som någon totalhockeyforward. Han ser väl ganska exakt ut som den spelare han var när han lämnade Timrå för ett antal år sedan? Han är ingen Wall-E eller Dahlén. Han är en icke-explosiv, eftertänksam spelare med tillräckligt många verktyg för att i rätt roll och sammanhang kunna bidra till offensiv produktion. Möjligen måste han bredda sitt register för att kunna få maximal utdelning i det här timråbygget, och det i sig är väl ännu en process.
Tycker hursom att det är alldeles för tidigt för att såga honom.

Kommande 5-6 omgångar är snorviktiga. Förhoppningsvis tas det steg framåt i spelet samtidigt som man plockar acceptabelt antal poäng. Skellet borta härnäst är väl själva definitionen på "bonuspoängsmatch", men därefter bör vi kunna tävla tillräckligt bra för att få resultat med oss.
Förhoppningsvis var matchen igår, liksom torsdagens förväntade kommande hockeylektion, nyttig för den fortsatta utvecklingen. Det kommer krävas ett enormt jävla jobb för att klara den här säsongen på det sätt man vill.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rico01: Ja, det vårdade pucken bättre igår men på de sätt de gjorde igår genom att dra ner på tempot så som de gjorde kommer inte att fungera överhuvudtaget.

Snabba spelvändningar var som bortblåsta igår. Vi spelade ett spel igår som gjorde de svårare än vad det behövde vara.

FBKs mål kom på kontringar hade Timrå någon kontring igår överhuvudtaget?

Kontroll på pucken och sedan ett snabbt bra första pass måste laget få till. Igår var det som att laget behövde byta varje gång vi skulle till anfall det funkar inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rico01: Ja och det i sin tur beror på att man har för svåra ingångar/man är lättläst. Man borde köra mer samlat och med fart. Lagdelarna kan inte vara såhär utspridda som de är nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle:

OJ tagit kliv, han gör det bra med den istid han får. 👍🏻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Denna artikel belyser exakt det jag skrev om tidigare. Det håller inte att ge bort pucken i mittzon 17 ggr på en period!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
kulltorp: nu spelar Eronen andra mest i laget i PP bland backarna men visst har vi ofta haft en uppställning med 4 forwards och 1 back? Gällande Eronen så tycker jag det är synd att man inte söker avslut från honom oftare, han har ju visat sig vara rätt vass på att skjuta från blå. Inte alltid dom hårdaste skotten men perfekt placerade för styrningar. Framförallt så fastnar dom inte i täcket.

I Dahléns pp tycker jag man ser tendenser till det där vi körde med i allsvenskan. Krosspasset i slottet och direktskott. Det största problemet med den taktiken är ju att vi inte spelar i allsvenskan. Motståndarna läser sönder det där direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Ta det lugnt, allihop. Ingen mening att överanalysera. Allt är nämligen mitt fel. Missade att ta fram halsduken igår. När den väl åkte fram vann vi med 1-0.

Skämt åsido så har vi, vad jag kan läsa mig till, så här långt sämst corsi i ligan. I grova slängar: När vi försökt skjuta på mål fyra gånger har vi fått sex skottförsök emot oss (corsi knappt 40%). Tydligare än så blir det väl inte? Säga vad man vill, men laget besitter ju en svårslagen kompetens för att få till chanser i motståndarnas zon och den utnyttjas nu för dåligt. Titta på EP som blir så jävla förbannad när han missar pucken (i tredje, va?). Det bästa vore om han tog med sig den känslan och använde energin till att stöpa guld i omklädningsrummet.
Jag vet inte heller om jag tror på en islossning, men bättre kommer det att bli. Tror att vi är på rätt väg snarare än fel väg än så länge, även om spelet inte riktigt klickar. Det finns ju fördelar med att behöva ta tag i skiten också. Ante har även varit tydlig med att alla i och kring laget ska kunna utkräva ansvar utifrån vad man kommit överens om, och den processen lär pågå varje dag. Så länge man känner sig frustrerad men inte maktlös (i laget alltså, vi supportrar får ju bara svälja att känna så 😊) är det ok.

Forza TIK! Bli bättre! ❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle: Jag kan för mitt liv inte begripa varför Eronen inte får mer speltid i PP? Kan ngn berätta det för mig?

Ock kan ngn bara säga att detta med far/son relationer inte blir ett problem.
Lex Lander d.y.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Det blir väldigt tydligt att Dahlén, Pettersson, Lander och Wedin inte på egen hand kommer vinna en massa matcher åt oss, så bra är dom helt enkelt inte. Eller rättare sagt, motståndarna är för bra för det. Men vi har en annan kategori spelare som man hoppades skulle kunna ta kliv (inte för sent än iofs) som inte gjort det. Lundin, Hartmann, Walli. Alla tre aspirerade på nya höjder men har verkligen inte nått upp till en bra standard än så länge. Walli dödar väl mest minuter så han är lite ursäktad. En som däremot tagit kliv tycker jag är Erik Andersson men han står i skuggan av alla dessa namn. OJ ser också bra ut, han är snabb och går rakt på mål. Orädd. Han måste få mer speltid. Backsidan är ett jävla mörker. Ingen som är katastrof men har vi en enda back som under 60 minuter hittar konstruktiva lösningar i spelvändningarna?

Personligen tycker jag det är kanon att vi har speluppehåll till på torsdag för laget MÅSTE nöta special teams. I PP söker man för krångliga lösningar, måste få igenom fler skott. I BP har vi en sjukt passiv box som straffar oss brutalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
kattan: Håller med om att det är för segt i tanken. Går snabbare för de flesta andra lag. Vi ska tänka lite istället för att spela framåt med beslutsamhet och försöka hitta någon centralt i mittzon med fart som kan ta in pucken offensivt. Ofta håller vi i den för länge och söker svåra långa passningar.

Tycker att man ser tydligt att vi är långsammare i tanke och aktion än de flesta andra lag. Vi måste skärpa oss på det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
hockeyärnice: Samma kille som tycker det är bra att Skellefteå får 7 matcher direkt och tidigt kan dra ifrån i toppen medans lag som Malmö och Timrå har 4 matcher resp 5 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Torsdags match igen, vad äre för jävla sopa som gjort schemat 🖕
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad:

Onekligen har det sett ut som du beskriver inledningsvis, det är en tuff serie i år att ta poäng i med många bra lag. Men för den sakens skull så vill jag hävda att vi inte får ut ens hälften av kapaciteten i laget ännu. Maskineriet har inte kuggat i ännu, laget måste kunna prestera bättre än så här om vi ska kunna undvika kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Så är det. Sen ska vi också ha i åtanke att motståndarna gör allt för att defensiven ska sitta mot oss iom att vi har så ruskigt vassa spelare som kan hitta en målfarlig chans från ingenting. Så som DHH-kedjan gjorde igår. Det var ju liksom 10 sylvassa lägen där som färjestadspelarna slängde sig framför.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
DenRöda: Där är jag med dig. Jag ifrågasätter bara den här "islossningen" som mer eller mindre naiva supportrar tycks gå och vänta på. Finns inget som talar för att nån sån är i antågande tycker jag. Vi är ett lag för den nedre halvan och kan vi fortsätta ha det här poängutfallet kommer serien sluta i framgång för oss men då tror jag vi måste bli betydligt mer cyniska i vårt spel. Och disciplinerade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
DenRöda: inte om vi fortsätter spela Leif&Billy Hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
mikenomad: Det är ändå rätt sjukt hur annorlunda vi alla supportrar ser på vårat lag och insatserna under matcherna. Ena supportern blir självmordsbenägen när laget förlorar. Den 2a spyr bara galla. Den 3e ser det som en läropeng. Den 4e skiter it bara det är en skön tillställning generellt.

Vårat lag berör verkligen. Spelarna själva är inte nöjda över hur det ser ut. Dom blir kritiska över sig själva när laget inte fungerar som det ska. Sedan kommer dom på att vi just nu är i en process och biter ihop och försöker sig på ett bättre resultat i nästa match.

Inget lag i serien har vunnit sina första 5 matcher. Varje lag har förlorat när laget spelar dåligt/bra. Samt vunnit när dom spelar skit/kanon. Vi är ett mittenlag. Vi kommer norpa en Play-in och det är iallafall jag nöjd med. 3 vinster på 5 matcher!!
Låst ämne

2383536 · »