1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14

1290997 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
jokklas: Svaret= Sonnenberg (snart)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Ambroo: Det är ett litet dilemma om PC vill formera om utifrån att finnkedjan inte fungerar. Både Lander och Corso är alternativa pjäser men man kanske helst kör dom vidare tillsammans.

Blev kanske tydligare så? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
jokklas: "- Kör man vidare på Lander+Corso då de trots allt skapar OCH producerar?"

Vad är det för fråga egentligen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Skall bli spännande att se hur PC formerar på Lördag. Vågar de vaska om och i så fall hur?


- Kör man vidare på Lander+Corso då de trots allt skapar OCH producerar?

- Hirsho verkar behöva tid för att få igång kroppen och hålla tempot och tycker inte den tiden skall användas i vår 1:a lina.


Exakt HUR man skulle formera istället låter jag andra fundera ut =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14

El Maco/Huge: Ja, nä, nja. Inte vet jag men senaste matchen var väl i lördags.... Ändå ser det så otroligt segt och tröttkört ut.

Det är väl tre kedjor och att använda 7-8 backar under matcherna som gäller hädanefter, vad vet jag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14

Av dysterheten här att döma var det nog bra för sinnesfriden att följa AIK-Modo ikväll och inte kunna ta hem Timråmatchen. Hovetmatchen var en riktigt rörig match där man inte behövde hålla upp en kudde framför ansiktet av fasa inför ansynen av skräckinjagande motståndare. Värt att fundera lite på ibland också. Även om vårt lagbygge inte är komplett så kan man kolla runt lite i serien och fundera på vilka som är det. FBK och HV på papperet, typ. Och Frölunda då.

Klart som fan att vi skulle må bra av en forwardsförstärkning. Men jag tycker fortfarande att vi ser bättre ut både på papper och is än förra året och det kan inte sägas om många lag i serien. Kalla mig Huge men jag tror att vi kommer att spela slutspel när tjocktanten sjunger även om vi fortsätter spela Sundsvallslån och juniorer mellan varven. Kalla mig HelgErnest men jag har inte sett Timrå som SM-kandidater i år och tror inte att vi är det med Sonnenberg i laget heller.

Förstår att de som räknar med SM-guld tycker det är jobbigt tabelläge. Förstår inte att de som varit med ett tag är så magsura. Det kommer att vara fortsatt halvlåg energi delar av matcherna fram till nästa uppehåll med tanke på vad tätt matcherna ligger. Det är få andra lag som glänser jättemycket mer än vad vi gör och vi har goda möjligheter att fortsätta plocka poäng. Nu har vi ett ganska kasst AIK med en bra målvakt närmast och (om vi fixar det) blir det halvviktig toppmatch mot Klöbben hemma. I det läget har mer än 20 % av serien spelats, då är seriestrukturen kanska klar. Om vi nollas på de kommande två kommer vi att ha flås från strecket och ha tappat kontakten med toppen. Om vi tar tre poäng eller mer så, tja...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Ambroo: Håller med om allt du skriver. Har man 6-7 PP måste man göra MINST 1 mål och då vinner man en sån här match.
Hirso ser riktigt dåligt tränad ut - mjölksyra överallt typ...
eller har det varit hårdare träning innan säsongen för det ser segt ut på de flesta i Timrå.
Går vi miste om Sonnenberg eller nån annan sniper typ så kommer inte publiken att öka nämnvärt.
Man blir ju bara less på att se taffliga PP - man vill ju sitta i arenan och veta att blir det PP då kan det hända saker - nu är det precis tvärtom.
Är produkten sevärd så kommer folket o kollar - TJ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
orion: Hustru? Jag trodde för ett tag ikväll att han var gift med Jörgen Jönsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Efter jävulsk scrollning vet jag nu att det var hustruälskaren Rådbjer som dömde! Fin kille på många vis!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Jockz: Äsh, han e så ful i helskägg så låt han le lite då. Hellre han än den där Johansson, den vill jag bara trycka in i planket så det blir en fläck kvar bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14

Vilka fantastiska hockeymatcher vi får se, inte minst på hemmaplan. Vilken fart, frenesi, aggresivitet! För att inte tala om vårat pp!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
orion: Menar det.

Fan tänk att Fanny alltid ska göra mål mot just Timrå, avgörande denna gång vilket är ännu värre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Jockz: Var väl också ett tag sen han spelade back...(If he ever did..)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Timrå som är ett av elitseriens målfarligaste lag fick en kalasstart då backen Mattiasson hittade rätt med fint handledsskott bakom Färjestads tjeckiske målvakt Alexander Salak 2:54 in på första perioden.

Bra koll, var ett tag sen mackan lirade i tik. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
PEAP: Inte konstigt att det kommer så lite folk. Vi spelar ju ingen glamourhockey precis och det som oroar är att det stegvis blir sämre och sämre.

Finnfemman är helt under isen. Visst har Hirso känsliga handleder men Krykov var en raket i jämförelse. Pikken vet jag inte riktigt vad han håller på med. Han är mest i vägen. Ok att han mycket väl kunnat bli tvåmålsskytt om siktet hade varit det rätta, men ändå. När det sen gäller Pärra så ser det ut som om att ryggen spökar igen...

Powerplay blir man inte klok på. Vi byter tränare, spelsystem och det kommer in en massa nya spelare och ändå ser du ut som vanligt. Jag förstår ingenting.

Äh, varför ens få nån form av panik när vi lägger trea? Jodå TJ, jodå...

Edit: Skönt även för själen att Sanny får kliva in och avgöra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Blizzard: Han är även en smygTimråit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
lu93rowa:
Har du någon statiskt som du lutar dig emot? 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
lu93rowa: Ja vi tänkte ju såhär, att om vi snackar om FBK så kommer ju bara du, men verkar ju omöjligt att hålla en tvålags supporter borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Per HApps: haha ni snackar ju mer om frölunda än timrå i detta forum...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Per HApps: Vete fan om snyftreportage är den rätta vägen att gå. Det känns mest patetiskt - skulle han nu vara förföljd och trakasserad är det givetvis inte alls okej iofs, oavsett vad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Självklart ska man inte älta, men att sitta och skrävla över vår storhet är det inte läge för just nu känner jag.
Slarvigt och struligt varvas med en liten del finlir, ödmjukhet och ett rejälare, enklare spel skulle jag må bättre av. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
PEAP: var du där själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Per HApps: Det är en obarmhärtlig bransch....det går fort utför även för honom
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
The Fat Bastard: Vilka var dom bajsbruna domarna ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
KniveN: Tycker dom flesta timråutvisningarna var solklara, och de var för att vi stod stilla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Per HApps: Hade....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
KniveN: Jag tycker nog att fördelningen av utvisningarna var rättvis. Det var åt båda hållen. Dessutom fanns det situationer som kunde ha renderat i fler utvisningar. Åt båda hållen skall tilläggas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
KniveN: jo, det var väl utvisningar men dom var grymt billiga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
KniveN: Japp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
The Fat Bastard: Ja, det går att älta detta till leda. Men jag kan inte annat än att hålla med. I och med Sonnenberg får vi energi och en pådrivare. Det skulle vara en av föreningens största misstag att gå miste om honom.

Men finns det inte pengar så finns det inte. Eller nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Timrå Icon:
Det konstiga är att nubben verkar ha orakelstatus söder om ljungan :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Ni som såg matchen på TV och hade tillgång till repriser, visst var många Timrå utvisningar rätt billiga idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Per HApps: Han får väl gråta ut hos alla kompisar han köpt av oss....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Om vi spelar som vi gör just nu så är vi snart på väg nedöver i tabellen, vi har haft en del tur nu på slutet. Vi behöver energi i laget! in med Sonnenberg!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Per HApps: Nubben sitter snart i korvkiosken i kattlådan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Per HApps:

Det är "gött".

Och vi ligger 3:a, är fan bra.

3 pinnar på lördag!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
PEAP:
Real Nubben ligger på en hedrande 12:e plats. Herrlich
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Blizzard:

MEN vi tar fortfarande poäng även när vi gör skitmatcher. Förra säsongen så hade denna uddamålsförlust kommit under full tid.

Vi har haft en lite svacka de senaste matcherna, men det finns en trygghet i laget som jag aldrig såg under Challe som gör att jag tror att det vänder redan på lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
-Ineffektivt i PP
-Blek förstafemma
-Bara 1 poäng

Känns sådär.

Publiksiffran under 5 000 känns helt värdelös.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
The Fat Bastard: Njae, jag vet inte. Så länge Pärssinen orkade hålla det tempo han gjorde i säsongsinledningen och Pikken fick smälla på i situationerna så funkar den femma klockrent. De hittar varandra grymt bra och Hirso är en otroligt skicklig playmaker. Men då måste femman jobba i 60 minuter, Pikken få smälla på och Hirso bli lite mer engagerad än det förefaller vara för stunden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Blizzard: live2.hockeyligan.se/live_v4/index.html?game=20101014-TIK-FBK

Hockeyligan.se är lika mutad som Rådbjer, står att FBK vann med 4-2 ......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Snoop: Dålig uppdate på HS tabell. men va faaaaan what ever, vi suger ju fan ap balle, hade kunnat varit noll poäng mot SAIK iaf 1-2P där hade vi tur, BIF hade vi kunnat torka hårt emot, dom krossa ner oss efter 4-2 vi kontrar typ in 4-3, idag var vi kass. inte så jävla säker 3:e plats!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Blizzard: Jag tror grabbarna kommer att vara ruggigt tända mot solna på lördag. Skall vi säga 10-1?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Snoop: Damn right!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Snoop: helt rätt vi har kvar 3e platsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Kim Hirschovits, sämst på plan! dags att prova nåt nytt, splittra Finnarna.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Blizzard: Huvudsken var att MoDo oxå förlorade. I full tid ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Blizzard: SAIK hade14 poäng innan denna omgång och vi hade 17, de betyder att dom nu fick 17 och vi fick 18, så då går dom väl inte om oss ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
250kg kärlek: Ja de ser lite sega ut. I Hirsos fall är det troligen någon gammal skada so spökat så konditionsträningen blivit lidande. Han inleder matcherna rätt ok men mattas. Kolan ser långsam ut pga storleken. Jag tycker Corso skulle hängt två ikväll
Kommentera

1290997 · »